Een vrouw van 95 met rollator die een mes in haar handen heeft is uit te schakelen op een veel simpelere manier.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:28 schreef Jahr00n het volgende:
sorry maar als je met een mes loopt te zwaaien ben je gewoon een gevaar dat zsm uitgeschakeld moet worden
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:32 schreef schommelstoel het volgende:
Een vrouw van 95 met rollator die een mes in haar handen heeft is uit te schakelen op een veel simpelere manier.
Daar is geen taser voor nodig lijkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Een politieagent die zich geintimideerd voelt door een kreupel iemand met een mes, hoort niet bij justitie te werken.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:28 schreef Jahr00n het volgende:
sorry maar als je met een mes loopt te zwaaien ben je gewoon een gevaar dat zsm uitgeschakeld moet worden
En dit.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Een politieagent die zich geintimideerd voelt door een kreupel iemand met een mes, hoort niet bij justitie te werken.
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:36 schreef Tengano het volgende:
Doe maar gewoon taseren![]()
[ afbeelding ]
[..]Een vrouw van 95 met een rollator.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto's die jij plaatst zijn mensen die wel even iets mobieler zijn.
Weet niet of jij überhaupt wel eens iemand van 95 hebt gezien?You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Sorry, ik kon geen oudere plaatjes vinden.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:41 schreef schommelstoel het volgende:
Een vrouw van 95 met een rollator.
Die foto's die jij plaatst zijn mensen die wel even iets mobieler zijn.
Weet niet of jij überhaupt wel eens iemand van 95 hebt gezien?
Deze vrouw is 95 en loopt met een rollator. Dat is wel iets heel anders dan een scootmobiel. Ik zie je niet iemand met volle snelheid omver rijden met een rollator. Waarschijnlijk potdoof, half blind en de kracht van een mug. Die had je met een natte krant nog kunnen ontwapenen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:45 schreef Tengano het volgende:
Ik herinner me wel een filmpje van een agressieve man in een scootmobiel die ze ook getaserd hadden. Daar was wel beeld materiaal van. Volgens mij ging die kerel goed los en snap ik best dat zo'n agent gewoon geen risico wil lopen. We kennen de situatie niet immers.
Had het dan desnoods met twee man afgehandeld.quote:De vrouw liep al uren rond en had een gekarteld steakmes meegenomen uit de keuken.
"Op het moment dat ze getaserd werd, liep ze op de politie af", aldus de politiecommissaris. "Je zou kunnen zeggen: met beperkte snelheid. Ze liep met een looprek, maar ze had een mes."
Volgens deze woordvoerder is Nowland 1,58 meter lang en weegt ze zo'n 43 kilo. "Dit is een schande."
Plus 1.57 lang en 43 kilo... en dan idd die rollator nog.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:47 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Deze vrouw is 95 en loopt met een rollator. Dat is wel iets heel anders dan een scootmobiel. Ik zie je niet iemand met volle snelheid omver rijden met een rollator. Waarschijnlijk potdoof, half blind en de kracht van een mug. Die had je met een natte krant nog kunnen ontwapenen.
Ik ken wel het filmpje van de man in scootmobiel die 9 keer in z'n rug geschoten werd.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:45 schreef Tengano het volgende:
Ik herinner me wel een filmpje van een agressieve man in een scootmobiel die ze ook getaserd hadden. Daar was wel beeld materiaal van. Volgens mij ging die kerel goed los en snap ik best dat zo'n agent gewoon geen risico wil lopen. We kennen de situatie niet immers.
Volgens mij was het dat inderdaadquote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:13 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ken wel het filmpje van de man in scootmobiel die 9 keer in z'n rug geschoten werd.
Suicide by copquote:In een portret van de Australische krant The Age wordt geschreven dat het slachtoffer haar tachtigste verjaardag vierde met een parachutesprong:
Volgens de krant was ze niet alleen een 'thrill seeker', maar kon ze ook goed golfen was ze vele jaren een vrijwilliger die zich inzette voor sociaal zwakkere mensen.
sorry maar als je een bejaarde vrouw van 43 kg niet kunt overmeesteren dan mag je ook nog wel wat trainingen volgen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:28 schreef Jahr00n het volgende:
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 17:08 schreef Noek het volgende:
sorry maar als je een bejaarde vrouw van 43 kg niet kunt overmeesteren dan mag je ook nog wel wat trainingen volgen.
Lol, Jo bonten.quote:
Een bejaarde vrouw van 43 kilo die niet zonder hulpmiddelen kan lopen...quote:Op vrijdag 19 mei 2023 17:08 schreef Noek het volgende:
[..]
sorry maar als je een bejaarde vrouw van 43 kg niet kunt overmeesteren dan mag je ook nog wel wat trainingen volgen.
Jawel dat lees je tochquote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:13 schreef deedeetee het volgende:
Je gaat zo'n oud mensje toch niet taseren ????
Ik heb normaal gesproken heel veel begrip en respect voor politieagenten die vaak in zeer moeilijke situaties met agressieve mensen te maken krijgen. Het taseren van een hoogbejaarde dementerende fragiele vrouw met een mobiliteitsbeperking echter getuigt van grote incompetentie. Ik hoop dat dit een strafrechtelijk gevolg krijgt voor de betrokken politieagent(en).quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus 1.57 lang en 43 kilo... en dan idd die rollator nog.
Het is ronduit bizar.
Gevoelloos of net zo fysiek beperkt als de agent die geen andere mogelijkheid zag om haar uit te schakelen. Ja, namen en rugnummers graag van deze slappe Harry’s.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:43 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
De helft steunt de politie tot nu toe![]()
Graag namen van deze gevoelloze users
WTFquote:Agent die 95-jarige taserde geschorst: dokters verwachten niet dat ze overleeft
COOMA - De Australische agent die afgelopen week een 95-jarige vrouw in een verpleeghuis heeft getaserd is geschorst tijdens het onderzoek dat tegen hem loopt. Het korps betaalt de agent nog wel door.
De vrouw ligt sinds het incident in het ziekenhuis en volgens Australische media verwachten dokters niet dat ze het overleeft.
Ze zou ,,zorg in de laatste levensfase" krijgen in het ziekenhuis. Haar familie is woedend over het voorval en zit constant aan haar bed.
De politie was naar het verpleeghuis gekomen omdat de 95-jarige Clare Nowland al uren met een mes rondliep. De 33-jarige agent gebruikte zijn taser toen de vrouw, met een looprek, op hem afliep. Nowland viel en raakte gewond aan haar hoofd.
Er is veel kritiek op het politieoptreden, binnen en buiten Australië. Nowland weegt slechts 43 kilo, liep langzaam en heeft bovendien dementie. Australiërs vragen zich af of de politie wel goed kan omgaan met mensen die onbegrepen gedrag vertonen, bijvoorbeeld door psychische problemen of (zoals in dit geval) dementie.
De politie zegt dat de omgang met verwarde mensen al jaren onderdeel is van het trainingsprogramma, maar dat de opleiding zal worden aangepast als dat nodig is.
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-dat-ze-overleeft
Nog steeds voorstander van het taseren van oude en slecht ter been zijnde mensen?quote:
Corona vergeten? De hele wereld is dat.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:20 schreef BamiRammer het volgende:
en ik maar denken dat ze in Amerika krankjorum waren
Nee. Maar ik had in post #11 mijn mening al bijgesteld.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 10:08 schreef schommelstoel het volgende:
Nog steeds voorstander van het taseren van oude en slecht ter been zijnde mensen?
Tijd voor nieuwe inzichten met dit laatste bericht.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 19:43 schreef Dutch_view het volgende:
De helft steunt de politie tot nu toe![]()
Graag namen van deze gevoelloze users
Oh sorry, niet gezien.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 10:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee. Maar ik had in post #11 mijn mening al bijgesteld.
Sorry maar als je als agent zo bang bent voor een dame van 95 met een mes en rollator, dat je haar vermoord, dan ben je ongeschikt voor het leven.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:28 schreef Jahr00n het volgende:
Ik ook, maar Australië is het nog extremere broertje van de VS. Enige wat ze niet hebben is een machinegeweer achter iedere voordeur, maar qua overheid en instelling van de bevolking is het allemaal nog net even kutter.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 10:58 schreef Harvest89 het volgende:
Australisch?
Wist zeker dat het om de VS ging toen ik de TT las.
Yupquote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ook, maar Australië is het nog extremere broertje van de VS. Enige wat ze niet hebben is een machinegeweer achter iedere voordeur, maar qua overheid en instelling van de bevolking is het allemaal nog net even kutter.
quote:Er waren twee agenten op af gekomen, van wie een zijn taser inzette.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry hoor maar een 95 jarige vrouw met een looprek is geen gevaar al heeft ze een dozijn messen in haar hand.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:28 schreef Jahr00n het volgende:
Volgens dat artikel liep ze al uren rond met een gekarteld steekmes. Dat uren rondlopen zie ik mijn buurvrouw van 93 niet doen met haar rollator.quote:Op woensdag 24 mei 2023 14:31 schreef tong80 het volgende:
De 95-jarige vrouw die in Australië in een verpleeghuis is getaserd door een agent, is overleden. Dat meldt de BBC. De vrouw met dementie raakte vorige week zwaargewond toen ze werd getaserd. Volgens de plaatsvervangend politiecommissaris liep ze rond met een mes dat ze niet wilde laten vallen.
[ afbeelding ]
Volgens de politie in New South Wales is ze woensdagavond overleden ‘omringd door familie en geliefden’. De agent die haar heeft getaserd is beschuldigd van mishandeling. De vrouw woonde in een verzorgingstehuis in de stad Cooma, ongeveer 114 kilometer ten zuiden van Canberra, de hoofdstad van Australië.
De medewerkers van de zorginstelling hadden de politie gebeld omdat ze niet wisten wat ze met de vrouw aan moesten. Ze liep al uren rond en had een gekarteld steakmes meegenomen uit de keuken. Er waren twee agenten op af gekomen, van wie een zijn taser inzette.
,,Op het moment dat ze getaserd werd, liep ze op de politie af’’, zegt politiecommissaris Peter Cotter. ,,Je zou kunnen zeggen: met beperkte snelheid. Ze liep met een looprek, maar ze had een mes.’’ De agent die zijn taser inzette, is volgens Cotter niet ontslagen. Wel is het denkbaar dat uiteindelijk uit het onderzoek zal blijken dat sprake was van een strafbaar feit.
Nicole Lee van de organisatie People with Disability Australia reageerde tegenover ABC News onthutst op het voorval. ,,Ze was een enorm wendbare, fitte, snelle en intimiderende 95 jaar oude vrouw, of hier is een heel verkeerde inschatting gemaakt door de betrokken agenten, die hier echt verantwoordelijkheid voor moeten nemen.’’ Ze zei dat de politie vaker verkeerd reageert op mensen met onbegrepen gedrag, bijvoorbeeld door psychische problemen of (zoals in dit geval) dementie.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-overleden~a561ec8c/
Ja inderdaad, ook als een drie jarige dat doetquote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:28 schreef Jahr00n het volgende:
quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:53 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ook als een drie jarige dat doet
Hier in NL niet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Als je dement bent zit je toch ook meestal op een gesloten afdeling??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |