Zeker, het klinkt stom maar heb vrijwel mijn hele leven volledig uit balans geleefd. Mijn lichaam niet willen accepteren. Niet inzien dat je bestaansrecht niet gekoppeld is aan slank en knap zijn. Je bestaansrecht is er gewoon. Ik heb anderen nooit veroordeelt om hun lichaam omdat ik mijn hele leven het verkeerde voorbeeld heb gehad. Ik wil niet meer mijn hele leven jojo-en en al helemaal niet mijzelf verstoppen. Het is al treurig genoeg als ik foto’s zie van mezelf als beginnende puber dat ik dacht dat ik moddervet was door het voorbeeld dat ik heb gehad. Ik droeg al wel altijd de kleding enz die ik wilde maar durf dat nu ook met voorzichtige zelfverzekerheid te doen, ik mag er ook gewoon zijn.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:32 schreef Monique___ het volgende: [..] Ja dat is wel voor veel mensen een ding...... toegeven dat niet allemaal top gaat of over emoties praten.| Ja en dat is het verrotte die door de maatschappij gestelde norm waar iedereen wordt geacht in mee te draaien.. En we leven hier wel in een maatschappij waarin mensen buiten de lijntjes toch anders bekeken worden.. kunst is om te leren daar boven te gaan staan en op jezelf te richten en dierbaren om je heen. Klinkt alsof je hard aan de slag bent gegaan met jezelf
![]()
Tuurlijk mag jij er zijn.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:41 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Zeker, het klinkt stom maar heb vrijwel mijn hele leven volledig uit balans geleefd. Mijn lichaam niet willen accepteren. Niet inzien dat je bestaansrecht niet gekoppeld is aan slank en knap zijn. Je bestaansrecht is er gewoon. Ik heb anderen nooit veroordeelt om hun lichaam omdat ik mijn hele leven het verkeerde voorbeeld heb gehad. Ik wil niet meer mijn hele leven jojo-en en al helemaal niet mijzelf verstoppen. Het is al treurig genoeg als ik foto’s zie van mezelf als beginnende puber dat ik dacht dat ik moddervet was door het voorbeeld dat ik heb gehad. Ik droeg al wel altijd de kleding enz die ik wilde maar durf dat nu ook met voorzichtige zelfverzekerheid te doen,[b] ik mag er ook gewoon zijn.[/b]
Dat is dan heel jammer,maar nu knallen dan.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:46 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Mja tis stom maar ik heb jaren het gevoel gehad dat dat niet zo was. Heel treurig.
Ja maar het zelfbeeld wordt weer beinvloed door .. social media. Nu helemaal met al die apps..en bn'rs die reclame maken voor ingrepen.. (slecht)quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:41 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Zeker, het klinkt stom maar heb vrijwel mijn hele leven volledig uit balans geleefd. Mijn lichaam niet willen accepteren. Niet inzien dat je bestaansrecht niet gekoppeld is aan slank en knap zijn. Je bestaansrecht is er gewoon. Ik heb anderen nooit veroordeelt om hun lichaam omdat ik mijn hele leven het verkeerde voorbeeld heb gehad. Ik wil niet meer mijn hele leven jojo-en en al helemaal niet mijzelf verstoppen. Het is al treurig genoeg als ik foto’s zie van mezelf als beginnende puber dat ik dacht dat ik moddervet was door het voorbeeld dat ik heb gehad. Ik droeg al wel altijd de kleding enz die ik wilde maar durf dat nu ook met voorzichtige zelfverzekerheid te doen, ik mag er ook gewoon zijn.
ik wil nog steeds munt en katjesdropquote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:46 schreef chufi het volgende:
Ok .. tis dat ik geen koekjes in huis heb maar anders had ik er 1 genomen
Precies! Heb nog heel wat in te halenquote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:48 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat is dan heel jammer,maar nu knallen dan.
Dat dus,quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:49 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Precies! Heb nog heel wat in te halen
Dat was er nog niet zo erg toen ik opgroeide. Mijn zelfbeeld is vooral verneukt door mijn moeder en haar kant van haar familie. Ik moest wel altijd gezellig mee doen met koekjes taart enz. Maar dan kreeg je daarna wel weer te horen dat je moest oppassen. “Zou je dat wel doen?” Als ik niet mee deed was het niet goed, deed ik wel mee was het ook niet goed.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:48 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Ja maar het zelfbeeld wordt weer beinvloed door .. social media. Nu helemaal met al die apps..en bn'rs die reclame maken voor ingrepen.. (slecht)
Iedereen mag er zijn wie hij /zij is!!
Maar dat was toen...quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:52 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Dat was er nog niet zo erg toen ik opgroeide. Mijn zelfbeeld is vooral verneukt door mijn moeder en haar kant van haar familie. Ik moest wel altijd gezellig mee doen met koekjes taart enz. Maar dan kreeg je daarna wel weer te horen dat je moest oppassen. “Zou je dat wel doen?” Als ik niet mee deed was het niet goed, deed ik wel mee was het ook niet goed.
Klopt want ik sta duidelijk anders in het leven. En ben blij dat ik mijzelf durf te zijn! Nu alleen in het dagelijksleven mijzelf in de spiegel nog leren waarderen.quote:
Munt had ik nog katjes helaasquote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:49 schreef Monique___ het volgende:
[..]
ik wil nog steeds munt en katjesdrop
ja en dat draag je mee..quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:52 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Dat was er nog niet zo erg toen ik opgroeide. Mijn zelfbeeld is vooral verneukt door mijn moeder en haar kant van haar familie. Ik moest wel altijd gezellig mee doen met koekjes taart enz. Maar dan kreeg je daarna wel weer te horen dat je moest oppassen. “Zou je dat wel doen?” Als ik niet mee deed was het niet goed, deed ik wel mee was het ook niet goed.
Is toch heel goed.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 02:58 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Klopt want ik sta duidelijk anders in het leven. En ben blij dat ik mijzelf durf te zijn! Nu alleen in het dagelijksleven mijzelf in de spiegel nog leren waarderen.
Ja en juist bewust niet gedaan omdat die allemaal andere dingen gaan opgraven die ik wel achter mij heb gelaten. Ik moet juist in het hier en nu leren leven in plaats van in verleden en toekomst.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 03:06 schreef Monique___ het volgende:
[..]
ja en dat draag je mee..
wel eens therapie overwogen om aan de laatste dingen te werken of bij een praktijkondersteuner?
Ben je gepest dan?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 03:09 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Ja en juist bewust niet gedaan omdat die allemaal andere dingen gaan opgraven die ik wel achter mij heb gelaten. Ik moet juist in het hier en nu leren leven in plaats van in verleden en toekomst.
oude drop is taaiquote:Op vrijdag 26 mei 2023 03:07 schreef Monsterkoekie het volgende:
Drop is vaak zo taai. Ik haat voedsel dat aan of tussen mijn tanden gaat zitten.
ACT is een vorm van 'therapie' of leren omgaan met.. die volledig in het hier en nu is... die kijken niet terug naar het verleden.. ACT wil juist dat je uit je hoofd gaat.... maar hier en nu en ander keuzes maakt..cirkels doorbreekt..quote:Op vrijdag 26 mei 2023 03:09 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Ja en juist bewust niet gedaan omdat die allemaal andere dingen gaan opgraven die ik wel achter mij heb gelaten. Ik moet juist in het hier en nu leren leven in plaats van in verleden en toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |