Fixed.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het zal me allemaal een worst wezen, zolang iemand maar een goede borsten heeft.
Geen moer.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat iemand verstrooid is, of depressief, of compulsief, of heel veel spullen heeft of juist heel weinig? En dan? Als iemand fijn of juist vervelend is in de omgang, wat heb je daar dan aan?
[..]
Niemand heeft het over commentaar geven, maar het lijkt me redelijk menselijk om geïnteresseerd te zijn in andermans inrichting. Wat voor waarde of mening je daaraan wil hechten is weer een tweede, en daadwerkelijk commentaar geven een derde. Dat laatste zullen de meesten alleen doen in positieve zin.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:30 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mensen die letten op andermans huis en/of daar commentaar op geven, hoe sneu is dat danGelukkig ken ik die mensen niet.
Nee, dat is geen onzin.quote:
Als iemand niet goed (normaal) in het eigen vel zit is het geen relatie materiaal.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat iemand verstrooid is, of depressief, of compulsief, of heel veel spullen heeft of juist heel weinig? En dan? Als iemand fijn of juist vervelend is in de omgang, wat heb je daar dan aan?
[..]
Niet geheel mee oneens (studenten laten zien dat dat best kan), maar dan wat? Als iemand niet goed in zijn vel zit, wat ga je daar dan mee doen?
Dit inderdaad. Inrichting maakt me geen bal uit en je mag best zien dat er geleefd wordt. Maar een smerig hok heb ik geen zin in.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:33 schreef summer2bird het volgende:
Als je bij iemand thuiskomt en het ziet eruit en meurt als een puberhok daar oordeel ik wel over ja![]()
Hygiëne is belangrijker dan smaak en hoe groot ze wonen.
Aha, ja ik ging er vanuit dat dit ging over iedereen die je leert kennen, niet zozeer potentieel relatiemateriaal. In dat geval snap ik het wel.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:31 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Als iemand niet goed (normaal) in het eigen vel zit is het geen relatie materiaal.
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je alles gewoon goed op een rijtje hebt je stront aan de plee laat zitten en etensresten onder bank laat liggen. Dan is er of sprake van een ernstige psychische/fysieke aandoening of een verstandelijke beperking. Basishygiene is iets wat ieder mens wel enigszins zou moeten begrijpen.quote:
Dat ja. Ik zou er ook zeker wel op letten, maar daar is natuurlijk wel marge in. Overgebleven pizzaresten onder de bank vallen bij mij niet onder die margequote:Op woensdag 17 mei 2023 13:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je alles gewoon goed op een rijtje hebt je stront aan de plee laat zitten en etensresten onder bank laat liggen. Dan is er of sprake van een ernstige psychische/fysieke aandoening of een verstandelijke beperking. Basishygiene is iets wat ieder mens wel enigszins zou moeten begrijpen.
En dat vind ik dus onzin, omdat ik mensen ken die slordig en/of smerig zijn, maar bij wie helemaal niks mis zit. Stront aan de plee of pizzaresten geef ik je misschien gelijk in (hoewel dat maar één geval is), maar de ander werkt enorm veel en gaat elk weekend de hort op. Is amper thuis. Tsja, waarom zou je die hut schoonhouden? Maar nee, er moet wel iets mis zijn, we zitten tenslotte in R&P hier...quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je alles gewoon goed op een rijtje hebt je stront aan de plee laat zitten en etensresten onder bank laat liggen. Dan is er of sprake van een ernstige psychische/fysieke aandoening of een verstandelijke beperking. Basishygiene is iets wat ieder mens wel enigszins zou moeten begrijpen.
Ditquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:47 schreef Speedfight het volgende:
Ik vind t wel veel over die persoon zeggen ja. Ook wat voor boeken/films er in huis staan, wat voor eten/drinken in huis.
Slordig of smerig is nogal een verschil, maar als je echt niet inziet dat er iets mis is met mensen die hun huis niet schoonhouden dan verkeer je in bijzondere kringen. Het is trouwens niet per se mijn mening, maar het niet in staat zijn tot basale ADL verrichtingen wordt toch echt als beperking gezien.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
En dat vind ik dus onzin, omdat ik mensen ken die slordig en/of smerig zijn, maar bij wie helemaal niks mis zit. Stront aan de plee of pizzaresten geef ik je misschien gelijk in (hoewel dat maar één geval is), maar de ander werkt enorm veel en gaat elk weekend de hort op. Is amper thuis. Tsja, waarom zou je die hut schoonhouden? Maar nee, er moet wel iets mis zijn, we zitten tenslotte in R&P hier...
Rommel is niet hetzelfde als smerig. En niet in staat zijn tot ADL is gewoon beperkt. Kunnen idd redenen voor zijn, maar dat maakt het niet minder beperkt. Stront aan je plee laten zitten, kom op zegquote:Op woensdag 17 mei 2023 16:17 schreef Speedfight het volgende:
Ik vind trouwens het roepen dat iemand dan beperkt zou zijn als het een rommel of smerig is, echt heel overdreven.
Daar kunnen tal van (onschuldige) redenen voor zijn.
Dat is waar. Vaak zie je het niet zo snel.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:45 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Aha, ja ik ging er vanuit dat dit ging over iedereen die je leert kennen, niet zozeer potentieel relatiemateriaal. In dat geval snap ik het wel.
Alleen kan er ook heel veel aan iemand mankeren, zonder dat je dat in zijn/haar huis terug ziet.
Omdat je na je werk thuis komt en viezigheid aan je voeten, waar je zit en slaapt gewoon kut is.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
En dat vind ik dus onzin, omdat ik mensen ken die slordig en/of smerig zijn, maar bij wie helemaal niks mis zit. Stront aan de plee of pizzaresten geef ik je misschien gelijk in (hoewel dat maar één geval is), maar de ander werkt enorm veel en gaat elk weekend de hort op. Is amper thuis. Tsja, waarom zou je die hut schoonhouden? Maar nee, er moet wel iets mis zijn, we zitten tenslotte in R&P hier...
Dat zie je ook niet altijd meteen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Qua oud of inrichting ed met je eens.
Maar vies of echt een rommel zegt wel degelijk iets over iemand.
Heel druk zijn en daarom even iets minder de boel aan kant hebben is mogelijk. Maar echt vies? Dan zit je niet goed in je vel, niemand wil in een smeerboel leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |