Waarom geef je niet gewoon een potje mee als dat de oplossing is? En dan eentje die makkelijk te legen is, dus met zo'n binnenpotje. Of een wc-verkleiner, zou dat het niet ook kunnen oplossen?quote:Op zondag 3 september 2023 21:41 schreef Hilmo het volgende:
Hê jongens, ik ben er ook weer eens, net als kwak zag ik. Die van ons laatst drie geworden. Voor de stats: slaapt nog in ledikant, klimt niet eruit en gaat straks zo laat mogelijk naar direct 1 persoonsbed van grote broer en die krijgt dan wat stoerder tienerbed. Slapen doet hij smiddags twee uur en savonds half 8 op bed. Gaat meestal wel ok.
Hier volop in de gooi fase, echt van alles. En soms bijten.
Groente eet hij niet, fruit eigenlijk ook niet. Steeds moeilijker. Had oudste ook. Met 9 nog steeds dus komt wel goed klopt niet maar goed, bij 18 haar vast wel![]()
Praat als een malle maar niet ergens anders/kdv/peuter. Cb kijkt mee en wachten paar maanden af en anders komt pedagoog meekijken bij peuter. Dat is fijn. Hij kan trappen op de fiets/skelter, maar fietst niet op twee wielen (wel drie en fiets met zijwieltjes). Ik keur het goed. Zindelijkheid ook ineens. Onderbroek was 10 natte broeken op een dag, blote billen was op het potje en zelf dikke drollen. Zijn al weken bezig met vakantie met luier als onderbreking. Maar hij houdt het op en morgen voor het eerst naar peuter zonder luier. Hij weigert op wc te gaan maar hij houdt het vast een paar uur op. Thuis plassen en dan gaan.spannend wel. Zou mooi zijn als ze potjes hadden daar. Maar ben zo trots. De oudste was bij vier nog niet zindelijk en snachts pas met 7.
Gefeliciteerd op de valreep!quote:Op zondag 3 september 2023 21:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier ook leven.Mevrouw wordt morgen 3 jaar, vandaag huis vol visite en indrukken gehad, morgen gewoon rustig met het gezin samen thuis ('s middags). Blij dat de verjaardagen er weer op zitten!
Komende maand weer ziekenhuiscontrole voor de colobomen in de ogen, zien of er niks is verandert, maar dus wel echt druppelen, meten, nakijken. Daar heeft ze echt een gloedhekel aan, behoorlijk in de weerstand, begrijpelijk met zo'n oogspreider en alles. Hopelijk vanaf daar weer positief vooruit en geen zorgen zoals het vooralsnog steeds gaat.
Avondeten is een drama, ze is klein, maar wel heel vrolijk, sprekend en een 'geen bijzonderheden'-kind op de opvang.
Ja, herkenbaar ditquote:Op maandag 4 september 2023 09:41 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd NJ!
Ik heb een vervelend nadeel ontdekt aan dat slapen zonder slaapzak. Kennelijk gaat hij in zijn luier zitten graaien als hij moet plassen. Vanmorgen was z'n hele bed nat en zijn luier droog. En z'n piemel piepte aan de zijkant zijn luier uit
Daar zaten wij ook mee, Thomas vond het lastig om contact te maken met andere kinderen. Maar een indicatie voor 4 dagdelen psz is een VVE-indicatie. Ik had zelf ook de angst dat hij met een achterstandslabel zou beginnen. Maar je hoeft met een VVE-indicatie niet naar een 'speciale' psz, dit kan gewoon op de reguliere psz. Die indicatie is ook voor de sociale ontwikkeling. En ze hebben mij verteld dat de indicatie verdwijnt als hij naar de basisschool gaat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:14 schreef Seven. het volgende:
@:Hilmo psz en cb kijken hier ook mee, ik herken veel in jouw verhaal. Colin praat thuis echt behoorlijk veel, alleen nog niet zo goed. Maar hij pikt elke dag wel wat nieuws op (zo moeten we tegenwoordig opletten met schelden). Over 3 weken wordt hij 3. En rond die tijd gaan ze zijn gehoor testen (niks mis mee, volgens mij).
Ik hoop zelf eigenlijk op een indicatie voor 4 dagdelen psz. Ze hadden het al over een VVE indicatie, maar ik was niet van plan om daar zomaar in mee te gaan. Als dat het advies is, dan wil ik op zich wel een kijkje nemen bij zo'n psz, maar mijn angst is eigenlijk een beetje dat hij dan op de basisschool al begint met een achterstandslabel, omdat hij op een psz gezeten heeft waar kinderen met een achterstand zitten (denk kinderen waarvan de ouders geen Nederlands spreken, of kinderen met een achterstand in de ontwikkeling).
Als Colin een achterstand in de ontwikkeling heeft, dan zien we wel weer. Voorlopig hou ik het zelf bij 'gewoon erg laat, net als z'n moeder'.
Hier wordt schijnbaar alleen VVE indicatie gegeven op een speciale psz voor achterstandskinderen, 4 dagen per week psz doen ze niet meer. Heb ik me laten vertellen, ik ga die verordening eens bekijken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 07:54 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Daar zaten wij ook mee, Thomas vond het lastig om contact te maken met andere kinderen. Maar een indicatie voor 4 dagdelen psz is een VVE-indicatie. Ik had zelf ook de angst dat hij met een achterstandslabel zou beginnen. Maar je hoeft met een VVE-indicatie niet naar een 'speciale' psz, dit kan gewoon op de reguliere psz. Die indicatie is ook voor de sociale ontwikkeling. En ze hebben mij verteld dat de indicatie verdwijnt als hij naar de basisschool gaat.
Nou weet ik niet hoe dat in andere gemeenten is geregeld, maar zo gaat het i.i.g in onze gemeente. Anders zou je de verordening moeten opzoeken.
Mijn man is ook arbeidsongeschikt trouwens, maar geen hond die daar naar kijkt tot zover.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:14 schreef Morgane89 het volgende:
Klopt, mijn zoon gaat ook met VVE-indicatie naar een normale peuterspeelzaal. Deze speelzaal is gemengd; kinderen met en zonder indicatie. Ik denk dat ze sowieso op de basisschool niet veel aandacht beesteden aan eventuele voorschoolse educatie. De indicatie is in ons geval wel gegeven vanwege mijn man (arbeidsongeschikt) en niet vanwege mijn zoon.
Dat heeft volgens mij te maken met dat de psz al voorschoolse educatie heeft en dus een voorbereiding op de basisschool is en het kdv meer opvang/spelen is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:33 schreef Morgane89 het volgende:
Ja het is vreselijk ingewikkeld en in elke woonplaats weer anders.
Hier kregen we voor de speelzaal wel een indicatie (al bij 2 jaar beginnen en 2 dagdelen vergoed), maar voor het kdv niet
Ah zo! In m'n vorige woonplaats betaalde de gemeente wel mee aan het kdv met een SMI-indicatie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:51 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij te maken met dat de psz al voorschoolse educatie heeft en dus een voorbereiding op de basisschool is en het kdv meer opvang/spelen is.
Jazeker, Colin gaat al 2x per week en via de psz zijn we ook bij CB terecht gekomen voor vervolgonderzoek. Donderdag gaat psz hem weer observeren, als hij dan niet meer hoest.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:49 schreef taxibabe het volgende:
Mijn man is ook arbeidsongeschikt, maar daar wordt hier ook geen rekening mee gehouden.
@:Seven, misschien kan het consultatiebureau (die geeft ook de VVE-indicatie af) wel wat uitleg geven hierover? Gaat Colin al naar de psz? Zo ja, kunnen zij niet aangeven of hij daar kan blijven met een VVE-indicatie? Zo niet, gewoon de psz waar je Colin naar toe zou willen even bellen met die vraag?
Wij hebben onze man ook met smi indicatie op kdv gehad.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:53 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ah zo! In m'n vorige woonplaats betaalde de gemeente wel mee aan het kdv met een SMI-indicatie.
In principe zou de VVE indicatie gewoon voor die psz moeten zijn lijkt mij, zo ging het hier wel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jazeker, Colin gaat al 2x per week en via de psz zijn we ook bij CB terecht gekomen voor vervolgonderzoek. Donderdag gaat psz hem weer observeren, als hij dan niet meer hoest.
Dat verschilt dus per gemeente. VVE indicatie voor 4x per week psz schijnen ze hier niet te doen, wat jammer is want ik denk wel dat Colin daar het meest bij gebaat is. Hier schijnt men dus vooral gelijk zwaar in te zetten op een speciale psz waar je kind dus zonder VVE indicatie niet ingeschreven kan worden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:42 schreef taxibabe het volgende:
[..]
In principe zou de VVE indicatie gewoon voor die psz moeten zijn lijkt mij, zo ging het hier wel.
Inderdaad! Ik ken ook persoonlijk niemand waarbij de moeder fulltime werkt en de vader fulltime zorgrol heeft, buiten mijzelf en mijn man dan. Ik ken wel redelijk wat vaders die 36 of 32 uur werkenquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:38 schreef Morgane89 het volgende:
Ah, nog meer gezinnen met huisvaders en kostwinnende moeders hierHoor je toch niet zo vaak.
Vooral dat laatste.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:27 schreef Morgane89 het volgende:
Ik werk inmiddels 32 uur; ik denk eerlijk gezegd niet dat ik bijv. 40 zou trekken. Of nog een kind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |