abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 21 augustus 2023 @ 16:41:41 #126
148247 taxibabe
pi_210369044
Gefeliciteerd nog Komkommerschijfje en Sunshine!

Vandaag weer eerste dag PSZ, hij heeft zich weer goed vermaakt daar. Nu helemaal kapot, haha.
Zojuist gebeld door de juf van groep 0/1 voor een afspraak op de basisschool om alles door te nemen en de wendagen afspreken. Het komt nu al wel heel dichtbij, haha :o
Hij zegt zelf al steeds 'Als ik 4 ben, ben ik een kleuter en mag ik naar de kleuterschool! *O* '
pi_210373106
Wat leuk dat ie er zo naar uitkijkt taxibabe!!

Wij gaan maar eens stoppen met de middagdutjes, vanavond weer tot half 9 bezig geweest, terwijl ze tot een tijdje terug gewoon standaard tussen half 7 en 7 ging slapen. Ze is 2 jaar en 7 maanden, in mijn beleving heeft T. veel langer dutjes gedaan. Ik vind het ook wel een beetje jammer, die tijd met maar één kind vind ik altijd best lekker (ook al is het de laatste weken al max een half uurtje, drie kwartier).
pi_210373232
Congrats!
  FOK!fotograaf dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:45:43 #129
148247 taxibabe
pi_210376978
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:19 schreef Gogo83 het volgende:
Wat leuk dat ie er zo naar uitkijkt taxibabe!!

Wij gaan maar eens stoppen met de middagdutjes, vanavond weer tot half 9 bezig geweest, terwijl ze tot een tijdje terug gewoon standaard tussen half 7 en 7 ging slapen. Ze is 2 jaar en 7 maanden, in mijn beleving heeft T. veel langer dutjes gedaan. Ik vind het ook wel een beetje jammer, die tijd met maar één kind vind ik altijd best lekker (ook al is het de laatste weken al max een half uurtje, drie kwartier).
Middagdutjes... Helaas was Thomas er met 1,5 jaar er al af (net als zijn moeder op die leeftijd O-) ). Ondanks dat ik dat wel vroeg vond en zelf het middagdutje ook wel fijn vond, was dit toch wel de beste move ooit. In plaats van 's middags én 's avonds enorm veel drama om hem in slaap te krijgen, was het nu gewoon om 19.00 uur naar bed en binnen 10 minuten slapen zonder problemen tot 6.00-6.30 's morgens.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:53:09 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210381301
Mijn net geen 2,5-jarige doet alleen op het kdv nog dutjes of als we toevallig langer dan een kwartier in de auto zitten in de middag... Jammer, maar helaas. Verder praat hij in idioot lange zinnen, kunnen inmiddels zelfs vreemden hem verstaan, is de nijntje-elektro favoriet en kan hij nog steeds niet loopfietsen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:25:07 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_210381741
Aan de ene kant vind ik die middagslaapjes vervelend, zeker omdat ik er ook nog 2 groten bij heb, en het me toch wel erg beperkt in de mogelijkheden die ik op een dag heb.

Aan de andere kant is het toch ook heerlijk als je nog zo kan slapen O+
Goud slaapt dus thuis overdag nog wel minimaal 2 uur, soms uitschieters naar 4 uur :') maar dat hadden mijn andere 2 ook tot ze bijna 4 waren.

En op vakantie kreeg hij geen keuze en moest ie gewoon mee, maar dan hing rond 16:30 de vlag er vaak wel zo bij:

:D

En ach, over iets meer dan een jaar heb ik ze allemaal op school. Ineens elke woensdag van 8:30 tot 14:15 helemaal voor mezelf 🥹
disclaimer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:28:03 #132
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210381787
Mijnes van 2 jaar en 3 maanden gaat overdag meestal zonder morren slapen en slaapt dan 2-3 uur. Maar hij doet het eigenlijk ook best prima zonder middagdutje als we bijvoorbeeld niet thuis zijn.
's avonds is hij inmiddels kampioen rekken; Altijd om nog meer melk of eten vragen of steeds z'n knuffel uit bed gooien en er vervolgens om zeuren }:|
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:32:33 #133
382129 crew  Donna
pi_210381880
A-tje wordt 3 in november, maar het middagslaapje thuis is al maandenlang voorbij. Bij haar zus stopte het met ruim 2,5 jaar. A was maanden eerder, volgens mij echt NET 2.
Gelukkig slaapt ze op de opvang nog wel 's middags dus ze is best goed te pruimen na zo'n dag.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:33:07 #134
382129 crew  Donna
pi_210381888
En hou eens op over allemaal op school. :'(
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:35:20 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_210381925
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:32 schreef Donna het volgende:
A-tje wordt 3 in november, maar het middagslaapje thuis is al maandenlang voorbij. Bij haar zus stopte het met ruim 2,5 jaar. A was maanden eerder, volgens mij echt NET 2.
Gelukkig slaapt ze op de opvang nog wel 's middags dus ze is best goed te pruimen na zo'n dag.
Hier dus precies andersom, op de opvang slaapt ie niet en thuis slaapt ie uuuuren :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:33 schreef Donna het volgende:
En hou eens op over allemaal op school. :'(
Dat duurt nog dik een jaar, voorlopig nog gewoon lekker met m'n baby knuffelen hoor O+
disclaimer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:38:41 #136
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210381961
Echt he? In de stad waar ik woon kun je al vanaf 2 jaar en 8 maanden inschrijven voor de plaatsingsrondes, dus we hebben al een eerste en tweede keus uitgezocht toen we laatst tijd hadden voor wat rondleidingen :X
pi_210382671
Hier gevraagd wanneer ze de inschrijving willen hebben, onze dame wordt over twee weken 3 jaar.
Dat mag wel tegen het eind van dit schooljaar, zo tegen mei ofzo. :+
pi_210382751
Hier ook al maandenlang geen middagslaapje meer. Af en toe krijg ik haar nog zover om samen te gaan liggen in ons bed of op de bank, maar dat is niet zo vaak en dan wordt er ook niet altijd geslapen :P.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot ze naar school gaat :@. Volgens mij is ze er ook wel echt aan toe. Maar hier is dat allemaal super kut geregeld eigenlijk want de cut off is 1 september en als je daarna geboren bent moet je dus een heel jaar wachten :') .
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:08:57 #139
382129 crew  Donna
pi_210382807
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:02 schreef Smart_ass het volgende:
Hier ook al maandenlang geen middagslaapje meer. Af en toe krijg ik haar nog zover om samen te gaan liggen in ons bed of op de bank, maar dat is niet zo vaak en dan wordt er ook niet altijd geslapen :P.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot ze naar school gaat :@. Volgens mij is ze er ook wel echt aan toe. Maar hier is dat allemaal super kut geregeld eigenlijk want de cut off is 1 september en als je daarna geboren bent moet je dus een heel jaar wachten :') .
Oh bestaat er geen instroom??
pi_210382820
Nee. Stom he. Toen Bubbles geboren werd werden we er ook vrij snel op gewezen dat ze schooltechnisch echt op een onhandige datum is geboren. Maargoed wisten wij veel :D. Ben overigens wel blij dat de tweede dus van augustus is wat dat betreft.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:16:53 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_210382876
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:02 schreef Smart_ass het volgende:

Neeee echt? Dus ze kan pas naar school als ze bijna 5 is?
disclaimer
pi_210382938
Ja :'( . Nog meer reden om terug te verhuizen naar Nederland haha.

Ik moet me maar gaan verdiepen in van die educationele daycares enzo als ik straks weer ga werken. Die heb je wel veel.

