Er zijn mensen die concluderen dat het geven om familie (bejaarde ouders incluis) er echt te doet. Wat doet er echt toe volgens jou?quote:Op zondag 16 april 2023 08:56 schreef Alexandrian het volgende:
Ook minder financiële druk gedurende het werkende leven waardoor je je in die kostbare tijd bezig kunt houden met zaken die er echt toe doen.
Levenskwaliteit, ook die van senioren. Ik geef heel veel om senioren, juist daarom wil ik deze dialoog voeren omdat het ook in hun eigen belang is.quote:Op zondag 16 april 2023 09:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Er zijn mensen die concluderen dat het geven om familie (bejaarde ouders incluis) er echt te doet. Wat doet er echt toe volgens jou?
Ik ken voldoende 70 plussers die fitter zijn dan ik. Mijn overgrootmoeder was 102 toen ze overleed en was compleet bij de pinken. Waar komt het idee vandaan dat je met 70 een kasplantje zou zijn?quote:Op zondag 16 april 2023 09:21 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Levenskwaliteit, ook die van senioren. Ik geef heel veel om senioren, juist daarom wil ik deze dialoog voeren omdat het ook in hun eigen belang is.
Wie is er gebaat bij een leven als ‘kasplant’? Niet de persoon zelf. Die is er wel bij gebaat dat er geïnvesteerd word in zorg die de kwaliteit van leven verbetert.
Met minder financiële druk kan ie gewoon zijn kinderen zien opgroeien. Meer tijd vrij maken en ervan genieten in goede gezondheid.
Op zich wel mee eens, maar volgens mij is het verstandiger om niet te kijken naar leeftijd, maar naar de gezondheid en levenskwaliteit per individu, eventueel vanaf een bepaalde leeftijd. Gelukkig beginnen ook steeds meer medici beginnen vraagtekens te stellen bij het tot in den treure rekken van het leven. Enerzijds is het inderdaad onhoudbaar en anderzijds schept het onnodig leed in een poging het (spoedig) onvermijdelijke uit te stellen. We moeten m.a.w. weer leren afscheid te nemen.quote:Op zondag 16 april 2023 09:21 schreef Alexandrian het volgende:
Levenskwaliteit, ook die van senioren. Ik geef heel veel om senioren, juist daarom wil ik deze dialoog voeren omdat het ook in hun eigen belang is.
Wie is er gebaat bij een leven als ‘kasplant’? Niet de persoon zelf. Die is er wel bij gebaat dat er geïnvesteerd word in zorg die de kwaliteit van leven verbetert.
Met minder financiële druk kan ie gewoon zijn kinderen zien opgroeien. Meer tijd vrij maken en ervan genieten in goede gezondheid.
De grens zou ook elders gelegd kunnen worden. Ik denk dat het op termijn mogelijk is om vrijwel iedereen tot die leeftijd in goede gezondheid te kunnen houden, uitzonderingen daargelaten. Mijn persoonlijke situatie laat ik buiten beschouwing omdat ik de discussie rationeel wil houden. Maar uiteindelijk zijn regels er wel met een reden en zou daar dus niet zomaar van afgeweken moeten kunnen worden.quote:Op zondag 16 april 2023 09:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ken voldoende 70 plussers die fitter zijn dan ik. Mijn overgrootmoeder was 102 toen ze overleed en was compleet bij de pinken. Waar komt het idee vandaan dat je met 70 een kasplantje zou zijn?
En hoe verhoudt dit zich tot je eigen ouders? (verder; hoe zie je die euthanasie voor je? begeleid door een arts of meer zoals in Midsommer?)
Off-topic: Wist niet dat er meer trekkies waren op dit forum.quote:Op zondag 16 april 2023 09:07 schreef ems. het volgende:
Was ooit een Stark Trek aflevering over, voor de geïnteresseerden.
Oneens trouwens.
Azië heeft maar een bevolkingsdichtheid van 89 mensen per km2.quote:Op zondag 16 april 2023 09:27 schreef Nober het volgende:
Eens. En dan met name in Azië waar 60% van de wereldbevolking woont.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |