abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209338010
Wij hebben vanochtend een heel fijn gesprek gehad wat me ook diep heeft geraakt. Dus hoewel ik hier weinig deel omdat ik veel niet herken (en daar soms best verdrietig van word), wil ik dit toch graag delen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 mei 2023 @ 16:02:48 #27
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209338762
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 14:53 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben vanochtend een heel fijn gesprek gehad wat me ook diep heeft geraakt. Dus hoewel ik hier weinig deel omdat ik veel niet herken (en daar soms best verdrietig van word), wil ik dit toch graag delen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* Wat lijkt me dat moeilijk, het ermee omgaan maar ook het schuld gevoel dat niet nodig is.
Ik hoop dat jullie de hulp en handvatten krijgen waarmee het voor jullie allemaal in een rustiger vaarwater komt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_209339176
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 14:53 schreef B.ertha het volgende:

SPOILER
Wat vervelend dat je je zo voelt.
Onveilige hechting en hechtingsproblematiek komt vaak voor bij kinderen met ASS. Er zijn meerdere onderzoeken naar gedaan. In sommige onderzoeken wordt gesproken over dat 40% van de mensen met ASS hechtingsproblematiek zouden hebben.

De ASS van het kind kan (mede)oorzaak zijn van de onveilige hechting. Het ligt dan niet per sé aan de ouder.

'Vroeger' werd gezegd dat kinderen met ASS geen hechtingsproblemen hadden, maar daar is 'men' wel van teruggekomen. Het is alleen ontzettend lastig van elkaar te scheiden.

Dus even een hart onder de riem omdat het een combinatie van factoren is en niet per sé iets wat je als ouder 'verkeerd' gedaan heb. Sterkte met het hele proces!
  zondag 4 juni 2023 @ 21:00:56 #29
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209403057
Vandaag is mijn wederhelft op pad geweest met de Bugaboo Fox 2 en toen ze een foto stuurde leek het alsof die kleine een beetje te groot is geworden voor deze kinderwagen, vreemd omdat hij over 3 maanden pas 3 jaar oud wordt. Vreemd omdat wordt voorgeschreven dat de max gewicht 22kg is, terwijl hij net aan de 17 aantikt. (hij is overigens precies 1 meter, en kan nergens de max lengte vinden voor deze Fox 2)

Zn voeten hangen er uit, daar waar er een klein plateautje is. Dan moet ie zn knieeen intrekken en het lijk allemaal erg oncomfortabel.
Is dit dan het punt om voor een buggy te gaan kijken voor langere kindertjes? Wel bijzonder; die Fox 2 van 1300 eur en nu na nog niet eens 3 jaar gebruik al klaar?
Mai pben rai~!
pi_209403424
Verwacht je m nog lang te gebruiken dan knak?
Ik denk dat het wel normaal is om met 1 meter uit de kinderwagen gegroeid te zijn.
Hier bijna 3 jaar, maar de kinderwagen staat al maanden voor niets. Buggy gebruik ik ook niet. Ze loopt zelf of op de loopfiets.

Met de oudste hetzelfde. Ook sinds 2,5 vrijwel niet meer gebruikt. Met bijna 3 werd ze grote zus en heeft ze alles zelf gelopen, ook nooit een meerijplankje ofzo gehad en niet gemist.
Ik zou dus nu niet meer investeren in een buggy?
pi_209403608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:47 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoe oud is ze nu? Hier 3 jaar, 10 maanden en 3 dagen met de meting
2 jaar, ~ 9 maanden.
  zondag 4 juni 2023 @ 22:08:28 #32
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209403806
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 21:37 schreef Nolita het volgende:
Verwacht je m nog lang te gebruiken dan knak?
Ik denk dat het wel normaal is om met 1 meter uit de kinderwagen gegroeid te zijn.
Hier bijna 3 jaar, maar de kinderwagen staat al maanden voor niets. Buggy gebruik ik ook niet. Ze loopt zelf of op de loopfiets.

Met de oudste hetzelfde. Ook sinds 2,5 vrijwel niet meer gebruikt. Met bijna 3 werd ze grote zus en heeft ze alles zelf gelopen, ook nooit een meerijplankje ofzo gehad en niet gemist.
Ik zou dus nu niet meer investeren in een buggy?
Denk dat je gelijk hebt, maar met de wat oudere opa's en oma's waar hij geregeld is is een buggy denk ik wel handig. Er op uit gaan met een loslopende wildebras is voor een semi-bejaarde een uitdaging. Had gedacht dat een dure kinderwagen toch wel wat langer comfortabel zou blijven. Als een buggy dan goed is voor de langere peuter en voor (langere er-op-uit-gaan) momenten die kleine (en de oudjes) rust kan geven is een budget buggy toch geen slecht idee. Je hebt ze al van <100 eur,
Mai pben rai~!
pi_209403904
Ga dan wel even passen in de winkel want de buggy die wij hebben (om ruimte in de auto te besparen in vergelijking met de ‘gewone’ kinderwagen) is qua zitting e.d. niet per sé groter of comfortabeler. En let ook op de duwbeugel. Een doorlopende is (vind ik) fijner dan twee handvatten.
pi_209406679
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 22:08 schreef KNAK het volgende:

[..]
Denk dat je gelijk hebt, maar met de wat oudere opa's en oma's waar hij geregeld is is een buggy denk ik wel handig. Er op uit gaan met een loslopende wildebras is voor een semi-bejaarde een uitdaging. Had gedacht dat een dure kinderwagen toch wel wat langer comfortabel zou blijven. Als een buggy dan goed is voor de langere peuter en voor (langere er-op-uit-gaan) momenten die kleine (en de oudjes) rust kan geven is een budget buggy toch geen slecht idee. Je hebt ze al van <100 eur,
Doe eens een foto? Mijn joekel van 3,5 zit nog heel af en toe in de Joolz Day. Dat is geen gezicht, maar gaat prima hoor :)

Buggy zou ik mee uitkijken. Wij hadden een Chicco Liteway (paraplubuggy) en hebben nu een Prenatal compact buggy. In principe allebei geschikt tot >20 kg maar het rijdt écht niet lekker met zo'n zwaar kind. Niet soepel, stoepjes op is moeilijk en als hij gaat zitten schommelen dan houd je het bijna niet. Terwijl het met zijn kleine broer allebei prima buggy's zijn. In de Joolz merken we het verschil tussen beide jongens amper.
  maandag 5 juni 2023 @ 10:15:03 #35
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209406929

Over 3 maanden pas 3 jaar, voetjes hangen er al buiten.

Als er met een buggy weinig verschil is wat zitcomfort betreft is dat natuurlijk beetje zinloos daar dan aan te gaan beginnen. Uiteraard zal het gebruik van dergelijke wagens / buggy’s meer en meer incidenteel worden, maar als ze dan gebruikt worden willen we wel graag dat ie er goed bij zit. Zoals op foto te zien is het bungelen of benen intrekken. We hebben het plan wat winkels te bezoeken en wat buggy’s te passen. Mocht het verschil zo weinig zijn houden we het wel voor gezien

Die Bugaboo is overigens ook een flinke kar en dat gaf ook wel een beetje het idee om voor de lichtere buggy te gaan…opgeklapt is een buggy ook wat makkelijker mee te nemen/weg te moffelen.
Mai pben rai~!
  maandag 5 juni 2023 @ 10:17:55 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209406964
Mijn oudste past met 4,5 nog prima in onze chicco liteway (die kan tot 22 kilo) en dat rijdt door de schuine handvaten ook best prima. Ze weegt wel maar 16 kilo, dat scheelt, maar ze draagt nu broekmaat 110 voor de lengte en kan haar voeten prima kwijt.

De jongste is met 2 jaar en 2 maanden nog niet uit onze quax kinderwagen gegroeid, maar tenzij we echt een hele dag gaan lopen (dierentuin ofzo), pak ik de buggy mee. Die past makkelijker in de auto, is lichter en sneller in- en uitgeklapt. Hij kan bijna helemaal plat liggen ook, dus slapen is ook geen probleem (al doet hij dat 's middags vaak niet meer) en de zonnekap kap ver genoeg dicht. Wij zijn toen voor lichtgrijs gegaan, die was minder heet dan de zwarte in de zon.

Edit: even gegoogled naar jullie wagen btw, ik vind het zitje van de fox 2 ook wel echt heel klein ogen. De zit van onze quax is echt groter en de voetensteun zit ook heel anders in elkaar. Recht naar voren tot ze daar te lang voor worden en dan kun je hem opklappen naar beneden en kunnen de knieën gebogen.

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209406986
Zo ziet het er bij ons ook uit. Ik zie niet echt issues eigenlijk, volgens mij is dit niet oncomfortabel.

Qua buggy zou ik niet voor een compactbuggy gaan met zo'n frameloze rug, want hij trekt die met de riempjes helemaal naar voren. Heeft ie geen steun aan. Dus toch een paraplubuggy zoals Chicco Liteway of Koelstra
pi_209468233
Mijn peuter is nu een kleuter O+

SPOILER
Tot in een volgend/ander topic of tot over 4 maanden , dan heb ik weer een peuter :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 10 juni 2023 @ 21:01:27 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209468516
Gefeliciteerd!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 10 juni 2023 @ 21:36:13 #40
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209469077
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:40 schreef douche-eendje het volgende:

SPOILER
Tot in een volgend/ander topic of tot over 4 maanden , dan heb ik weer een peuter :P
Gefeliciteerd!! En dat is een leuke Lego set. Die staat hier ook O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 11 juni 2023 @ 08:38:10 #41
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209472839
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 21:36 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! En dat is een leuke Lego set. Die staat hier ook O+
Ja hij is echt supertof. Het waterkanon is een hit :D
  zondag 11 juni 2023 @ 08:42:43 #42
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209472865
quote:
17s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja hij is echt supertof. Het waterkanon is een hit :D
Hahaha herkenbaar.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_209557351
Vraagje over poep 💩
De ontlasting van peuter is zo plakkerig dat ik het vaak amper weggepoetst krijgt met vochtige doekjes. Hij heeft ook heel veel moeite met poepen en heeft daarvoor eerder poedertjes gehad. De consistentie is eigenlijk best oké en hij drinkt ook genoeg. Alleen op zijn billen/in de wc is het mega plakkerig. Wie herkent dit en is er iets aan te doen?
pi_209599169
Toen straks enorm geschrokken.

Onze Frummie is deze week slecht te pas, buikgriep overgenomen van mn vriendin die dat afgelopen weekend had. Sinds maandag nauwelijks eten en beetje drinken, en alles uitspugen. Soms lichte verhoging, maar geen koorts. Bijna de hele dagen liggend op de bank en soms ook gewoon slapend op de bank (doet ie normaal nooit). Wel een paar keer telefonisch contact met de huisarts gehad en een siroop tegen de misselijkheid gekregen, en dat leek vandaag wel te helpen. Hij leek vandaag zowaar weer een beetje op te knappen, niet meer gespuugd en nog even mee naar buiten geweest, stukkie fietsen en boodschappen doen. Toen we rond 16:30 thuiskwamen ging hij weer op de bank liggen, en viel vrij snel in slaap. We besloten dat ie dat nu wel ff kon gebruiken, en we lieten m op de bank liggen.

Op dat moment kregen we een mail van de woningbouw vereniging met de mededeling dat we definitief een nieuwe (hoek)woning toegewezen kregen. Allebei helemaal in jubelstemming omdat dat de woning was die we het liefste wilde hebben, en snel onze familie opgebeld met het mooie nieuws. Mn moeder vroeg als laatst nog hoe het nu met Frummie was, en ik vertelde dat het vandaag alweer een stuk beter ging. Hiep hoi.

Een paar minuten nadat ik het gesprek had beëindigd, leek het plotseling helemaal mis te gaan.

Frummie lag op zn rug te slapen, terwijl mn vriendin naast m op de bank zat. Plotseling gingen zn beide armen recht de lucht in, en begon ie helemaal te schudden. Ik dacht gelijk aan een koorts stuip. Op zn zij gelegd, en gelijk 112 gebeld. Het schudden hield vrij snel op, na zo'n 30 seconden, al leek dat voor mijn gevoel veel langer te duren. Maar na het schudden reageerde hij nergens meer op, en werden zn lippen en oren vrij snel paars. We konden ook niet meer echt goed zien of hij nog adem aan het halen was. Mn vriendin en ik raakte vrij snel in paniek, gelukkig wist de 112 mevrouw ons aan de lijn iets te kalmeren.

Met 5 minuten was de ambulance er, en omdat ie nog steeds nergens op reageerde ging ie mee met de ambulance richting de eerste hulp. Daar zat ik dan, met mn kleine menneke, die helemaal stil tegen me aan hing, terwijl ie een luchtmaskertje op zn mond en neus had en er allemaal bedrade stickertjes op zijn buikje waren geplakt. :'(

Pas toen we eenmaal in het ziekenhuis waren, kwam hij langzaam weer bij bewustzijn. De dokter kon na onderzoek niets zorgelijks vinden, alle waardes waren normaal. Blijkbaar dus geen koortsstuip, maar een stuip die voortkwam uit het (buik) virus. Er is een superkleine kans dat dit een voorteken van epilepsie is. Speciaal pompje meegekregen voor het geval hij weer zon aanval krijgt, al acht de arts die kans als zeer klein. Ik probeer daar maar op te vertrouwen. We mochten m weer meenemen. Mijn vriendin is met hem in ons bed gaan slapen. Morgen moest ze eigenlijk tot 18:30 werken, met daarna nog een vergadering, maar gelukkig heeft ze dat allemaal afgezegd. Ik ben nog veels te hyper om te gaan liggen.