Ze gaat nu in elk geval nog met heel veel plezier die paar uurtjes op vrijdag naar de Nederlandse school O+.
pi_210384711
Hier een nét 2-jarige die meestal rond de 1,5 uur slaapt tussen de middag. Ze is niet zo van het slapen. Haar dag begint vaak ook tussen 5:30 en 6:00... Soms is slapen een gedoe en is het 20:30/21:00, soms ligt ze er om 19:00 al slapend in. Maakt niets uit voor hoe laat ze wakker wordt 's morgens.
pi_210388849
Wow heftig Smart! Leuk wel dat ze naar de Nederlandse school gaat daar O+

Hier op de opvang nog wel een dutje van een uur ongeveer. Thuis slaapt ie soms wel, soms niet en sowieso niet in zn bed. Hij doet z'n dutje dan in de kinderwagen/bakfiets/op de bank :') Of al hangend tegen de bank :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar naar bed brengen in de middag staat echt garant voor lang en hysterisch gekrijs }:| Behalve als oma er is trouwens. Die kan het wel :')
pi_210389361
Haha had jij niet ooit zo’n collage gepost met foto’s van een slapende Otis overal en nergens? :D geweldig.
pi_210389603
Haha ja dat was Otis al slapend aan tafel op de opvang, hij viel toen heel vaak tijdens de lunch in slaap :D

Mijn kinderen zijn echt ongelofelijke slechte doorslapers, maar kunnen wel werkelijk op elke plek slapen :D
  woensdag 23 augustus 2023 @ 08:54:14 #147
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210390401
Wow, J zal nou never nooit ergens zomaar in slaap vallen! :D Ook al is hij dood en dood moe, hij blijft gaan!
  woensdag 23 augustus 2023 @ 08:55:47 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_210390430
Mijn oudste kon dat ook overal ja. Hilarisch :')
disclaimer
pi_210392100
Hier al meer dan een jaar geen dutjes meer. Alleen in de auto slaapt hij nog vaak. Random dutjes komen niet voor, ik ben gezegend met 2 duracell konijnen die gewoon doorgaan tot het gremlins worden. Die van 1.5 doet sinds ze 1 is maar 1 dutje, dus ik maak mij geen illusies dat die langer gaat slapen.

Ik zou die situatie ook niet leuk vinden smartass. Ik kan me niet voorstellen nog een jaar te moeten wachten, hij is er wel aan toe.
Zindelijkheid is nog een beetje spannend. Thuis gaat het heel goed, maar op de opvang wil hij niet. Vorige week alleen maar ongelukjes, deze week houdt hij het gewoon op. Hij wil/durft het niet vragen maar hij heeft wel hulp nodig want er is geen brilverkleiner en dat is hij thuis gewend. Gisterenavond was hij de hele tijd aan het oefenen op de grote bril. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Nog 2.5 maanden...
BSO staan we nog op de wachtlijst en lijkt nog wel een hele tijd te gaan duren. Gelukkig kunnen we thuis werken. Fijn is het niet maar het is gelukkig niet onoverkomelijk.
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 22:09:18 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210400692
Hier is slapen ook een ramp. ‘S middags kan hij zo nog 3 uur tukken maar dan ligt hij ‘s avonds tot een uur of 10 te feesten in zijn bedje. Op de opvang maken ze hem nu na 1,5 uur wakker, dat leek vorige week wel even te werken. Maar als we het zelf doen zien we geen verschil. Afgelopen weekend wilden we het eens proberen zonder middagtuk maar dat was echt een ramp. We gingen ‘s ochtends naar de dierentuin en moesten hem naar de auto tillen aan het eind omdat hij zo moe was :')

Ook doet hij vervelend als hij in bed ligt. De hele tijd roepen om een slokje water en als je dat dan geeft nauwelijks een slok nemen. Zeuren over tv kijken en met auto’s spelen. Uiteindelijk na een tig keer langs te zijn gegaan valt hij dan in slaap rond tienen. Dus weinig eigen tijd ‘s avonds -O-

Los van het slapen blijft het een heerlijk mannetje en valt het dwarse gedrag erg mee. Hij kan nog steeds uren met zijn auto’s spelen en helpt mij mee in de moestuin. Samen de plantjes water geven O+ Hij zegt duizend keer per dag dat hij van me houdt, gevolgd door een knuffel. Als hij naar de opvang gaat ‘s ochtends komt hij altijd nog een keer terug voor een kusje en een knuffel. Hij kletst de oren van je kop en maakt veel grapjes. Zijn taalgevoel is echt ongelooflijk en hij kan al een beetje lezen. Mijn slimme ventje, wat ben ik toch gek op hem O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')