abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209326809
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Poetin beweert een deel van de Oekraïners willen helpen en doet of hij delen van Oekraïne bevrijdt, beetje strijdig met de bevolking van Oekraïne willen uitmoorden.
Dat Poetin Oekraïne wil bevrijden is natuurlijk ook een leugen, hij wil delen van Oekraïne inlijven, maar het idee dat Poetin de Oekraïners wil uitmoorden is net zo hard onzin.

En uiteraard weer die onzinbewering dat iedereen die niet meegaat in je (/jullie) doorgeslagen oorlogsretoriek zogenaamd Poetin zijn zin zou willen geven of dat ze bang zouden zijn voor Poetin.

Poetin bijt zijn tanden stuk op Oekraïne, maar alsnog wil je blijven doen alsof hij elk moment kan doortrekken naar Moldavië, en ook dat is niet genoeg want dan moet je ook nog eens beweren dat Poetin de baltische staten zal aanvallen wat gewoon NAVO leden zijn.
Jij lult onzin, in de beginfase van deze 'speciale militaire operatie' probeerde Poetin nog Kyiv in te nemen.
Dus ja, Poetin wil heel Oekraïne innemen.
En ja, hij wil ook Moldavië innemen.
pi_209327177
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 13:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Jij lult onzin, in de beginfase van deze 'speciale militaire operatie' probeerde Poetin nog Kyiv in te nemen.
Dus ja, Poetin wil heel Oekraïne innemen.
En ja, hij wil ook Moldavië innemen.
Het zou best kunnen dat Poetin in het begin dacht heel Oekraïne in te kunnen nemen, maar hij is allesbehalve succesvol dus ik neem aan dat hij ondertussen wel inziet dat dat niet gaat lukken.
Laat staan Moldavië, laat staan de Baltische staten die ook nog eens allemaal bij de NAVO zitten.
De NAVO veegt de vloer aan met Rusland als ze dat proberen, met het risico op een kernoorlog omdat de Russen er niets tegenin kunnen brengen.

Hetgene wat ik onzin vind is dat Poetin genocide zou willen plegen.
Ja hij pleegt massamoord, maar massmoord is wat anderes dan een heel volk willen uitroeien.

Wat ik ook onzin vind is het idee dat de NAVO een nieuwe wapenwedloop moet beginnen, geen land of machtsblok komt ook maar in de buurt van de hoeveelheid wapentuig van de NAVO.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209327300
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 13:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ja hij pleegt massamoord, maar massmoord is wat anderes dan een heel volk willen uitroeien.

En genocide is ook niet perse een heel volk uitroeien. Het is duidelijk dat Poetin de Oekraïense cultuur en identiteit wil vernietigen.
Цой жив
pi_209327782
Links en tolerant Nederland valt door de mand

De directeur van een debatcentrum die zijn leven lang vecht voor de vrijheid van anderen, ontneemt een lastige journalist met geweld het woord. Een minister van een kabinet dat voor tolerantie pleit, wil dat een kritische columniste geen podium krijgt. Een bekende voetballer bestrijdt racisme met eigenrichting en geweld. Ton F. van Dijk, zelf van ‘linkse’ signatuur, vindt het maar verwarrend. Wat als FvD-Kamerlid Gideon van Meijeren een journalist met geweld het woord zou ontnemen? Of de baas van Ongehoord Nederland een overlastgevende asielzoeker tegen de grond zou slaan?

Hij besloot zelfs tot handtastelijkheden over te gaan die erop gericht waren de microfoon uit de handen van de journalist te verwijderen. Iets waar hij uiteindelijk in slaagde. Daarna hield hij de microfoon lange tijd enigszins triomfantelijk vast, alsof hij wilde zeggen: 'Kom hem maar halen'.

Een betere metafoor voor het onrecht waar Albrecht en zijn Balie juist tegen strijden is nauwelijks mogelijk. Een journalist wordt monddood gemaakt door hem zijn microfoon af te nemen. Het is alles waar Albrecht zich in zijn leven tegen heeft verzet en nu maakt hij er zichzelf schuldig aan?

Wat ook opviel was de reactie van andere zelfbenoemde progressieve voorstanders van tolerantie. Er leek enige begrip in door te klinken. Immers, de journalist zou Albrecht hebben gejend en zuigende vragen hebben gesteld en er dus om hebben 'gevraagd'.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)d-valt-door-de-mand/

[ Bericht 13% gewijzigd door NeeOfTochJA op 29-05-2023 15:14:17 ]
pi_209327867
De grootste deugers blijken de grootste hypocrieten.

:O
pi_209327941
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En genocide is ook niet perse een heel volk uitroeien. Het is duidelijk dat Poetin de Oekraïense cultuur en identiteit wil vernietigen.
Het is de enige definitie die ik aanhoud, ik vind het volstrekt onwerkbaar om met het hele scala aan definities van de VN te werken en als er over genocide wordt gesproken is voor vrijwel iedereen het eerste waar aan gedacht wordt volkerenmoord.
Voor al de bijkomende definities kunnen er prima andere woorden gebruikt woorden of toevoegingen.
Het willen vernietigen van cultuur en identiteit lijkt me prima te omschrijven als culturele genocide zodat je weet waar je het over hebt.

Poetin zijn onzin verhaal/idee dat er geen Oekraïense identiteit of cultuur zou bestaan is klinklare nonsens, de geschiedenis van Oekraïne gaat verder terug dan die van Rusland dus dan zou je het eerder moeten omdraaien.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209328611
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 13:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het zou best kunnen dat Poetin in het begin dacht heel Oekraïne in te kunnen nemen, maar hij is allesbehalve succesvol dus ik neem aan dat hij ondertussen wel inziet dat dat niet gaat lukken.
Laat staan Moldavië, laat staan de Baltische staten die ook nog eens allemaal bij de NAVO zitten.
De NAVO veegt de vloer aan met Rusland als ze dat proberen, met het risico op een kernoorlog omdat de Russen er niets tegenin kunnen brengen.

Het is klip en klaar wat er gebeurt in de bezette gebieden. Oekraïense kinderen worden gedeporteerd naar Rusland, de Oekraïense mannen worden vermoord of gedwongen te vechten tegen hun eigen land en de vrouwen worden verkracht.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61017352
pi_209328781
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:34 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het is klip en klaar wat er gebeurt in de bezette gebieden. Oekraïense kinderen worden gedeporteerd naar Rusland, de Oekraïense mannen worden vermoord of gedwongen te vechten tegen hun eigen land en de vrouwen worden verkracht.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61017352
Die dingen zullen ongetwijfeld gebeuren, maar door de propaganda oorlog is het vrijwel onmogelijk met zekerheid vast te stellen over welke aantallen dat gaat.
De schattingen over de ontvoerde kinderen varieren tussen de 16.000 & 300.000, de Russen zullen waarschijnlijk beweren de kinderen in veiligheid te brengen.

Ik ben ervan overtuigd dat de Oekraïners ook oorlogsmisdaden begaan, tegen de Russische soldaten maar ook tegen etnisch Russische Oekraïners in de bezette/bevrijde gebieden.
Ik vraag me af hoe fijn het is voor de etnisch Russische Oekraïners om door het Oekraïense leger bevrijd te worden.

Ik hoop dat Oekraïne de oorlog wint, en dat de VN dan heel snel troepen naar Oekraïne stuurt om in de oostelijke provincies lynchpartijen te voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 29-05-2023 17:02:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')