abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209280044
https://nos.nl/artikel/24(...)ets-anders-gaat-doen
quote:
Dochters Kaag hopen dat hun moeder iets anders gaat doen

Twee volwassen dochters van vicepremier Sigrid Kaag hopen dat hun moeder snel iets anders gaat doen buiten de Nederlandse politiek. In een uitzending van College Tour, die zondag wordt uitgezonden, zeggen ze dat ze zich grote zorgen maken over de veiligheid van hun moeder.

"Ik maak mij zorgen dat mijn moeder eindigt zoals Els Borst", zegt dochter Janna in een eerder opgenomen interview dat Kaag te zien krijgt. Oud-minister Borst werd vermoord door een psychiatrisch patiënt die boos was over haar euthanasiebeleid.

D66-leider Kaag is al jaren het doelwit van veel bedreigingen. Vorig jaar stond een man met een brandende fakkel voor haar huis. "Het hoeft maar één keer mis te gaan", zegt dochter Janna. "Het land verdient haar niet. Ik wil eigenlijk dat ze een andere baan vindt." Haar zus Inas sluit zich daarbij aan.

Nog geen beslissing over toekomst
Kaag reageert in de uitzending zichtbaar geëmotioneerd op de oproep van haar dochters. "We hebben het er niet vaak genoeg over. Ze maken zich zorgen en ik denk dat hun zorgen reëel zijn."

Ze heeft zelf nog geen beslissing genomen of ze na deze kabinetsperiode nog door wil. Ze wil pas over enige tijd de knoop doorhakken. Het advies van haar dochters telt daarbij mee.

"Mijn dochters zeggen: het is mooi geweest, mam. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", zegt ze daarover.

Voordat Kaag in 2017 minister van Buitenlandse Handel werd namens D66 vervulde ze jarenlang functies in het buitenland als diplomaat. Haar dochters groeiden ook op in het buitenland.

Het aantal bedreigingen tegen kabinetsleden en Kamerleden neemt steeds verder toe. Vorig jaar kwamen er meer dan 1100 meldingen binnen bij de politie. De meesten waren gericht tegen PVV-leider Geert Wilders, de zwaarst beveiligde politicus van Nederland.
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:31:45 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209280059
quote:
Het land verdient haar niet.
Eens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209280064
"Het land verdient haar niet."

Klopt, we verdienen beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2023 19:32:14 ]
pi_209280093
Het is gewoon dieptriest. We krijgen in de toekomst op deze manier alleen maar totaal gestoorde gekken aan de macht die wél tegen dit soort shit kunnen. Geen enkel normaal mens trekt dit soort werk nog straks
pi_209280096
Als zelfs je eigen dochters zeggen dat je beter kunt stoppen.,,
Vakman pur sang
pi_209280101
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:33 schreef Raw85 het volgende:
Het is gewoon dieptriest. We krijgen in de toekomst op deze manier alleen maar totaal gestoorde gekken aan de macht die wél tegen dit soort shit kunnen. Geen enkel normaal mens trekt dit soort werk nog straks
Stel je aan zeg.
Vakman pur sang
pi_209280166
Laten we hopen dat haar dochters haar over weten te halen om te stoppen.
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:39:26 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209280171
Wij ook dochters, wij ook.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209280221
"Mijn dochters zeggen: het is mooi geweest, mam. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", zegt ze daarover.

Waarvan akte.
Go hard or go home
pi_209280235
Pics….
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:44:21 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_209280255
Het hele land hoopt dat Kaag zo snel mogelijk iets anders gaat doen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_209280268
Ik draag chatbot Nova voor om voor Kaag in te vallen, veel slechter kan t toch niet gaan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209280290
Maar goed, ze hebben natuurlijk helemaal gelijk. Totaal niet waard in NL om de landelijke politiek in te gaan en je leventje op te offeren voor het zogenaamde “hogere doel”.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:46:10 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209280291
quote:
zeggen ze dat ze zich grote zorgen maken over de veiligheid van hun moeder.
Begrijpelijk dat ze zich zorgen maken over hun moeder. Ik maak me ook zorgen, maar dan over het hele land.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209280502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
Vind je dat geen debiele uitspraak? Nederland is zo'n verderfelijk land dat Kaag daar ver boven staat?
Dat je precies dat ene zinnetje - uit een vanuit die dochters bekeken perspectief begrijpelijke noodkreet - aangrijpt om op Kaag te kunnen kankeren zegt vooral heel veel over jou.
pi_209280528
quote:
Maar wat is er eigenlijk zo dieptriest? Die kerel met die fakkel absoluut, maar dat is net als de moord op Els Borst een zeer zeldzame uitzondering.
pi_209280547
Lekker aan het demoniseren hier door mensen die meestal voor de partij zijn die vind dat demoniseren van hun eigen leiders niet mag.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 mei 2023 @ 20:05:54 #18
408813 crew  trein2000
pi_209280566
Het sentiment in dit topic toont het échte probleem maar weer eens aan. Niet die paar gekken die echt over de schreef gaan. Die pakt justitie wel aan. Maar het klimaat waarin dit gedoogd wordt in plaats van keihard afgekeurd omdat het toevallig iemand treft waar men het mee oneens is.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen.
zie email 27 oktober
  donderdag 25 mei 2023 @ 20:06:02 #19
503527 Rustin_
Suum Cuique
pi_209280567
Baudet's voordeur is al zeker 5 keer beklad met leuzen maar dat komt niet frontpage bij de nos.
Where the road is dark and the seed is sowed
Where the gun is cocked and the bullet's cold
Where the miles are marked in the blood and gold
I'll meet you further on up the road
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2023 @ 20:06:27 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209280574
quote:
Ik denk niet dat iemand die Nederlanders in de breedte vertegenwoordigt of wil vertegenwoordigen zo'n lading stront over zich heen krijgt. Kaag is na Wilders het meest extreme voorbeeld van haat. Het is geen VS hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209280583
quote:
Zoals Geert Wilders?
-XOXO-
pi_209280584
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar wat is er eigenlijk zo dieptriest? Die kerel met die fakkel absoluut, maar dat is net als de moord op Els Borst een zeer zeldzame uitzondering.
Dat je als politicus tegenwoordig bijna wel een hekel aan je familie moet hebben om ze dit allemaal aan te doen. Het blijft al lang niet meer bij wat boze tweetjes. Is het niet bij Kaag dan is het wel een Hugo de Jonge of Christianne van der Wal.
pi_209280590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat je als politicus tegenwoordig bijna wel een hekel aan je familie moet hebben om ze dit allemaal aan te doen. Het blijft al lang niet meer bij wat boze tweetjes. Is het niet bij Kaag dan is het wel een Hugo de Jonge of Christianne van der Wal.
Ok dus boze tweetjes zijn niet het probleem. Wat dan wel?
pi_209280636
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:07 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Zoals Geert Wilders?
Die offert zijn normale leven vanwege al die idiote bedreigingen helaas inderdaad zo goed als op. Ik denk dat weinig mensen daar zin in zouden hebben.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2023 @ 20:11:17 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209280683
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:05 schreef trein2000 het volgende:
Het sentiment in dit topic toont het échte probleem maar weer eens aan. Niet die paar gekken die echt over de schreef gaan. Die pakt justitie wel aan. Maar het klimaat waarin dit gedoogd wordt in plaats van keihard afgekeurd omdat het toevallig iemand treft waar men het mee oneens is.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen.
Ik zou het echt helemaal niet erg vinden als Kaag van het politieke toneel verdwijnt, het is één van de in mijn ogen meest ongeschikte personen om het land te vertegenwoordigen en ze is de persoonlijking van het probleem waar de Nederlandse politiek last van heeft tegenwoordig. Ik heb echt een gigantische hekel aan haar in haar rol. Maar dat betekent niet automatisch dat ik het ok vind dat ministers op zo'n manier bedreigd worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')