abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juli 2023 @ 09:10:12 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209767496
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ja de operatie zelf is geen pretje. Toen ik wakker werd dacht ik ook echt ‘waar ben ik in godsnaam aan begonnen’.

Fijn dat het ondertussen wat beter gaat! En super dat de bloeddruk al de goede kant op gaat (en top van de kilo’s die er af zijn natuurlijk!)

In het begin is het veel plannen en nadenken, maar op een gegeven moment wordt dat wel makkelijker. Al ben ik er nu na 7 maanden nog steeds wel mee bezig hoor wat goede/makkelijke/lekkere opties zijn en welke tijden ik ga eten zodat ik met drinken rekening kan houden. Maar gaat wel steeds makkelijker hoor
Gisteren had ik nog een controle afspraak met de chirurg en die kon het gelukkig ook allemaal wat beter duiden. Feitelijk is het nu rustig aan doen tot je voorbij die 6 weken bent en de hechtingen van je maag en dunne darm zelf ook goed genezen zijn. En dan zou het langzaam weer wat beter moeten gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik het iets onderschat had geloof ik, maar ik geef me er maar aan over. Wat kun je anders :)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 5 juli 2023 @ 09:11:03 #27
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209767512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 10:52 schreef Coldasiceicebaby het volgende:

Aanstaande dinsdag staat mijn operatie. Ben er helemaal klaar voor/mee. Ondanks de Zofran en Tramadol (ik wilde geen Oxycodon, dat willen ze me geven) zijn de dagen echt zwaaaaar nu. Durf ook nauwelijks nog te eten, na het eten neemt de pijn en misselijkheid ondanks medicatie toch nog toe. Voordeel dat ik wel weer 5kg kwijt ben nu, maar niet heel blij met de manier waarop, haha. Ze gaan alles helemaal nalopen en wat ze tegenkomen dus "herstellen". Bleek al eea uit de slikfoto's, dus ik ben heel benieuwd. Hopelijk binnenkort dus weer van de klachten af!
Bijzonder ljikt me dat, dat je pas achteraf als je weer wakker wordt pas te horen krijgt wat ze nou uiteindelijk gedaan hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_211332365
Goedemorgen,

Ik overweeg na jaren worstelen met mijn gewicht nu toch echt een operatie. Ik ben 35 en ben het gevecht echt beu. Ik ga eerst op mijn gemakje al jullie info doorlezen :)
pi_211333126
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:33 schreef Monsterkoekie het volgende:
Goedemorgen,

Ik overweeg na jaren worstelen met mijn gewicht nu toch echt een operatie. Ik ben 35 en ben het gevecht echt beu. Ik ga eerst op mijn gemakje al jullie info doorlezen :)
Succes met je inlezen en dergelijke! Mocht je vragen hebben dan stel ze gerust! :*
pi_211345345
ik ben in januari aan de beurt *O* morgen een gesprek met de chirurg om te bespreken welke vorm het beste bij me past. ze zijn in "mijn" ziekenhuis erg pro gbp, omdat daar minder vaak complicaties bij ontstaan en omdat ze die al langer uitvoeren (en dus ook weten wat het op latere leeftijd doet).Ze doen gemiddeld 1000 bariatrische ingrepen per jaar daar :Y.

ben erg benieuwd, ben er inmiddels wel klaar voor :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211345361
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:27 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben in januari aan de beurt *O* morgen een gesprek met de chirurg om te bespreken welke vorm het beste bij me past. ze zijn in "mijn" ziekenhuis erg pro gbp, omdat daar minder vaak complicaties bij ontstaan en omdat ze die al langer uitvoeren (en dus ook weten wat het op latere leeftijd doet).Ze doen gemiddeld 1000 bariatrische ingrepen per jaar daar :Y.

ben erg benieuwd, ben er inmiddels wel klaar voor :)
Wat spannend! Heb je lang in een voortraject gezeten?
  maandag 20 november 2023 @ 12:12:38 #32
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211356665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 09:10 schreef avotar het volgende:

[..]
Gisteren had ik nog een controle afspraak met de chirurg en die kon het gelukkig ook allemaal wat beter duiden. Feitelijk is het nu rustig aan doen tot je voorbij die 6 weken bent en de hechtingen van je maag en dunne darm zelf ook goed genezen zijn. En dan zou het langzaam weer wat beter moeten gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik het iets onderschat had geloof ik, maar ik geef me er maar aan over. Wat kun je anders :)
Zal een kleine update geven na bijna 6 maanden.

Het gaat prima :) Kan eigenljik niet anders zeggen.
Ik ben inmiddels 31 kilo kwijt, nog 1,5 kg te voor een gezond BMI.

Dumpings heb ik eigenlijk niet of nauwelijks, vastlopers helaas nog wel. Smintjes FTW!
Zijn een aantal die dingen die ik niet meer kan eten of drinken. Vooral frisdrank mis ik wel, maar dat gaat gewoon niet. Bijzonder genoeg geldt overigens ook voor kraanwater.

Mijn bloeddruk medicatie heb ik ondertussen terug kunnen brengen naar de apotheek. Mijn bloeddruk is zonder medicatie soms eerder te laag dan te hoog.
Helaas ben ik nog niet van mijn apneu af en gezien mijn huidige gewicht vermoed ik dat dat wellicht ook niet gaat gebeuren.

Ik heb 1 kleine complicatie overgehouden aan m'n operatie. Ik heb een seroom onder 1 van m'n littekens zitten. Te klein om iets aan te doen, maar te groot om er zo en nu geen last van te hebben.

Een dame uit m'n groepje krijgt volgende maand een revisie operatie. In haar maagje is een kuiltje ontstaan waar eten in bljft staan dat niet weg kan en continue voor zuur zorgt. Volgens de chirurg pas de 3e keer dat zij dat gezien heeft.
  maandag 20 november 2023 @ 15:00:58 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211358249
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:12 schreef avotar het volgende:

[..]
Zal een kleine update geven na bijna 6 maanden.

Het gaat prima :) Kan eigenljik niet anders zeggen.
Ik ben inmiddels 31 kilo kwijt, nog 1,5 kg te voor een gezond BMI.

Dumpings heb ik eigenlijk niet of nauwelijks, vastlopers helaas nog wel. Smintjes FTW!
Zijn een aantal die dingen die ik niet meer kan eten of drinken. Vooral frisdrank mis ik wel, maar dat gaat gewoon niet. Bijzonder genoeg geldt overigens ook voor kraanwater.

Mijn bloeddruk medicatie heb ik ondertussen terug kunnen brengen naar de apotheek. Mijn bloeddruk is zonder medicatie soms eerder te laag dan te hoog.
Helaas ben ik nog niet van mijn apneu af en gezien mijn huidige gewicht vermoed ik dat dat wellicht ook niet gaat gebeuren.

Ik heb 1 kleine complicatie overgehouden aan m'n operatie. Ik heb een seroom onder 1 van m'n littekens zitten. Te klein om iets aan te doen, maar te groot om er zo en nu geen last van te hebben.

Een dame uit m'n groepje krijgt volgende maand een revisie operatie. In haar maagje is een kuiltje ontstaan waar eten in bljft staan dat niet weg kan en continue voor zuur zorgt. Volgens de chirurg pas de 3e keer dat zij dat gezien heeft.
Ervaar je het als is je kwaliteit van leven verbeterd?
pi_211361231
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:29 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Wat spannend! Heb je lang in een voortraject gezeten?
driekwart jaar ofzo? waarvan n deel ook gewoon wachten was :P
pi_211362815
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
driekwart jaar ofzo? waarvan n deel ook gewoon wachten was :P
Heb jij info over hoelang je in het ziekenhuis moet blijven na de operatie?
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:33:18 #36
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211367304
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ervaar je het als is je kwaliteit van leven verbeterd?
Dat doe ik zeker. M'n leven is er echt wel door veranderd, maar per saldo zeker verbeterd.
pi_211367372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:33 schreef avotar het volgende:

[..]
Dat doe ik zeker. M'n leven is er echt wel door veranderd, maar per saldo zeker verbeterd.
Heb je al ervaringsdeskundige ooit iets gehoord in het verschil van problemen van mensen? Bv of iemand een volume eter is of een emo eter of zoetekauw en het effect daarvan na de operatie?

Ik merk dat ik die operatie ook graag wil alleen ik ben heel heel heel bang voor de ingreep zelf en evt complicaties. Ook heb ik angst voor de narcose. Ik heb nooit een operatie gehad verder..
pi_211367754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Heb je al ervaringsdeskundige ooit iets gehoord in het verschil van problemen van mensen? Bv of iemand een volume eter is of een emo eter of zoetekauw en het effect daarvan na de operatie?

Ik merk dat ik die operatie ook graag wil alleen ik ben heel heel heel bang voor de ingreep zelf en evt complicaties. Ook heb ik angst voor de narcose. Ik heb nooit een operatie gehad verder..
Het emotie eten en eetbuien is iets wat voor de operatie aangepakt moet worden. Tenminste dat was hier. Heb een heel traject met psycholoog en diëtist gehad. En zorg dat je voor een ziekenhuis kiest met een goed natraject. Zo heb je altijd hulp waarop je kan terugvallen.

Het bijkomen na de operatie vond ik best heftig. Ook nooit een operatie gehad en had echt pijn. Extra medicatie hielp veel.

Hier in het ziekenhuis was het eerst 1 nacht blijven. Tegenwoordig 2 nachten. Maar bij mij ging alles prima en mocht na 1 nacht naar huis (op het einde van de middag). Als ik wou had ik ook mogen blijven trouwens
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:16:08 #39
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211367790
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
In het voortraject wordt dit uitgebreid besproken en behandeld. Of tenminste in de klliniek waar ik geweest ben. En daarnaast kun je buiten de groep om nog apart afspraken maken met een van de hulpverleners uit het team. Ik ben zelf een enorme emo eter en daar heb ik nog wel steeds gesprekken over.
Maar nu na 6 maanden is het nog wel zo dat mijn kleine maag voorkomt dat het uit de klauw gaat lopen. En daardoor lijk ik er voor een groot deel doorheen.

Maar als ze denken dat je een eetstoornis hebt of bepaald gedrag dat je niet gaat helpen, wordt dat nog voor de operatie aangepakt. Het zij door hen of je gaat weer terug naar de huisarts.

quote:
Ik deed dat ook. Lag met tranen op het bed toen ik richting de OK werd gereden. Maar het voordeel is dat je er bij de operatie zelf niet bij bent ;)

Maar zonder gein, ga naar een voorlichtingsavond. Dat moet je toch om het hele traject te starten. Stel al je vragen en wees kritisch. En je kunt er bij elke stap nog besluiten dat je er niet verder mee wil gaan.
pi_211367873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:16 schreef avotar het volgende:

[..]
In het voortraject wordt dit uitgebreid besproken en behandeld. Of tenminste in de klliniek waar ik geweest ben. En daarnaast kun je buiten de groep om nog apart afspraken maken met een van de hulpverleners uit het team. Ik ben zelf een enorme emo eter en daar heb ik nog wel steeds gesprekken over.
Maar nu na 6 maanden is het nog wel zo dat mijn kleine maag voorkomt dat het uit de klauw gaat lopen. En daardoor lijk ik er voor een groot deel doorheen.

Maar als ze denken dat je een eetstoornis hebt of bepaald gedrag dat je niet gaat helpen, wordt dat nog voor de operatie aangepakt. Het zij door hen of je gaat weer terug naar de huisarts.
[..]
Ik deed dat ook. Lag met tranen op het bed toen ik richting de OK werd gereden. Maar het voordeel is dat je er bij de operatie zelf niet bij bent ;)

Maar zonder gein, ga naar een voorlichtingsavond. Dat moet je toch om het hele traject te starten. Stel al je vragen en wees kritisch. En je kunt er bij elke stap nog besluiten dat je er niet verder mee wil gaan.
Ik heb mij idd vorige week opgegeven voor een voorlichtingsavond!

Ik ben zelf geen emo eter dat was ik vroeger wel. Ik ben afgelopen 3 jaar enorm druk met levensstijlverbetering maar ik zie er nauwelijks wat van terug op de weegschaal.

Hoe hebben jullie geselecteerd op ziekenhuizen/klinieken?
pi_211367891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:13 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Het emotie eten en eetbuien is iets wat voor de operatie aangepakt moet worden. Tenminste dat was hier. Heb een heel traject met psycholoog en diëtist gehad. En zorg dat je voor een ziekenhuis kiest met een goed natraject. Zo heb je altijd hulp waarop je kan terugvallen.

Het bijkomen na de operatie vond ik best heftig. Ook nooit een operatie gehad en had echt pijn. Extra medicatie hielp veel.

Hier in het ziekenhuis was het eerst 1 nacht blijven. Tegenwoordig 2 nachten. Maar bij mij ging alles prima en mocht na 1 nacht naar huis (op het einde van de middag). Als ik wou had ik ook mogen blijven trouwens
1 nacht vind ik ook wel genoeg :@

bedankt voor jullie uitleg ❤
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:26:27 #42
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211367936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:22 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Ik heb mij idd vorige week opgegeven voor een voorlichtingsavond!

Ik ben zelf geen emo eter dat was ik vroeger wel. Ik ben afgelopen 3 jaar enorm druk met levensstijlverbetering maar ik zie er nauwelijks wat van terug op de weegschaal.

Hoe hebben jullie geselecteerd op ziekenhuizen/klinieken?
Lokatie voor het grootste deel.
Ik woon in Middelburg en had daarmee de keuze tussen de NOK in Terneuzen of het Bariatrisch Centrum in Bergen op Zoom. Van beiden hoorde ik goede verhalen alleen heeft de NOK 5 jaar lang begeleiding en Bergen op Zoom maar 1 jaar.

Die langere begeleiding gaf voor mij de doorslag.
pi_211367997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:26 schreef avotar het volgende:

[..]
Lokatie voor het grootste deel.
Ik woon in Middelburg en had daarmee de keuze tussen de NOK in Terneuzen of het Bariatrisch Centrum in Bergen op Zoom. Van beiden hoorde ik goede verhalen alleen heeft de NOK 5 jaar lang begeleiding en Bergen op Zoom maar 1 jaar.

Die langere begeleiding gaf voor mij de doorslag.
O wist niet dat die optie er was! Dat is er een om even te onthouden thanks!
pi_211374079
wat ze trouwens in mijn ziekenhuis vertelden is dat de inschatting is dat over ongeveer 15 jaar afvallen dmv medicatie haalbaar zou kunnen moeten zijn (er lopen nu trials zoals bijvoorbeeld met dat diabetesmedicijn die als onbedoelde bijwerking gewichtsverlies heeft).

als ik nu bijv 20 was geweest zou ik op basis daarvan mijn stap tot een operatie wel even heroverwegen.
pi_211779632
operatiedatum is gepland *O*
pi_211782736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:
*O* spannend! *O*
  donderdag 28 december 2023 @ 13:05:49 #47
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211794314
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:
dus echt a new year, a new you.
pi_211794821
quote:
Zou het fijn vinden als je je ervaringen blijft delen :@ ik ben op dit moment nog herstellende van een burnout maar ik hoop mij rond de zomer van 24 te kunnen gaan aanmelden.
pi_211794830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:05 schreef avotar het volgende:

[..]
dus echt a new year, a new you.
Zijn er nog andere voedingsgroepen waar je moeite mee hebt?
  donderdag 28 december 2023 @ 16:19:17 #50
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211798226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:36 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Zijn er nog andere voedingsgroepen waar je moeite mee hebt?
Kraanwater, pittig eten en dingen die echt zwaar in de suiker of zout zitten, friet uit het frietvet, nacho's, koolzuurhoudende dranken.
Blijkbaar heb ik aan 4 slokjes wijn voldoende om aangeschoten te zijn.

En een aantal dingen heb ik eigenlijk nog niet echt geprobeerd sinds de operatie. Biefstuk of speklapjes bv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')