abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209132904
-nee-

[ Bericht 95% gewijzigd door Lenny77 op 14-05-2023 07:41:46 ]
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209134737
Ik kan TS heel goed begrijpen. Zelf ervaar ik precies hetzelfde. Hij verdiend steun en support en niet om steeds afgekraakt te worden.
pi_209135082
- Jij moet je grote muil eens gaan houden tegen andere mensen als je zelf ook niet al te lekker gaat -

[ Bericht 85% gewijzigd door CoolGuy op 13-05-2023 20:03:10 ]
Purr.
pi_209135246
@Keep_Walking zoek hulp in de vorm van creatieve therapie (onder begeleiding) kun je je ei in kwijt

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de huisarts
- neem de geprinte OP mee naar de huisarts
- laat de huisarts de geprinte OP lezen
- vraag naar creatieve therapie doorverwijzing zonder einddoel

of anders een dagbesteding waar je creatief kan zijn en bezig kan gaan met allerlei creatieve uitingen.

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de sociale dienst van de gemeente
- neem de geprinte OP mee naar de afspraak en laat het de persoon lezen met wie je een afspraak hebt
- vraag naar creatieve dagbesteding

Ik heb zelf beide gehad. Heeft me enorm geholpen met mijn eigen zelfbeeld.
(ik heb dan wel geen last van een psychose, maar toch)

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 13-05-2023 20:16:11 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:12:16 #105
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209135320
ik wilde ook dood en heb euthanasie aangevraagd en tijdens de eerste gesprekken met een psychiater kwamen we tot de conclusie dat ik antipsychotica nodig had en ik heb gelukkig 'n goede gekregen want ik heb nu weer rust in mijn hoofd.

ik had 7 jaar oxazepam gebruikt en dan is de kans op suicide groter dan normaal, ik had mijn polsen doorgesneden toen ik te weinig oxazepam kreeg, mijn hele relationele/sociale leven was kapot.

een psychose is iets raars, zelf vind je dat je niks mankeert want het is jouw belevingswereld. in mijn geval is 't zo dat problemen uit 't verleden niet geaccepteerd worden en dat veroorzaakt 'n soort scheiding in werkelijkheid. er is maar 1 wereld maar omdat problematiek niet geaccepteerd wordt ontstaan er scheuren in je belevingswereld die steeds de problematiek openen waardoor je je door de problematiek laat leiden met alle negatieve gevolgen van dien.

het is lastig om uit te leggen wat een psychose precies is en dat zal voor ieder persoon uniek zijn. ieder heeft zijn eigen verhaal en ik wil dat zelf uitleggen als 'n iets wat je niet kan accepteren welk een probleem vormt in je gedachtengang en leven. bijv. je hebt iets heel ergs meegemaakt, een trauma, je kan het niet verwerken, die gebeurtenis kan een negatieve spiraal in gang zetten die men psychose noemt. wil je niet meer psychotisch zijn dan zul je alle trauma's en negatieve gebeurtenissen in je leven moeten vergeten, dat is moeilijk, en daar hebben ze medicatie voor uitgevonden, antipsychotica, zodat je gedachten rust krijgen en je emotioneel minder vatbaar wordt voor problematiek. (moeilijk onderwerp om uit te diepen imo, moeilijk in woorden te verklaren)

[ Bericht 13% gewijzigd door sturmpie op 13-05-2023 20:18:27 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:46:58 #106
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209135869
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
@:keep_walking zoek hulp in de vorm van creatieve therapie (onder begeleiding) kun je je ei in kwijt

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de huisarts
- neem de geprinte OP mee naar de huisarts
- laat de huisarts de geprinte OP lezen
- vraag naar creatieve therapie doorverwijzing zonder einddoel

of anders een dagbesteding waar je creatief kan zijn en bezig kan gaan met allerlei creatieve uitingen.

Hoe kom je daar:
- print de OP uit
- maak een afspraak bij de sociale dienst van de gemeente
- neem de geprinte OP mee naar de afspraak en laat het de persoon lezen met wie je een afspraak hebt
- vraag naar creatieve dagbesteding

Ik heb zelf beide gehad. Heeft me enorm geholpen met mijn eigen zelfbeeld.
(ik heb dan wel geen last van een psychose, maar toch)
Helaas heb ik geen tijd meer voor creatieve therapie als dagbesteding, metalfrost. Ik heb nu een betaalde baan en werk vier dagen per week voor de rijksoverheid in Utrecht, daarnaast doe ik mijn best om vier dagen per week naar de sportschool te gaan na mijn werk en dat hou ik tot nu toe heel goed vol. Maar met een serieuze vriendin erbij en belangrijke persoonlijke projecten waaraan ik meewerk, waar haal ik de tijd om creatieve therapie te gaan doen :'( ?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_209136147
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Helaas heb ik geen tijd meer voor creatieve therapie als dagbesteding, metalfrost. Ik heb nu een betaalde baan en werk vier dagen per week voor de rijksoverheid in Utrecht, daarnaast doe ik mijn best om vier dagen per week naar de sportschool te gaan na mijn werk en dat hou ik tot nu toe heel goed vol. Maar met een serieuze vriendin erbij en belangrijke persoonlijke projecten waaraan ik meewerk, waar haal ik de tijd om creatieve therapie te gaan doen :'( ?
En toch zeur je vier kantjes vol over hoe slecht je het wel niet hebt.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:52:13 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209140354
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 21:01 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
En toch zeur je vier kantjes vol over hoe slecht je het wel niet hebt.
Ik zeur over hoe slecht ik het heb GEHAD.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_209141352
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zeuren is subjectief
  zondag 14 mei 2023 @ 00:44:37 #110
156258 Metalfrost
dude, what
pi_209143889
quote:

[..]
En waarom doe je dat überhaupt?
  zondag 14 mei 2023 @ 00:48:01 #111
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209144005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:48 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
en je doel/vraag is?
Hij is hoog functionerend.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 14 mei 2023 @ 01:03:21 #112
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209144593
Het is heel simpel, mensen zijn jou niks verschuldigd en iedereen heeft een grens. En daar ben jij overheen gegaan als ze niks meer met jou te maken willen hebben.

Er worden zo veel mensen in de steek gelaten omdat anderen niet om kunnen gaan met de tegenslagen die die mensen door maken, die openen ook niet allemaal een topic op FOK! over hoe oneerlijk dat is.

Je lijkt iets te willen forceren/bewijzen richting mensen die daar helemaal geen behoefte (meer)aan hebben. Die zijn verder gegaan en het zou tijd worden dat jij dat ook doet, maar jij bent nog bezig om de wereld te overtuigen van hoe geweldig je nu wel niet bent met je baan bij de rijksoverheid en je knappe vriendin die al 11 jaar achter je aan zit en dat je wel 4 keer in de week kan sporten. Who the fuck cares maat. Doe het voor jezelf en niet om iets te bewijzen naar een ander.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_209144703
quote:

[..]
Nee, volgens je OP heb je het nog steeds slecht omdat mensen nu geen contact meer met je willen vanwege dingen die je ze in het verleden hebt aangedaan. Je hebt het erover dat je NU geen empathie kan hebben met mensen die het in jou ogen wel verdienen omdat je het gevoel hebt dat diegenen, die geen contact meer met je willen, meer empathie en begrip voor jou hadden/zouden moeten hebben.

Je neemt nog steeds 0 verantwoordelijkheid voor je gedrag en toont nog steeds 0 empathie voor de impact die je gedrag op anderen heeft gehad.
pi_209145112
Toch goed dat je aan het werk bent gegaan. Is dat via die regeling voor mensen met een rugzakje (kan niet direct op de naam komen)?
  zondag 14 mei 2023 @ 06:15:33 #115
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209146180
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Toch goed dat je aan het werk bent gegaan. Is dat via die regeling voor mensen met een rugzakje (kan niet direct op de naam komen)?
Doelgroepregister.
  zondag 14 mei 2023 @ 06:17:07 #116
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209146184
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:06 schreef madam-april het volgende:

[..]
Nee, volgens je OP heb je het nog steeds slecht omdat mensen nu geen contact meer met je willen vanwege dingen die je ze in het verleden hebt aangedaan. Je hebt het erover dat je NU geen empathie kan hebben met mensen die het in jou ogen wel verdienen omdat je het gevoel hebt dat diegenen, die geen contact meer met je willen, meer empathie en begrip voor jou hadden/zouden moeten hebben.

Je neemt nog steeds 0 verantwoordelijkheid voor je gedrag en toont nog steeds 0 empathie voor de impact die je gedrag op anderen heeft gehad.
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan, ik heb de situatie echt wel geaccepteerd. Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 07:44:56 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209146309
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 06:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan, ik heb de situatie echt wel geaccepteerd. Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
Wat oneerlijk en onrechtvaardig is is dat je doet alsof je die mensen begrijpt en sorry zegt terwijl je daar niks van meent. Je zegt het puur om te krijgen wat jij wil en als je dat niet krijgt klaag je daar over.

Het interesseert je geen hol hoe die mensen jouw shit beleefd hebben.

Dát is oneerlijk en onrechtvaardig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209146461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:43 schreef Keep_Walking het volgende:
....
middelbare school, snap je? Met hem heb ik echt geen medelijden, ik kan dat gewoon niet opwekken bij hem. Wil je dat ik nu omschrijf wat hij mij (en anderen) heeft aangedaan dat ook echt “not done” is?
....
De dik gedrukte tekst is extreem toepasselijk op jouw eigen situatie... zo denken denk ik ook heel wat mensen om je heen. Ik snap dat psychoses je leven niet fijner maken en dat het zorgt dat mensen liever afstand van je nemen dan dicht bij je zijn maar het is een probleem van jou... en dus jouw probleem.

Ik ben ervaren en omgeven door mensen met psychoses, heb jaren (12+) lang als vrijwilliger gewerkt met de doelgroep vanuit Lentis/Cosis en moet zeggen dat begrip op den duur ook voor mij moeilijk op te brengen was. Iedere psychose is anders maar begrijpen heb ik het tot op de dag nog steeds niet gekund..

Echter, steek die fucking hand eens in je eigen zak... zeg sorry voor alle onzin maar ga ajb niet zitten wachten op begrip cq medeleven... als je sorry zegt moet dat voldoende zijn, is de kous voor jou af ,wat de ander er mee doet is aan die persoon.

Maar goed, fijn dat je lekker open bent, dat is goed, nu nog zorgen dat je psychoses niet weer de andere kant van je laten zien.

Kop op en laat vooral wat geweest is achter je en probeer te leren van wat mensen van je verhalen vinden, want als ik je reacties op andere zie, is het enige wat ik zie een struisvogel die af en toe even de kop boven het zand uit steekt om te kijken of er iets veranderd moet worden en zo ja, dan snel de kop weer onder't zand..

:Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_209149028
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 06:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Doelgroepregister.
Eh, nee, ik weet het woord alweer, participatiekandidaat. Dat is een regeling waarbij invaliden, blinden, doven en mensen met een psychische aandoening met steun aan het werk geholpen worden. Ze worden ook gefaciliteerd hoe ze om moeten gaan met hun handicap in de werkomgeving. Ook collega's worden gefaciliteerd hoe ze met iemand met een handicap om moeten gaan.
pi_209149604
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Eh, nee, ik weet het woord alweer, participatiekandidaat. Dat is een regeling waarbij invaliden, blinden, doven en mensen met een psychische aandoening met steun aan het werk geholpen worden. Ze worden ook gefaciliteerd hoe ze om moeten gaan met hun handicap in de werkomgeving. Ook collega's worden gefaciliteerd hoe ze met iemand met een handicap om moeten gaan.
Het nare is dat veel bedrijven daar geen zin in hebben als iemand psychische problemen heeft. Ik heb, voor ik ziek werd, meermaals mensen moeten afwijzen bij ons die vanuit dat register solliciteerden. Mijn baas wilde dat gewoon niet. Doof en blind ok, maar een burnout was taboe.
Purr.
pi_209150372
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:48 schreef Purrito het volgende:

[..]
Het nare is dat veel bedrijven daar geen zin in hebben als iemand psychische problemen heeft. Ik heb, voor ik ziek werd, meermaals mensen moeten afwijzen bij ons die vanuit dat register solliciteerden. Mijn baas wilde dat gewoon niet. Doof en blind ok, maar een burnout was taboe.
Bij ons worden ze veel aan het werk gesteld, bij iedere afdeling zijn er minstens twee, en we hebben veel afdelingen. Ik ken er al heel wat. Het is wel erg pittig hoor met collega's die psychisch problemen hebben. Je hebt heel veel geduld nodig. Ik heb nog niet zo'n training gevolgd hoe je er mee omgaat, maar ik ben het wel van plan.
pi_209154106
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 06:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Zo erg is het ook alweer niet. Ik heb NU niet zoveel last meer daarvan,
En daarom drie topics?

quote:
ik heb de situatie echt wel geaccepteerd.
Mooi ^O^
quote:
Het blijft nog steeds oneerlijk en onrechtvaardig.
En met die laatste zin (en je topics) spreek je jezelf tegen en toon je aan dat je het WEL erg vindt. En de situatie nog NIET geaccepteerd hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 14 mei 2023 @ 23:13:16 #123
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209155746
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee, daar weet ik niks van. Ik heb op eigen kracht deze baan gevonden en erop gesolliciteerd, maar ik heb wel een jobcoach. That’s it.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:17:38 #124
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209155799
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Bij ons worden ze veel aan het werk gesteld, bij iedere afdeling zijn er minstens twee, en we hebben veel afdelingen. Ik ken er al heel wat. Het is wel erg pittig hoor met collega's die psychisch problemen hebben. Je hebt heel veel geduld nodig. Ik heb nog niet zo'n training gevolgd hoe je er mee omgaat, maar ik ben het wel van plan.
Niemand heeft last van mij als ik stabiel ben. Mensen vinden mij heel normaal overkomen en sociaal competent. Zowel mijn vrienden, collega’s en zelfs mijn baas zeggen regelmatig dat ik heel stoer en sympathiek overkom en sterke lieve en sociale karakter heb met talent en moreel rechtschapen. Echt waar, je aannames over mij als persoon kloppen gewoon niet.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:21:49 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_209155837
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En daarom drie topics?
[..]
Mooi ^O^
[..]
En met die laatste zin (en je topics) spreek je jezelf tegen en toon je aan dat je het WEL erg vindt. En de situatie nog NIET geaccepteerd hebt.
Omdat ik het oneerlijk en onrechtvaardig blijft vinden? Die logica is gewoon dom.

Als bijvoorbeeld een tindermatch jou manipuleert om bitcoins kopen op zijn website voor 5000 euro, en je ontvangt nooit bitcoins en je krijgt je geld ook niet terug, vind je dat oneerlijk en onrechtvaardig toch? 3 jaren later heb je geaccepteerd dat dat is gebeurt en je bent niet meer boos of verdrietig. Toch blijf je het oneerlijk en onrechtvaardig vinden wat er is gebeurd toch? Snap je mijn analogie hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')