Helaas heb ik geen tijd meer voor creatieve therapie als dagbesteding, metalfrost. Ik heb nu een betaalde baan en werk vier dagen per week voor de rijksoverheid in Utrecht, daarnaast doe ik mijn best om vier dagen per week naar de sportschool te gaan na mijn werk en dat hou ik tot nu toe heel goed vol. Maar met een serieuze vriendin erbij en belangrijke persoonlijke projecten waaraan ik meewerk, waar haal ik de tijd om creatieve therapie te gaan doenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
@:keep_walking zoek hulp in de vorm van creatieve therapie (onder begeleiding) kun je je ei in kwijt
Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de huisarts
- neem de geprinte OP mee naar de huisarts
- laat de huisarts de geprinte OP lezen
- vraag naar creatieve therapie doorverwijzing zonder einddoel
of anders een dagbesteding waar je creatief kan zijn en bezig kan gaan met allerlei creatieve uitingen.
Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de sociale dienst van de gemeente
- neem de geprinte OP mee naar de afspraak en laat het de persoon lezen met wie je een afspraak hebt
- vraag naar creatieve dagbesteding
Ik heb zelf beide gehad. Heeft me enorm geholpen met mijn eigen zelfbeeld.
(ik heb dan wel geen last van een psychose, maar toch)
En toch zeur je vier kantjes vol over hoe slecht je het wel niet hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 20:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Helaas heb ik geen tijd meer voor creatieve therapie als dagbesteding, metalfrost. Ik heb nu een betaalde baan en werk vier dagen per week voor de rijksoverheid in Utrecht, daarnaast doe ik mijn best om vier dagen per week naar de sportschool te gaan na mijn werk en dat hou ik tot nu toe heel goed vol. Maar met een serieuze vriendin erbij en belangrijke persoonlijke projecten waaraan ik meewerk, waar haal ik de tijd om creatieve therapie te gaan doen?
Ik zeur over hoe slecht ik het heb GEHAD.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:01 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
En toch zeur je vier kantjes vol over hoe slecht je het wel niet hebt.
Zeuren is subjectiefquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zeur over hoe slecht ik het heb GEHAD.
En waarom doe je dat überhaupt?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij is hoog functionerend.quote:
Nee, volgens je OP heb je het nog steeds slecht omdat mensen nu geen contact meer met je willen vanwege dingen die je ze in het verleden hebt aangedaan. Je hebt het erover dat je NU geen empathie kan hebben met mensen die het in jou ogen wel verdienen omdat je het gevoel hebt dat diegenen, die geen contact meer met je willen, meer empathie en begrip voor jou hadden/zouden moeten hebben.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Doelgroepregister.quote:Op zondag 14 mei 2023 01:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Toch goed dat je aan het werk bent gegaan. Is dat via die regeling voor mensen met een rugzakje (kan niet direct op de naam komen)?
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan, ik heb de situatie echt wel geaccepteerd. Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.quote:Op zondag 14 mei 2023 01:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, volgens je OP heb je het nog steeds slecht omdat mensen nu geen contact meer met je willen vanwege dingen die je ze in het verleden hebt aangedaan. Je hebt het erover dat je NU geen empathie kan hebben met mensen die het in jou ogen wel verdienen omdat je het gevoel hebt dat diegenen, die geen contact meer met je willen, meer empathie en begrip voor jou hadden/zouden moeten hebben.
Je neemt nog steeds 0 verantwoordelijkheid voor je gedrag en toont nog steeds 0 empathie voor de impact die je gedrag op anderen heeft gehad.
Wat oneerlijk en onrechtvaardig is is dat je doet alsof je die mensen begrijpt en sorry zegt terwijl je daar niks van meent. Je zegt het puur om te krijgen wat jij wil en als je dat niet krijgt klaag je daar over.quote:Op zondag 14 mei 2023 06:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan, ik heb de situatie echt wel geaccepteerd. Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
De dik gedrukte tekst is extreem toepasselijk op jouw eigen situatie... zo denken denk ik ook heel wat mensen om je heen. Ik snap dat psychoses je leven niet fijner maken en dat het zorgt dat mensen liever afstand van je nemen dan dicht bij je zijn maar het is een probleem van jou... en dus jouw probleem.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:43 schreef Keep_Walking het volgende:
....
middelbare school, snap je? Met hem heb ik echt geen medelijden, ik kan dat gewoon niet opwekken bij hem. Wil je dat ik nu omschrijf wat hij mij (en anderen) heeft aangedaan dat ook echt “not done” is?
....
Eh, nee, ik weet het woord alweer, participatiekandidaat. Dat is een regeling waarbij invaliden, blinden, doven en mensen met een psychische aandoening met steun aan het werk geholpen worden. Ze worden ook gefaciliteerd hoe ze om moeten gaan met hun handicap in de werkomgeving. Ook collega's worden gefaciliteerd hoe ze met iemand met een handicap om moeten gaan.quote:
Het nare is dat veel bedrijven daar geen zin in hebben als iemand psychische problemen heeft. Ik heb, voor ik ziek werd, meermaals mensen moeten afwijzen bij ons die vanuit dat register solliciteerden. Mijn baas wilde dat gewoon niet. Doof en blind ok, maar een burnout was taboe.quote:Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eh, nee, ik weet het woord alweer, participatiekandidaat. Dat is een regeling waarbij invaliden, blinden, doven en mensen met een psychische aandoening met steun aan het werk geholpen worden. Ze worden ook gefaciliteerd hoe ze om moeten gaan met hun handicap in de werkomgeving. Ook collega's worden gefaciliteerd hoe ze met iemand met een handicap om moeten gaan.
Bij ons worden ze veel aan het werk gesteld, bij iedere afdeling zijn er minstens twee, en we hebben veel afdelingen. Ik ken er al heel wat. Het is wel erg pittig hoor met collega's die psychisch problemen hebben. Je hebt heel veel geduld nodig. Ik heb nog niet zo'n training gevolgd hoe je er mee omgaat, maar ik ben het wel van plan.quote:Op zondag 14 mei 2023 14:48 schreef Purrito het volgende:
[..]
Het nare is dat veel bedrijven daar geen zin in hebben als iemand psychische problemen heeft. Ik heb, voor ik ziek werd, meermaals mensen moeten afwijzen bij ons die vanuit dat register solliciteerden. Mijn baas wilde dat gewoon niet. Doof en blind ok, maar een burnout was taboe.
En daarom drie topics?quote:Op zondag 14 mei 2023 06:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan,
Mooiquote:ik heb de situatie echt wel geaccepteerd.
En met die laatste zin (en je topics) spreek je jezelf tegen en toon je aan dat je het WEL erg vindt. En de situatie nog NIET geaccepteerd hebt.quote:Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
Nee, daar weet ik niks van. Ik heb op eigen kracht deze baan gevonden en erop gesolliciteerd, maar ik heb wel een jobcoach. That’s it.quote:Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eh, nee, ik weet het woord alweer, participatiekandidaat. Dat is een regeling waarbij invaliden, blinden, doven en mensen met een psychische aandoening met steun aan het werk geholpen worden. Ze worden ook gefaciliteerd hoe ze om moeten gaan met hun handicap in de werkomgeving. Ook collega's worden gefaciliteerd hoe ze met iemand met een handicap om moeten gaan.
Niemand heeft last van mij als ik stabiel ben. Mensen vinden mij heel normaal overkomen en sociaal competent. Zowel mijn vrienden, collega’s en zelfs mijn baas zeggen regelmatig dat ik heel stoer en sympathiek overkom en sterke lieve en sociale karakter heb met talent en moreel rechtschapen. Echt waar, je aannames over mij als persoon kloppen gewoon niet.quote:Op zondag 14 mei 2023 15:53 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Bij ons worden ze veel aan het werk gesteld, bij iedere afdeling zijn er minstens twee, en we hebben veel afdelingen. Ik ken er al heel wat. Het is wel erg pittig hoor met collega's die psychisch problemen hebben. Je hebt heel veel geduld nodig. Ik heb nog niet zo'n training gevolgd hoe je er mee omgaat, maar ik ben het wel van plan.
Omdat ik het oneerlijk en onrechtvaardig blijft vinden? Die logica is gewoon dom.quote:Op zondag 14 mei 2023 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En daarom drie topics?
[..]
Mooi
[..]
En met die laatste zin (en je topics) spreek je jezelf tegen en toon je aan dat je het WEL erg vindt. En de situatie nog NIET geaccepteerd hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |