abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2023 @ 03:09:16 #151
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210402432
J slaapt gelukkig goed, maar het duurt ook een eeuwigheid tot hij eindelijk eens slaapt. Hij praat, kletst, roept van alles en slaapt vrijwel elke avond pas tegen 9.30, soms 10. Zeggen dat hij stil moet zijn werkt niet. Alsof ik chinees spreek ofzo!

J is flink ziek. Een of andere keel infectie te pakken. Dikke rode amandelen, paar witte plekjes, zware koorts (39,7). Begon gister in de ochtend en in de middag dokter gebeld toen ik een paar witte plekjes begon te zien, mochten meteen langskomen en hebben antibiotica voor hem meegekregen voor nu. En in de gaten houden.

Arme jongen, hij voelt zo heet. Ik slaap altijd zo slecht als hij zware koorts heeft, maak me dan altijd zo'n zorgen dat er iets gebeurd terwijl ik slaap.
pi_210402713
Ach arme J, veel beterschap!

Slapen is hier ook een issue ja, vooral met de oudste en peuter doet nu soms mee.
Peuter zelf slaapt best goed in, maar wordt altijd nog eens wakker en komt dan bij ons.
We zijn nu bijna 4 weken op pad, ( door Noorwegen getrokken) vandaag een lange reisdag voor de boeg zodat we vannacht ons eigen bed in kunnen kruipen.
Peuter doet het echt prima en is overal enthousiast over. Riep bij iedere waterval en als ze een bordje met elanden zag ging ze elanden zoeken. Ook het vele rijden ging echt boven verwachting goed.
Ze is inmiddels alweer 3 over een paar weekjes maar eens inschrijven voor school. BSO had ik laatst geïnformeerd ivm wachtlijsten, maar kreeg reactie dat ze er al op stond ivm grote zus die ook al gaat. Top!
  donderdag 24 augustus 2023 @ 18:21:48 #153
318361 Bienelientjee
pi_210409204
Is het al tijd voor bed? J is een absolute terror vandaag. Hij voelt zich rot, is doodmoe, maar wilt niet slapen. Dus is oververmoeid en aan het huilen en schreeuwen en alles is goed en alles is fout en omg hoe durf ik als moeder iets voor te stellen! Hij heeft honger, maar eten doet zeer. Idem voor drinken. En spelletje drink voor 10 hele seconden is twee keer leuk en dan niet meer natuurlijk.

En E die vrijwel geen aandacht vandaag heeft gehad en die ik met veel moeite kleine dutjes kon geven want J maakte haar constant wakker.

Argh!
  Moderator zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:53:17 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210438450
Soms heb ik echt het gevoel dat we de code niet kunnen kraken. Vandaag was meneer niet te genieten, zat alleen maar te zeuren en wilde de hele dag tv kijken (wat niet mocht). Ik had verwacht dat slapen een ramp zou zijn maar hij gaf geen kik en viel meteen in slaap :? #hoedan :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 27 augustus 2023 @ 00:24:57 #155
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210438711
Yep, ik probeer mijn peuter ook nog steeds tevergeefs te snappen qua slaap- en eetgewoontes. M'n man heeft dat allang opgegeven, maar ik ga zo goed op logica ;(
  zondag 27 augustus 2023 @ 08:15:16 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210439625
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 23:53 schreef MaJo het volgende:
Soms heb ik echt het gevoel dat we de code niet kunnen kraken. Vandaag was meneer niet te genieten, zat alleen maar te zeuren en wilde de hele dag tv kijken (wat niet mocht). Ik had verwacht dat slapen een ramp zou zijn maar hij gaf geen kik en viel meteen in slaap :? #hoedan :')
Misschien was hij gewoon heel erg moe?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 27 augustus 2023 @ 15:13:57 #157
318361 Bienelientjee
pi_210444096
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 23:53 schreef MaJo het volgende:
Misschien groeispurtje, tanden of iets onder de leden wat aan het broeien is? Of gewoon een slechte dag, haha! Hebben wij allemaal wel eens! :D

J. is gelukkig aan de betere hand nu! Alhoewel eten en drinken nog niet lekker gaat. En vooralsnog lijkt het erop dat E. het gelukkig niet krijgt!
pi_210446190
@MaJo ik lees dat wel vaker dat een kind uren met iets speelt zoals de jouwe. Hoe stel je je kind zo in dat hij dat gaat doen? :P Als mijn kind voor 10 minuten alleen speelt is dat al lang :') Hij doet ook al geruime tijd geeen middagslaap meer, dus needless to say: ik ben kapoetos in de avond :P Verder gaat hij hartstikke goed. Vrolijk mannetje die erg van knuffelen houdt 😍 En aanstaande vrijdag gaat hij voor het eerst naar de psz!
pi_210485640
Ik kwam dit plaatje tegen :P

donderdag 31 augustus 2023 @ 12:04:01 #160
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210485654
O ja, geweldig! Zo herkenbaar :D
  donderdag 31 augustus 2023 @ 12:18:32 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_210485810
Goud wilde zijn slaapzak ineens niet meer aan gisteren, dus hij heeft van mij een dekbed gekregen. Dat trotse snuitje :D O+
disclaimer
  donderdag 31 augustus 2023 @ 12:19:20 #162
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210485814
De laatste (en enige) keer dat ik J. naar bed bracht zonder slaapzak aan, zat hij gelijk klem met z'n voet tussen de bedspijlen en de muur :X
  donderdag 31 augustus 2023 @ 14:19:44 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210486861
Spruit wil geen slaapzak meer sinds hij in zijn peuterbed ligt (begint zomervakantie). Een dekbed vindt hij ook niks, maar zijn heerlijke gebreide babydeken wil hij wel. Zo zoet alsie daaronder wegkruipt. Op z'n buik, armpjes naast z'n hoofd en dan die blonde krullen onder die deken uit <3
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210495935
Oh, een peuterbed. Gingen jullie er op over omdat ze uit het ledikant gingen, of gewoon? De mijne is goed in klimmen, al heeft ze het bij haar ledikant nog niet geprobeerd (ze roept gewoon altijd nu als ze wakker is). Ze slaapt boven en wij beneden, dus als ze er 's nachts onverhoopt uit gaat, moeten we wel een extra hekje of sluitinkje op haar deur plaatsen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:52:20 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210498633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, een peuterbed. Gingen jullie er op over omdat ze uit het ledikant gingen, of gewoon? De mijne is goed in klimmen, al heeft ze het bij haar ledikant nog niet geprobeerd (ze roept gewoon altijd nu als ze wakker is). Ze slaapt boven en wij beneden, dus als ze er 's nachts onverhoopt uit gaat, moeten we wel een extra hekje of sluitinkje op haar deur plaatsen.
Spruit kwam er zelf mee dat hij een groot bed wilde net als z'n zus. En hij klom al snel akelig goed. En ik wilde af van het altijd en overal een campingbedje of deryan mee naartoe slepen. Dus met net geen 2,5 over naar peuter. En in de caravan in het onderste stapelbed.
pi_210499135
Hij heeft een nieuw bed gekregen toen we het ledikant nodig hadden voor nr 2. Hij was toen net 2 en dat was voor hem nog te vroeg dus kochten we een groter ledikant dat omgebouwd kon worden naar peuterbed. Denk dat we het een half jaar later omgebouwd hebben. Toen heeft hij wel nog een tijdje een hekje gehad.
Morgen gaan we kijken voor een gewoon eenpersoonsbed. Op vakantie en bij mijn ouders slaapt hij al een hele tijd in een gewoon bed en hij wil het zelf heel graag. Op zich geen slechte timing want het duurt niet zo lang meer tot zijn zusje wat meer ruimte in bed kan gebruiken.
Klimmen is hier nooit een ding geweest trouwens. Nu nog komt hij amper zelf uit bed. Hij begint gewoon te roepen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:40:43 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_210499176
Ik ben altijd heel laat met mijn kinderen in een peuterbed leggen. Zeker mijn jongens klimmen /klommen nooit uit hun ledikant, dus de middelste is pas overgegaan toen hij zindelijk werd en wel zelf uit bed moest kunnen komen. En hij werd pas zindelijk rond 3j9m. Voor de jongste denk ik ook dat we nog wel een jaartje ledikant doen.

Mijn oudste gooide zichzelf helaas wel uit bed :') dus die is eerder overgegaan. Was ook eerder zindelijk. Meisjes he. :P
disclaimer
pi_210502875
Ik heb ook een dametje. :D Tot nu toe roept ze me braaf als ze wakker wordt (of ze gaat huilen), maar er gaat een dag komen dat ze er uit piept, ik voel het. :D
Hier geen broer/zus, dus ze vraagt (nog) niet om een ander bed (omdat ze het ziet bij een ander). Ook geen kleintje op komst, dus we hebben alle tijd. Mijn gevoel zegt ook richting 2,5, kijken of we dat redden.
pi_210503187
Wij hebben Bubbles geprobeerd te upgraden toen ze ongeveer 2 jaar was maar dat was drama. Ze was er gewoon nog niet klaar voor. We hebben haar toen weer in haar ledikant gelegd en toen begon ze er ineens uit te klimmen dus we dachten echt van oh shit wat hebben we gedaaaaaaan :o :'( :'( . Nu wil ze niet in het grote bed èn niet meer in het ledikant! Maar uiteindelijk is het goed gekomen :P. Ze heeft nog tot eind juli in haar ledikant geslapen en toen we zijn verhuisd heeft ze zelf aangegeven dat ze in haar grote bed wilde slapen en zo geschiedde. Dus uiteindelijk toch nog tot bijna 3 jaar in haar ledikant.
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:03:36 #170
318361 Bienelientjee
pi_210503258
J kon begin dit jaar uit zijn bed klimmen, maar deed het gelukkig nauwelijks. Toen wij zijn kamer gingen ombouwen tot grote broer kamer vanwege de komst van E hebben we meteen maar de zijkanten eraf gehaald. (Bed dat kan mee groeien tot zeker vier jaar ofzo) Ging meteen goed!

Zodra E. te groot is voor haar baby bed krijgt J. een echt groot bed en transformeren we zijn bed weer in ledikant voor haar.

En woooohooo, we hebben net een vakantie geboekt. En J. hoorde ons erover praten en kwam meteen van de bank af en zei "let's go to the holiday home!" :D :D We zijn al zo lang niet weg geweest! Heb er zin in! Een populaire centre parcs hier in Engeland!

En van het weekend gaan we naar de Bournemouth vliegtuig show. Ben erg benieuwd hoe het gaat. J is tegenwoordig zo gevoelig met sommige geluiden. Hebben speciale headset gekocht dat geluid dimt, dus hopelijk geen angst en paniek!

Ook de eerste keer dat we E. bij familie achter laten voor een paar uurtjes. Mijn moederhart vindt het helemaal niet leuk, haha! Maar het is een speciale dag alleen voor J!
pi_210505084
Ik doe niet aan peuterbedden. T. was net drie toen hij een eenpersoonsbed kreeg, J. is een klimmer. Die zat op een dag ineens in haar bed omdat ze haar speen wilde. En als ze erin kan klimmen dan kan ze er ook uit, dus zij kreeg met 2,5 jaar een groot bed. Ik vind een peuterbed niks, want het is juist zo fijn tijdens slechte nachten dat ik er nu gewoon naast kan kruipen. Of als ze ziek is kan ze (indien gewenst) lekker bij ons liggen en kan een van ons in haar bed. Dus geen peuterbed hier! :D
  zaterdag 2 september 2023 @ 07:39:40 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210505849
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 00:28 schreef Gogo83 het volgende:
Ik doe niet aan peuterbedden. T. was net drie toen hij een eenpersoonsbed kreeg, J. is een klimmer. Die zat op een dag ineens in haar bed omdat ze haar speen wilde. En als ze erin kan klimmen dan kan ze er ook uit, dus zij kreeg met 2,5 jaar een groot bed. Ik vind een peuterbed niks, want het is juist zo fijn tijdens slechte nachten dat ik er nu gewoon naast kan kruipen. Of als ze ziek is kan ze (indien gewenst) lekker bij ons liggen en kan een van ons in haar bed. Dus geen peuterbed hier! :D
Als ik de jongste meteen groot bed gedaan had (de oudste wel btw), had de grote voorleesstoel niet meer gepast.
pi_210505983
Ik heb de oudste tot na 3 jaar in zijn ledikant gehad _O- maar de jongste klimt er al heel lang zelf uit, dan gaat hij in het tweepersoonslogeerbed liggen, dat staat naast z'n ledikant. Inmiddels slaapt ie al een hele tijd in dat bed eigenlijk. Bij deze vroege vogel was dat eruit klimmen eigenlijk wel een zegen. Hij gaat dan meestal zelf naar beneden en daar spelen, kunnen wij nog even blijven liggen :P Want verder slaapt ie nog steeds bagger natuurlijk :')
  zaterdag 2 september 2023 @ 14:32:51 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_210508805
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 00:28 schreef Gogo83 het volgende:
Waarom kan dat met een peuterbed niet?

Oh wacht, ik las verkeerd, jij gaat naast het kind liggen. Nee dan is het niet handig idd.
disclaimer
pi_210509049
Hier van het ledikant (van 70x140, dus volgens mij de grootte van een peuterbed) direct naar een eenpersoonsbed gegaan vanaf zijn derde verjaardag. Nooit de zijkant eruit gehad bij de oudste en die is maar 1 x uit z’n grote bed gesodemieterd. Ik verwacht dat we bij de jongste het ledikant langer zullen gebruiken en wel t.z.t. de zijkant eruit halen, ook omdat zij een kleinere kamer heeft en zij niet zo hard groeit als haar broer, dus langer comfortabel in het ledikant kan liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')