abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209135082
- Jij moet je grote muil eens gaan houden tegen andere mensen als je zelf ook niet al te lekker gaat -

[ Bericht 85% gewijzigd door CoolGuy op 13-05-2023 20:03:10 ]
Purr.
pi_209135246
@Keep_Walking zoek hulp in de vorm van creatieve therapie (onder begeleiding) kun je je ei in kwijt

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de huisarts
- neem de geprinte OP mee naar de huisarts
- laat de huisarts de geprinte OP lezen
- vraag naar creatieve therapie doorverwijzing zonder einddoel

of anders een dagbesteding waar je creatief kan zijn en bezig kan gaan met allerlei creatieve uitingen.

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de sociale dienst van de gemeente
- neem de geprinte OP mee naar de afspraak en laat het de persoon lezen met wie je een afspraak hebt
- vraag naar creatieve dagbesteding

Ik heb zelf beide gehad. Heeft me enorm geholpen met mijn eigen zelfbeeld.
(ik heb dan wel geen last van een psychose, maar toch)

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 13-05-2023 20:16:11 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:12:16 #105
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209135320
ik wilde ook dood en heb euthanasie aangevraagd en tijdens de eerste gesprekken met een psychiater kwamen we tot de conclusie dat ik antipsychotica nodig had en ik heb gelukkig 'n goede gekregen want ik heb nu weer rust in mijn hoofd.

ik had 7 jaar oxazepam gebruikt en dan is de kans op suicide groter dan normaal, ik had mijn polsen doorgesneden toen ik te weinig oxazepam kreeg, mijn hele relationele/sociale leven was kapot.

een psychose is iets raars, zelf vind je dat je niks mankeert want het is jouw belevingswereld. in mijn geval is 't zo dat problemen uit 't verleden niet geaccepteerd worden en dat veroorzaakt 'n soort scheiding in werkelijkheid. er is maar 1 wereld maar omdat problematiek niet geaccepteerd wordt ontstaan er scheuren in je belevingswereld die steeds de problematiek openen waardoor je je door de problematiek laat leiden met alle negatieve gevolgen van dien.

het is lastig om uit te leggen wat een psychose precies is en dat zal voor ieder persoon uniek zijn. ieder heeft zijn eigen verhaal en ik wil dat zelf uitleggen als 'n iets wat je niet kan accepteren welk een probleem vormt in je gedachtengang en leven. bijv. je hebt iets heel ergs meegemaakt, een trauma, je kan het niet verwerken, die gebeurtenis kan een negatieve spiraal in gang zetten die men psychose noemt. wil je niet meer psychotisch zijn dan zul je alle trauma's en negatieve gebeurtenissen in je leven moeten vergeten, dat is moeilijk, en daar hebben ze medicatie voor uitgevonden, antipsychotica, zodat je gedachten rust krijgen en je emotioneel minder vatbaar wordt voor problematiek. (moeilijk onderwerp om uit te diepen imo, moeilijk in woorden te verklaren)

[ Bericht 13% gewijzigd door sturmpie op 13-05-2023 20:18:27 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:46:58 #106
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209135869
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
@:keep_walking zoek hulp in de vorm van creatieve therapie (onder begeleiding) kun je je ei in kwijt

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de huisarts
- neem de geprinte OP mee naar de huisarts
- laat de huisarts de geprinte OP lezen
- vraag naar creatieve therapie doorverwijzing zonder einddoel

of anders een dagbesteding waar je creatief kan zijn en bezig kan gaan met allerlei creatieve uitingen.

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de sociale dienst van de gemeente
- neem de geprinte OP mee naar de afspraak en laat het de persoon lezen met wie je een afspraak hebt
- vraag naar creatieve dagbesteding

Ik heb zelf beide gehad. Heeft me enorm geholpen met mijn eigen zelfbeeld.
(ik heb dan wel geen last van een psychose, maar toch)
Helaas heb ik geen tijd meer voor creatieve therapie als dagbesteding, metalfrost. Ik heb nu een betaalde baan en werk vier dagen per week voor de rijksoverheid in Utrecht, daarnaast doe ik mijn best om vier dagen per week naar de sportschool te gaan na mijn werk en dat hou ik tot nu toe heel goed vol. Maar met een serieuze vriendin erbij en belangrijke persoonlijke projecten waaraan ik meewerk, waar haal ik de tijd om creatieve therapie te gaan doen :'( ?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_209136147
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Helaas heb ik geen tijd meer voor creatieve therapie als dagbesteding, metalfrost. Ik heb nu een betaalde baan en werk vier dagen per week voor de rijksoverheid in Utrecht, daarnaast doe ik mijn best om vier dagen per week naar de sportschool te gaan na mijn werk en dat hou ik tot nu toe heel goed vol. Maar met een serieuze vriendin erbij en belangrijke persoonlijke projecten waaraan ik meewerk, waar haal ik de tijd om creatieve therapie te gaan doen :'( ?
En toch zeur je vier kantjes vol over hoe slecht je het wel niet hebt.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:52:13 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209140354
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:01 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
En toch zeur je vier kantjes vol over hoe slecht je het wel niet hebt.
Ik zeur over hoe slecht ik het heb GEHAD.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_209141352
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zeuren is subjectief
  zondag 14 mei 2023 @ 00:44:37 #110
156258 Metalfrost
dude, what
pi_209143889
quote:

[..]
En waarom doe je dat überhaupt?
  zondag 14 mei 2023 @ 00:48:01 #111
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209144005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:48 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en je doel/vraag is?
Hij is hoog functionerend.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 14 mei 2023 @ 01:03:21 #112
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209144593
Het is heel simpel, mensen zijn jou niks verschuldigd en iedereen heeft een grens. En daar ben jij overheen gegaan als ze niks meer met jou te maken willen hebben.

Er worden zo veel mensen in de steek gelaten omdat anderen niet om kunnen gaan met de tegenslagen die die mensen door maken, die openen ook niet allemaal een topic op FOK! over hoe oneerlijk dat is.

Je lijkt iets te willen forceren/bewijzen richting mensen die daar helemaal geen behoefte (meer)aan hebben. Die zijn verder gegaan en het zou tijd worden dat jij dat ook doet, maar jij bent nog bezig om de wereld te overtuigen van hoe geweldig je nu wel niet bent met je baan bij de rijksoverheid en je knappe vriendin die al 11 jaar achter je aan zit en dat je wel 4 keer in de week kan sporten. Who the fuck cares maat. Doe het voor jezelf en niet om iets te bewijzen naar een ander.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_209144703
quote:

[..]
Nee, volgens je OP heb je het nog steeds slecht omdat mensen nu geen contact meer met je willen vanwege dingen die je ze in het verleden hebt aangedaan. Je hebt het erover dat je NU geen empathie kan hebben met mensen die het in jou ogen wel verdienen omdat je het gevoel hebt dat diegenen, die geen contact meer met je willen, meer empathie en begrip voor jou hadden/zouden moeten hebben.

Je neemt nog steeds 0 verantwoordelijkheid voor je gedrag en toont nog steeds 0 empathie voor de impact die je gedrag op anderen heeft gehad.
pi_209145112
Toch goed dat je aan het werk bent gegaan. Is dat via die regeling voor mensen met een rugzakje (kan niet direct op de naam komen)?
  zondag 14 mei 2023 @ 06:15:33 #115
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209146180
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Toch goed dat je aan het werk bent gegaan. Is dat via die regeling voor mensen met een rugzakje (kan niet direct op de naam komen)?
Doelgroepregister.
  zondag 14 mei 2023 @ 06:17:07 #116
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209146184
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:06 schreef madam-april het volgende:

[..]
Nee, volgens je OP heb je het nog steeds slecht omdat mensen nu geen contact meer met je willen vanwege dingen die je ze in het verleden hebt aangedaan. Je hebt het erover dat je NU geen empathie kan hebben met mensen die het in jou ogen wel verdienen omdat je het gevoel hebt dat diegenen, die geen contact meer met je willen, meer empathie en begrip voor jou hadden/zouden moeten hebben.

Je neemt nog steeds 0 verantwoordelijkheid voor je gedrag en toont nog steeds 0 empathie voor de impact die je gedrag op anderen heeft gehad.
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan, ik heb de situatie echt wel geaccepteerd. Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 07:44:56 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209146309
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 06:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan, ik heb de situatie echt wel geaccepteerd. Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
Wat oneerlijk en onrechtvaardig is is dat je doet alsof je die mensen begrijpt en sorry zegt terwijl je daar niks van meent. Je zegt het puur om te krijgen wat jij wil en als je dat niet krijgt klaag je daar over.

Het interesseert je geen hol hoe die mensen jouw shit beleefd hebben.

Dát is oneerlijk en onrechtvaardig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209146461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:43 schreef Keep_Walking het volgende:
....
middelbare school, snap je? Met hem heb ik echt geen medelijden, ik kan dat gewoon niet opwekken bij hem. Wil je dat ik nu omschrijf wat hij mij (en anderen) heeft aangedaan dat ook echt “not done” is?
....
De dik gedrukte tekst is extreem toepasselijk op jouw eigen situatie... zo denken denk ik ook heel wat mensen om je heen. Ik snap dat psychoses je leven niet fijner maken en dat het zorgt dat mensen liever afstand van je nemen dan dicht bij je zijn maar het is een probleem van jou... en dus jouw probleem.

Ik ben ervaren en omgeven door mensen met psychoses, heb jaren (12+) lang als vrijwilliger gewerkt met de doelgroep vanuit Lentis/Cosis en moet zeggen dat begrip op den duur ook voor mij moeilijk op te brengen was. Iedere psychose is anders maar begrijpen heb ik het tot op de dag nog steeds niet gekund..

Echter, steek die fucking hand eens in je eigen zak... zeg sorry voor alle onzin maar ga ajb niet zitten wachten op begrip cq medeleven... als je sorry zegt moet dat voldoende zijn, is de kous voor jou af ,wat de ander er mee doet is aan die persoon.

Maar goed, fijn dat je lekker open bent, dat is goed, nu nog zorgen dat je psychoses niet weer de andere kant van je laten zien.

Kop op en laat vooral wat geweest is achter je en probeer te leren van wat mensen van je verhalen vinden, want als ik je reacties op andere zie, is het enige wat ik zie een struisvogel die af en toe even de kop boven het zand uit steekt om te kijken of er iets veranderd moet worden en zo ja, dan snel de kop weer onder't zand..

:Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_209149028
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 06:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Doelgroepregister.
Eh, nee, ik weet het woord alweer, participatiekandidaat. Dat is een regeling waarbij invaliden, blinden, doven en mensen met een psychische aandoening met steun aan het werk geholpen worden. Ze worden ook gefaciliteerd hoe ze om moeten gaan met hun handicap in de werkomgeving. Ook collega's worden gefaciliteerd hoe ze met iemand met een handicap om moeten gaan.
pi_209149604
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Eh, nee, ik weet het woord alweer, participatiekandidaat. Dat is een regeling waarbij invaliden, blinden, doven en mensen met een psychische aandoening met steun aan het werk geholpen worden. Ze worden ook gefaciliteerd hoe ze om moeten gaan met hun handicap in de werkomgeving. Ook collega's worden gefaciliteerd hoe ze met iemand met een handicap om moeten gaan.
Het nare is dat veel bedrijven daar geen zin in hebben als iemand psychische problemen heeft. Ik heb, voor ik ziek werd, meermaals mensen moeten afwijzen bij ons die vanuit dat register solliciteerden. Mijn baas wilde dat gewoon niet. Doof en blind ok, maar een burnout was taboe.
Purr.
pi_209150372
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:48 schreef Purrito het volgende:

[..]
Het nare is dat veel bedrijven daar geen zin in hebben als iemand psychische problemen heeft. Ik heb, voor ik ziek werd, meermaals mensen moeten afwijzen bij ons die vanuit dat register solliciteerden. Mijn baas wilde dat gewoon niet. Doof en blind ok, maar een burnout was taboe.
Bij ons worden ze veel aan het werk gesteld, bij iedere afdeling zijn er minstens twee, en we hebben veel afdelingen. Ik ken er al heel wat. Het is wel erg pittig hoor met collega's die psychisch problemen hebben. Je hebt heel veel geduld nodig. Ik heb nog niet zo'n training gevolgd hoe je er mee omgaat, maar ik ben het wel van plan.
pi_209154106
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 06:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan,
En daarom drie topics?

quote:
ik heb de situatie echt wel geaccepteerd.
Mooi ^O^
quote:
Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
En met die laatste zin (en je topics) spreek je jezelf tegen en toon je aan dat je het WEL erg vindt. En de situatie nog NIET geaccepteerd hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 14 mei 2023 @ 23:13:16 #123
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209155746
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee, daar weet ik niks van. Ik heb op eigen kracht deze baan gevonden en erop gesolliciteerd, maar ik heb wel een jobcoach. That’s it.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:17:38 #124
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209155799
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Bij ons worden ze veel aan het werk gesteld, bij iedere afdeling zijn er minstens twee, en we hebben veel afdelingen. Ik ken er al heel wat. Het is wel erg pittig hoor met collega's die psychisch problemen hebben. Je hebt heel veel geduld nodig. Ik heb nog niet zo'n training gevolgd hoe je er mee omgaat, maar ik ben het wel van plan.
Niemand heeft last van mij als ik stabiel ben. Mensen vinden mij heel normaal overkomen en sociaal competent. Zowel mijn vrienden, collega’s en zelfs mijn baas zeggen regelmatig dat ik heel stoer en sympathiek overkom en sterke lieve en sociale karakter heb met talent en moreel rechtschapen. Echt waar, je aannames over mij als persoon kloppen gewoon niet.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:21:49 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209155837
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En daarom drie topics?
[..]
Mooi ^O^
[..]
En met die laatste zin (en je topics) spreek je jezelf tegen en toon je aan dat je het WEL erg vindt. En de situatie nog NIET geaccepteerd hebt.
Omdat ik het oneerlijk en onrechtvaardig blijft vinden? Die logica is gewoon dom.

Als bijvoorbeeld een tindermatch jou manipuleert om bitcoins kopen op zijn website voor 5000 euro, en je ontvangt nooit bitcoins en je krijgt je geld ook niet terug, vind je dat oneerlijk en onrechtvaardig toch? 3 jaren later heb je geaccepteerd dat dat is gebeurt en je bent niet meer boos of verdrietig. Toch blijf je het oneerlijk en onrechtvaardig vinden wat er is gebeurd toch? Snap je mijn analogie hier?
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 23:23:31 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_209155861
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Omdat ik het oneerlijk en onrechtvaardig blijft vinden? Die logica is gewoon dom.

Als bijvoorbeeld een tindermatch jou manipuleert om bitcoins kopen op zijn website voor 5000 euro, en je ontvangt nooit bitcoins en je krijgt je geld ook niet terug, vind je dat oneerlijk en onrechtvaardig toch? 3 jaren later heb je geaccepteerd dat dat is gebeurt en je bent niet meer boos of verdrietig. Toch blijf je het oneerlijk en onrechtvaardig vinden wat er is gebeurd toch? Snap je mijn analogie hier?
Die analogie gaat scheef omdat er maar 1 is die manipuleert, en dat ben jij.

Ze gaan je excuses niet accepteren. Het doet er niet toe wat jij daar van vindt. Leer er maar mee om gaan.
pi_209156396
quote:

[..]

Is iets totaal anders, want jij hebt die mensen weldegelijk onrecht aangedaan en dat is de reden dat zij geen contact meer willen. Dat jij dat deed terwijl je een psychose had, doet niks af aan het feit dat jij dat hun hebt aangedaan. Als jij een moord pleegt tijdens een psychose, komt jouw slachtoffer niet ineens weer tot leven wanneer jij uit je psychose bent. Je hebt leed veroorzaakt en het wordt tijd dat je dat een keer onder ogen gaat zien.
  maandag 15 mei 2023 @ 02:21:32 #128
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209156446
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 01:29 schreef madam-april het volgende:

[..]
Is iets totaal anders, want jij hebt die mensen weldegelijk onrecht aangedaan en dat is de reden dat zij geen contact meer willen. Dat jij dat deed terwijl je een psychose had, doet niks af aan het feit dat jij dat hun hebt aangedaan. Als jij een moord pleegt tijdens een psychose, komt jouw slachtoffer niet ineens weer tot leven wanneer jij uit je psychose bent. Je hebt leed veroorzaakt en het wordt tijd dat je dat een keer onder ogen gaat zien.
Dit alweer😪! Madam-April, ik zie echt wel in dat (in sommige gevallen) leed heb gedaan ✅. Ik ga je niet uitschelden nu, maar ik wil toch weten waarom je het idee hebt dat ik dat niet ziet of erken? Ik snap best dat ik bijvoorbeeld die ex-klasgenoten kennelijk heel angstig heb laten voelen met mijn berichten in 2020, ook al zat ik in psychose. En nu? Wat kan ik eraan doen? Hoe moet ik het goed maken of rechtzetten?

Denk je echt dat ik zo debiel of kortzichtig ben, dat ik het alleen van mijn kant kan bekijken en niet kan inleven of begrijpen dat anderen schade hebben gehad of last hebben gehad mijn psychoses? Dat begreep ik al vanaf het begin, madam-april. Ik schaamde me ook kapot en voelde mij zwaar schuldig daarover.

En nu? Nogmaals, wat moet ik of kan ik daaraan doen? Sepukku plegen? Harakiri? Misschien moet mezelf volledig isoleren en mezelf laten opsluiten in een zwaar bewaakte inrichting ver weg van de gewone samenleving waar niemand ooit meer last van mij zou kunnen hebben of rekening moet houden met mijn psychoses. Dat deden ze toch ook vroeger in de middeleeuwen met mensen die leper hadden? Dus ja, mensen met schizoaffectieve stoornis of schizofrenie zoals ik moeten massaal weggevoerd worden in sterk geïsoleerde concentratiekampen diep in de verre Noordoosten van Siberië. Vind je dat de beste oplossing, madam-april |:( ?
  maandag 15 mei 2023 @ 02:28:15 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209156450
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die analogie gaat scheef omdat er maar 1 is die manipuleert, en dat ben jij.

Ze gaan je excuses niet accepteren. Het doet er niet toe wat jij daar van vindt. Leer er maar mee om gaan.
En hoe manipuleer ik nu precies? Ik heb het verder ook geaccepteerd, CoolGuy. Ik benader niemand van hen meer en ik ga niemand smeken om onderdeel van mijn leven te zijn.

Maar dat betekent dat ze ook niet meer in mijn leven mogen komen zodra het supergoed met mij gaat en alles voor elkaar heb. Dat is wel eerlijk toch? Bijvoorbeeld mijn neef heeft mij drie jaar nu niks van zich laten horen, dus voor mij heb ik hem definitief afgeschreven. Hij zal niet worden uitgenodigd bij mijn bruiloft, ik zal zijn hand niet schudden of hem te woord staan wanneer wanneer elkaar een keer weer tegenkomen bij een grote familiebijeenkomst, zelfs als mijn moeder gestorven die zijn favoriete tante is mag hij van mij niet naar haar begrafenis komen. Dat is wel eerlijk toch?

“What you sow, is what you will reap.” :lijstje: ^p^ -O-
pi_209156456
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 02:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
En hoe manipuleer ik nu precies? Ik heb het verder ook geaccepteerd, CoolGuy. Ik benader niemand van hen meer en ik ga niemand smeken om onderdeel van mijn leven te zijn.

Maar dat betekent dat ze ook niet meer in mijn leven mogen komen zodra het supergoed met mij gaat en alles voor elkaar heb. Dat is wel eerlijk toch? Bijvoorbeeld mijn neef heeft mij drie jaar nu niks van zich laten horen, dus voor mij heb ik hem definitief afgeschreven. Hij zal niet worden uitgenodigd bij mijn bruiloft, ik zal zijn hand niet schudden of hem te woord staan wanneer wanneer elkaar een keer weer tegenkomen bij een grote familiebijeenkomst, zelfs als mijn moeder gestorven die zijn favoriete tante is mag hij van mij niet naar haar begrafenis komen. Dat is wel eerlijk toch?

Je bruiloft? Keep walking. Een volgende moord binnen een huwelijk zit niemand op te wachten.
  maandag 15 mei 2023 @ 03:07:33 #131
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209156467
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 02:41 schreef BokitoHarambe het volgende:

[..]
Je bruiloft? Keep walking. Een volgende moord binnen een huwelijk zit niemand op te wachten.
Ik ben nooit gewelddadig geweest tijdens een psychose. Vind je jezelf grappig nu :') ?

Ik heb de eerste jaren van mijn Psychosegevoeligheid zeer angstig geweest bij het idee dat ik een serieuze relatie kon hebben en familie beginnen met iemand, omdat ik dacht dat ik in mijn psychoses iets verschrikkelijks zou kunnen doen zoals mijn vrouw en kinderen vermoorden. Ik had en heb nog nooit iets gewelddadigs gedaan zijn mijn vele psychoses, maar ik weet ook van de enge verhalen die je weleens hoort in de nieuws. Gelukkig heeft mijn geliefde waar ik nu mee van mij al vanaf het begin van onze ontmoeting psychotisch gezien en meegemaakt 11 jaren geleden. Ze vond me niet eng of gevaarlijk, wel opdringerig en heel raar overkomen en gedragen. Toch werd ze verliefd op me en nu wilt ze met mij trouwen en mijn kinderen baren in de toekomst.

Jij kan zeker niet eens een match krijgen op Tinder, gok ik :'( :6 :+ .
pi_209156493
quote:

[..]

Even een lesje analogie:

jij bent niet het slachtoffer in de tindermatch maar juist de dader geweest.

Dat jij NU jezelf in de rol van het slachtoffer plaatst (en het vanuit die rol oneerlijk en onrechtvaardig vindt) slaat dus nergens op.

Je draait de rollen om (en gaat vervolgens lopen jammeren over onrecht en oneerlijk)!

JIJ BENT NIET HET SLACHTOFFER.
JIJ BENT DE DADER.

De dader (jij) heeft hierin geen enkel ‘recht’ het oneerlijk en onrechtvaardig te vinden! Dat gevoel is voorbehouden aan het slachtoffer.

quote:

[..]
En hoe manipuleer ik nu precies?
Niet nu, TOEN!
Maar dat maakt jou niet NU het slachtoffer.

Duidelijk nu?

[ Bericht 7% gewijzigd door r_one op 15-05-2023 04:54:22 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 15 mei 2023 @ 06:52:39 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209156688
quote:

Wat je zaait zul je oogsten
Dus jij verwacht empathie, medelijden en begrip en praat over onrecht, maar waar lees ik in bovenstaande quote iets van empathie, medelijden en begrip voor degenen die last van jou hebben gehad?

En je vindt dat je het grootste recht hebt op een kleinzielige wraakactie door je neef te weren van een begrafenis?
Dat toont ook nog eens lekker empathie en begrip voor je moeder, die jou wel is blijven steunen, maar nu als pion wordt gebruikt in jouw wraakfantasieën.

Om er ook maar een bijbelse spreuk tegenaan te gooien: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 07:00:50 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_209156705
quote:

[..]

Dat laatste is zeer zeker waar. Daar kom jij dus achter en daar kun je helemaal niet mee omgaan blijkt wel. Ik denk dat de meeste mensen blij zijn dat ze niets meer met je van doen hebben dus dat zo iemand dan niet op je bruiloft mag komen liggen ze niet wakker van.

Zij zijn hier geen topics aan het openen dat ze dat oneerlijk vinden. Dat doe jij. Maar wederom laat je hier je ware gezicht zien. Als mensen niet reageren hoe jij wil, dan laat je zien hoe weinig waarde jouw 'excuses' hebben, want als die niet geaccepteerd worden dan probeer je je gram te halen.

Ik blijf erbij, die psychoses waren vooral een excuus. Je bent gewoon een rancuneus figuur waar mensen terecht niet meer mee om willen gaan als ze daar achter komen.
  maandag 15 mei 2023 @ 08:15:53 #135
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209156947
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat laatste is zeer zeker waar. Daar kom jij dus achter en daar kun je helemaal niet mee omgaan blijkt wel. Ik denk dat de meeste mensen blij zijn dat ze niets meer met je van doen hebben dus dat zo iemand dan niet op je bruiloft mag komen liggen ze niet wakker van.

Zij zijn hier geen topics aan het openen dat ze dat oneerlijk vinden. Dat doe jij. Maar wederom laat je hier je ware gezicht zien. Als mensen niet reageren hoe jij wil, dan laat je zien hoe weinig waarde jouw 'excuses' hebben, want als die niet geaccepteerd worden dan probeer je je gram te halen.

Ik blijf erbij, die psychoses waren vooral een excuus. Je bent gewoon een rancuneus figuur waar mensen terecht niet meer mee om willen gaan als ze daar achter komen.
Dat laatste wat je zei is de meest nare onsympathieke shit die ik je ooit heb horen zeggen hier op fok. Hoe de fuck waren die psychoses een excuus? :( Je lult uit je bek, CoolGuy :( .

Leg uit, ben je een psychiater dan of een deskundige met superveel ervaring. En kennis over psychoses? Zeg je dus dat ik die psychoses heb gefaked en stiekem een psychopaat en iedereen voor de gek heeft gehouden inclusief bekende psychiaters zoals Jim van Os? Of zeg je dat jij gelooft dat psychoses de ware aard van een mens naar boven haalt dus alles wat ik in mijn psychoses heb gedaan mijn ware aard is?

En waarom denk jij dat jij het allemaal beter weten dan de psychiaters en psychiatrische verpleegkundigen van Altrecht en rechters van Altrecht? Wie ben jij om zo’n uitspraak te maken en wat hoop je daarmee te bereiken, CoolGuy? Grow up and get a life 🤬🤬🤬
pi_209156966
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 02:21 schreef Keep_Walking het volgende:
En nu? Nogmaals, wat moet ik of kan ik daaraan doen?
Gelukkig geef je zelf het antwoord al. Niets meer!

quote:
Ik benader niemand van hen meer en ik ga niemand smeken om onderdeel van mijn leven te zijn.
Maar dat je de slachtoffers - ik zet het bewust wat dikker aan - niet lijkt te begrijpen, blijkt dan weer uit je daaropvolgende zin.

quote:
Maar dat betekent dat ze ook niet meer in mijn leven mogen komen zodra het supergoed met mij gaat en alles voor elkaar heb.
Je reageert rancuneus. Jij lijkt het hen wel degelijk kwalijk te nemen dat zij jou, nadat jij sorry hebt gezegd, niet direct in hun armen hebben gesloten en weer in hun leven hebben toegelaten. Misschien konden ze dat nog niet. En heel misschien kunnen ze dat later wel. Heel voorzichtig. Met kleine stapjes. Omdat ze zien dat jij met medicatie (en mogelijk wat extra hulp) wél in staat bent om (weer) normaal te functioneren en écht een ander mens. Maar nee, dan is het voor jou te laat en ram jij de deur voor hun neus dicht. Wel zo eerlijk! "Hadden jullie er maar voor mij moeten zijn, bitches!" Je lijkt daarbij alleen te vergeten dat die mensen er waren toen jij er door jouw psychoses niet voor hen was. Dat er shit is voorgevallen die indruk op hen heeft gemaakt en die jij niet bewust, of heel anders, hebt beleeft door je psychoses.

Maar ik wil positief afsluiten. Want ik vind het heel goed van je dat je dankzij goede medicatie nu betaald werk hebt gevonden. Welk deel van de Rijksoverheid is er overigens in Utrecht gevestigd? Ik hoop in elk geval dat jij het daar ontzettend naar je zin hebt en nieuwe contacten kunt opdoen. Het leven heeft geen reset-knop. Je kunt het verleden niet uitwissen of goedmaken. Maar we mogen iedere dag opnieuw beginnen. Paul van Vliet heeft daar een mooi nummer over gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 15-05-2023 08:26:50 ]
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 08:23:50 #137
16180 crew  CoolGuy
pi_209156978
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dat laatste wat je zei is de meest nare onsympathieke shit die ik je ooit heb horen zeggen hier op fok. Hoe de fuck waren die psychoses een excuus? :( Je lult uit je bek, CoolGuy :( .

Leg uit, ben je een psychiater dan of een deskundige met superveel ervaring. En kennis over psychoses? Zeg je dus dat ik die psychoses heb gefaked en stiekem een psychopaat en iedereen voor de gek heeft gehouden inclusief bekende psychiaters zoals Jim van Os? Of zeg je dat jij gelooft dat psychoses de ware aard van een mens naar boven haalt dus alles wat ik in mijn psychoses heb gedaan mijn ware aard is?

En waarom denk jij dat jij het allemaal beter weten dan de psychiaters en psychiatrische verpleegkundigen van Altrecht en rechters van Altrecht? Wie ben jij om zo’n uitspraak te maken en wat hoop je daarmee te bereiken, CoolGuy? Grow up and get a life 🤬🤬🤬
Ik denk niet dat jij in de positie bent om anderen de maat te nemen over wat onsympathiek is.

Nee. Ik zeg niet dat je psychoses op zich fake zijn. Die zullen hele echt zijn. Ik zeg dat je, gebaseerd op wat je zélf zegt, dat je psychoses wel heel makkelijk naar voren schuift als reden waarom je je als een eikel gedraagt. Datzelfde gedrag beschrijf je namelijk ook in je omgang met andere mensen als je naar eigen zeggen géén psychose hebt.

Dat manipulatieve qua sorry zeggen alleen maar om de reactie van andere mensen te krijgen die je wil is niet tijdens een psychose, maar tijdens geen-psychose. En dan zodra mensen je doorhebben kom je met het excuus dat je alleen vervelend gedrag laat zien tijdens psychoses. Dat is dus niet waar. Gebaseerd op je EIGEN woorden, beste K_W.

Wat ik zeg is dat je buiten je psychoses om, gebaseerd op wat je hier schrijft, niet heel fijn gedrag laat zien. In die gevallen kun je niet je psychoses als excuus gebruiken want die heb je op die momenten niet, en tóch gedraag je je als een manipulative eikel.
  maandag 15 mei 2023 @ 08:43:54 #138
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209157060
Oké, ik begrijp het. Ik ben een eikel op fok ^O^ , en daardoor zullen mensen contact met mij mijden. Dank voor je toelichting, CoolGuy *)
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 08:50:20 #139
441859 crew  Lenny77
pi_209157103
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Oké, ik begrijp het. Ik ben een eikel op fok ^O^ , en daardoor zullen mensen contact met mij mijden. Dank voor je toelichting, CoolGuy *)
Je hebt zelf een paar dagen geleden gezegd dat je een wraakzuchtige persoon bent, dat dat in je karakter zit.
Dus dat stukje van je neef past daar wel bij. Alleen is het heel erg triest want hij was het slachtoffer, jij bent degene die de Bitcoins heeft verkocht en nooit geleverd en nou ga jij ook nog eens naschoppen (op een begrafenis nog wel).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 15 mei 2023 @ 09:18:47 #140
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_209157345
quote:
Zoals je je hier manifesteert kom je op mij ook over als een nare persoonlijkheid die ook nog eens erg vol is van zichzelf. Ik kan me voorstellen dat mensen niets meer met je te maken willen hebben.
pi_209157354
quote:
En we zijn weer op het punt beland waarbij je een houding aanneemt alsof het je niets boeit. Maar weet je, ik denk dat die kritiek je juist heel veel doet. Niet voor niets reageer je oa in de eerdere reacties hierboven zo kribbig.
  maandag 15 mei 2023 @ 09:25:06 #142
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209157413
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je hebt zelf een paar dagen geleden gezegd dat je een wraakzuchtige persoon bent, dat dat in je karakter zit.
Dus dat stukje van je neef past daar wel bij. Alleen is het heel erg triest want hij was het slachtoffer, jij bent degene die de Bitcoins heeft verkocht en nooit geleverd en nou ga jij ook nog eens naschoppen (op een begrafenis nog wel).
Hoe was mijn neef slachtoffer eigenlijk? Wat vermeen je dat ik tegen mijn neef heb gedaan tijdens mijn psychoses? Ik heb hem geld gevraagd om sigaretten te kopen en sindsdien spreek hij mij niet meer. Vind je dat proportioneel of verdiend dan? Ik kan alleen maar gissen waarom hij mij niet spreekt.
  maandag 15 mei 2023 @ 09:26:36 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209157434
Ik zit al heel wat jaren op FOK! en heb wel eens je topics gelezen en gereageerd ongetwijfeld.

Ik heb hele topic doorgelezen. Enerzijds zie ik dat je het graag goed wil maken, anderzijds word je heel snel boos als je kritiek krijgt. Je moet je dan inhouden of je reageert toch wel nogal fel.

Er wordt hier ook al gezegd; move on, ga verder met je eigen leven. De mensen die contact hebben verbroken hebben dat met een reden gedaan. Contact verbreken doet men niet zomaar dan moet er wel iets gebeurd zijn. Het maakt dan niet uit of jij het zelf een goede reden vindt of niet. Zij hebben hiervoor gekozen dan is het gewoon netjes om hun met rust te laten. Dat je ze brieven stuurt en belt is al heel erg grensoverschrijdend. Dat hoort niet. Als zij contact willen herstellen met jou moet dat van hun komen en niet na aandringen van jou.

Er zijn twee partijen in dit verhaal. Jij mag iets willen maar je moet ook beseffen wat het voor een ander betekent. Zolang je daar nog niet genoeg begrip voor kan opbrengen kan je beter gewoon helemaal niets proberen.
pi_209157459
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoe was mijn neef slachtoffer eigenlijk? Wat vermeen je dat ik tegen mijn neef heb gedaan tijdens mijn psychoses? Ik heb hem geld gevraagd om sigaretten te kopen en sindsdien spreek hij mij niet meer. Vind je dat proportioneel of verdiend dan? Ik kan alleen maar gissen waarom hij mij niet spreekt.
Even een serieuze vraag: kun jij 100% herinneren wat je doet en zegt tijdens je psychoses dan? Iemand die het contact geheel verbreekt omwille van een pakje sigaretten klinkt nogal onwaarschijnlijk namelijk.
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 09:33:27 #145
5428 crew  miss_sly
pi_209157515
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Eerst was er in het verhaal met je neef nog iets over onderbroeken en bitcoins.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 09:35:17 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_209157535
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik dus. En nu geeft hij aan dat het 'goed' gaat en dat hij geen psychose heeft. Nou, dan typt hij deze dingen dus 'bij zijn volle verstand', en dan tóch komt dit soort drek uit zijn toetsenbord. Dat is niet de schuld van een psychose. Dat is gewoon K_W als hij geen psychose heeft (zegt hij).

Dus dit is zijn default. Vervolgens kan het alleen nog maar vérder bergaf op het moment dat hij een psychose krijgt, en het dan gek vinden dat mensen denken 'hier brand ik me niet nog een keer aan' en dan met een advocaat komen op het moment dat K_W ze benadert.

Goh.
  maandag 15 mei 2023 @ 09:41:10 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209157591
Wat zeggen ze in jouw kerk eigenlijk over vergeving?

Als jij sorry zegt, moet die ander jou dan vergeven? En moet die vergeving ook ‘vergeten’ inhouden, m.a.w. dat die ander weer met jou wil omgaan zoals voorheen?

Volgens mij kun je vergeving niet afdwingen, en vergeten ook niet. Je kunt hooguit je spijt betuigen en laten zien dat je het meent in je daden. De rest is aan de ander.

Dat je rancuneus gedrag van jezelf goedpraat omdat jij vindt dat je recht hebt op vergeven en vergeten: lijkt me iets om serieus aan te werken. Misschien iets voor je bijbelstudie en iets voor je gebeden.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:09:57 #148
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209157941
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Even een serieuze vraag: kun jij 100% herinneren wat je doet en zegt tijdens je psychoses dan? Iemand die het contact geheel verbreekt omwille van een pakje sigaretten klinkt nogal onwaarschijnlijk namelijk.
Nee, helaas kan ik heel veel niet herinneren, maar in grote lijnen heb ik wel nog een beeld. Ik weet dat ik mijn neef niks verkeerds heb aangedaan, niet eens uitgescholden ofzo. Ik heb onderbroeken laten kopen bij de zeeman dichtbij mijn huis van 1 euro per stuk en ik heb hem een paar keer gevraagd om geld te sturen zodat ik sigaretten kon kopen tijdens mijn opname bij Altrecht. Ik heb de laatste keer via sms gevraagd voor 5 euro voor sigaretten te kopen, hij zei dat hij geen geld had voor sigaretten en ik reageerde daarop, dat is de laatste keer dat ik hem heb gesproken of wat van hem heb gehoord.

Wat ik nu even wil uitleggen is dat lang niet iedereen die mij heeft verlaten of contact heeft verbroken, dat hebben gedaan omdat ik heb iets vervelends of schadelijk heb aangedaan. De meesten hebben mij in de steek gelaten omdat de ellende gewoon te zwaar is en mijn wanhoop te groot en zichtbaar, psychoses zijn gewoon heel onplezierig en onaantrekkelijk voor een ander om mee te maken, snap je? Net als bijvoorbeeld als op de middelbare schoolperiode wilt Liesje die al onzeker is niet samenwerken met de rare nerd omdat ze niet geassocieerd wil worden met deze autistische sociaal jongen omdat ze denkt dat ze dan daalt in de sociale rangorde van haar klas, willen heel veel mensen niet met mij meer omgaan of gezien worden omdat ze het gevoel hebben dat ik ze dan naar beneden trekt of achterhoudt als een blok aan hun been. Snap je wat ik probeer te zeggen?

Ik heb dan, objectief gezien, deze mensen niks aangedaan. Ik ben dan gewoon niet leuk genoeg meer of anders sociaal te onaantrekkelijk en ze kiezen voor hun zelf-behoud door mij af te kappen uit hun leven.
pi_209157973
Waarom kan jij jouw "jeugdvijand" niet vergeven? Hij kan er net zo weinig aan doen dat hij geboren is met de hersenen die hij heeft en de ervaringen die hem gevormd hebben, als dat jij iets kan doen aan jouw psychosegevoeligheid.

De psychoses zijn misschien niet wie jij bent, maar wie jij bent is wel iemand met regelmatig terugkerende psychoses.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:13:56 #150
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209157993
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:12 schreef Viezig het volgende:
Waarom kan jij jouw "jeugdvijand" niet vergeven? Hij kan er net zo weinig aan doen dat hij geboren is met de hersenen die hij heeft en de ervaringen die hem gevormd hebben, als dat jij iets kan doen aan jouw psychosegevoeligheid.

De psychoses zijn misschien niet wie jij bent, maar wie jij bent is wel iemand met regelmatig terugkerende psychoses.
Hij heeft nooit voor vergeving gevraagd of zijn excuses aangeboden. Als hij dat zou doen, zou ik hem wel vergeven.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:15:19 #151
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209158013
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eerst was er in het verhaal met je neef nog iets over onderbroeken en bitcoins.
Bitcoins? Er was niks gebeurd met bitcoins, waar haal je dat vandaan? Citeer me als je denkt het zeker te weten.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:18:32 #152
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_209158057
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hij heeft nooit voor vergeving gevraagd of zijn excuses aangeboden. Als hij dat zou doen, zou ik hem wel vergeven.
Vergeven zit in jezelf . daar heb je geen goedkeuring voor nodig.
verder zie ik eigenlijk weer hetzelfde verhaal zoals het al jaren gaat.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_209158087
Wat ik niet snap is dat je berichten tegenstrijdig zijn. Je zegt vaak dat mensen die je kennen je erg bewonderen en aan de andere kant vertel je dat je overal wordt uitgesloten.
Daarnaast lees ik uit je berichten dat je maar moeilijk kunt accepteren dat er mensen zien die niet met je om willen gaan. Maar dat heeft iedereen, that's life. Niet iedereen kan je vriend zijn. Mensen verschillen, zo simpel ligt het. Ik heb mensen die vrienden van me zijn en er zijn mensen die me niet moeten. Daar kun je weinig aan doen. Om daar tijd en emotie in te gaan steken is zinloos. Gaat gewoon niet werken.

En, ik hoorde eens een uitspraak: vrienden zijn als schepen. Ze komen en ze gaan. En dat vond ik een hele wijze. Sommige vrienden blijven hangen, anderen gaan weer verder. Sommigen krijgen een partner en krijgen kinderen. Dan hoor je veel minder van ze. Zo gaat dat nu eenmaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')