abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209341458
Het zat er aan te komen, digitale snufjes in ouderen, gehandicapten en gezondheidszorg. Dit gaat ook veel gevolgen hebben voor het personeel, patiënten en de cliënten zelf. Echter is één land die zo ver is met digitale snufjes: Finland bij ouderenzorg. Minister Helder was daar op werkbezoek in Finland om ideeën op te doen om onderzoeken wat er ook mogelijk is in Nederland.

In de toekomst zal ook veel veranderen in de zorglandschap, staat vast, maar levert ook meer besparingen op voor stichtingen om digitale snufjes aanschaffen in plaats van meer personeel.

Ik heb ook een stuk gelezen in AD over ouderenzorg waar ouderen meer met elkaar doen zonder leiding of begeleiding(!), dit scheelt ook veel geld natuurlijk. Toch vraag ik me steeds af waarom ook mogelijk is in Nederland, zo'n trend in Finland. Of bij gehandicaptenzorg mogelijk is zet ik veel vraagtekens bij, wel bij mensen met een lichamelijke beperking die vrij goed zelfstandig zijn en natuurlijk bij mensen met een licht verstandelijke beperking.

Aan andere kant bij mensen met een zware lichamelijke beperking, matig tot ernstige verstandelijke beperking, dementen ouderen, ouderen mensen die zwaar hulpbehoevend zijn kunnen beter naar een instelling gaan waar ze veel begeleiding en zorg nodig hebben. Ze kunnen hierdoor moeilijk zelfstandig redden in onze maatschappij. Wel met digitale snufjes zou deze doelgroep beter uitkomen dan met meer zorgvraag. Het is ook duidelijk dat deze doelgroep mensen meer geld kost dan zorgvraag, daar waren diverse verhalen over geschreven in media. Daarom weigeren veel zorgorganisaties deze cliënten die veel zorg vragen, wat ze meer kosten moeten maken waar ook zorgkantoor hiervoor moeten opdraaien.

Link https://www.ad.nl/comment(...)s-noodzaak~ae5b8bd8/
https://www.nu.nl/uit-and(...)-toekomst-eruit.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Misrer1972 op 30-05-2023 22:03:29 ]
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:31:45 #2
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_209342125
Betaalmuur :(

Hoe zat het ookalweer..... momenteel werkt 1 op de 6 werkenden in de zorg, en met de huidige demografische ontwikkelingen gaat dat in 2060 1 op de 3 moeten zijn.

Dus de efficiëntie MOET omhoog.
En/of we moeten gewoon minder zorg consumeren.
Oftewel eerder de stekker eruit trekken bij dor hout. :s)
pi_209342323
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 20:31 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Betaalmuur :(

Hoe zat het ookalweer..... momenteel werkt 1 op de 6 werkenden in de zorg, en met de huidige demografische ontwikkelingen gaat dat in 2060 1 op de 3 moeten zijn.

Dus de efficiëntie MOET omhoog.
En/of we moeten gewoon minder zorg consumeren.
Oftewel eerder de stekker eruit trekken bij dor hout. :s)
Ja dat wil managers graag zien te bereiken. Als ik eerlijk ben zullen veel instellingen gesloten worden vanwege personeelstekort en zeker ook te duur voor een stichting. Het is ook niet anders op dit moment te veel instellingen zijn in Nederland, logisch gezien moeten we veel minder zorg consumeren, of moeten we ook minder gehandicaptenzorg hebben. Dat zijn de keuzes die we moeten maken voor de toekomst, echter zijn er te veel luie medewerkers in de zorg.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:57:51 #4
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_209343148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 20:48 schreef Misrer1972 het volgende:
Dat zijn de keuzes die we moeten maken voor de toekomst, echter zijn er te veel luie medewerkers in de zorg.
Er wordt wat gepauzeerd, gerookt, koffie gedronken en geklaagd in de zorg ja. :')
Vooral in verpleeg- en verzorgingshuizen. Ziekenhuizen zijn een stuk competitiever.

