abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 14:12:15 #201
5428 crew  miss_sly
pi_209362316
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sorry, maar wat je zegt is onzin.

Paar dagen geleden nog: https://www.telegraaf.nl/(...)s-is-geradicaliseerd
Jij vindt wat daar wordt geciteerd inderdaad wel gelijk of net zo erg als Wilders die heel vaak 'Heks' tweet over haar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:13:29 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209362333
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij vindt wat daar wordt geciteerd inderdaad wel gelijk of net zo erg als Wilders die heel vaak 'Heks' tweet over haar?
Heks is niet iemand demoniseren maar hooguit beledigend, iemand geradicaliseerd noemen kan potentieel gevaarlijk zijn omdat sommige mensen het kunnen opvatten als iets dat gestopt moet worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 14:20:58 #203
5428 crew  miss_sly
pi_209362461
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heks is niet iemand demoniseren maar hooguit beledigend, iemand geradicaliseerd noemen kan potentieel gevaarlijk zijn omdat sommige mensen het kunnen opvatten als iets dat gestopt moet worden.
Je vindt echt dat wat Kaag zegt gevaarlijk is, en wat Wilders zegt gewoon niet zo leuk, maar ach, moet je tegen kunnen?
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 14:27:17 #204
236264 crew  capricia
pi_209362587
Her probleem wordt me steeds duidelijker. Door dit topic. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:28:02 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209362609
Het is gewoon belachelijk als een lid van de Tweede Kamer naar een collega verwijst als 'heks'. Het slaat nergens op en is enorm kinderachtig. Zoiets doe je gewoon niet en is ook opruiend op een bepaalde manier. Hetzelfde geldt voor andere termen die tegenwoordig veel te makkelijk worden gebruikt.

Juist onze volksvertegenwoordigers moet een goed voorbeeld geven en laten zien dat men het enorm met elkaar kans eens zijn als het gaat om de inhoud, en daarbij mag debatteren zeker op het scherpst van de sneden, maar je gaat verder gewoon op een beschaafde manier met elkaar om. Dat blijkt tegenwoordig vanuit allerlei hoeken erg lastig. Dit soort tweets van Wilders zijn daar een goed voorbeeld van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 14:29:05 #206
5428 crew  miss_sly
pi_209362624
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
Het is gewoon belachelijk als een lid van de Tweede Kamer naar een collega verwijst als 'heks'. Het slaat nergens op en is enorm kinderachtig. Zoiets doe je gewoon niet en is ook opruiend op een bepaalde manier. Hetzelfde geldt voor andere termen die tegenwoordig veel te makkelijk worden gebruikt.

Juist onze volksvertegenwoordigers moet een goed voorbeeld geven en laten zien dat men het enorm met elkaar kans eens zijn als het gaat om de inhoud, en daarbij mag debatteren zeker op het scherpst van de sneden, maar je gaat verder gewoon op een beschaafde manier met elkaar om. Dat blijkt tegenwoordig vanuit allerlei hoeken erg lastig. Dit soort tweets van Wilders zijn daar een goed voorbeeld van.
Dat ik het nog eens hartgrondig met je eens zou zijn :)

Er staat trouwens een tikfoutje in je tekst, denk ik. Tweede alinea, dat met het enorm met elkaar oneens kan zijn, moet dat denk ik zijn.
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:29:05 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209362626
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je vindt echt dat wat Kaag zegt gevaarlijk is, en wat Wilders zegt gewoon niet zo leuk, maar ach, moet je tegen kunnen?
Het is onfatsoenlijk om iemand heks te noemen, maar daarmee mobiliseer je geen gekkies.
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:29:37 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209362634
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:27 schreef capricia het volgende:
Mij ook.

Demoniseren en mobiliseren mag slechts door één kamp gebeuren. Zo werkt dat natuurlijk niet.
pi_209362969
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sorry, maar wat je zegt is onzin.

Paar dagen geleden nog: https://www.telegraaf.nl/(...)s-is-geradicaliseerd
Le-zen. Hint: let op het woord 'behalve'.

Zo'n opmerking van Kaag komt niet uit de lucht vallen. Wilders scheldt haar aan de lopende band uit voor 'heks' en 'landverrader'.

En als Kaag dan een keer wat terugzegt, roepen figuren zoals jij dat het 'van twee kanten komt'.

Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209363046
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is onfatsoenlijk om iemand heks te noemen, maar daarmee mobiliseer je geen gekkies.
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:19:59 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209363371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?
Ik normaliseer niks, dat schelden hoeft van mij ook niet zo.
Ik had het al eens geschreven, maar ik zal het nog eens uitleggen. Alle flank politici zoals kaag, wilders, baudet, etc bedienen zich met taal- en woordgebruik en listige uitingen om de ander als "gevaarlijk" weg te zetten. Dit leidt er toe dat je aan de randen van de samenleving mensen mobiliseert die politici gaan lastigvallen (schelden, bij je deur staan, etc). Als ze daar nu eens mee zouden stoppen zou dat al veel schelen.

Ik zal nog duidelijker zijn: ik ben tegen geweld in principe. Maar als de één de ander een bloedneus slaat heb ik niet zo'n probleem mee als de ander weer terugslaat. Neemt niet weg dat het niet moet, niet mag, en niet hoort. En dit is exact wat er verbaal gebeurt waarmee politici elkaars prive- en veiligheidssituatie onmogelijk maken.
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:20:15 #212
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209363375
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Le-zen. Hint: let op het woord 'behalve'.

Zo'n opmerking van Kaag komt niet uit de lucht vallen. Wilders scheldt haar aan de lopende band uit voor 'heks' en 'landverrader'.

En als Kaag dan een keer wat terugzegt, roepen figuren zoals jij dat het 'van twee kanten komt'.

Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Jij vindt iemand geradicaliseerd noemen mild?
pi_209363380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Leuke theorie maar Henk en Ingrid hebben Wilders niet nodig om Kaag voor vanalles en nogwat uit te maken.
pi_209363437
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik normaliseer niks, dat schelden hoeft van mij ook niet zo.
Ik had het al eens geschreven, maar ik zal het nog eens uitleggen. Alle flank politici zoals kaag, wilders, baudet, etc bedienen zich met taal- en woordgebruik en listige uitingen om de ander als "gevaarlijk" weg te zetten. Dit leidt er toe dat je aan de randen van de samenleving mensen mobiliseert die politici gaan lastigvallen (schelden, bij je deur staan, etc). Als ze daar nu eens mee zouden stoppen zou dat al veel schelen.

Ik zal nog duidelijker zijn: ik ben tegen geweld in principe. Maar als de één de ander een bloedneus slaat heb ik niet zo'n probleem mee als de ander weer terugslaat. Neemt niet weg dat het niet moet, niet mag, en niet hoort. En dit is exact wat er verbaal gebeurt waarmee politici elkaars prive- en veiligheidssituatie onmogelijk maken.
De 'je' in mijn post slaat ook niet op jou, maar op Wilders.

Wat voor woorden jij gebruikt, zal mij verder een rotzorg zijn.
pi_209363463
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij vindt iemand geradicaliseerd noemen mild?
In het geval van Wilders vind ik dat inderdaad mild. En aangezien onze blonde vriend zich steevast bedient van gezellige termen zoals 'heks' en 'verrader' wanneer hij het over Kaag geeft, vind ik haar reactie bijna absurd beleefd.
pi_209363477
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuke theorie maar Henk en Ingrid hebben Wilders niet nodig om Kaag voor vanalles en nogwat uit te maken.
Klopt.

Maar ik geloof sterk in het idee dat slechte voorbeelden slecht gedrag in de hand werken.
pi_209363544
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt.

Maar ik geloof sterk in het idee dat slechte voorbeelden slecht gedrag in de hand werken.
Dat doen er wel meer, maar heel overtuigend vind ik het allemaal niet. Daarnaast is het heel makkelijk om mensen die online schelden gewoon te negeren.
pi_209366251
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:27 schreef capricia het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig wat jou duidelijker is geworden door dit topic.

Mij wordt vooral duidelijk dat men nogal stompzinnige uitspraken doet in dit topic.

Zoals bijvoorbeeld herhaaldelijk een mede-user meedelen dat iets herhalen, dat iets nog niet waar maakt.
Dat iemand uitmaken voor heks geen demoniseren is.
Dat je tegen geweld en bedreigingen bent, maar...

Als het niet zo treurig was, zou het erg grappig zijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')