abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209296944
Beste medefokkers,

Mijn vriendin en ik waren 23 jaar bij elkaar en sinds kort ben ik erachter gekomen dat ze al een aantal maanden een ander heeft. Nu hebben we samen 4 kinderen en het nodige meegemaakt. Ik heb haar nooit goed behandeld volgens haar en eigenlijk vind ik dat zelf ook wel. Ik wilde altijd alles bepalen voor haar. Maar goed vreemdgaan is nooit goed te praten. Nu wilt ze van me af omdat ze zegt dat ze geen gevoelens meer voor me heeft, wat nogal logisch is met een nieuwe relatie. We hebben alles samen, mooi huis, mooie auto, familiebedrijf en 4 kinderen. Ik wil haar absoluut niet kwijt maar ze wilt toch voor de ander gaan, die ook 2 kinderen heeft. Ik heb weken lang op haar in gepraat en haar teveel lastig gevallen waardoor ze vandaag echt helemaal klaar met me was en zelf ineen gestort is. Iedereen zegt dat ik aan me zelf moet gaan denken. Wat eigenlijk ook logisch is en haar met rust moet laten. Verder is er nog niks geregeld met het huis etc. Iemand ervaring met hoe lang zoiets gaat standhouden met haar nieuwe relatie? Hij is uiteraard geweldig en weet precies hoe hij haar moet bespelen omdat ze natuurlijk ook het slachtoffer heeft gespeeld. Dit soort samengestelde gezinnen met een relatie die uit vreemdgaan voortkomt kan toch nooit iets worden? Wat is jullie mening?
pi_209297014
Als die ander 2 kinderen heeft dan heeft die dus ook een relatie?
pi_209297042
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:53 schreef Centenbak het volgende:
Als die ander 2 kinderen heeft dan heeft die dus ook een relatie?
Had ook een relatie van 17 jaar
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 22:57:57 #4
269689 crew  Viv
pi_209297062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:53 schreef Centenbak het volgende:
Als die ander 2 kinderen heeft dan heeft die dus ook een relatie?
Of gehad. :)

@Tallie1982 die nieuwe relatie van haar kan goed blijven gaan, of het kan vroeg of laat stranden. Daar verder weinig zinnigs over te zeggen.

Hoe dan ook ga je een nieuwe fase in, als gescheiden ouders met 4 kinderen samen. Heel veel sterkte en succes! :*
pi_209297091
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:47 schreef Tallie1982 het volgende:
ben ik erachter gekomen
Hoe?

En vermoed je dat ze vaker vreemdgegaan is de afgelopen 23 jaar? Haar verweer is namelijk dat je haar nooit goed behandeld hebt.

Ik zal maar eens gaan overwegen of je wil testen of de kinderen wel de jouwe zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:47 schreef Tallie1982 het volgende:
Maar goed vreemdgaan is nooit goed te praten.
Op basis waarvan heb je er dan genoeg vrede mee om haar (bijna) te smeken bij je te blijven?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 23:10:38 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_209297235
Op enkele details na exact wat ik een jaar geleden heb doorgemaakt. Mocht je vragen hebben of ervaringen willen delen, stuur me gerust een pm.
F.K.A. SuperwormJim
pi_209297273
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:47 schreef Tallie1982 het volgende:
Iemand ervaring met hoe lang zoiets gaat standhouden met haar nieuwe relatie? Hij is uiteraard geweldig en weet precies hoe hij haar moet bespelen omdat ze natuurlijk ook het slachtoffer heeft gespeeld. Dit soort samengestelde gezinnen met een relatie die uit vreemdgaan voortkomt kan toch nooit iets worden? Wat is jullie mening?
Valt geen zinnig woord over te zeggen. In plaats van dergelijk wensdenken zou ik je willen adviseren verder te gaan met je leven en er vanuit te gaan dat het nooit meer goedkomt, hoe moeilijk dat ook is.
pi_209297276
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoe?

En vermoed je dat ze vaker vreemdgegaan is de afgelopen 23 jaar? Haar verweer is namelijk dat je haar nooit goed behandeld hebt.

Ik zal maar eens gaan overwegen of je wil testen of de kinderen wel de jouwe zijn.
[..]
Op basis waarvan heb je er dan genoeg vrede mee om haar (bijna) te smeken bij je te blijven?
Kinderen zijn van mij ja. Er waren ook goede tijden. Ik denk omdat ik nu pas besef wat ik kwijt ben en haar heb aangedaan. Dat zal de reden zijn dat ik haar smeek.
pi_209297291
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:10 schreef SwJ het volgende:
Op enkele details na exact wat ik een jaar geleden heb doorgemaakt. Mocht je vragen hebben of ervaringen willen delen, stuur me gerust een pm.
Kun je mij een pb sturen? Vind de optie niet
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 23:16:32 #10
269689 crew  Viv
pi_209297318
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:14 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Kun je mij een pb sturen? Vind de optie niet
DM kan via dm.fok.nl :)
En PM: https://messages.fok.nl/pda/
pi_209297323
quote:
Iemand ervaring met hoe lang zoiets gaat standhouden met haar nieuwe relatie? Hij is uiteraard geweldig en weet precies hoe hij haar moet bespelen omdat ze natuurlijk ook het slachtoffer heeft gespeeld. Dit soort samengestelde gezinnen met een relatie die uit vreemdgaan voortkomt kan toch nooit iets worden? Wat is jullie mening?
Damn, toxic much?

Hoezo het slachtoffer heeft gespeeld? Omdat jij weet hoe je met haar omging? Lol

Hoe moet iemand hier jou vertellen of het wat gaat worden tussen die twee of niet? Het is wel duidelijk dat ze iig niet met jou verder wil gaan dussehhh
pi_209297370
quote:
Hoe hij haar moet bespelen
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Ik geloof haar meteen toen ze zei dat jij haar niet goed hebt behandeld. Lekker voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2023 23:23:47 ]
  Vis een optie? vrijdag 26 mei 2023 @ 23:44:03 #13
70532 loveli
N
pi_209297505
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:47 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik heb haar nooit goed behandeld volgens haar en eigenlijk vind ik dat zelf ook wel.
Na 23 jaar slechte gewoontes afleren, gaat dat een beetje lukken?

Als je haar niet kwijt wilt, waarom heb je haar 23 jaar niet goed behandeld en waarom zou ze weer bij jou terug moeten/willen komen als dit klapt?
crap in = crap out
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:51:49 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209297546
Het is te laat. Hoe haar relatie ook gaat lopen, zij is klaar met jou. Je kunt niet na 23 jaar iemand onder de duim houden ineens een gelijkwaardige relatie aangaan. En dat jij niet veranderd bent, blijkt wel uit het feit dat je al weken op haar inpraat.

En verder is zij natuurlijk waanzinnig laf. Ze is dan wel bij jou weg, maar pas nadat een ander haar veilig op kan vangen. Ook bij/van hem is ze afhankelijk.
Resistance is futile.
pi_209297573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:13 schreef Tallie1982 het volgende:
Kinderen zijn van mij ja.
Ah, goed dat je al eerder een test gedaan hebt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209297674
23 jaar alles kapotmaken en nu kom je met een tubetje secondelijm aanschijten? Laat het gaan, ze is al weg..
  zaterdag 27 mei 2023 @ 00:34:21 #17
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_209297770
Jammer voor je TS, had je maar geen lul moeten zijn 23 jaar lang.
pi_209298275
Klopt mijn vermoeden, je hebt je altijd de pleuris gewerkt alles voor de zaak en geen oog voor haar? En nu gaat ze er met de centen vandoor. Ik hoop dat je het juridisch goed op orde hebt.
pi_209298478
Het enige wat ik mis in dit topic zijn de kinderen. Vergeet je ego en doe wat er nodig is om het goed te regelen. Genoeg ingredieenten om vechtend uit elkaar te gaan. Als je om je kinderen geeft zorg je dat je normaal uit elkaar gaat.
  Moderator zaterdag 27 mei 2023 @ 07:53:20 #20
447051 crew  Peejtur
pi_209298505
Er en pee :)
  zaterdag 27 mei 2023 @ 08:07:15 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209298598
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 07:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
Klopt mijn vermoeden, je hebt je altijd de pleuris gewerkt alles voor de zaak en geen oog voor haar? En nu gaat ze er met de centen vandoor. Ik hoop dat je het juridisch goed op orde hebt.
Geen oog voor haar, én de 4 kinderen.

Ja, hier zijn alle ingrediënten voor een dikke vechtscheiding wel aanwezig. Vermoedelijk was dit een traditioneel huwelijk, aangezien TS aangeeft 23 jaar alles bepaald te hebben. Dat betekent dat zij voor de kinderen gezorgd heeft en zelf weinig tot niets opgebouwd heeft. Dus als zij de kinderen nog een beetje levensstandaard wil bieden, is er maar één optie en dat is dat TS royaal over de brug komt. Daarnaast is ze vreemdgegaan én komt TS in de paar posts die we van hem gezien hebben, redelijk toxic over.

Sneu voor de kinderen. ;(
Resistance is futile.
pi_209298820
Je bent haar kwijt. Vervelend hoe het is gelopen, maar ze komt niet meer terug. Wees een man, want vermoedelijk vind je jezelf echt een man, en regel het goed voor jouw kinderen. En ook voor haar want ze is hun moeder. Als het slecht gaat met haar, dan gaat het ook slecht met haar kinderen.

23 jaar onderdrukking en haar daarna zo plaatsen dat ze zichzelf “in een slachtofferrol” plaatst, wat terecht is natuurlijk zoals je zelf aangeeft, geeft aan dat je niet verandert. Je hebt 23 jaar de tijd gehad om je gedrag aan te passen. Ze heeft het vaak zat aangegeven en je hebt daar niets mee gedaan.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 08:54:29 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209298890
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:47 schreef Tallie1982 het volgende:
Beste medefokkers,

We hebben alles samen, mooi huis, mooie auto, familiebedrijf
Materiële zaken zijn niet "alles".

quote:
Dit soort samengestelde gezinnen met een relatie die uit vreemdgaan voortkomt kan toch nooit iets worden? Wat is jullie mening?
Wat maakt dat uit? Of die relatie wel of geen succes wordt doet niks af aan het feit dat die van jullie klaar is. Accepteer dat.
Huilen dan.
pi_209298913
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 08:45 schreef Azula2.0 het volgende:
23 jaar onderdrukking en haar daarna zo plaatsen dat ze zichzelf “in een slachtofferrol” plaatst, wat terecht is natuurlijk zoals je zelf aangeeft
Waarom is dat 'terecht' als ze de ongelijke relatie 23 jaar geaccepteerd heeft en deze pas afbreekt op het moment dat TS op de hoogte is van het vreemdgaan?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209299255
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 08:58 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom is dat 'terecht' als ze de ongelijke relatie 23 jaar geaccepteerd heeft en deze pas afbreekt op het moment dat TS op de hoogte is van het vreemdgaan?
Goede, ik ken de achtergrond niet. Iets accepteren en geen uitweg zien/ letterlijk vast zitten in de situatie zijn wel twee verschillende dingen. Cultuur kan mee spelen.

Maar hij geeft zelf aan haar niet goed behandeld te hebben, dus dan is het terecht toch?

Dat ze een ander heeft praat ik verder niet goed, en denk ook niet dat we een volledig beeld gaan krijgen van de situatie. Ik weet wel dat onder de duim gehouden worden vreselijk is en dat 90% van wat bijvoorbeeld mijn ex anderen vertelt, maar 10% van het volledige verhaal is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Azula2.0 op 27-05-2023 09:44:15 ]
  zaterdag 27 mei 2023 @ 09:49:23 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209299350
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 08:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
Geen oog voor haar, én de 4 kinderen.

Ja, hier zijn alle ingrediënten voor een dikke vechtscheiding wel aanwezig. Vermoedelijk was dit een traditioneel huwelijk, aangezien TS aangeeft 23 jaar alles bepaald te hebben. Dat betekent dat zij voor de kinderen gezorgd heeft en zelf weinig tot niets opgebouwd heeft. Dus als zij de kinderen nog een beetje levensstandaard wil bieden, is er maar één optie en dat is dat TS royaal over de brug komt. Daarnaast is ze vreemdgegaan én komt TS in de paar posts die we van hem gezien hebben, redelijk toxic over.

Sneu voor de kinderen. ;(
Hij heeft het over zijn vriendin, dus 23 jaar lang wel alles willen bepalen en 4 kinderen maar niet de moeite nemen om te trouwen?

Nou, lekker wel, de vrijheid die bij zo'n relatie hoort.
Ben benieuwd of zij eigenlijk liever wel dat boterbriefje gehad had, als hij niet alles in de relatie bepaald had.

Met een beetje mazzel zijn de kinderen niet heel jong meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209299415
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:38 schreef Azula2.0 het volgende:
Goede, ik ken de achtergrond niet. Iets accepteren en geen uitweg zien/ letterlijk vast zitten in de situatie zijn wel twee verschillende dingen. Cultuur kan mee spelen.

Maar hij geeft zelf aan haar niet goed behandeld te hebben, dus dan is het terecht toch?
Het afbreken is terecht, maar de slachtofferrol aannemen na zoveel jaar vind ik wat moeilijker te verteren, alhoewel we inderdaad niet weten tot in hoeverre ze 'vast' zat. De context waarin ze hem verlaat geeft er echter wel een idee van.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 27 mei 2023 @ 10:05:17 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209299522
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het afbreken is terecht, maar de slachtofferrol aannemen na zoveel jaar vind ik wat moeilijker te verteren, alhoewel we inderdaad niet weten tot in hoeverre ze 'vast' zat. De context waarin ze hem verlaat geeft er echter wel een idee van.
TS stelt dat ze het slachtoffer gespeeld zou hebben (richting die nieuwe relatie), dat betekent niet dat dat ook zo is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209299552
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
TS stelt dat ze het slachtoffer gespeeld zou hebben (richting die nieuwe relatie), dat betekent niet dat dat ook zo is.
Klopt, maar ik haakte hier in op de stelling dat het terecht zou zijn als dat wel het geval zou zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 27 mei 2023 @ 10:13:09 #30
486095 NotWijs
25 jaar, soms niet wijs
pi_209299596
Vrouwen stoppen mentaal al veel eerder met een relatie dan het moment van uitmaken. Ze heeft al lang en breed afscheid genomen en komt echt niet weer terug.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 10:18:57 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209299666
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Klopt, maar ik haakte hier in op de stelling dat het terecht zou zijn als dat wel het geval zou zijn.
Als je omschrijft hoe de verhoudingen binnen een relatie zijn betekent dat niet dat je het slachtoffer speelt, ook niet als je dat eigenlijk wel bent.

Daarbij is het alleen iets dat TS bedacht heeft, hij verwijt de nieuwe relatie immers ook haar goed te kunnen bespelen omdat ze het slachtoffer zou hebben gespeeld.

Dat hele vermeende slachtofferschap en het bespelen door de nieuwe relatie is iets dat TS verzint, voornamelijk omdat hij boos is dat hij haar niet meer kan bespelen.
Maar hij neemt haar nog steeds niet serieus, en ziet haar nog steeds niet voor vol aan want hij denkt dat haar nieuwe relatie gebaseerd is op gespeeld slachtofferschap en een man die dat weet te bespelen.

Misschien had TS de moeder van zijn kinderen eens serieus moeten nemen, want het lijkt erop dat dat de reden is dat ze nu bij hem weg is, en in plaats van dat te erkennen verwijt hij haar nieuwe relatie hetzelfde te doen, ergo; hij ziet de moeder van zijn kinderen nog steeds niet als iemand die door wie dan ook serieus genomen wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 mei 2023 @ 10:22:40 #32
486095 NotWijs
25 jaar, soms niet wijs
pi_209299697
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je omschrijft hoe de verhoudingen binnen een relatie zijn betekent dat niet dat je het slachtoffer speelt, ook niet als je dat eigenlijk wel bent.

Daarbij is het alleen iets dat TS bedacht heeft, hij verwijt de nieuwe relatie immers ook haar goed te kunnen bespelen omdat ze het slachtoffer zou hebben gespeeld.

Dat hele vermeende slachtofferschap en het bespelen door de nieuwe relatie is iets dat TS verzint, voornamelijk omdat hij boos is dat hij haar niet meer kan bespelen.
Maar hij neemt haar nog steeds niet serieus, en ziet haar nog steeds niet voor vol aan want hij denkt dat haar nieuwe relatie gebaseerd is op gespeeld slachtofferschap en een man die dat weet te bespelen.

Misschien had TS de moeder van zijn kinderen eens serieus moeten nemen, want het lijkt erop dat dat de reden is dat ze nu bij hem weg is, en in plaats van dat te erkennen verwijt hij haar nieuwe relatie hetzelfde te doen, ergo; hij ziet de moeder van zijn kinderen nog steeds niet als iemand die door wie dan ook serieus genomen wordt.
Precies. Vrouwen moeten maar blijven omdat er een huis en een auto is, want dat is alles en vooral lekker makkelijk voor de man.

Best kans dat die nieuwe kerel geleerd heeft van zijn vorige relatie en emotioneel meer te bieden heeft.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 10:36:49 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209299826
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:22 schreef NotWijs het volgende:

[..]
Precies. Vrouwen moeten maar blijven omdat er een huis en een auto is, want dat is alles en vooral lekker makkelijk voor de man.

Best kans dat die nieuwe kerel geleerd heeft van zijn vorige relatie en emotioneel meer te bieden heeft.
Dat niet alleen, de hele suggestie dat zij richting die nieuwe man het slachtoffer gespeeld zou hebben is gewoon bizar.

Daarbij wil TS eigenlijk vooral horen dat die nieuwe relatie kansloos is.
Ik ben wel benieuwd of TS zijn vriendin weer "terug zou nemen" als over een jaar blijkt dat die relatie idd gestrand is, en zo ja, onder welke voorwaarden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 mei 2023 @ 10:52:36 #34
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209299940
Ik spreek even voor mezelf, maar waarom zou je überhaupt nog een relatie willen hebben met een vrouw die vier maanden rustig vreemd gaan en je pas verlaat (en dan pas met allerlei verwijten komt) wanneer ze opgevangen kan worden door een nieuwe man? Waar ze ook weer afhankelijk van word.

Het zou mij geen ene reet uitmaken of haar nieuwe relatie het red of niet. Ik zou er meer mee zitten dat ze me zo verraden heeft.

Mijn prioriteit zou bij de kinderen liggen en m’n eigen gevoelens. Er is geen excuus voor vreemdgaan; laat staan zo’n lange affaire waarbij ze alle schuld op jouw bordje gooit. Waarmee ik niet wil zeggen dat jij geen fouten hebt gemaakt, maar een relatie breuk heeft in de meeste gevallen twee schuldigen en zij is er een van. Je eigen gedrag kan je veranderen bij een eventuele nieuwe relatie op den duur, haar gedrag heb je geen controle over. Focus je op de kids, en kijk daarna rustig verder. Analyseer wat er fout gegaan is, en leer er van. Meer kan je niet doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209299953
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik spreek even voor mezelf, maar waarom zou je überhaupt nog een relatie willen hebben met een vrouw die vier maanden rustig vreemd gaan en je pas verlaat (en dan pas met allerlei verwijten komt) wanneer ze opgevangen kan worden door een nieuwe man? Waar ze ook weer afhankelijk van word.

Het zou mij geen ene reet uitmaken of haar nieuwe relatie het red of niet. Ik zou er meer mee zitten dat ze me zo verraden heeft.

Mijn prioriteit zou bij de kinderen liggen en m’n eigen gevoelens. Er is geen excuus voor vreemdgaan; laat staan zo’n lange affaire waarbij ze alle schuld op jouw bordje gooit. Waarmee ik niet wil zeggen dat jij geen fouten hebt gemaakt, maar een relatie breuk heeft in de meeste gevallen twee schuldigen en zij is er een van. Je eigen gedrag kan je veranderen bij een eventuele nieuwe relatie op den duur, haar gedrag heb je geen controle over. Focus je op de kids, en kijk daarna rustig verder. Analyseer wat er fout gegaan is, en leer er van. Meer kan je niet doen.
Omdat hij ervan baalt geen controle meer over haar te hebben. Daarom.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:01:47 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209300018
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Omdat hij ervan baalt geen controle meer over haar te hebben. Daarom.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209300032
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij heeft het over zijn vriendin, dus 23 jaar lang wel alles willen bepalen en 4 kinderen maar niet de moeite nemen om te trouwen?

Nou, lekker wel, de vrijheid die bij zo'n relatie hoort.
Ben benieuwd of zij eigenlijk liever wel dat boterbriefje gehad had, als hij niet alles in de relatie bepaald had.

Met een beetje mazzel zijn de kinderen niet heel jong meer.
Wie weet zijn ze langs een notaris geweest....
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:16:11 #38
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209300164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 10:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Omdat hij ervan baalt geen controle meer over haar te hebben. Daarom.
Was een retorische vraag. Is me prima duidelijk waarom hij er nog zo mee zit, al zal er ook best wat liefde mee spelen. Probeer hem enkel duidelijk te maken dat ze het helemaal niet verdiend om zo opgehemeld te worden. Ik zou al m’n respect voor m’n partner verliezen als hij/zij vier maanden rustig vreemd gaat en het dan allemaal op mijn bordje probeert te gooien.

Dat hij dingen heeft waar hij aan moet werken is duidelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209300206
Laat haar maar gaan en als ik jou zou zijn zou ik het in je volgende relatie anders doen :)

Ook qua communicatie, vermoed ik.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:30:29 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209300296
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wie weet zijn ze langs een notaris geweest....
Vast, en toch klinkt het na 23 jaar nog behoorlijk vrijblijvend, dat "mijn vriendin".
Sterker nog; ik ben erg benieuwd wie van de twee vond dat het niet nodig was er meer van te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209300485
Nvm, geen tijd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:52:58 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209300496
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als je het slachtoffer speelt, dan speel je het slachtoffer.
Ja, maar dat zij het slachtoffer gespeeld zou hebben richting die nieuwe verkering is iets dat TS verzonnen heeft, dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209300525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar dat zij het slachtoffer gespeeld zou hebben richting die nieuwe verkering is iets dat TS verzonnen heeft, dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
Iets wat je aanneemt dat TS verzonnen heeft*, maar het doet eigenlijk niet zo terzake, alhoewel ik het met je eens bent dat het waarschijnlijk door hem aangenomen/verzonnen wordt - wat tegelijkertijd niet per se uitsluit dat het niet het geval is, gezien het best aannemelijk kan zijn, om alleen al het feit dat veel mensen zich verkopen zich als slachtoffer van een voormalig partner. Zeker als ze hun eigen vreemdgaan (aan de nieuwe partner) moeten verkopen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:59:26 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209300547
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Iets wat je aanneemt dat TS verzonnen heeft*, maar het doet eigenlijk niet zo terzake, alhoewel ik het met je eens bent dat het waarschijnlijk door hem aangenomen/verzonnen wordt - wat tegelijkertijd niet per se uitsluit dat het niet het geval is, gezien het best aannemelijk kan zijn, om alleen al het feit dat veel mensen zich verkopen zich als slachtoffer van een voormalig partner.
TS verklaart dat haar nieuwe relatie haar zou bespelen en dat zij het slachtoffer zou hebben gespeeld....
Hoe zou TS dat moeten weten?

Voor TS is dat gewoon een mooie draai zodat hij voor zichzelf kan verklaren dat ze in de mooie praatjes van een ander is getrapt, en hij dus nog steeds geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor zijn rol in het geheel, en haar ook nog steeds niet serieus neemt, want dat lijkt me de rode draad in zijn verhaal, hij wil dat zij blijft doen wat hij wil, en als ze dat niet meer doet dan zal ze wel het slachtoffer hebben gespeeld en bespeelt iemand anders haar.

Zolang TS zo over haar blijft denken gaat er sowieso niets meer goed komen, maar zolang hij zo over vrouwen blijft denken kan hij een volgende relatie ook vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209300578
Het besef dat je zelf al hebt, dat je haar al 23 jaar niet goed hebt behandeld, dat lijkt me nogal wat. Waarom kwam dat besef niet eerder? Als ik een paar dagen kut doe tegen mijn vrouw heb ik daar hetzelfde weekend al last van, waarom was er geen introspectie?

Als je dus zo laat het besef krijgt, vraag ik me af of je ooit anders kan. Niet iedereen is gemaakt voor een relatie met een ander, misschien is het wel gewoon niks voor jou. Ja, of je moet in Saudi-Arabië gaan wonen.
-nee-
pi_209300603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:59 schreef Leandra het volgende:
TS verklaart dat haar nieuwe relatie haar zou bespelen en dat zij het slachtoffer zou hebben gespeeld....
Hoe zou TS dat moeten weten?
Daar hebben wij inderdaad geen idee van. Dat is precies waarom er ruimte bestaat voor de mogelijkheid dat zijn claim gebaseerd kan zijn op meer dan een aanname.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:59 schreef Leandra het volgende:
Voor TS is dat gewoon een mooie draai zodat hij voor zichzelf kan verklaren dat ze in de mooie praatjes van een ander is getrapt, en hij dus nog steeds geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor zijn rol in het geheel, en haar ook nog steeds niet serieus neemt, want dat lijkt me de rode draad in zijn verhaal, hij wil dat zij blijft doen wat hij wil, en als ze dat niet meer doet dan zal ze wel het slachtoffer hebben gespeeld en bespeelt iemand anders haar.
Ik vind dit best aannamelijk hoor, net als al het andere wat je hierboven hebt geschreven. Kanttekening is wel dat hij in de OP een teken van zelfreflectie toont daar hij haar vreemdgaan vergoelijkt met de erkenning van zijn gedrag, maar misschien streept ie het alleen tegen elkaar af omdat ie haar terug wenst, en haar inderdaad weer in de oude situatie wil terugbrengen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:59 schreef Leandra het volgende:
Zolang TS zo over haar blijft denken gaat er sowieso niets meer goed komen, maar zolang hij zo over vrouwen blijft denken kan hij een volgende relatie ook vergeten.
Blijkbaar heeft het hem een relatie van 23 jaar opgeleverd. Misschien was ie wel niet zo erg als enkele users uit de OP willen opmaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 27-05-2023 12:17:07 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:55:55 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209301083
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Daar hebben wij inderdaad geen idee van. Dat is precies waarom er ruimte bestaat voor de mogelijkheid dat zijn claim gebaseerd kan zijn op meer dan een aanname.
[..]
Ik vind dit best aannamelijk hoor, net als al het andere wat je hierboven hebt geschreven. Kanttekening is wel dat hij in de OP een teken van zelfreflectie toont daar hij haar vreemdgaan vergoelijkt met de erkenning van zijn gedrag, maar misschien streept ie het alleen tegen elkaar af omdat ie haar terug wenst, en haar inderdaad weer in de oude situatie wil terugbrengen.
[..]
Blijkbaar heeft het hem een relatie van 23 jaar opgeleverd. Misschien was ie wel niet zo erg als enkele users uit de OP willen opmaken.
Het heeft hem een relatie van 23 jaar opgeleverd waarna zij een ander heeft gevonden, hoogstwaarschijnlijk omdat ze het niet meer trok.
Als je 4 kinderen hebt is het ook niet makkelijk te vertrekken, geen idee hoe oud de jongste inmiddels is maar dat zou zomaar kunnen meespelen; dat de jongste nu een leeftijd heeft dat ze daar minder druk mee is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:33:59 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_209301580
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Blijkbaar heeft het hem een relatie van 23 jaar opgeleverd. Misschien was ie wel niet zo erg als enkele users uit de OP willen opmaken.
Die vrouw zit al bij TS onder de duim sinds ze een onzekere puber was.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 13:37:19 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209301620
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:33 schreef Nobu het volgende:

[..]
Die vrouw zit al bij TS onder de duim sinds ze een onzekere puber was.
Dat ook idd, als 1982 het geboortejaar is van TS dan was hij 17 of 18 toen ze een relatie kregen, als zij al ouder was zal ze niet veel ouder zijn geweest, dus ja, dan is dat idd een relatie vanaf hun puberteit.
En dan kun je samen volwassen worden, maar als een van beiden dan nooit zichzelf heeft kunnen zijn dan is de kans groot dat je uiteindelijk uit elkaar groeit, of dat diegene op een gegeven moment denkt van "Bekijk het maar!"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209304226
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vast, en toch klinkt het na 23 jaar nog behoorlijk vrijblijvend, dat "mijn vriendin".
Sterker nog; ik ben erg benieuwd wie van de twee vond dat het niet nodig was er meer van te maken.
Jij oordeelt mij iets te makkelijk over mensen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')