Maar als je betere mensen wilt, moet je ze ook betalen en perspectief bieden.
pi_209343390
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:57 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Er wordt wat gepauzeerd, gerookt, koffie gedronken en geklaagd in de zorg ja. :')
Vooral in verpleeg- en verzorgingshuizen. Ziekenhuizen zijn een stuk competitiever.

Maar als je betere mensen wilt, moet je ze ook betalen en perspectief bieden.
Ja klopt, maar ze zeuren nog om meer salaris en betere arbeidsvoorwaarden. Eigenlijk wil werkgevers niet altijd aan beginnen, zowel ook ze heel andere plannen hebben met het personeel. Het is altijd een zaak voor HR-manager die het personeelsbeleid ontwikkelt en bepaalt ook wat het personeel niet of wel mag tijdens diensturen, zowel gedragscode en integriteitscode.

Wat je ook zegt over pauzemomenten en geklaag onder het personeel, echter zijn ze veel tijd kwijt aan administratieve taken zoals rapportage of een verslagje intikken in een dossiersysteem van een patiënt of cliënt. Maar ook hebben ze vaak multidisciplinair overleg met elkaar over cliënt of een patiënt in het ziekenhuis of een instelling, terwijl ook hebben ze een werkoverleg, overdrachtsoverleg en bijscholingen/trainingen. Dit slurpt veel tijd van hun dienststijd, echter hebben ze ook af en toe per maand een middag of morgen een cursus om bij te spijkeren. Je wordt ook hiervan als personeel wel zat van hoeveel veel overleg nodig zijn.... pfff. Weinig tijd voor cliënt of patiënt is het gevolg van hoge werkdruk en meer regeldruk in de zorg.
  woensdag 31 mei 2023 @ 13:35:46 #6
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_209348850
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:57 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Er wordt wat gepauzeerd, gerookt, koffie gedronken en geklaagd in de zorg ja. :')
Vooral in verpleeg- en verzorgingshuizen. Ziekenhuizen zijn een stuk competitiever.

Maar als je betere mensen wilt, moet je ze ook betalen en perspectief bieden.
Ik weet niet in welke verzorgingshuizen jullie kijken maar ik ben regelmatig blij als ik tijd heb m'n broodje naar binnen te proppen. Smorgens een kwartier koffie pauze, tussen de middag een half uur pauze en dat is nog eigen tijd ook. Ik zit 23 jaar in de zorg en herken me totaal niet in wat jullie uitkramen. Verzorgingshuizen zijn bijna verpleeghuizen want je mag er pas wonen als er al van alles aan je mankeert
  woensdag 31 mei 2023 @ 14:16:15 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209349289
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef Misrer1972 het volgende:
Echter is één land die zo ver is met digitale snufjes: Finland bij ouderenzorg. Minister Helder was daar op werkbezoek in Finland om ideeën op te doen om onderzoeken wat er ook mogelijk is in Nederland.
Zou me niets verbazen als Japan en Singapore net zo ver of verder zijn.
Japan is al jaren bezig met robots en digitalisering vanwege de vergrijzing
pi_209350336
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen als Japan en Singapore net zo ver of verder zijn.
Japan is al jaren bezig met robots en digitalisering vanwege de vergrijzing
Klopt inderdaad, maar hier in Nederland gaat erg langzaam vind ik. Echter hier in Nederland hebben we te maken met procedures van digitalisering zowel heel traag is, en ontwikkeling hiervan lopen we wel achter tegenover Aziatische landen.
pi_209352585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen als Japan en Singapore net zo ver of verder zijn.
Japan is al jaren bezig met robots en digitalisering vanwege de vergrijzing
Singapore zeker niet en Japan zover ik weet ook niet.
Het is in beide landen zeer gebruikelijk dat de familie dat maar moet oplossen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209354898
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Singapore zeker niet en Japan zover ik weet ook niet.
Het is in beide landen zeer gebruikelijk dat de familie dat maar moet oplossen.
Ik denk een situatie van Singapore en Japan ook in Nederland zal voorkomen, zowel dat de familie meer zaken moet oplossen dan met professionele zorgpersoneel. Het is ook niet anders dat te kort onder zorgpersoneel nog vele jaren nog blijft groeien. Sommige instellingen redden het niet met grote personeelstekort waar ook zorgpersoneel meer uren moeten maken dan in de contract staat.
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:19:07 #11
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209355410
Ik denk dat AI de oplossing gaat zijn.
Hoe, dat is nog even de vraag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209355982
Ik zou eerder het tegenovergestelde zeggen. Het is belachelijk dat in de huidige tijd, met al haar technologische ontwikkelingen het beste wat je in de zorg kan krijgen halfwerkende tilliften zijn.
pi_209357295
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:19 schreef Perox het volgende:
Ik denk dat AI de oplossing gaat zijn.
Hoe, dat is nog even de vraag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan, maar is afwachten hoe zal ontwikkelen. Het is nog in kinderschoenen met AI.
pi_209357323
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:47 schreef theunderdog het volgende:
Ik zou eerder het tegenovergestelde zeggen. Het is belachelijk dat in de huidige tijd, met al haar technologische ontwikkelingen het beste wat je in de zorg kan krijgen halfwerkende tilliften zijn.
Snap ik, maar er zullen ook wel zelfsturende tilliften komen met AI technologie, echter is niet meer ontkomen bij de zorg dat meer technologische ontwikkelingen komen. Het personeel wordt meer ontlast zodat we met technologisch snufjes gaan werken.
pi_209379246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 00:13 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Snap ik, maar er zullen ook wel zelfsturende tilliften komen met AI technologie, echter is niet meer ontkomen bij de zorg dat meer technologische ontwikkelingen komen. Het personeel wordt meer ontlast zodat we met technologisch snufjes gaan werken.
Ja. en dat is fantastisch.
pi_209379527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. en dat is fantastisch.
Ik vind persoonlijk grote woonvormen niet meer van deze tijd is, vooral moeten we veel kleinere woonvormen gebouwd met technologische snufjes er in gebouwd te worden. Is veel voordeliger voor de stichtingen, maar er is ook een nadeel dat het ook duurder kan worden. Echter moeten we in de toekomst veel kleiner gaan wonen, want er komen steeds meer inwoners naar Nederland. Logisch gezien moet de zorg een grote omslag maken in denken van geld naar betere zorg met technologie, maar is echt nog een utopie.
pi_209380135
Internet of bodies en menselijke 6G antennes?

https://www.popularmechan(...)wer-humans-antennas/ _O-
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209381940
Of je opent, eerst in R&P later verplaatst naar F&L, bloedserieus een topic over hoe we senioren kunnen euthanaseren wanneer ze een bepaalde leeftijd bereiken. Kunnen we net doen alsof zulke topics gewoon deel van het maatschappelijke debat zouden moeten kunnen zijn. Terwijl je met elke andere bevolkingsgroep, geheel terecht, meteen een permban aan je broek zou hebben.

Midsommar (2019) hamer die fuckers op hun 72! /s

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 02-06-2023 22:56:25 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209384193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:35 schreef probeer het volgende:
Of je opent, eerst in R&P later verplaatst naar F&L, bloedserieus een topic over hoe we senioren kunnen euthanaseren wanneer ze een bepaalde leeftijd bereiken. Kunnen we net doen alsof zulke topics gewoon deel van het maatschappelijke debat zouden moeten kunnen zijn. Terwijl je met elke andere bevolkingsgroep, geheel terecht, meteen een permban aan je broek zou hebben.

Midsommar (2019) hamer die fuckers op hun 72! /s
Wat??
pi_209386143
"Pools are perfect for holding water"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')