abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 mei 2023 @ 18:26:51 #1
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209329644
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Actuele interactieve kaart van Oekraïne - Institute of War Studies

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
Lach met een schone bips
  dinsdag 30 mei 2023 @ 11:25:51 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209336221
Een drone-aanval in Moskou vanochtend. Het doet denken aan die drone-aanval die weer eerder zagen gericht op het Kremlin. Amerikaanse inlichtingendiensten hebben op basis daarvan gesteld dat het waarschijnlijk het werk was van Oekraïne. Als dit klopt en nu weer zo is zou dat behoorlijk vervelend zijn, men is dan bewust bezig met allerlei Westerse wapens, deze oorlog te laten escaleren. Dat is ook niet zo raar, want Oekraïne ziet dat misschien als een manier om te kunnen winnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 11:33:32 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209336287
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Een drone-aanval in Moskou vanochtend. Het doet denken aan die drone-aanval die weer eerder zagen gericht op het Kremlin. Amerikaanse inlichtingendiensten hebben op basis daarvan gesteld dat het waarschijnlijk het werk was van Oekraïne. Als dit klopt en nu weer zo is zou dat behoorlijk vervelend zijn, men is dan bewust bezig met allerlei Westerse wapens, deze oorlog te laten escaleren. Dat is ook niet zo raar, want Oekraïne ziet dat misschien als een manier om te kunnen winnen.
Nee hoor, deze drones zijn Made in Ukraine.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209336356
Er was niks westers aan de drones die vandaag in Moskou geleverd zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209338934
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Goh, wat raar dat een land dat wordt aangevallen terug slaat.
Ik begrijp daar werkelijk niets van. Zo'n land moet toch zichzelf meteen over geven. Want anders escaleert de boel.
pi_209338948
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
Er was niks westers aan de drones die vandaag in Moskou geleverd zijn.
Ach,ik heb al die lieden die zo bang zijn voor escalatie nooit gehoord over dat Iran de oorlog in Oekraïne escaleert door drones te leveren aan Rusland.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:03:08 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339380
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begrijp daar werkelijk niets van. Zo'n land moet toch zichzelf meteen over geven. Want anders escaleert de boel.
Waar staat dit in mijn post?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209339456
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar staat dit in mijn post?

Moskou stuurt drones af op Kyiv, maar o wee als Oekraïne drones op Moskou af stuurt.

Dan opeens is het uitlokken van escalatie.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:22:11 #9
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339543
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekraïne zich meteen over moet geven?
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 17:23:15 #10
3928 Ulx
pi_209339554
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu quote je jezelf, niet mij. Dus mijn vraag blijft staan: waar heb ik gezegd dat Oekraïne zich meteen over moet geven?
Wat is de andere optie als terugslaan niet mag?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209339580
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je lijkt me niet dement.
pi_209339590
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
In deze discussie wordt voor de optie gekozen om een rookgordijn op te werpen.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:47:10 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het eigen grondgebied verdedigen. Dat was ook altijd het uitgangspunt.
pi_209339802
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zijn ze ook aan het doen.

Dus waarom heb je daar opeens moeite mee?
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:55:22 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209339829
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zijn ze ook aan het doen.

Dus waarom heb je daar opeens moeite mee?
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekraïne. De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen. En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren, en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
quote:
EU-chef Borrell vreest escalatie na droneaanval Kremlin

EU-buitenlandchef Borrell waarschuwt Rusland dat het de vermeende droneaanval op het Kremlin niet mag gebruiken als excuus om de oorlog in Oekraïne verder te laten escaleren. "We zijn bezorgd dat dit kan worden aangegrepen om het oproepen van meer dienstplichtigen of militairen te rechtvaardigen, of om meer aanvallen uit te voeren op Oekraïne", zei hij voorafgaand aan een overleg met ministers uit EU-landen.

Rusland beschuldigde gisteren Oekraïne van een droneaanval op het Kremlin, die als doel zou hebben gehad om president Poetin te doden. Vandaag wees de woordvoerder van Poetin naar de Verenigde Staten. Die zouden volgens hem "ongetwijfeld" achter de droneaanval zitten. Hij gaf echter geen bewijs voor die claim.

Zowel Oekraïne als de VS ontkent betrokkenheid. "We vechten alleen op ons eigen grondgebied. We verdedigen onze dorpen en steden", zei president Zelensky gisteren. "We weten niet eens precies wat hier is gebeurd, maar ik kan u verzekeren dat de Verenigde Staten er geen enkele rol in hebben gespeeld", zei een woordvoerder van het Witte Huis tegen nieuwszender CNN.

Bron
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 18:02:58 #16
3928 Ulx
pi_209339916
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doen ze toch? Die paar vliegende voetzoekers zorgen ervoor dat Rusland niet alles naar voren kan schuiven. Oh, en ze ontkennen dat ze het waren.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:04:48 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209339942
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekraïne. De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen. En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren, en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
[..]

Dat is onderdeel van een land verdedigen ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 18:06:02 #18
3928 Ulx
pi_209339961
Bovendien heeft Zelenskyy alleen maar gezegd dat ze westerse wapens niet zullen gebruiken tegen Rusland. Over zelf geproduceerde drones en raketten heeft hij zoiets nooit gezegd.
pi_209340235
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Moskou is niet het grondgebied van Oekraïne.
Kyiv is niet het grondgebied van Rusland.
quote:
De tegenstander aanvallen op diens grondgebied is niet hetzelfde als jouw eigen grondgebied verdedigen.
Dat is jouw verzinsel.

quote:
En dit is vervelend omdat op die manier dit conflict alleen maar verder kan gaan escaleren,
Wat, dat Moskou Kyiv gaat aanvallen?

Ik heb nieuws voor je, dat doen ze al.

quote:
en Zelenskyy meermaals heeft gezegd dit niet te gaan doen. Bijvoorbeeld, na de vorige droneaanval:
[..]

Welk voordeel heeft Zelensky van het vantevoren aankondigen wat ze gaan doen?

Dit is geen volleybal wedstrijd of zo.
pi_209340259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doen ze toch? Die paar vliegende voetzoekers zorgen ervoor dat Rusland niet alles naar voren kan schuiven. Oh, en ze ontkennen dat ze het waren.
Oh, ik snap het wel, Russische burgers mogen natuurlijk geen last hebben van deze oorlog.
Vandaar dat er hoogst verontwaardigd wordt gereageerd.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:38:49 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209340353
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, ik snap het wel, Russische burgers mogen natuurlijk geen last hebben van deze oorlog.
Vandaar dat er hoogst verontwaardigd wordt gereageerd.
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 mei 2023 @ 19:01:37 #22
3928 Ulx
pi_209340651
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand die dit heeft beweerd. Het werkt voor de discussie het beste als je blijft bij wat users daadwerkelijk zeggen.
Mooi. Zelenskyy heeft namelijk niet gezegd dat ze Rusland niet zouden aanvallen. Sterker nog, vorige week stelden ze nog dat het front 2300 kilometer lang is. Van de Zee van Azov tot de grens met Wit-Rusland. Dat Rusland niet in staat is die grens of het luchtruim te bewaken lijkt me nou typisch een probleem voor Rusland. Daar hoeft Oekraïne geen rekening mee te houden.

Het geneuzel van je (en van heel wat anderen) komt echt op me over als dat van een meeloper van de grootste pestkop van het schoolplein. Zo eentje die na duizend keer klappen uitdelen aan de kleintjes op een dag de verkeerde koter een dreun verkoopt en nu keihard al zijn tanden uit zijn grote bek geslagen ziet worden omdat wat vriendjes van die kleine hem een honkbalknuppel hebben gegeven. En ineens is het janken dat dat heel gemeen is en oneerlijk en huilhuilhuil en ik krijg jullie allemaal wel. Met die meeloper die dan ineens het licht ziet en vindt dat we allemaal vriendjes zouden moeten zijn.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:34:12 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209341064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mooi. Zelenskyy heeft namelijk niet gezegd dat ze Rusland niet zouden aanvallen. Sterker nog, vorige week stelden ze nog dat het front 2300 kilometer lang is. Van de Zee van Azov tot de grens met Wit-Rusland. Dat Rusland niet in staat is die grens of het luchtruim te bewaken lijkt me nou typisch een probleem voor Rusland. Daar hoeft Oekraïne geen rekening mee te houden.
Dat vind ik eigenlijk wel een goed punt. Rusland faalt in dit opzicht inderdaad behoorlijk. Desalniettemin is het gewoon niet handig om een kernmacht met een behoorlijk gestoorde dictator aan het roer te gaan aanvallen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef Ulx het volgende:
Het geneuzel van je (en van heel wat anderen) komt echt op me over als dat van een meeloper van de grootste pestkop van het schoolplein. Zo eentje die na duizend keer klappen uitdelen aan de kleintjes op een dag de verkeerde koter een dreun verkoopt en nu keihard al zijn tanden uit zijn grote bek geslagen ziet worden omdat wat vriendjes van die kleine hem een honkbalknuppel hebben gegeven. En ineens is het janken dat dat heel gemeen is en oneerlijk en huilhuilhuil en ik krijg jullie allemaal wel. Met die meeloper die dan ineens het licht ziet en vindt dat we allemaal vriendjes zouden moeten zijn.
Daar zeg je het al, 'komt op mij over'.

Ik (en velen met mij) bekijken dit conflict gewoon op een hele andere manier dan jij en wat anderen doen. Dat jij daar vervolgens van alles achter zoekt is voor mij niet relevant. Het valt in lijn met wat we hier op FOK! vanaf het begin hebben gezien, elke afwijking van een gewenst narratief rondom deze oorlog en je wordt meteen op een bepaalde manier weggezet.
pi_209341274
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
Ik (en velen met mij) bekijken dit conflict gewoon op een hele andere manier dan jij en wat anderen doen. Dat jij daar vervolgens van alles achter zoekt is voor mij niet relevant. Het valt in lijn met wat we hier op FOK! vanaf het begin hebben gezien, elke afwijking van een gewenst narratief rondom deze oorlog en je wordt meteen op een bepaalde manier weggezet.
Dat gejammer over gewenste narratieven is anders minstens zo treurig. Je laat gewoon keer op keer merken dat je nauwelijks op de hoogte bent van de feiten, ook in dit topic weer met je ‘aanval met Westerse wapens’ in Moskou.

Daar op terugkomen? Nee, dat onze vrolijke vriend Howard natuurlijk niet! En dat is niet voor het eerst. Toch buitengewoon opmerkelijk voor een kritische denker
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:55:05 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209341457
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat gejammer over gewenste narratieven is anders minstens zo treurig. Je laat gewoon keer op keer merken dat je nauwelijks op de hoogte bent van de feiten, ook in dit topic weer met je ‘aanval met Westerse wapens’ in Moskou.

Daar op terugkomen? Nee, dat onze vrolijke vriend Howard natuurlijk niet! En dat is niet voor het eerst. Toch buitengewoon opmerkelijk voor een kritische denker
Nee hoor, dit is duidelijk merkbaar. De ophef die er telkens ontstaat als iemand een ander geluid laat horen is daar blijk van. In dit geval ben ik dat, ik heb er kritiek op dat Oekraïne (mocht het inderdaad van hun komen) dit soort acties uithaalt en meteen twee, drie, vier users die er op springen.

Als je dit in OOR of NWS doet zijn dat er meteen dubbel dat aantal. Daaruit blijkt dat er een gewenst narratief is, waarbij het veel frustratie en onbegrip losmaakt als iemand hier ook maar enigszins van afwijkt.

En of deze drones nu van het Westen komen of dat men deze zelf heeft gefabriceerd (wellicht met Westers geld) is eigenlijk om het even. Het is gewoon geen handige zet. Je schiet er niets mee op, het lokt een tegenreactie uit, mogelijke escalatie en je jaagt de Russische burgers ook tegen je in het harnas. Die gaan zo denken dat er wellicht daadwerkelijk nog een kern van waarheid zit in de propaganda die ze dagelijks krijgen voorgeschoteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')