's Winters in de houtkachel heb je het hoogste rendement van Lira'squote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:33 schreef Q. het volgende:
Hoe investeren in Turkse Lira:
Stap 1: Je koopt heel veel Lira-biljetten
Stap 2: Je gooit ze op een grote stapel
Stap 3: Je gooit er een paar liter benzine overheen
Stap 4: Je gooit er een lucifer bij
Put opties op de Lira's??quote:Op dinsdag 30 mei 2023 05:50 schreef einzeinz het volgende:
De Turkse Lira staat historisch laag. Nl. 0,04 tegenover 1 euro.
Op welke manier investeren jullie in deze valuta?
Obligaties? Euro's omzetten naar een Turkse rekening met de bedoeling om het op termijn terug om te zetten in euro? Ter plaatse uitgeven?
Dm mij zogauw iemand dit doet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:23 schreef Het_Bokje het volgende:
Tonnen (in gewicht) aan lira's kopen, en die aan de gemeente Amsterdam verkopen als brandstof voor de Energiecentrale? Misschien zijn ze zo nog iets waard?
bezig....de raderen draaien...quote:
Die bank ja, daar kon je zgn. probleemloos sparen tegen een wat hogere rente ...."durft u het aan?"quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:55 schreef stavromulabeta het volgende:
Garantibank had in het verleden een Turkse Lira-rekening met 15% rente ofzo. Maar ik zie 'm niet meer op de website staan.
Ze hebben een Nederlandse bankvergunning en vallen onder het Nederlandse garantiestelsel, zelfs de lira-rekening. Ik heb daar meer vertrouwen in dan andere banken die bijvoorbeeld onder het Estse of Portugese stelsel vallen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Die bank ja, daar kon je zgn. probleemloos sparen tegen een wat hogere rente ...."durft u het aan?"
hoe zit het met vastgoed? dat moet nu supergoedkoop zijn,of toch niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 05:50 schreef einzeinz het volgende:
De Turkse Lira staat historisch laag. Nl. 0,04 tegenover 1 euro.
Op welke manier investeren jullie in deze valuta?
Obligaties? Euro's omzetten naar een Turkse rekening met de bedoeling om het op termijn terug om te zetten in euro? Ter plaatse uitgeven?
Nee, die volgt de euro heb ik al gemerkt. Had iets leuk zien staan voor 500.000 euro in Turkije en daar zitten geen schommelingen op.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hoe zit het met vastgoed? dat moet nu supergoedkoop zijn,of toch niet.
Graag via DM hoe je dat regelt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:34 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik betaal mijn Netflix in Turkse Lira, dat begon op 6 euro per maand ofzo voor het duurste abonnement, werd 5 euro en is toen door Netflix met 2 euro verhoogd ofzo en is nu alsnog weer onder de 5 euro. Ook een prima manier om te profiteren 😛
Precies, die prijzen stijgen mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:19 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nee, die volgt de euro heb ik al gemerkt. Had iets leuk zien staan voor 500.000 euro in Turkije en daar zitten geen schommelingen op.
Turkije verwelkomt op dit moment veel Russen die daar vestigen en vastgoed kopen. Zeker in ontwikkelde steden aan de kust is het niet spotgoedkoop.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hoe zit het met vastgoed? dat moet nu supergoedkoop zijn,of toch niet.
dat gaat niet zo makkelijk meer er zijn meer "goedkope" landenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Graag via DM hoe je dat regelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |