Jij vindt wat daar wordt geciteerd inderdaad wel gelijk of net zo erg als Wilders die heel vaak 'Heks' tweet over haar?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, maar wat je zegt is onzin.
Paar dagen geleden nog: https://www.telegraaf.nl/(...)s-is-geradicaliseerd
Heks is niet iemand demoniseren maar hooguit beledigend, iemand geradicaliseerd noemen kan potentieel gevaarlijk zijn omdat sommige mensen het kunnen opvatten als iets dat gestopt moet worden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt wat daar wordt geciteerd inderdaad wel gelijk of net zo erg als Wilders die heel vaak 'Heks' tweet over haar?
Je vindt echt dat wat Kaag zegt gevaarlijk is, en wat Wilders zegt gewoon niet zo leuk, maar ach, moet je tegen kunnen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heks is niet iemand demoniseren maar hooguit beledigend, iemand geradicaliseerd noemen kan potentieel gevaarlijk zijn omdat sommige mensen het kunnen opvatten als iets dat gestopt moet worden.
Dat ik het nog eens hartgrondig met je eens zou zijnquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
Het is gewoon belachelijk als een lid van de Tweede Kamer naar een collega verwijst als 'heks'. Het slaat nergens op en is enorm kinderachtig. Zoiets doe je gewoon niet en is ook opruiend op een bepaalde manier. Hetzelfde geldt voor andere termen die tegenwoordig veel te makkelijk worden gebruikt.
Juist onze volksvertegenwoordigers moet een goed voorbeeld geven en laten zien dat men het enorm met elkaar kans eens zijn als het gaat om de inhoud, en daarbij mag debatteren zeker op het scherpst van de sneden, maar je gaat verder gewoon op een beschaafde manier met elkaar om. Dat blijkt tegenwoordig vanuit allerlei hoeken erg lastig. Dit soort tweets van Wilders zijn daar een goed voorbeeld van.
Het is onfatsoenlijk om iemand heks te noemen, maar daarmee mobiliseer je geen gekkies.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vindt echt dat wat Kaag zegt gevaarlijk is, en wat Wilders zegt gewoon niet zo leuk, maar ach, moet je tegen kunnen?
Mij ook.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:27 schreef capricia het volgende:
Her probleem wordt me steeds duidelijker. Door dit topic.
Le-zen. Hint: let op het woord 'behalve'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, maar wat je zegt is onzin.
Paar dagen geleden nog: https://www.telegraaf.nl/(...)s-is-geradicaliseerd
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is onfatsoenlijk om iemand heks te noemen, maar daarmee mobiliseer je geen gekkies.
Ik normaliseer niks, dat schelden hoeft van mij ook niet zo.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?
Jij vindt iemand geradicaliseerd noemen mild?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Le-zen. Hint: let op het woord 'behalve'.
Zo'n opmerking van Kaag komt niet uit de lucht vallen. Wilders scheldt haar aan de lopende band uit voor 'heks' en 'landverrader'.
En als Kaag dan een keer wat terugzegt, roepen figuren zoals jij dat het 'van twee kanten komt'.
Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Leuke theorie maar Henk en Ingrid hebben Wilders niet nodig om Kaag voor vanalles en nogwat uit te maken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?
De 'je' in mijn post slaat ook niet op jou, maar op Wilders.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik normaliseer niks, dat schelden hoeft van mij ook niet zo.
Ik had het al eens geschreven, maar ik zal het nog eens uitleggen. Alle flank politici zoals kaag, wilders, baudet, etc bedienen zich met taal- en woordgebruik en listige uitingen om de ander als "gevaarlijk" weg te zetten. Dit leidt er toe dat je aan de randen van de samenleving mensen mobiliseert die politici gaan lastigvallen (schelden, bij je deur staan, etc). Als ze daar nu eens mee zouden stoppen zou dat al veel schelen.
Ik zal nog duidelijker zijn: ik ben tegen geweld in principe. Maar als de één de ander een bloedneus slaat heb ik niet zo'n probleem mee als de ander weer terugslaat. Neemt niet weg dat het niet moet, niet mag, en niet hoort. En dit is exact wat er verbaal gebeurt waarmee politici elkaars prive- en veiligheidssituatie onmogelijk maken.
In het geval van Wilders vind ik dat inderdaad mild. En aangezien onze blonde vriend zich steevast bedient van gezellige termen zoals 'heks' en 'verrader' wanneer hij het over Kaag geeft, vind ik haar reactie bijna absurd beleefd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt iemand geradicaliseerd noemen mild?
Klopt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuke theorie maar Henk en Ingrid hebben Wilders niet nodig om Kaag voor vanalles en nogwat uit te maken.
Dat doen er wel meer, maar heel overtuigend vind ik het allemaal niet. Daarnaast is het heel makkelijk om mensen die online schelden gewoon te negeren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik geloof sterk in het idee dat slechte voorbeelden slecht gedrag in de hand werken.
Ik ben wel nieuwsgierig wat jou duidelijker is geworden door dit topic.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:27 schreef capricia het volgende:
Her probleem wordt me steeds duidelijker. Door dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |