quote:Gaat 't hier over mijn foto van de groene 3222 (Wadloper) van NoordNet? Dat is de enige groene, die als, ja, promo-actie zal ik maar zeggen, groen is gemaakt.
Op woensdag 2 april 2003 15:49 schreef MonoSynth het volgende:[..]
Geen idee. De foto stamt van 17 Juli 2001 en staat op http://www.xs4all.nl/~peulen/fotos/reizigers.htm . Meer weet ik er niet van.
Willen jullie een beetje op de terminologie letten:
Treinstel: aangedreven voertuig zonder losse motoreenheid, bestaande uit meerdere, bij elkaar horende, bakken.
Rijtuig: voertuig zonder aandrijving danwel mogelijkheid tot aansturing motoreenheid
Stuurstandrijtuig: voertuig zonder aandrijven, maar met mogelijkheid tot aansturing van motoreenheid (dus met een cabine aan één zijde).
Lokomotief: motoreenheid om tractie te levereen voor rijtuigen of goederenwagens
Treinstam: aangedreven voertuig zonder losse motoreenheid, bestaande uit meerdere, niet in vaste samenstelling verkerende, bakken.
Motorwagen: aangedreven voertuig zonder losse motoreenheid en bestaande uit één bak.
Volgens mij heb ik het merendeel wel gehad zo. Een intercityrijtuig is dus geen treinstel, net zoals een tussenbak van een koploper (ICM) geen rijtuig maar een bak is.
quote:3 van 4 en 1 van 3 achter elkaar is dat dan?
Op maandag 7 april 2003 17:25 schreef MREn het volgende:[..]
och, zo lang zijn ze niet. Zijn ook maar 340meter, koplopers zwolle-amersfoort in de spits zijn 400meter lang
En het is toch echt een heel stuk lopen als je helemaal vooraan zit en je aankomt op 3a in Sittard...
quote:Euh, vergissing dus.. ik bedoelde SM90.
Op woensdag 9 april 2003 23:29 schreef MREn het volgende:[..]
Dat moet je toch een andere foto gaan zoeken, want dit is geen DM90 maar een SM90
quote:Dus niet hè :-) Dat gaat niet eens, want de DD-AR-loks hebben Scharffenbergkoppelingen en rijtuigen gewoon stoot- en trekwerk.
Op woensdag 2 april 2003 23:21 schreef sweek het volgende:
Ik merk trouwens dat ze steeds vaker DD-AR loc's als loc gebruiken voor de intercity's hier in de buurt... (lijnen Haarlem - Maastricht en Den Haag - Heerlen)
Is even kijken of ik wat kan vinden.....
Voor nog veel meer plaatjes kun je op http://www.klassieke-locs.nl/6fo.htm kijken.
quote:Euhm, dan was het vast een Stuurstandje DDM zijn....
Op zaterdag 12 april 2003 18:08 schreef RailLuc het volgende:[..]
Dus niet hè :-) Dat gaat niet eens, want de DD-AR-loks hebben Scharffenbergkoppelingen en rijtuigen gewoon stoot- en trekwerk.
quote:Er lopen inderdaad twee DDM Bvk's mee in de intercitydiensten.
Op donderdag 17 april 2003 12:16 schreef sweek het volgende:[..]
Euhm, dan was het vast een Stuurstandje DDM zijn....
quote:Drie toch? Twee in de 800/900 serie voor wat extra zitplaatsen. Maar volgens mij zit er ook één als stuurstand in een stammetje 1700+ICRm+Bvk in de 3500 serie.
Op donderdag 17 april 2003 20:53 schreef RailLuc het volgende:[..]
Er lopen inderdaad twee DDM Bvk's mee in de intercitydiensten.
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 20-04-2003 02:23]
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:53 schreef RailLuc het volgende:[..]
Er lopen inderdaad twee DDM Bvk's mee in de intercitydiensten.
quote:Ik heb ook nog geen 1300, 1600 en 1700 gezien trouwens......
Op zaterdag 12 april 2003 20:21 schreef Blokhut het volgende:
Ik heb nog helemaal geen foto's van een loc uit de serie 1100 gezien
quote:Ik geloof dat die stuurstand dingen er alleen maar aanhangen om het losse DD-stel van stroom ed. te voorzien.
Op zondag 20 april 2003 23:05 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje er van... ik heb het trouwens nog niet echt meegemaakt dat je er ook echt in kon... Ze openen ze pas indien het echt druk wordt?
Ik zou niet weten of ze open zijn, ik mijdt ze als de pest. Ik hou graag een rug over voor de rest van mn leven.
quote:Geweldige pics van de hedendaagse treincultuur.
Op dinsdag 22 april 2003 02:04 schreef MREn het volgende:
<pics>
quote:Ik mijd ze liever ook hoor, maar als er helemaal geen plaats is zit ik liever daar dan dat ik moet staan op een balkon....
Op maandag 21 april 2003 21:39 schreef MREn het volgende:[..]
Ik geloof dat die stuurstand dingen er alleen maar aanhangen om het losse DD-stel van stroom ed. te voorzien.
Ik zou niet weten of ze open zijn, ik mijdt ze als de pest. Ik hou graag een rug over voor de rest van mn leven.
quote:Jammer, ook weer mis. Dat zijn stuurstandrijtuigen van DD-AR'en. Er zijn namelijk wat DD-AR'en samengevoegd waardoor en stuurstandrijtuigen overbleven en die zijn omgebouwd voor gebruik in trek-/duw-stammen. De rijtuigen zijn gewoon toegankelijk.
Op zondag 20 april 2003 23:05 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje er van... ik heb het trouwens nog niet echt meegemaakt dat je er ook echt in kon... Ze openen ze pas indien het echt druk wordt?
quote:Hmm, wel raar dat ik toch al iedere (2-3) keer dat ik hem tegen kwam, hij defect leek te zijn...
Op zaterdag 26 april 2003 16:51 schreef RailLuc het volgende:[..]
Jammer, ook weer mis. Dat zijn stuurstandrijtuigen van DD-AR'en. Er zijn namelijk wat DD-AR'en samengevoegd waardoor en stuurstandrijtuigen overbleven en die zijn omgebouwd voor gebruik in trek-/duw-stammen. De rijtuigen zijn gewoon toegankelijk.
quote:In wat voor opzicht?
Op zaterdag 26 april 2003 23:21 schreef sweek het volgende:[..]
Hmm, wel raar dat ik toch al iedere (2-3) keer dat ik hem tegen kwam, hij defect leek te zijn...
quote:In het opzicht dat je er niet in kon en er defect stickers op plakten.
Op zondag 27 april 2003 15:40 schreef RailLuc het volgende:[..]
In wat voor opzicht?
quote:Ja, defecte deurautomatiek wil ook echt zeggen dat het hele rijtuig defect is...
Op maandag 28 april 2003 09:59 schreef sweek het volgende:[..]
In het opzicht dat je er niet in kon en er defect stickers op plakten.
quote:Dat zeg ik niet...
Op maandag 28 april 2003 21:53 schreef RailLuc het volgende:[..]
Ja, defecte deurautomatiek wil ook echt zeggen dat het hele rijtuig defect is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |