abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Miss SHO zondag 21 mei 2023 @ 02:44:00 #1
22592 crew  Ole
pi_209224991
Welkom in de reeks over Weight Loss Surgery oftewel WLS. Als je alles al geprobeerd hebt om zelf af te vallen en echt drastisch moet afvallen omdat je gezondheid onder je gewicht te lijden heeft, dan kan je hier meelezen, je vragen stellen of je ei kwijt.

Maagbandje
Wordt in Nederland nog wel geplaatst, maar in België steeds minder. Wordt laparoscopisch geplaatst, dus snellere genezing, maar je blijft je hele leven met een bandje lopen. Verschillende mogelijkheden voor wat betreft strakker laten zetten of juist losser laten zetten.

Gastric Bypass
Je maag wordt verkleind tot een zeer klein maagje en daarnaast worden je darmen deels omgeleid. Er wordt echter niets van je maag of darmen weggenomen. Na deze operatie heb je kans op dumping. Ook kan het zijn dat er nog een tweede operatie nodig is om een ring te plaatsen omdat je maagje toch te groot is geworden. Dit heet een Fobiring.

Gastric Sleeve
Er wordt een groot gedeelte van de maag weggenomen waardoor het afvallen zal komen door de kleinere maag en de daarbij horende eetaanpassingen. Tevens zouden de "eetlust-hormonen" in het weggehaalde deel van de maag zitten waardoor je geen trek meer ontwikkelt. Ook andere hormonen verdwijnen hierbij.

Scopinaro of Bilio Pancreatische Derivatie
Naast het verkleinen van de maag waarbij het originele maagportier verdwijnt, wordt de dunne darm rigoureus omgeleid. De galblaas en de blinde darm worden ook weggehaald om complicaties hiermee te voorkomen. Na de operatie zit je voor de rest van je leven vast aan supplementen voor vitamines en mineralen, omdat deze minder goed opgenomen worden. Gemiddeld gezien neem je nog een kleine 1200 kilocalorieën per dag op na deze operatie en dat is dan ook de reden waarom je hier veel mee af kunt vallen. Er kleven echter een groot aantal nadelen aan deze operatie, vandaar dat deze eigenlijk niet meer uitgevoerd wordt, maar vervangen is door de

Duodenal Switch
Het effect is bijna hetzelfde, behalve dat de oorspronkelijke maagportier nog wel aanwezig is en dat de maag op een andere manier verkleind wordt. Ook bij deze operatie verdwijnen dus de "eetlust-hormonen". Ook hier heb je een sterk verminderde voedselopname, net zoals bij de Scopinaro.

Er zijn mogelijkheden om na een eerste operatie over te gaan naar een andere methode (met de daarbij behorende operaties) (een revisie), zoals van een maagband naar een Gastric Bypass of van een Gastric Sleeve naar een Gastic Bypass. Ook de Fobiring is zo'n revisie.

De criteria voor het ondergaan van een WLS zijn:

Een BMI van 40 of hoger met een leeftijd tussen de 18 en de 65.
Een BMI van 35 of hoger met één van de volgende co-morbiditeiten:

• Diabetes
• Hoge bloeddruk
• Reuma
• Slaapapneu
• Gewrichtsklachten

Tevens moet er voldaan zijn aan de volgende voorwaarden:

• Andere methoden om gewicht te verliezen niet hebben geholpen onder professionele begeleiding
• Geen aandoeningen aan nieren, lever, darmen of maag.

De behandelend artsen moeten geen bezwaar hebben tegen de operatie en je moet daarnaast nog voldoen aan eventuele aanvullende eisen die per ziekenhuis kunnen verschillen.

Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

De "vaste bewoners" hier die een operatie gehad hebben:

-Bubseltje- > GBP omgezet in een D
octopussy > GBP
Rewimo > Scopinaro (2005)
Riann > GBP ondersteund door een Fobiring (2009+2011)
Troel > Scopinaro (2005), BWC (2012)
Trusten > GPB
zapato61 > GBP (2012)
McLaura > GBP (mei 2012)
Wildervankstertje > Sleeve 2012
mrPanerai>GBP (april 2019)
Muck> sleeve (9/2/2018)
(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)


Kleine voetnoot, speciaal voor de dames: let erop dat niet alle anticonceptie meer betrouwbaar zal werken na een WLS. Ik hoop eigenlijk dat Dave Schweitzer (WLS-goeroe) daar ooit eens wat over gaat schrijven zodat dat algemeen bekend wordt ook bij de huisartsen en apothekers.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_209225342
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 23:18 schreef Coldasiceicebaby het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal oude topics doorgelezen, zie dat het hier niet meer heel druk bezocht is.

Hopelijk mag ik toch meeschrijven hier! GBP met minimizer sinds 2017, sinds een aantal maanden behoorlijk wat complicaties. Komende week dan ook een afspraak met chirurg om te kijken of we erachter kunnen komen wat er speelt en hoe dit te verhelpen is.

Fijn om hier de verhalen te lezen van mensen die eenzelfde traject hebben doorlopen of op dit moment doorlopen! :)
Wat vervelend dat je sinds kort klachten hebt. Hopelijk kom je met de chirurg tot een oplossing voor deze klachten.

Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe het verschil is tussen diverse personen die geopereerd zijn. Bij mij in de groep die gelijktijdig geopereerd zijn (5 maanden geleden nu) ook 2 die zo veel last blijven houden en 3 die (nagenoeg) nergens last van hebben.
pi_209230812
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 08:05 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wat vervelend dat je sinds kort klachten hebt. Hopelijk kom je met de chirurg tot een oplossing voor deze klachten.

Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe het verschil is tussen diverse personen die geopereerd zijn. Bij mij in de groep die gelijktijdig geopereerd zijn (5 maanden geleden nu) ook 2 die zo veel last blijven houden en 3 die (nagenoeg) nergens last van hebben.
Ik fietste er de eerste tijd ook probleemloos doorheen eigenlijk! De klachten zijn echt pas later gekomen (al had ik wel tekorten). Er zitten in mijn groep wel mensen die in het begin problemen hebben gehad en daarna niet meer, of mensen die vanaf het begin al problemen hadden. Maar ook mensen die nooit een issue hebben gehad en waar het perfect ging en gaat. Russisch roulette, haha. Mijn zus heeft ook een gbp gehad, maar zo ontzettend veel complicaties gehad. Meerdere keren kantje boord gelegen. En inmiddels (na een revisie 5 jaar geleden) gaat het oké. Er zijn andere problemen uit voortgekomen, maar ze kan nu weer haar leven leiden. Het kan zo verschillen van persoon tot persoon.

Morgen eindelijk de afspraak, heb de dagen echt afgeteld. Er zullen binnenkort vast ook slikfoto's op het programma staan met barium (of is er een andere manier om de maag enz te bekijken tegenwoordig?) 🤢 Het idee al he, brrrr. Maar goed, ik moet even door de komende tijd, want elke dag pijn/braken/ellende is ook niet te doen.
  maandag 22 mei 2023 @ 12:00:02 #4
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209238404
Ik word 9 juni geholpen.
Misschien moet ik dit soort posts niet bekijken. :s)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_209238497
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:00 schreef avotar het volgende:
Ik word 9 juni geholpen.
Misschien moet ik dit soort posts niet bekijken. :s)
Bij mij is tijdens de groepsbijeenkomst van de screening gezegd: kijk niet naar problemen die anderen hebben na een operatie het is niet te vergelijken en dat er sommigen complicaties krijgen wil al helemaal niet zeggen dat dat bij jou ook zou zijn. Zelfs niet al is het familie. Elk lichaam reageert toch anders.

Ik zou er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat eigenlijk, positieve insteek :*

Maar wat fijn voor je dat je bijna aan de beurt bent!
pi_209238578
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:00 schreef avotar het volgende:
Ik word 9 juni geholpen.
Misschien moet ik dit soort posts niet bekijken. :s)
Ik raad het iedereen 100% aan! Ondanks dat ik nu even deze problemen heb, heeft de gbp me mijn leven en kwaliteit terug gegeven! Dus geen zorgen, tijdelijk even een tegenslag maar ik ben er nog steeds superblij mee!
pi_209238613
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:00 schreef avotar het volgende:
Ik word 9 juni geholpen.
Misschien moet ik dit soort posts niet bekijken. :s)
Oh en, yay! Wat fijn dat je bijna aan de beurt bent!
pi_209238635
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Bij mij is tijdens de groepsbijeenkomst van de screening gezegd: kijk niet naar problemen die anderen hebben na een operatie het is niet te vergelijken en dat er sommigen complicaties krijgen wil al helemaal niet zeggen dat dat bij jou ook zou zijn. Zelfs niet al is het familie. Elk lichaam reageert toch anders.

Ik zou er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat eigenlijk, positieve insteek :*

Maar wat fijn voor je dat je bijna aan de beurt bent!
Precies! Op het moment dat ik startte met de screening enz, lag mijn zus al ruim een maand in het ziekenhuis na de zoveelste operatie nav heftige complicaties. En nòg heb ik toen de bewuste keuze gemaakt om ervoor te gaan. Haar verhaal was niet de mijne en het gaat ook zo gaat wèl goed, maar die verhalen vallen minder op :)
pi_209238667
Nog een paar uur, ik ben er gewoon zenuwachtig voor. Geen idee waarom precies. Bang dat ze niks voor me willen/kunnen doen? Das onzin natuurlijk, aangezien dit ook geen doen is zo, dus hoe dan ook moet er iets gebeuren. Laat het allemaal aub snel gaan, ik ben al zo'n held met medische dingen (en dat terwijl ik al 5 buikoperaties heb gehad, het went blijkbaar niet, haha).
pi_209241416
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:30 schreef Coldasiceicebaby het volgende:
Nog een paar uur, ik ben er gewoon zenuwachtig voor. Geen idee waarom precies. Bang dat ze niks voor me willen/kunnen doen? Das onzin natuurlijk, aangezien dit ook geen doen is zo, dus hoe dan ook moet er iets gebeuren. Laat het allemaal aub snel gaan, ik ben al zo'n held met medische dingen (en dat terwijl ik al 5 buikoperaties heb gehad, het went blijkbaar niet, haha).
Ik zal voor je duimen!

Ik had vanmiddag een groepsbijeenkomst een half jaar na de operatie. Daar hoorde ik ook wel verschillende verhalen over hoe het met iedereen gaat. Gelukkig kan ik alles eten en heb geen vastlopers of dumping zoals sommigen en ook sporten gaat goed.
Het enige waar ik dan weer tegenaan loop (en daarin was ik de enige uit de groep), is dat ik toch wel regelmatig een hongergevoel heb. En dat maakt me wel erg onzeker aangezien de meesten moeite hadden om tot 6 eetmomenten te komen, zit ik er meestal op 9 (waarvan 3x kwark/skyr).

Maar goed had waarschijnlijk ook wel met m’n energieverbruik te maken (veel sporten en veel beweging tijdens het werk). Maar toch, als je iedereen dan anders hoort, ga je toch wel twijfelen. Heb me daarom ook maar afgemeld van bepaalde facebookgroepen (hoe goed de bedoelingen daar ook zijn), dat geeft al weer meer rust, iedereen is anders en ieder lijf reageert ook weer anders.

einde dagboek :o
pi_209242149
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:54 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik zal voor je duimen!

Ik had vanmiddag een groepsbijeenkomst een half jaar na de operatie. Daar hoorde ik ook wel verschillende verhalen over hoe het met iedereen gaat. Gelukkig kan ik alles eten en heb geen vastlopers of dumping zoals sommigen en ook sporten gaat goed.
Het enige waar ik dan weer tegenaan loop (en daarin was ik de enige uit de groep), is dat ik toch wel regelmatig een hongergevoel heb. En dat maakt me wel erg onzeker aangezien de meesten moeite hadden om tot 6 eetmomenten te komen, zit ik er meestal op 9 (waarvan 3x kwark/skyr).

Maar goed had waarschijnlijk ook wel met m’n energieverbruik te maken (veel sporten en veel beweging tijdens het werk). Maar toch, als je iedereen dan anders hoort, ga je toch wel twijfelen. Heb me daarom ook maar afgemeld van bepaalde facebookgroepen (hoe goed de bedoelingen daar ook zijn), dat geeft al weer meer rust, iedereen is anders en ieder lijf reageert ook weer anders.

einde dagboek :o
Ik snap je angst daarvoor heel goed! Honger is toch het "verboden gevoel". Of, zo wordt dat in ieder geval voorgehouden. Maar net als alles hierin, elk lichaam is anders. De prikkel zit er bij de een wel nog, bij de ander niet. Ik hoorde van mensen waarbij het nooit weg is geweest. Ik denk dat jouw 3x Skyr icm het sporten alleen maar zorgt voor een nette eiwitintake (daar faal ik nog steeds heeeeeel vaak in, nu vooral). Niet jezelf te gek maken!

De afspraak is heel positief verlopen! Ik stond snel weer buiten met een slikfoto op de planning (ik krijg deze week nog een oproep en waarschijnlijk kan ik ook deze week al terecht), daarna belt hij me met de uitslag daarvan en wat we gaan doen. Hij zei ook, nu kunnen we nog niks bepalen, want het kan van alles zijn. Een darmhernia, een uitstulping, littekenweefsel, een obstructie, of iets met de fobiring/minimizer enz. We wachten dus de foto maar af en daarna plan van actie. Operatie wordt het sowieso. Hij gaf ook aan dat het stoppen van gewichtsverlies, een hele tijd vóór deze klachten, niet betekent dat dat niet samenhangt. Zou best met elkaar te maken kunnen hebben. Al was hij heel tevreden met mijn resultaat nu, snapte wel dat het voor mij nog lang niet klaar is. Echt fijn dat hij meteen in actie modus ging "Geen zorgen, dit gaan we aanpakken!" ❤️ Een opluchting! Nu de vieze slikfoto en dan doorpakken!

@avotar Waar word jij trouwens geopereerd? En weet je al wat het zal zijn, een sleeve of een gbp?
  Moderator / Miss SHO maandag 22 mei 2023 @ 18:33:49 #12
22592 crew  Ole
pi_209242451
Succes voor degenen die nog geopereerd gaan worden!
Bij mij is het ook redelijk. Goed gegaan hoor!

Alleen niet te snel eten en letten op eetmomenten. Vooral met werk schiet dat er soms wel in
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_209242491
Fijn dat er zo snel doorgepakt kan worden en dat je deze week waarschijnlijk nog terecht kan!
pi_209244855
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 18:08 schreef Coldasiceicebaby het volgende:

[..]
Ik snap je angst daarvoor heel goed! Honger is toch het "verboden gevoel". Of, zo wordt dat in ieder geval voorgehouden. Maar net als alles hierin, elk lichaam is anders. De prikkel zit er bij de een wel nog, bij de ander niet. Ik hoorde van mensen waarbij het nooit weg is geweest. Ik denk dat jouw 3x Skyr icm het sporten alleen maar zorgt voor een nette eiwitintake (daar faal ik nog steeds heeeeeel vaak in, nu vooral). Niet jezelf te gek maken!

Ja bijzonder dat ik op sommige gebieden wel kan relativeren en op dit gebied dan weer niet :D

quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 18:33 schreef Ole het volgende:
Succes voor degenen die nog geopereerd gaan worden!
Bij mij is het ook redelijk. Goed gegaan hoor!

Alleen niet te snel eten en letten op eetmomenten. Vooral met werk schiet dat er soms wel in
Fijn dat het bij jou ook goed gegaan is!
  dinsdag 23 mei 2023 @ 10:11:52 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209248355
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 18:08 schreef Coldasiceicebaby het volgende:

[..]
@:avotar Waar word jij trouwens geopereerd? En weet je al wat het zal zijn, een sleeve of een gbp?
Ik word geopereerd in Terneuzen op 9 juni. De laatste van m'n groepje, dus dat is wel zuur. De eerste 3 zijn al geopereerd.

Ik krijg een GBP. Feitelijk is dat de standaard momenteel hebben ze me verteld en doen de sleeve bijna niet meer daar. Vind het ook ergens wel een fijne gedachte dat het nog teruggedraaid kan worden mocht het nodig zijn.

Maar ik moet zeggen dat in mijn groep er maar 2 van de 10 een bmi van boven de 40 hadden. De anderen, waaronder ik ook, hebben comorbiditeiten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_209252913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:11 schreef avotar het volgende:

[..]
Ik word geopereerd in Terneuzen op 9 juni. De laatste van m'n groepje, dus dat is wel zuur. De eerste 3 zijn al geopereerd.
Ah nee, das echt balen. Als je hoofd er klaar voor is, dan wil je het ook liefst zo snel mogelijk! Ik was ook de laatste van de groep, baalde ik ook zo van. Duurde eeuwen voor m'n gevoel!

Terneuzen geen ervaring mee, alleen met de bariatrie van Bergen op Zoom in die richting. Zelf in Goes gewoond (en in Bergen op Zoom), inmiddels weer in het Zuiden, dus val nu weer onder NOK Zuid.

Mijn BMI was ooit 60 🥲 ZESTIG. Slikmoment hoor! Bijzonder dat in jullie groep de meesten komen ivm de comorbiditeiten! Dat van sleeve wist ik niet, ik was in de veronderstelling dat het nog hetzelfde was, maar de ontwikkelingen gaan zo snel. Volgens mij werd gbp sowieso al vaker uitgevoerd dan sleeve, maar ik kan ernaast zitten. Is puur de ervaring die ik heb (in m'n omgeving/bij NOK). Ach, ooit had ik een maagband, dus gelukkig blijft het zich allemaal ontwikkelen 🙊

Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen en het heel snel 9 juni is! Hebben ze in Terneuzen ook iets van een predieet?
pi_209258939
Ik denk dat het ook per ziekenhuis verschilt wat ze wel of niet doen qua operatie. Waar ik geopereerd ben kon je een half jaar geleden nog gewoon kiezen of je sleeve of gbp wilde. (Tenzij de chirurg voor je besloot omdat het medisch de beste keuze was voor een van beiden). En hier ook bij bmi boven de 50 dat de gbp aangevuld werd met een minimizer (of bandje) (als ik het goed onthouden heb). Terwijl dat in andere ziekenhuizen standaard bij elke operatie wordt gedaan blijkbaar.

En zo las ik op Facebook ook veel over een mini gbp. Maar dit werd hier in het ziekenhuis niet aangeboden.

En inderdaad is het voortraject in alle ziekenhuizen anders, soms shakes, soms dieet, soms allen gezonde keuzes maken.
En ook het dieet na de operatie verschilt veel.
Dat is ook een reden dat ik uit die groepen gestapt ben op Facebook, omdat ik mensen zie die daar de adviezen die ze zelf gehad hadden als waarheid naar anderen brachten, terwijl die andere adviezen gekregen hebben, zonder enige nuance. Ik denk dat je vooral moet aanhouden wat het ziekenhuis adviseert.

In de groepen waarin ik heb gezeten waren alleen mensen met bmi (ruim) boven de 40, ik was daar de slankste, met m’n bmi van 40,2. Maar dat kan goed een week later weer precies andersom geweest zijn natuurlijk ;)
  woensdag 24 mei 2023 @ 08:30:33 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209260290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:20 schreef Coldasiceicebaby het volgende:

[..]
Ah nee, das echt balen. Als je hoofd er klaar voor is, dan wil je het ook liefst zo snel mogelijk! Ik was ook de laatste van de groep, baalde ik ook zo van. Duurde eeuwen voor m'n gevoel!

Terneuzen geen ervaring mee, alleen met de bariatrie van Bergen op Zoom in die richting. Zelf in Goes gewoond (en in Bergen op Zoom), inmiddels weer in het Zuiden, dus val nu weer onder NOK Zuid.

Mijn BMI was ooit 60 🥲 ZESTIG. Slikmoment hoor! Bijzonder dat in jullie groep de meesten komen ivm de comorbiditeiten! Dat van sleeve wist ik niet, ik was in de veronderstelling dat het nog hetzelfde was, maar de ontwikkelingen gaan zo snel. Volgens mij werd gbp sowieso al vaker uitgevoerd dan sleeve, maar ik kan ernaast zitten. Is puur de ervaring die ik heb (in m'n omgeving/bij NOK). Ach, ooit had ik een maagband, dus gelukkig blijft het zich allemaal ontwikkelen 🙊

Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen en het heel snel 9 juni is! Hebben ze in Terneuzen ook iets van een predieet?
Kleine wereld zeg, want ik kom zelf ook oorspronkelijk uit Bergen op Zoom (eerst nog Woensdrecht), alleen voor mijn vrouw geëmigreerd naar Walcheren. Ik kon ook naar Bravis, alleen vooral omdat ze daar maar een jaar begeleiding hadden, heb ik voor Terneuzen gekozen.
Ik lees ook op FB dat het heel erg van het ziekenhuis afhangt welke methodes de voorkeur hebben. De minimizer waar @hilliebillie het over heeft, doen ze bijvoorbeeld in Terneuzen expliciet niet omdat de chirurgen daar vinden dat het de kans op complicaties groter maakt. Typisch iets Amerikaans noemde ze het zelfs en dat de mensen daar toch anders in elkaar ziten en een ander dieet hebben.
Nou ja, ze doen er daar 250 per jaar, dus ze zullen er vast meer verstand van hebben dan de gemiddelde Facebook expert :)

Ik heb geen pre-dieet, al raadden ze wel aan alvast te beginnen met de manier van eten zoals je straks ook moet gaan doen. Stoppen met alcohol bv. Alles wat je afvalt, komt in het begin heel erg ten goede aan de lever. En hoe minder vervet die is, hoe makkelijker de ingreep zal zijn.
Ik doe m'n best, al ben ik wel een soort van afscheidstoernee aan het doen langs allerlei gerechten die ik echt nog een keer wil eten. En die zijn vaak niet het gezondste.

Ik kijk wel erg uit naar 9 juni. Het idee weer gewoon genoeg te hebben gegeten en weer vol te zitten. Dat gevoel heb ik al heel lang niet meer.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator / Miss SHO woensdag 24 mei 2023 @ 20:39:23 #19
22592 crew  Ole
pi_209268631
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 10:11 schreef avotar het volgende:

[..]
Ik word geopereerd in Terneuzen op 9 juni. De laatste van m'n groepje, dus dat is wel zuur. De eerste 3 zijn al geopereerd.

Ik krijg een GBP. Feitelijk is dat de standaard momenteel hebben ze me verteld en doen de sleeve bijna niet meer daar. Vind het ook ergens wel een fijne gedachte dat het nog teruggedraaid kan worden mocht het nodig zijn.

Maar ik moet zeggen dat in mijn groep er maar 2 van de 10 een bmi van boven de 40 hadden. De anderen, waaronder ik ook, hebben comorbiditeiten.
bij mijn eerste aanmelding 5 jaar eerder had ik 47 :o
had toen ook jaar in rolstoel gezeten wegens gebroken enkel. Kon niet meer lopen

Toen eerst (uit mezelf) getraind met fysio, goede dietist en speciaal programma gevolgd dag per week ( :X )
Maar ondanks alle inspanning werd het na 15 kg afvallen heel moeilijk. En ik had diabetes 2
Laatst getest weer ( 7 jaar later) Sinds de dag van operatie geen aantoonbaar diabetes meer!

Moet nu wel letten op ijzer, b12 etc. Kan helaas ook minder goed tegen zuivel. Maar gelukkig gaat dat inmiddels beter! En vooral als ik aan het werk ben toch proberen iets te eten. Al is het een banaan!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_209449994
Heel veel succes vandaag Avostar! Hopelijk valt het je allemaal mee en word je straks wakker met een grote glimlach op je gezicht, op naar een nieuw en gezonder leven! 🎉
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:20:31 #21
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209450497
succes vandaag avo *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209617467
Hopelijk gaat het allemaal top met je, avo! :)
  maandag 3 juli 2023 @ 14:09:25 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209746656
Nou, het was geen glimlach toen ik wakker werd.
Maar het is wel allemaal goed gegaan. Ben nu ruim 3 weken verder en gaat wel goed.
Heb vooral heel veel moeite met rustig eten en bepalen wat ik wel en vooral niet kan eten.
Veel vastlopers.

Maar inmiddels bijna 11 kilo kwijt en mijn bloeddruk is een eind de goede kant op al. Dus dat is super.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_209747579
Ja de operatie zelf is geen pretje. Toen ik wakker werd dacht ik ook echt ‘waar ben ik in godsnaam aan begonnen’.

Fijn dat het ondertussen wat beter gaat! En super dat de bloeddruk al de goede kant op gaat (en top van de kilo’s die er af zijn natuurlijk!)

In het begin is het veel plannen en nadenken, maar op een gegeven moment wordt dat wel makkelijker. Al ben ik er nu na 7 maanden nog steeds wel mee bezig hoor wat goede/makkelijke/lekkere opties zijn en welke tijden ik ga eten zodat ik met drinken rekening kan houden. Maar gaat wel steeds makkelijker hoor
pi_209756027
Ik kan je vertellen dat ik die glimlach ook niet had, voelde me alsof ik overreden was door een vrachtwagen. Maar dat ging elke dag beter :) Wat goed, al die kilo's kwijt! Top van je bloeddruk, daar doen we het toch voor he, gezonder worden.

In het begin is het echt een leerproces, alles heel bewust doen. Over een tijdje doe je dit allemaal ook op de automatische piloot.

Aanstaande dinsdag staat mijn operatie. Ben er helemaal klaar voor/mee. Ondanks de Zofran en Tramadol (ik wilde geen Oxycodon, dat willen ze me geven) zijn de dagen echt zwaaaaar nu. Durf ook nauwelijks nog te eten, na het eten neemt de pijn en misselijkheid ondanks medicatie toch nog toe. Voordeel dat ik wel weer 5kg kwijt ben nu, maar niet heel blij met de manier waarop, haha. Ze gaan alles helemaal nalopen en wat ze tegenkomen dus "herstellen". Bleek al eea uit de slikfoto's, dus ik ben heel benieuwd. Hopelijk binnenkort dus weer van de klachten af!
  woensdag 5 juli 2023 @ 09:10:12 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209767496
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:28 schreef hilliebillie het volgende:
Ja de operatie zelf is geen pretje. Toen ik wakker werd dacht ik ook echt ‘waar ben ik in godsnaam aan begonnen’.

Fijn dat het ondertussen wat beter gaat! En super dat de bloeddruk al de goede kant op gaat (en top van de kilo’s die er af zijn natuurlijk!)

In het begin is het veel plannen en nadenken, maar op een gegeven moment wordt dat wel makkelijker. Al ben ik er nu na 7 maanden nog steeds wel mee bezig hoor wat goede/makkelijke/lekkere opties zijn en welke tijden ik ga eten zodat ik met drinken rekening kan houden. Maar gaat wel steeds makkelijker hoor
Gisteren had ik nog een controle afspraak met de chirurg en die kon het gelukkig ook allemaal wat beter duiden. Feitelijk is het nu rustig aan doen tot je voorbij die 6 weken bent en de hechtingen van je maag en dunne darm zelf ook goed genezen zijn. En dan zou het langzaam weer wat beter moeten gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik het iets onderschat had geloof ik, maar ik geef me er maar aan over. Wat kun je anders :)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 5 juli 2023 @ 09:11:03 #27
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209767512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 10:52 schreef Coldasiceicebaby het volgende:

Aanstaande dinsdag staat mijn operatie. Ben er helemaal klaar voor/mee. Ondanks de Zofran en Tramadol (ik wilde geen Oxycodon, dat willen ze me geven) zijn de dagen echt zwaaaaar nu. Durf ook nauwelijks nog te eten, na het eten neemt de pijn en misselijkheid ondanks medicatie toch nog toe. Voordeel dat ik wel weer 5kg kwijt ben nu, maar niet heel blij met de manier waarop, haha. Ze gaan alles helemaal nalopen en wat ze tegenkomen dus "herstellen". Bleek al eea uit de slikfoto's, dus ik ben heel benieuwd. Hopelijk binnenkort dus weer van de klachten af!
Bijzonder ljikt me dat, dat je pas achteraf als je weer wakker wordt pas te horen krijgt wat ze nou uiteindelijk gedaan hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_211332365
Goedemorgen,

Ik overweeg na jaren worstelen met mijn gewicht nu toch echt een operatie. Ik ben 35 en ben het gevecht echt beu. Ik ga eerst op mijn gemakje al jullie info doorlezen :)
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
pi_211333126
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 10:33 schreef Monsterkoekie het volgende:
Goedemorgen,

Ik overweeg na jaren worstelen met mijn gewicht nu toch echt een operatie. Ik ben 35 en ben het gevecht echt beu. Ik ga eerst op mijn gemakje al jullie info doorlezen :)
Succes met je inlezen en dergelijke! Mocht je vragen hebben dan stel ze gerust! :*
pi_211345345
ik ben in januari aan de beurt *O* morgen een gesprek met de chirurg om te bespreken welke vorm het beste bij me past. ze zijn in "mijn" ziekenhuis erg pro gbp, omdat daar minder vaak complicaties bij ontstaan en omdat ze die al langer uitvoeren (en dus ook weten wat het op latere leeftijd doet).Ze doen gemiddeld 1000 bariatrische ingrepen per jaar daar :Y.

ben erg benieuwd, ben er inmiddels wel klaar voor :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211345361
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:27 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben in januari aan de beurt *O* morgen een gesprek met de chirurg om te bespreken welke vorm het beste bij me past. ze zijn in "mijn" ziekenhuis erg pro gbp, omdat daar minder vaak complicaties bij ontstaan en omdat ze die al langer uitvoeren (en dus ook weten wat het op latere leeftijd doet).Ze doen gemiddeld 1000 bariatrische ingrepen per jaar daar :Y.

ben erg benieuwd, ben er inmiddels wel klaar voor :)
Wat spannend! Heb je lang in een voortraject gezeten?
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
  maandag 20 november 2023 @ 12:12:38 #32
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211356665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 09:10 schreef avotar het volgende:

[..]
Gisteren had ik nog een controle afspraak met de chirurg en die kon het gelukkig ook allemaal wat beter duiden. Feitelijk is het nu rustig aan doen tot je voorbij die 6 weken bent en de hechtingen van je maag en dunne darm zelf ook goed genezen zijn. En dan zou het langzaam weer wat beter moeten gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik het iets onderschat had geloof ik, maar ik geef me er maar aan over. Wat kun je anders :)
Zal een kleine update geven na bijna 6 maanden.

Het gaat prima :) Kan eigenljik niet anders zeggen.
Ik ben inmiddels 31 kilo kwijt, nog 1,5 kg te voor een gezond BMI.

Dumpings heb ik eigenlijk niet of nauwelijks, vastlopers helaas nog wel. Smintjes FTW!
Zijn een aantal die dingen die ik niet meer kan eten of drinken. Vooral frisdrank mis ik wel, maar dat gaat gewoon niet. Bijzonder genoeg geldt overigens ook voor kraanwater.

Mijn bloeddruk medicatie heb ik ondertussen terug kunnen brengen naar de apotheek. Mijn bloeddruk is zonder medicatie soms eerder te laag dan te hoog.
Helaas ben ik nog niet van mijn apneu af en gezien mijn huidige gewicht vermoed ik dat dat wellicht ook niet gaat gebeuren.

Ik heb 1 kleine complicatie overgehouden aan m'n operatie. Ik heb een seroom onder 1 van m'n littekens zitten. Te klein om iets aan te doen, maar te groot om er zo en nu geen last van te hebben.

Een dame uit m'n groepje krijgt volgende maand een revisie operatie. In haar maagje is een kuiltje ontstaan waar eten in bljft staan dat niet weg kan en continue voor zuur zorgt. Volgens de chirurg pas de 3e keer dat zij dat gezien heeft.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 20 november 2023 @ 15:00:58 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211358249
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:12 schreef avotar het volgende:

[..]
Zal een kleine update geven na bijna 6 maanden.

Het gaat prima :) Kan eigenljik niet anders zeggen.
Ik ben inmiddels 31 kilo kwijt, nog 1,5 kg te voor een gezond BMI.

Dumpings heb ik eigenlijk niet of nauwelijks, vastlopers helaas nog wel. Smintjes FTW!
Zijn een aantal die dingen die ik niet meer kan eten of drinken. Vooral frisdrank mis ik wel, maar dat gaat gewoon niet. Bijzonder genoeg geldt overigens ook voor kraanwater.

Mijn bloeddruk medicatie heb ik ondertussen terug kunnen brengen naar de apotheek. Mijn bloeddruk is zonder medicatie soms eerder te laag dan te hoog.
Helaas ben ik nog niet van mijn apneu af en gezien mijn huidige gewicht vermoed ik dat dat wellicht ook niet gaat gebeuren.

Ik heb 1 kleine complicatie overgehouden aan m'n operatie. Ik heb een seroom onder 1 van m'n littekens zitten. Te klein om iets aan te doen, maar te groot om er zo en nu geen last van te hebben.

Een dame uit m'n groepje krijgt volgende maand een revisie operatie. In haar maagje is een kuiltje ontstaan waar eten in bljft staan dat niet weg kan en continue voor zuur zorgt. Volgens de chirurg pas de 3e keer dat zij dat gezien heeft.
Ervaar je het als is je kwaliteit van leven verbeterd?
pi_211361231
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 09:29 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Wat spannend! Heb je lang in een voortraject gezeten?
driekwart jaar ofzo? waarvan n deel ook gewoon wachten was :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211362815
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
driekwart jaar ofzo? waarvan n deel ook gewoon wachten was :P
Heb jij info over hoelang je in het ziekenhuis moet blijven na de operatie?
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:33:18 #36
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211367304
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ervaar je het als is je kwaliteit van leven verbeterd?
Dat doe ik zeker. M'n leven is er echt wel door veranderd, maar per saldo zeker verbeterd.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_211367372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:33 schreef avotar het volgende:

[..]
Dat doe ik zeker. M'n leven is er echt wel door veranderd, maar per saldo zeker verbeterd.
Heb je al ervaringsdeskundige ooit iets gehoord in het verschil van problemen van mensen? Bv of iemand een volume eter is of een emo eter of zoetekauw en het effect daarvan na de operatie?

Ik merk dat ik die operatie ook graag wil alleen ik ben heel heel heel bang voor de ingreep zelf en evt complicaties. Ook heb ik angst voor de narcose. Ik heb nooit een operatie gehad verder..
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
pi_211367754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Heb je al ervaringsdeskundige ooit iets gehoord in het verschil van problemen van mensen? Bv of iemand een volume eter is of een emo eter of zoetekauw en het effect daarvan na de operatie?

Ik merk dat ik die operatie ook graag wil alleen ik ben heel heel heel bang voor de ingreep zelf en evt complicaties. Ook heb ik angst voor de narcose. Ik heb nooit een operatie gehad verder..
Het emotie eten en eetbuien is iets wat voor de operatie aangepakt moet worden. Tenminste dat was hier. Heb een heel traject met psycholoog en diëtist gehad. En zorg dat je voor een ziekenhuis kiest met een goed natraject. Zo heb je altijd hulp waarop je kan terugvallen.

Het bijkomen na de operatie vond ik best heftig. Ook nooit een operatie gehad en had echt pijn. Extra medicatie hielp veel.

Hier in het ziekenhuis was het eerst 1 nacht blijven. Tegenwoordig 2 nachten. Maar bij mij ging alles prima en mocht na 1 nacht naar huis (op het einde van de middag). Als ik wou had ik ook mogen blijven trouwens
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:16:08 #39
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211367790
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:37 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Heb je al ervaringsdeskundige ooit iets gehoord in het verschil van problemen van mensen? Bv of iemand een volume eter is of een emo eter of zoetekauw en het effect daarvan na de operatie?
In het voortraject wordt dit uitgebreid besproken en behandeld. Of tenminste in de klliniek waar ik geweest ben. En daarnaast kun je buiten de groep om nog apart afspraken maken met een van de hulpverleners uit het team. Ik ben zelf een enorme emo eter en daar heb ik nog wel steeds gesprekken over.
Maar nu na 6 maanden is het nog wel zo dat mijn kleine maag voorkomt dat het uit de klauw gaat lopen. En daardoor lijk ik er voor een groot deel doorheen.

Maar als ze denken dat je een eetstoornis hebt of bepaald gedrag dat je niet gaat helpen, wordt dat nog voor de operatie aangepakt. Het zij door hen of je gaat weer terug naar de huisarts.

quote:
Ik merk dat ik die operatie ook graag wil alleen ik ben heel heel heel bang voor de ingreep zelf en evt complicaties. Ook heb ik angst voor de narcose. Ik heb nooit een operatie gehad verder..
Ik deed dat ook. Lag met tranen op het bed toen ik richting de OK werd gereden. Maar het voordeel is dat je er bij de operatie zelf niet bij bent ;)

Maar zonder gein, ga naar een voorlichtingsavond. Dat moet je toch om het hele traject te starten. Stel al je vragen en wees kritisch. En je kunt er bij elke stap nog besluiten dat je er niet verder mee wil gaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_211367873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:16 schreef avotar het volgende:

[..]
In het voortraject wordt dit uitgebreid besproken en behandeld. Of tenminste in de klliniek waar ik geweest ben. En daarnaast kun je buiten de groep om nog apart afspraken maken met een van de hulpverleners uit het team. Ik ben zelf een enorme emo eter en daar heb ik nog wel steeds gesprekken over.
Maar nu na 6 maanden is het nog wel zo dat mijn kleine maag voorkomt dat het uit de klauw gaat lopen. En daardoor lijk ik er voor een groot deel doorheen.

Maar als ze denken dat je een eetstoornis hebt of bepaald gedrag dat je niet gaat helpen, wordt dat nog voor de operatie aangepakt. Het zij door hen of je gaat weer terug naar de huisarts.
[..]
Ik deed dat ook. Lag met tranen op het bed toen ik richting de OK werd gereden. Maar het voordeel is dat je er bij de operatie zelf niet bij bent ;)

Maar zonder gein, ga naar een voorlichtingsavond. Dat moet je toch om het hele traject te starten. Stel al je vragen en wees kritisch. En je kunt er bij elke stap nog besluiten dat je er niet verder mee wil gaan.
Ik heb mij idd vorige week opgegeven voor een voorlichtingsavond!

Ik ben zelf geen emo eter dat was ik vroeger wel. Ik ben afgelopen 3 jaar enorm druk met levensstijlverbetering maar ik zie er nauwelijks wat van terug op de weegschaal.


Hoe hebben jullie geselecteerd op ziekenhuizen/klinieken?
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
pi_211367891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:13 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Het emotie eten en eetbuien is iets wat voor de operatie aangepakt moet worden. Tenminste dat was hier. Heb een heel traject met psycholoog en diëtist gehad. En zorg dat je voor een ziekenhuis kiest met een goed natraject. Zo heb je altijd hulp waarop je kan terugvallen.

Het bijkomen na de operatie vond ik best heftig. Ook nooit een operatie gehad en had echt pijn. Extra medicatie hielp veel.

Hier in het ziekenhuis was het eerst 1 nacht blijven. Tegenwoordig 2 nachten. Maar bij mij ging alles prima en mocht na 1 nacht naar huis (op het einde van de middag). Als ik wou had ik ook mogen blijven trouwens
1 nacht vind ik ook wel genoeg :@

bedankt voor jullie uitleg ❤
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:26:27 #42
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211367936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:22 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Ik heb mij idd vorige week opgegeven voor een voorlichtingsavond!

Ik ben zelf geen emo eter dat was ik vroeger wel. Ik ben afgelopen 3 jaar enorm druk met levensstijlverbetering maar ik zie er nauwelijks wat van terug op de weegschaal.

Hoe hebben jullie geselecteerd op ziekenhuizen/klinieken?
Lokatie voor het grootste deel.
Ik woon in Middelburg en had daarmee de keuze tussen de NOK in Terneuzen of het Bariatrisch Centrum in Bergen op Zoom. Van beiden hoorde ik goede verhalen alleen heeft de NOK 5 jaar lang begeleiding en Bergen op Zoom maar 1 jaar.

Die langere begeleiding gaf voor mij de doorslag.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_211367997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:26 schreef avotar het volgende:

[..]
Lokatie voor het grootste deel.
Ik woon in Middelburg en had daarmee de keuze tussen de NOK in Terneuzen of het Bariatrisch Centrum in Bergen op Zoom. Van beiden hoorde ik goede verhalen alleen heeft de NOK 5 jaar lang begeleiding en Bergen op Zoom maar 1 jaar.

Die langere begeleiding gaf voor mij de doorslag.
O wist niet dat die optie er was! Dat is er een om even te onthouden thanks!
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
pi_211374079
wat ze trouwens in mijn ziekenhuis vertelden is dat de inschatting is dat over ongeveer 15 jaar afvallen dmv medicatie haalbaar zou kunnen moeten zijn (er lopen nu trials zoals bijvoorbeeld met dat diabetesmedicijn die als onbedoelde bijwerking gewichtsverlies heeft).

als ik nu bijv 20 was geweest zou ik op basis daarvan mijn stap tot een operatie wel even heroverwegen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211779632
operatiedatum is gepland *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211782736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:
operatiedatum is gepland *O*
*O* spannend! *O*
  donderdag 28 december 2023 @ 13:05:49 #47
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211794314
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:
operatiedatum is gepland *O*
dus echt a new year, a new you.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_211794821
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:
operatiedatum is gepland *O*
Zou het fijn vinden als je je ervaringen blijft delen :@ ik ben op dit moment nog herstellende van een burnout maar ik hoop mij rond de zomer van 24 te kunnen gaan aanmelden.
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
pi_211794830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:05 schreef avotar het volgende:

[..]
dus echt a new year, a new you.
Zijn er nog andere voedingsgroepen waar je moeite mee hebt?
Mede mogelijk gemaakt door Murp!
  donderdag 28 december 2023 @ 16:19:17 #50
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211798226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:36 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Zijn er nog andere voedingsgroepen waar je moeite mee hebt?
Kraanwater, pittig eten en dingen die echt zwaar in de suiker of zout zitten, friet uit het frietvet, nacho's, koolzuurhoudende dranken.
Blijkbaar heb ik aan 4 slokjes wijn voldoende om aangeschoten te zijn.

En een aantal dingen heb ik eigenlijk nog niet echt geprobeerd sinds de operatie. Biefstuk of speklapjes bv.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')