Ook niet. Daarom moeten de auto's ook kleiner. En veel simpeler zodat er niet zo'n gedoe is met de luchtstromen. Vleugels recht zonder friemeltjes en zo, zoals in Senna's tijd.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof voorbijrijden met DRS zo veel toevoegt.
Bijtanken heeft echt veel minder invloed op gevechten op de baan als je denkt.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ook niet. Daarom moeten de auto's ook kleiner. En veel simpeler zodat er niet zo'n gedoe is met de luchtstromen. Vleugels recht zonder friemeltjes en zo, zoals in Senna's tijd.
Al verliest Red Bull dan wel het voordeel van Adrian Newey's kennis daarvan
Denkt? Ik heb het jarenlang gezien.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bijtanken heeft echt veel minder invloed op gevechten op de baan als je denkt.
In 2010 was het al veel beter dan daarvoor. En toen was er nog geen DRS. En ook geen Pirelli bandenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof voorbijrijden met DRS zo veel toevoegt.
Het weggooien van banen als Maleisie en Turkije, en in plaats daarvan Miami en Baku toevoegen helpt daar ook niet bij.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ook. En inhalen was in die jaren praktisch onmogelijk.
En hoe veel daarvan kwamen doordat toppers met nieuwe banden nog niet gestopte auto's pakten?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In 2010 was het al veel beter dan daarvoor. En toen was er nog geen DRS. En ook geen Pirelli banden
Die zaten er ook bij, ja. Maar ook gewoon normale inhaalacties op gelijke banden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En hoe veel daarvan kwamen doordat toppers met nieuwe banden nog niet gestopte auto's pakten?
Met bijtanken had je die categorie niet.
Die had je het jaar ervoor ook.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die zaten er ook bij, ja. Maar ook gewoon normale inhaalacties op gelijke banden.
Nauwelijks. Het aantal inhaalacties in 2009 was het absolute dieptepunt. Het verbod op bijtanken verdubbelde dat aantal weer, zonder andere regelwijziging.quote:
Ter verduidelijking (Van 1994 tot 2009 bijtanken)quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nauwelijks. Het aantal inhaalacties in 2009 was het absolute dieptepunt. Het verbod op bijtanken verdubbelde dat aantal weer, zonder andere regelwijziging.
Bovenstaand grafiekje zegt wat andersquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nauwelijks. Het aantal inhaalacties in 2009 was het absolute dieptepunt. Het verbod op bijtanken verdubbelde dat aantal weer, zonder andere regelwijziging.
Owh? Vertel..quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bovenstaand grafiekje zegt wat anders
Ben je toevallig een handstand aan het doen terwijl je dit - dus ondersteboven - leest?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De leider is 6 seconden los, moet het ergens over hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Zorro het volgende:
Maar bijtanken speelt niet in de F3 en F2, dus waarom hebben we het er eigenlijk over
Multitaskenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben je toevallig een handstand aan het doen terwijl je dit - dus ondersteboven - leest?
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben je toevallig een handstand aan het doen terwijl je dit - dus ondersteboven - leest?
Ik zie zelfs meer dan een verdubbelingquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Nauwlijks'. Ik ben wel eens benieuwd hoe veel het echt heeft uitgemaakt als je alle inhaalacties van auto's die niet voor positie racen weglaat.quote:
Dat verklaart het. Dat kunnen mannen nietquote:
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat verklaart het. Dat kunnen mannen niet
Volgens mij ben jij niet zo goed in het lezen in grafiekenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Nauwlijks'. Ik ben wel eens benieuwd hoe veel het echt heeft uitgemaakt als je alle inhaalacties van auto's die niet voor positie racen weglaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |