Gaat zich in de loop van de nacht nog ontwikkelenquote:Op zondag 21 mei 2023 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs de buien die wél zijn ontstaan in Duitsland zijn gewoon troep
Ruig zweterig, just the way you like it.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:46 schreef RamboDirk het volgende:
Fijn beklemmend gevoel. Heerlijk hollandsch subtropisch voorjaar. Prachtig weertje.
quote:Op maandag 22 mei 2023 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ruig zweterig, just the way you like it.
Ik vind het hier overigens heerlijk zacht.![]()
Komt best wel een bak water aan voor die hele regio. 100-150 mm is goed mogelijk. Het is ook wel nodig.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Hier krijgen we de komende dagen bakken met regen. Prima. Naja, zolang het maar geen Italiaanse toestanden worden... met die kurkdroge bodem en stortbuien kan dat nog wel eens interessant worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op maandag 22 mei 2023 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Gaat flink knallen vanavond.Dan hebben wij hier ook nog kansSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Buien ontstaan in Nederland, maar activeren pas echt over de grens. Het tegenovergestelde van gisteren, toen hadden ze in Duitsland moeten activeren (wat nooit gebeurd is) om voor de grens af te sterven.quote:
IJmuiden zo veel warmer dan Maastricht en Assen doel ik eigenlijk opquote:
Das apart ja, ik keek meer naar de hoge temperatuurquote:Op maandag 22 mei 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
IJmuiden zo veel warmer dan Maastricht en Assen doel ik eigenlijk op
Zo'n warme tong die precies over De Bilt ligt. Die gaat als officiële warme dag de boeken in terwijl in slechts 20% van het land de 20°C grens doorbroken is ofzo.quote:
Hier in Twente heerlijk weer nu. Warm en zonnig en licht plakkerigquote:Op maandag 22 mei 2023 12:03 schreef Donna het volgende:
Hier begint het zonnetje er nu wat door te komen in Friesland. Het was vanochtend wel 16 graden en super benauwd. Nu geen idee hoe het voelt, want op kantoor.
Ahja, hoe vaak dat de Bilt trollend op 19.9c bleef hangen terwijl alle stations er omheen 20+ hadden. Nu is het een keer andersomquote:Op maandag 22 mei 2023 12:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo'n warme tong die precies over De Bilt ligt. Die gaat als officiële warme dag de boeken in terwijl in slechts 20% van het land de 20°C grens doorbroken is ofzo.
Of 24,9°C ten tijde van een hittegolf.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, hoe vaak dat de Bilt trollend op 19.9c bleef hangen terwijl alle stations er omheen 20+ hadden. Nu is het een keer andersom
https://nos.nl/artikel/24(...)s-weerman-bij-de-nosquote:Gerrit Hiemstra stopt na 24 jaar als weerman bij de NOS
Gerrit Hiemstra stopt na bijna 25 jaar als weerman bij de NOS. Hij wil als ondernemer gaan werken aan klimaatneutraal bouwen en het bouwen met natuurlijke grondstoffen.
Nice, gaat ie hutten bouwen van koeiestront?quote:Op maandag 22 mei 2023 13:53 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)s-weerman-bij-de-nos
Ja, gisteravond was het ineens superlekker toen de zon een beetje onder begon te gaan, maar nu is het gewoon écht warmquote:
Ja, dit voelt gewoon zomers aanquote:Op maandag 22 mei 2023 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, gisteravond was het ineens superlekker toen de zon een beetje onder begon te gaan, maar nu is het gewoon écht warm
Hopelijk wordt het ook vandaag weer beter in de avond, vooral vanaf een uur of negen was het geniet0n gisteren.
Buien des doodsquote:
Van die vervelende dagen waarop je een lange broek (quote:Op maandag 22 mei 2023 16:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, dit voelt gewoon zomers aanDacht dat het gewoon een aangename zonnige dag zou worden.
Je hebt soms left vs. right movers in supercells, maar dat lijkt mij nu eigenlijk sterk.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Cel die opsplitst betekent wat, weet niet meer wat, maar het is wel boeiend
Alle ingredienten zijn er wel gewoon. Niet genoeg energie om er echt wat van te maken, maar dat maakt niet niet minder boeiend.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt soms left vs. right movers in supercells, maar dat lijkt mij nu eigenlijk sterk.
Dat ding hangt al 1.5u boven Ede, maar de kracht is er wat uit qua onweer.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Cel die opsplitst betekent wat, weet niet meer wat, maar het is wel boeiend
Maar goed dat Ede gebouwd is op een heuvel dan.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:30 schreef Drass het volgende:
[..]
Dat ding hangt al 1.5u boven Ede, maar de kracht is er wat uit qua onweer.
Radar geeft rode pitten aan, maar het valt reuze mee..quote:Op maandag 22 mei 2023 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar goed dat Ede gebouwd is op een heuvel dan.
Ligt Ede trouwens niet iets noordelijker?quote:Op maandag 22 mei 2023 16:32 schreef Drass het volgende:
[..]
Radar geeft rode pitten aan, maar het valt reuze mee..
Als ik een boomer was zou ik zeggen, het is goed voor de plantjes.
Wind shear is wel vrij zwak.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle ingredienten zijn er wel gewoon. Niet genoeg energie om er echt wat van te maken, maar dat maakt niet niet minder boeiend.
Maar het is er wel. Dat is ook wel eens anders geweest in dit weerkundig doodsaaie land.quote:
Rhenen ligt op de kam inderdaad wat doorloopt als in Utrechtse Heuvelrug. Tussenstuk is wat vlak, maar niet perse veel lager.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ligt Ede trouwens niet iets noordelijker?
Als mijn topografische kennis me niet in de steek laat is dat Rhenen.
Klopt, orografie zou ook nog wel een rol kunnen spelen, om net dat stukje lift te geven (of het moet toeval zijn dat het rond de Veluwe ontstaat).quote:Op maandag 22 mei 2023 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar het is er wel. Dat is ook wel eens anders geweest in dit weerkundig doodsaaie land.
Met wind uit het noordwesten is dat wel een hele apart eplek.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, orografie zou ook nog wel een rol kunnen spelen, om net dat stukje lift te geven (of het moet toeval zijn dat het rond de Veluwe ontstaat).
Stuk warmer hier, gelukkig nog iets van wind maar het is fijn om weer lekker thuis binnen te zijnquote:Op maandag 22 mei 2023 17:42 schreef Nattekat het volgende:
Strakblauw en 21 graden, dat had ik echt niet verwacht vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |