abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209115950

pi_209115988
De mensen die op het huis konden kijken hebben hun eigen niet verveeld die dag :) :Y :)
Wel erg voor die vrouw ;(
pi_209116028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zolang iemand zelf kan bewegen zou je ze idd geen eten moeten brengen, als ze niet zelf meer kunnen bewegen door overgewicht alleen het minimum, dan vallen ze wel weer af, want een lichaam van 200 kilo kan niet op gewicht blijven van 2.000 calorieën, dan val je af.
Daarom schreef ik ook vetmesten. Dat je iemand niet van de honger dood laat gaan snap ik ook wel.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 09:37:19 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209116154
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:09 schreef Viezig het volgende:
Er is meestal gewoon sprake van vrij ernstige psychische problematiek die niet opgelost is waardoor ze hun maag oprekken en weer steeds meer gaan eten.
Ja dat geloof ik ook. Zoals dat ook met veel andere verslavingen het geval is. Het is alleen best lastig om dat op te lossen.

1 Vaak herkennen mensen niet dat ze een psychisch probleem hebben.
2 Als je het herkent ben je er nog niet zomaar even van af en is dat zelfs gruwelijk lastig in veel gevallen.
3 De support die je voor dit soort problemen kunt krijgen komt vaak vanuit de omgeving die veelal zo iemand op een verkeerde manier bejegenen omdat ze gewoon niet weten hoe ze dit echt moeten aanpakken. En vaak ontkent de 'patient' ook de eigen problemen of gaat mensen manipuleren om anderen een beetje buiten de boot te houden.
4 Professionele hulp is tegenwoordig ook niet zo eenvoudig meer te krijgen als je een verslavings- of ander psychisch probleem hebt.
5 En bij veel mensen ontbreekt het ook gewoon aan ruggegraat om van een slechte, vaak nutteloze, maar wel ongezonde gewoonte af te komen. Denk bijvoorbeeld maar eens aan rokers.
pi_209116572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:51 schreef Leandra het volgende:
Mijn man kwam mijn ontbijt net boven brengen :D
Maar gisteren geopereerd, dus de komende 2 weken kom ik behalve 3 x daags 20 minuten wandelen sowieso nergens waar mijn voeten niet omhoog kunnen.
Beterschap
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:08:18 #56
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_209116606
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 22:05 schreef Donna het volgende:
Wassen in bed. En dat zal ze ook zelf niet kunnen gok ik
Nee, dat zit er dik in.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:24:49 #57
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209116816
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:09 schreef Viezig het volgende:

[..]
Er is meestal gewoon sprake van vrij ernstige psychische problematiek die niet opgelost is waardoor ze hun maag oprekken en weer steeds meer gaan eten.

Met de hoeveelheden die je hoort te eten na zo'n operatie kom je niet weer tientallen kilo's aan, ook niet als je lichaam daar efficienter voedingsstoffen uit zou halen.

Het probleem is dat het vaak een ernstige verslaving is, met alle verslavingsproblemen die daarbij horen. Schaamte, liegen, stiekem eten etc. Waardoor anderen gaan geloven dat er daadwerkelijk hordes mensen bestaan die heel veek aankomen zonder heel veel te eten.
Een vriend van mijn heeft een maagverkleining ondergaan, en ging toen van 175 naar 125. Maar hij was een paar jaar later toch weer terug op 175, ondanks dat hij zich aan zijn dieet hield. Daarvoor was hij ook gemotiveerd, omdat zijn knieen kapot waren en hij verder moest afvallen om vervangende knieen te kunnen krijgen.

Het kwam deels doordat zijn lichaam inderdaad de maagverkleining compenseerde, maar ook door zijn diabetes-medicatie. Daar waren dietiste en huisarts het ook wel over eens.

Helaas werden zijn enkels ook steeds slechter, waardoor hij een keer van de trap afviel, en dat heeft hij niet overleefd.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:25:07 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209116821
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daarom schreef ik ook vetmesten. Dat je iemand niet van de honger dood laat gaan snap ik ook wel.
Dat is het ding een beetje, als ze zich dan toch vol willen vreten dan moeten ze zelf maar naar de keuken en/of supermarkt zien te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:27:19 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209116846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:24 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Een vriend van mijn heeft een maagverkleining ondergaan, en ging toen van 175 naar 125. Maar hij was een paar jaar later toch weer terug op 175, ondanks dat hij zich aan zijn dieet hield. Daarvoor was hij ook gemotiveerd, omdat zijn knieen kapot waren en hij verder moest afvallen om vervangende knieen te kunnen krijgen.

Het kwam deels doordat zijn lichaam inderdaad de maagverkleining compenseerde, maar ook door zijn diabetes-medicatie. Daar waren dietiste en huisarts het ook wel over eens.

Helaas werden zijn enkels ook steeds slechter, waardoor hij een keer van de trap afviel, en dat heeft hij niet overleefd.
Dat zijn wel de uitzonderingen, net zoals lipoedeem een uitzondering is, dat kun je er ook niet af diëten of sporten, maar als je het jong weet kun je wel proberen te zorgen dat het het minst verergert, maar dat blijft lastig, al was het alleen al omdat die diagnose vrijwel nooit op tijd gesteld wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 13:02:59 #60
441859 crew  Lenny77
pi_209118432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zolang iemand zelf kan bewegen zou je ze idd geen eten moeten brengen, als ze niet zelf meer kunnen bewegen door overgewicht alleen het minimum, dan vallen ze wel weer af, want een lichaam van 200 kilo kan niet op gewicht blijven van 2.000 calorieën, dan val je af.
Ik denk dat het dan een cirkel gaat worden: eten tot ze niet meer uit bed kunnen, dan afvallen omdat niemand hun teveel brengt en dan weer zelf aan het eten kunnen geraken en weer bijkomen.
Heel moeilijk en bijna onbegrijpelijk dat ze niet op een bepaald punt zeggen: ok, nu weeg ik 120kg en kan niet meer naar een gewone kledingszaak gaan, het word tijd dat ik iets ga doen. Nee, het gaat maar door tot ze echt dodelijk veel wegen. Akelig eigenlijk.
Ik vraag mezelf zelfs af of een doorsnee mens met gezond gewicht zichzelf ooit bewust zo zwaar kan laten worden. Dat zijn toch belachelijk grote hoeveelheden die je dan naar binnen moet werken?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 12 mei 2023 @ 13:47:02 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209118914
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat het dan een cirkel gaat worden: eten tot ze niet meer uit bed kunnen, dan afvallen omdat niemand hun teveel brengt en dan weer zelf aan het eten kunnen geraken en weer bijkomen.
Heel moeilijk en bijna onbegrijpelijk dat ze niet op een bepaald punt zeggen: ok, nu weeg ik 120kg en kan niet meer naar een gewone kledingszaak gaan, het word tijd dat ik iets ga doen. Nee, het gaat maar door tot ze echt dodelijk veel wegen. Akelig eigenlijk.
Ik vraag mezelf zelfs af of een doorsnee mens met gezond gewicht zichzelf ooit bewust zo zwaar kan laten worden. Dat zijn toch belachelijk grote hoeveelheden die je dan naar binnen moet werken?
Dat is ook vervelend, maar een stuk minder vervelend dan immobiel en 400 kg.
Daarbij leer je daar wel van dat bewegen effectief is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 mei 2023 @ 14:10:21 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209119261
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209120561
Dat is er 1 van ons.
pi_209131936
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 21:43 schreef valentijn101 het volgende:
Met 400 kg kun je volgens mij niet meer zelf uit bed komen of de boodschappen doen. Vraag me dan af wie haar te veel te eten blijft brengen?
Dit dus.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')