Het aantal punten dat per weekend verdeeld wordt minus die 26:quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:14 schreef heywoodu het volgende:
Nu er toch geen race is dit weekeinde: wat was, voorafgaand aan het seizoen en uitgaande van het doorgaan met volle punten van elke race en sprint, het vroegst mogelijke moment waarop iemand de titel kon pakken?
Dus met 23 x 26 = 598 punten door alle races te winnen met de snelste ronden, plus 6 x 8 = 48 punten door alle zes sprints te winnen, dus 646 punten in totaal.
Ik neem voor het gemak aan dat het meest ideale scenario een vrijwel perfecte verdeling is van de overige punten tussen alle andere coureurs, waardoor de nummer twee op een zo laag mogelijk aantal blijft staan? Maar wanneer kan de titel dan, puur theoretisch, beslist zijn in een seizoen met 23 races en 6 sprints?
Na de eerste race. Dan staat er iemand bovenaan en als dan de rest van het seizoen wordt afgelast wegens iets als corona heb je dan een kampioenquote:Op woensdag 17 mei 2023 20:14 schreef heywoodu het volgende:
Nu er toch geen race is dit weekeinde: wat was, voorafgaand aan het seizoen en uitgaande van het doorgaan met volle punten van elke race en sprint, het vroegst mogelijke moment waarop iemand de titel kon pakken?
Dus met 23 x 26 = 598 punten door alle races te winnen met de snelste ronden, plus 6 x 8 = 48 punten door alle zes sprints te winnen, dus 646 punten in totaal.
Ik neem voor het gemak aan dat het meest ideale scenario een vrijwel perfecte verdeling is van de overige punten tussen alle andere coureurs, waardoor de nummer twee op een zo laag mogelijk aantal blijft staan? Maar wanneer kan de titel dan, puur theoretisch, beslist zijn in een seizoen met 23 races en 6 sprints?
Deze komt, net als de antwoorden hierboven, denk ik dichter bij de waarheid dan ChatGPT's antwoord.quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het aantal punten dat per weekend verdeeld wordt minus die 26:
18+15+12+10+8+6+4+2+1=76
Plus 7+6+5+4+3+2+1 = 28 in sprintweekenden, gemiddeld 1.5 per coureur.
Diie 76 punten eerlijk verdelen over 19 coureurs -> 4 punten gemiddeld per wedstrijd per coureur
Dan is het omslagpunt na 13 races (Nederland). De nummer 1 heeft er dan 26 x 13 = 338, de nummer 2 heeft er 4 x 13 = 52. Verschil van 286 punten met nog 10 races te gaan.
Op dit omslagpunt zijn er precies 3 sprints geweest en nog 3 te gaan. Dat betekent dat de voorsprong pakweg 20 punten groter is na de GP van Nederland, maar ook dat er nog 24 punten extra voorsprong nodig is. Het verschil is dus 306 en er zijn nog 284 punten te verdelen. Het wordt dan nog steeds in Zandvoort beslist, want na Spa is de voorsprong 284 met nog 310 te verdelen.
Klopt vast niet helemaal, maar de marge naar zowel Spa als Monza is zo groot dat ik die afrondingsfoutjes wel als irrelevant durf te bestempelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze komt, net als de antwoorden hierboven, denk ik dichter bij de waarheid dan ChatGPT's antwoord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan ook gewoon zeggen dat de rest van het veld iedere keer uitvalt, dan is het na 12 races beslist, over de helft.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ja ik had sowieso niet gedacht aan de theoretische optie dat niet elke race überhaupt 10 finishers heeft. Ach, het heeft me weer even een half uurtje zoet gehouden.quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat de rest van het veld iedere keer uitvalt, dan is het na 12 races beslist, over de helft.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Als iedereen uitvalt wel, want dan is het verschil tussen het maximale aantal behaalde punten (328) en benodigde punten om de nummer 1 in te halen (318) 10 punten in het voordeel van de nummer 1.quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat de rest van het veld iedere keer uitvalt, dan is het na 12 races beslist, over de helft.
Maar als je gewoon iedereen punten geeft, is het na race 13 (België), want dat is de eerste race waarin het benodigde verschil (284) kleiner is dan het maximale aantal punten dat de nummer 1 kan halen tot en met die race (362). De nummer 2 mag dan niet meer dan 78 punten hebben.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Ik heb het net helemaal uit zitten rekenenquote:Op woensdag 17 mei 2023 21:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als iedereen uitvalt wel, want dan is het verschil tussen het maximale aantal behaalde punten (328) en benodigde punten om de nummer 1 in te halen (318) 10 punten in het voordeel van de nummer 1.
Maar als je gewoon iedereen punten geeft, is het na race 13 (België), want dat is de eerste race waarin het benodigde verschil (284) kleiner is dan het maximale aantal punten dat de nummer 1 kan halen tot en met die race (362). De nummer 2 mag dan niet meer dan 78 punten hebben.
Is na Nederland trouwens.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nederland is race 14. België 13 als je Imola meetelt. Dus nog voor de zomerstopquote:Op woensdag 17 mei 2023 21:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het net helemaal uit zitten rekenen
Is na Nederland trouwens.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Oh, mijn bron had Imola er al tussenuit gehaaldquote:Op woensdag 17 mei 2023 21:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nederland is race 14. België 13 als je Imola meetelt. Dus nog voor de zomerstop
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Imola zou ik niet meetellen nee en daarmee is Spa pas het weekend als verder iedereen 0 punten scoort. Want 12/22. Daarmee zou ik de race erna met Nederland toch wat snel vinden als er wel punten worden gescoord.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, mijn bron had Imola er al tussenuit gehaald
Ik had per ongeluk 5,5 punt geteld per race per coureur, dat is met elke race een sprint. Dat zal vast over twee jaar het geval zijn![]()
![]()
Hij is nu helemaal bij.quote:Op woensdag 17 mei 2023 22:38 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij heeft nu definitief een filmpje per race opgegeven als hij zo ver achter schema loopt100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Zonder Imola is het inderdaad na race 12 (België) en dan mag de nummer 2 niet meer dan 52 punten hebben om niet meer achterhaald te kunnen worden.quote:Op woensdag 17 mei 2023 22:36 schreef Adames het volgende:
[..]
Imola zou ik niet meetellen nee en daarmee is Spa pas het weekend als verder iedereen 0 punten scoort. Want 12/22. Daarmee zou ik de race erna met Nederland toch wat snel vinden als er wel punten worden gescoord.
Ik had per ongeluk 5,5 punt geteld per race per coureur, dat is met elke race een sprint. Dat zal vast over twee jaar het geval zijnNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Gelukkig is er dit weekend nog een echte race die men kan volgen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Nee niet om kunnen lachenquote:Op donderdag 18 mei 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is je humor, of het is het niet![]()
![]()
'Lewis Hamilton heeft een regelwijziging geopperd bij de FIA om Max Verstappen af te stoppen'
Hoe betrouwbaar is deze site eigenlijk?
Zelf halen ze de site SoyMotor aan als bron van het bericht.
Mocht het waar zijn, kan iemand Lewis een spiegel cadeau doen, of een collectie dvds met de tijd dat F1 saai was door Mercedes.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:57 schreef schommelstoel het volgende:
'Lewis Hamilton heeft een regelwijziging geopperd bij de FIA om Max Verstappen af te stoppen'
Hoe betrouwbaar is deze site eigenlijk?
Zelf halen ze de site SoyMotor aan als bron van het bericht.
Mocht het waar zijn, kan iemand Lewis een spiegel cadeau doen, of een collectie dvds met de tijd dat F1 saai was door Mercedes.Verstappen knalt er toch makkelijk zat voorbij….quote:Volgens de Brit hebben de regels helemaal niks veranderd aan de sport en is het inhalen nog altijd even lastig als daarvoor
![]()
![]()
Laatste stukje:quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:57 schreef schommelstoel het volgende:
'Lewis Hamilton heeft een regelwijziging geopperd bij de FIA om Max Verstappen af te stoppen'
Hoe betrouwbaar is deze site eigenlijk?
Zelf halen ze de site SoyMotor aan als bron van het bericht.
Mocht het waar zijn, kan iemand Lewis een spiegel cadeau doen, of een collectie dvds met de tijd dat F1 saai was door Mercedes.Niks aan de hand.quote:Stefano Domenicali, de grote baas van de Formule 1, heeft al laten weten dat en regelwijziging er hoe dan ook niet in zit. De Italiaan is van mening dat de teams het gat naar Red Bull zelf moeten dichten en dat de FIA al genoeg heeft gedaan door het budgetplafond in te voeren, waardoor de teams vanzelf dichter naar elkaar zullen groeien."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Als je de drie (!) quotes ziet dan is de titel behoorlijk clickbait. Nergens uit de quotes of het artikel blijkt dat Hamilton bij de FIA is geweest. De boel wordt geframed en als ik de koppen van de andere artikelen zo zie zoals "Sergio Pérez zag ongelijke behandeling bij Red Bull: 'Krijg nu net zoveel steun als Max'" dan weet ik zeker dat ik deze site volledig ga negerenquote:Op donderdag 18 mei 2023 11:57 schreef schommelstoel het volgende:
'Lewis Hamilton heeft een regelwijziging geopperd bij de FIA om Max Verstappen af te stoppen'
Hoe betrouwbaar is deze site eigenlijk?
Zelf halen ze de site SoyMotor aan als bron van het bericht.
Mocht het waar zijn, kan iemand Lewis een spiegel cadeau doen, of een collectie dvds met de tijd dat F1 saai was door Mercedes.
Dat het wel eens drie zeer saaie seizoenen kan gaan worden, daar zijn ook behoorlijk wat Verstappen fanboys bang voor![]()
Inhalen ging in ieder geval een stuk beter voor de zomerstop vorig jaar. De knee-jerk regelverandering om porpoising tegen te gaan heeft een averechts effect gehad, waardoor er nu weer meer vuile lucht achter de wagen is en inhalen weer moeilijker is geworden. Dat hebben de teams (en vooral Mercedes) vooral aan zichzelf te wijten.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
[..]
Verstappen knalt er toch makkelijk zat voorbij….
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
En de ironie is dat het RBR alleen maar sneller gemaakt heeft.quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Inhalen ging in ieder geval een stuk beter voor de zomerstop vorig jaar. De knee-jerk regelverandering om porpoising tegen te gaan heeft een averechts effect gehad, waardoor er nu weer meer vuile lucht achter de wagen is en inhalen weer moeilijker is geworden. Dat hebben de teams (en vooral Mercedes) vooral aan zichzelf te wijten.
Horner had ze nog gewaarschuwd dat RBR geen last zou hebben van deze nieuwe regels.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: