abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209517400
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Een uitgebreider artikel op Eurovoix.com

Wat er gaat gebeuren is nog een verrassing, maar neem in elk geval zwemspullen mee de jurystemming gaat waarschijnlijk niet verdwijnen, maar wel op enige wijze op de schop.
Fucking NRK weer. :') Hopelijk sturen die clowns volgend jaar een ballad en merken ze meteen dat de rollen ook omgekeerd kunnen zijn.

De jury geeft Noorwegen weinig punten, hoe is het toch mogelijk.

donderdag 15 juni 2023 @ 06:58:18 #27
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209518276
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 00:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
Fucking NRK weer. :') Hopelijk sturen die clowns volgend jaar een ballad en merken ze meteen dat de rollen ook omgekeerd kunnen zijn.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, en het juryoptreden van Alessandra dit jaar was gewoon niet goed. Dus misschien moeten ze er zelf wat aan gaan doen willen ze meer jurypunten.
pi_209518867
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:19 schreef Nexum het volgende:
PLEASE haal de juries niet weg. Ik wil geen ESF waarbij we de winnaar al weken in aanvang weten of gelijk na de rehearsals weten.
Mwe, dat is nu toch ook al gewoon zo. Zeker de afgelopen 5 jaar.
Koel en donker bewaren
pi_209518911
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 00:01 schreef Em31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Noorse inzendingen zijn inderdaad alleen leuk voor dronken televoters, maar zijn verder inhoudsloos, totaal niet hitgevoelig en vaak niet al te briljant. Dit jaar was misschien iets beter, maar in het algemeen waren die lage juryscores gewoon verdiend.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209518920
Overigens krijg ik uit dit bericht niet de indruk dat de jury’s gaan verdwijnen hoor. Alleen dat ze aanpassingen gaan doen. Al heb ik geen idee hoe ze dat gaan invullen.
pi_209519601
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Die Noorse inzendingen zijn inderdaad alleen leuk voor dronken televoters, maar zijn verder inhoudsloos, totaal niet hitgevoelig en vaak niet al te briljant. Dit jaar was misschien iets beter, maar in het algemeen waren die lage juryscores gewoon verdiend.
En elk jaar toch weer dat pedante toontje vanuit Noorwegen, terwijl ze het zelf doen. Moet je je voorstellen dat onze delegatie dat elk jaar zou doen over de televote. :D
pi_209519968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:08 schreef Fred_B het volgende:
Overigens krijg ik uit dit bericht niet de indruk dat de jury’s gaan verdwijnen hoor. Alleen dat ze aanpassingen gaan doen. Al heb ik geen idee hoe ze dat gaan invullen.
Maar even, stel dat ze het ophogen naar 10 juryleden per land. Hoe willen ze dat invullen met 10 verse nieuwe mensen met muziekkennis, elk jaar? Sommige landen hebben nu al moeite om aan 5 mensen te komen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209520535
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:55 schreef Nexum het volgende:

[..]
Maar even, stel dat ze het ophogen naar 10 juryleden per land. Hoe willen ze dat invullen met 10 verse nieuwe mensen met muziekkennis, elk jaar? Sommige landen hebben nu al moeite om aan 5 mensen te komen
Mee eens, dat had ik in de OP ook al even aangestipt. En als je 5 vergelijkbare mensen erbij zet in de jury, verandert er ook weinig aan de einduitkomst.

De enige juiste route is wat mij betreft om met wat strakkere criteria te werken, om op die manier de gemiddelde leeftijd van de jury omlaag te krijgen en de achtergrond van de leden wat meer weg te trekken uit de wereld van de doorsnee popmuziek.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 16 juni 2023 @ 16:06:40 #34
39237 crew  H_T
2733
pi_209534134
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:55 schreef Nexum het volgende:

[..]
Je kan de jury ook uitbreden met een paar 'normale' mensen die je op een of andere manier selecteert. Dan kan je het voordeel houden dat je sowieso mensen hebt die er wat verstand van hebben en dat je niet bent overgeleverd aan een groepje totale dwazen als je een keer pech hebt, maar dat er wel wat vernieuwing in zit en mensen die zich misschien wat minder gebonden voelen aan 'de goede smaak'.

Het huidige systeem heeft plussen en minnen. De afgelopen jaren ben ik tevreden met de televotewinnaar, maar meestal ook minstens zoveel met de uitgeroepen winnaar. Ik kom niet zo snel een resultaat tegen waar ik echt boos was geweest als de televotewinnaar de echte winnaar was geweest zonder 'redding' van de jury. In dat opzicht zou je zeggen dat ik ze best kan missen.

Ik vind het sowieso een goed idee eens in de zoveel jaar de manier van stemmen te evalueren en eventueel aan te passen. De jury's hoeven van mij niet meteen te verdwijnen, maar wat tweaken kan denk ik geen kwaad.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209534550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:06 schreef H_T het volgende:

[..]

Het huidige systeem heeft plussen en minnen. De afgelopen jaren ben ik tevreden met de televotewinnaar, maar meestal ook minstens zoveel met de uitgeroepen winnaar. Ik kom niet zo snel een resultaat tegen waar ik echt boos was geweest als de televotewinnaar de echte winnaar was geweest zonder 'redding' van de jury. In dat opzicht zou je zeggen dat ik ze best kan missen.

Ik vind het sowieso een goed idee eens in de zoveel jaar de manier van stemmen te evalueren en eventueel aan te passen. De jury's hoeven van mij niet meteen te verdwijnen, maar wat tweaken kan denk ik geen kwaad.
Dan hadden we wel twee gedateerde meezingers van Sergey Lazarev en Keinno als winnaars gehad in de voorbije jaren. Dat is een minder groot drama dan de jurywinnaars van 2018 of 2019, maar zou het ESF als geheel toch minder geholpen hebben dan de winnaars uit het 50-50 systeem.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 16 juni 2023 @ 16:50:47 #36
39237 crew  H_T
2733
pi_209534567
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dan hadden we wel twee gedateerde meezingers van Sergey Lazarev en Keinno als winnaars gehad in de voorbije jaren. Dat is een minder groot drama dan de jurywinnaars van 2018 of 2019, maar zou het ESF als geheel toch minder geholpen hebben dan de winnaars uit het 50-50 systeem.
Die twee zijn wel twijfelgevallen, maar ik vind het allebei leuke liedjes :D Daar was ik dus niet boos over geworden, maar ik denk wel dat Netta en Duncan Laurence de betere winnaars zijn
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209541670
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 19:22 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Hoewel ik het niet helemaal met je oneens ben (Polen van dit jaar bewijst dat wel), vraag ik me wel af of die ellende van de early zero's ook niet een soort tijdsgeestdingetje was, en of we nu, nu het ESF op een bepaalde manier 'volwassen' is geworden qua kwaliteit, die rarigheid niet ontstegen zijn?

Maar geen idee hoor, hoe landen gaan reageren op 100% televote, misschien onderschat ik dat, en krijg je straks inderdaad de helft Blanka's en de helft Verka's.
Nederland gaat in ieder geval weer achter het net vissen. Finales halen we meestal door een gunstig jury, niet door een gratis diaspora-boost. Daarom zenden we (gemiddeld genomen) vaak kwalitatief goede zangers en zangeressen met liedjes die prima klinken op de radio.

Wat mij betreft veranderen ze juist de wijze waarop de punten worden getoond. Eerst kijken we een uur naar 1-12 jurypunten en dan *poef* publiekstotalen die de uitslag volledid op de kop kunnen gooien. Alsof je naar een spannende wedstrijd zit te kijken waarin in de laatste 10 minuten een doelpunt voor 10 geldt en de hele wedstrijd ervoor eigenlijk een beetje waardeloos maakt.

Gewoon bij elk land 1-12 jury, dan 1-12 publiek benoemen en naar het volgende land. Of alle punten samensmelten en 1x 1-12 en dan lezen we na de show wel terug wat de jury/publieksverdeling was.

[ Bericht 20% gewijzigd door Knipoogje op 17-06-2023 11:03:37 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')