Wat een dag. Binnen een paar tellen van huilen van blijheid, naar huilen van paniek en angst.

Gelukkig lijkt het nu beter te gaan, en hopelijk blijft dat nu ook zo.
  donderdag 22 juni 2023 @ 05:54:08 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209599870
quote:
4s.gif Op donderdag 22 juni 2023 00:07 schreef SpaceOddity het volgende:

Onze Frummie is deze week slecht te pas, buikgriep overgenomen van mn vriendin die dat afgelopen weekend had. Sinds maandag nauwelijks eten en beetje drinken, en alles uitspugen. Soms lichte verhoging, maar geen koorts. Bijna de hele dagen liggend op de bank en soms ook gewoon slapend op de bank (doet ie normaal nooit). Wel een paar keer telefonisch contact met de huisarts gehad en een siroop tegen de misselijkheid gekregen, en dat leek vandaag wel te helpen. Hij leek vandaag zowaar weer een beetje op te knappen, niet meer gespuugd en nog even mee naar buiten geweest, stukkie fietsen en boodschappen doen. Toen we rond 16:30 thuiskwamen ging hij weer op de bank liggen, en viel vrij snel in slaap. We besloten dat ie dat nu wel ff kon gebruiken, en we lieten m op de bank liggen.

Op dat moment kregen we een mail van de woningbouw vereniging met de mededeling dat we definitief een nieuwe (hoek)woning toegewezen kregen. Allebei helemaal in jubelstemming omdat dat de woning was die we het liefste wilde hebben, en snel onze familie opgebeld met het mooie nieuws. Mn moeder vroeg als laatst nog hoe het nu met Frummie was, en ik vertelde dat het vandaag alweer een stuk beter ging. Hiep hoi.

Een paar minuten nadat ik het gesprek had beëindigd, leek het plotseling helemaal mis te gaan.

Frummie lag op zn rug te slapen, terwijl mn vriendin naast m op de bank zat. Plotseling gingen zn beide armen recht de lucht in, en begon ie helemaal te schudden. Ik dacht gelijk aan een koorts stuip. Op zn zij gelegd, en gelijk 112 gebeld. Het schudden hield vrij snel op, na zo'n 30 seconden, al leek dat voor mijn gevoel veel langer te duren. Maar na het schudden reageerde hij nergens meer op, en werden zn lippen en oren vrij snel paars. We konden ook niet meer echt goed zien of hij nog adem aan het halen was. Mn vriendin en ik raakte vrij snel in paniek, gelukkig wist de 112 mevrouw ons aan de lijn iets te kalmeren.

Met 5 minuten was de ambulance er, en omdat ie nog steeds nergens op reageerde ging ie mee met de ambulance richting de eerste hulp. Daar zat ik dan, met mn kleine menneke, die helemaal stil tegen me aan hing, terwijl ie een luchtmaskertje op zn mond en neus had en er allemaal bedrade stickertjes op zijn buikje waren geplakt. :'(

Pas toen we eenmaal in het ziekenhuis waren, kwam hij langzaam weer bij bewustzijn. De dokter kon na onderzoek niets zorgelijks vinden, alle waardes waren normaal. Blijkbaar dus geen koortsstuip, maar een stuip die voortkwam uit het (buik) virus. Er is een superkleine kans dat dit een voorteken van epilepsie is. Speciaal pompje meegekregen voor het geval hij weer zon aanval krijgt, al acht de arts die kans als zeer klein. Ik probeer daar maar op te vertrouwen. We mochten m weer meenemen. Mijn vriendin is met hem in ons bed gaan slapen. Morgen moest ze eigenlijk tot 18:30 werken, met daarna nog een vergadering, maar gelukkig heeft ze dat allemaal afgezegd. Ik ben nog veels te hyper om te gaan liggen.

Wat een dag. Binnen een paar tellen van huilen van blijheid, naar huilen van paniek en angst.

Wat heftig! Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?
Resistance is futile.
  donderdag 22 juni 2023 @ 05:55:10 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209599872
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:40 schreef douche-eendje het volgende:

SPOILER
Nog gefeliciteerd en tot over 1 jaar en 2 maanden!
Resistance is futile.
  donderdag 22 juni 2023 @ 08:04:55 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209600345
Dat is schrikken! Hoe is het vannacht gegaan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 22 juni 2023 @ 08:22:45 #48
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209600472
Dat is zeker schrikken! Lijkt mij vreselijk eng, hoe is het nu?!

Wij hebben een emotionele nacht gehad. J. heeft het (begrijpelijk) een beetje moeilijk nog met de komst van zijn zusje. Ene keer is het heel goed, andere keer is het helemaal mis. Zijn hele routine met mama is natuurlijk uit de deur.

E. begon vannacht te huilen en eerste keer dat dit J. wakker maakte. Hij begon te huilen en roepen dat ze weg moest gaan. Ik al strompelend naar zijn kamer en hem een knuffel geven. Maar hij bleef mij maar knuffelen, trok me tegen zich aan, armen om mijn nek terwijl ik voorover gebogen met mijn keizersnede buik daar hing.

Bleef hem maar zeggen dat we zo ontzettend veel van hem houden, en dat E. een grote verandering is en we ons best doen, en dat als ze gegroeid is zijn beste maatje gaat zijn. Maar mijn hart brak een beetje en ik begon ook te huilen. Hij bleef mij maar vasthouden en hij is nooit een knuffelaar geweest. Dat gevoel van schuld, wat hebben we hem aangedaan?! Ook al weet ik dat het later allemaal beter wordt, we zijn natuurlijk pas 1 week in dit nieuwe avontuur.

Laatste twee dagen zijn we gelukkig al wel weer met hem naar een speeltuin geweest. Ik op bankje met E. en papa met J. spelen. En we proberen ieder zo veel mogelijk 1 op 1 aandacht te geven overdag ook.

Zucht!
pi_209600876
quote:
4s.gif Op donderdag 22 juni 2023 00:07 schreef SpaceOddity het volgende:

Oh dat is ontzettend schrikken! Hopelijk is hij snel beter :*
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 08:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Dat is zeker schrikken! Lijkt mij vreselijk eng, hoe is het nu?!

Wij hebben een emotionele nacht gehad. J. heeft het (begrijpelijk) een beetje moeilijk nog met de komst van zijn zusje. Ene keer is het heel goed, andere keer is het helemaal mis. Zijn hele routine met mama is natuurlijk uit de deur.

E. begon vannacht te huilen en eerste keer dat dit J. wakker maakte. Hij begon te huilen en roepen dat ze weg moest gaan. Ik al strompelend naar zijn kamer en hem een knuffel geven. Maar hij bleef mij maar knuffelen, trok me tegen zich aan, armen om mijn nek terwijl ik voorover gebogen met mijn keizersnede buik daar hing.

Bleef hem maar zeggen dat we zo ontzettend veel van hem houden, en dat E. een grote verandering is en we ons best doen, en dat als ze gegroeid is zijn beste maatje gaat zijn. Maar mijn hart brak een beetje en ik begon ook te huilen. Hij bleef mij maar vasthouden en hij is nooit een knuffelaar geweest. Dat gevoel van schuld, wat hebben we hem aangedaan?! Ook al weet ik dat het later allemaal beter wordt, we zijn natuurlijk pas 1 week in dit nieuwe avontuur.

Laatste twee dagen zijn we gelukkig al wel weer met hem naar een speeltuin geweest. Ik op bankje met E. en papa met J. spelen. En we proberen ieder zo veel mogelijk 1 op 1 aandacht te geven overdag ook.

Zucht!
Och wat verdrietig ;( Tuurlijk went hij er wel aan maar het is ook heel normaal dat dit je even flink raakt. Dikke knuffel voor jou :*
pi_209600903
Vannacht is redelijk rustig verlopen, hij heeft prima geslapen en wij ook wel. Echter, toen ik rond een uur of vijf wakker werd kon ik ruiken dat ie gepoept had, en voelde hij heel heet aan. Verschoond (weer hele dunne poep) en met het temperaturen had ie nu in 1 keer weer wel koorts, 38,6.
Vanochtend 38,3. We kwamen er vanochtend ook achter dat ie zn tong kapot heeft gebeten, dat moet dan tijdens de aanval gebeurd zijn. Maar vreemd dat ze dat niet in het ziekenhuis op hebben gemerkt...

Hij nu wel een beetje actief en lacht weer, al is ie natuurlijk ook nog steeds heel sufjes. Paar hapjes brood op, en drinkt prima (appelsap).

Ik schrok wel van zn gewicht. Laatst gewogen en toen was ie 11 kilo nogwattes. Dat is al erg licht, maar gisteren in het ziekenhuis gaf de weegschaal 10,4 aan...

Toevallig maandag een afspraak staan bij het consultatiebureau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')