abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:58:19 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209100412
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Haha, is dat een ding? M'n vriend doet er ook altijd moeilijk over. Ik snap er niks van.
Ik kan ook niet uitleggen waarom het een ding is hoor. :@ Op de een of andere manier vind ik het ingewikkeld.
Heeft een soort van iets met verlegenheid te maken ofzo. Maar toch ook niet. Geen idee.
En of ik het dan wel vaak genoeg vraag enzo. :')
pi_209100552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:58 schreef BE het volgende:

[..]
Ik kan ook niet uitleggen waarom het een ding is hoor. :@ Op de een of andere manier vind ik het ingewikkeld.
Heeft een soort van iets met verlegenheid te maken ofzo. Maar toch ook niet. Geen idee.
Als je het zo brengt, is het wel schattig! Als m'n vriend het allemaal aan mij overlaat, vind ik het minder schattig. :+

Nah, dat heb ik allang geaccepteerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:08:46 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209100559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je het zo brengt, is het wel schattig! Als m'n vriend het allemaal aan mij overlaat, vind ik het minder schattig. :+

Nah, dat heb ik allang geaccepteerd.
:D
pi_209100706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:57 schreef Tink89 het volgende:
Fijne (rest van de) dag!

Even een vraag:
Zouden jullie je kleuter (4 sinds november) met de bus mee laten gaan op een schoolreisje naar de dierentuin? Ik had een dagje (binnen)speeltuin ofzo verwacht en vind dit eigenlijk best wel ver en lang. Ben ik nu zo'n mieperd?
Met een paar maanden op school wel ja. Mijne begint 12 juni op school en het schoolreisje is de 20e. Ik denk dat dat hem niet gaat worden :')
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:20:56 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209100740
quote:

[..]
Gewoon vragen hoe laat ze kofffie willen, en na die eerste ronde vragen hoe laat ze de volgende kop koffie willen, of dat ze dan liever een glas fris hebben.

Koude cola in de koelkast en klaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209100763
quote:

[..]
Hier ook wel wat hoor. Voor m’n gevoel altijd als ik het vraag dat ze er geen tijd voor hebben. En als ik aan geef dat ze zelf mogen aangeven wanneer ze koffie lusten zegt man achteraf dat ik dat niet zo moet doen want dan zouden ze zich bezwaard kunnen voelen. Ik weet toch niet wanneer ze er tijd voor hebben ;)
pi_209100764
Koffie geven doen steeds minder mensen, dus voel je vooral niet verplicht. ;) Mijn man klust regelmatig voor zijn werk bij mensen thuis, maar het gebeurt vaker dat hij geen koffie aangeboden krijgt dan dat hij het wel krijgt. Dat vindt hij geen probleem, want hij heeft zijn eigen koffie mee, maar het valt hem wel op.
Zelf vind ik dat iets te drinken aanbieden er wel bij hoort overigens, maar ik herken het ongemakkelijke gevoel wel. Dat ongemakkelijke heb ik altijd als er iemand bij ons in huis aan het werk is.

Dit doet me wel denken aan vroeger. Mijn ouders woonden in een sociale huurwoning en toen hun hele blok werd verbouwd zorgde ik of mijn moeder elke dag meerdere keren voor koffie en koekjes en zelfs voor ijsjes al het warm was. Dan zaten er om 11:00 uur zomaar 10 mannen bij ons in huis. Die mannen hebben de klus denk extra langzaam gedaan, want die verzorging beviel ze wel. :P
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:23:52 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209100773
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Koffie geven doen steeds minder mensen, dus voel je vooral niet verplicht. ;) Mijn man klust regelmatig voor zijn werk bij mensen thuis, maar het gebeurt vaker dat hij geen koffie aangeboden krijgt dan dat hij het wel krijgt. Dat vindt hij geen probleem, want hij heeft zijn eigen koffie mee, maar het valt hem wel op.
Zelf vind ik dat iets te drinken aanbieden er wel bij hoort overigens, maar ik herken het ongemakkelijke gevoel wel. Dat ongemakkelijke heb ik altijd als er iemand bij ons in huis aan het werk is.

Dit doet me wel denken aan vroeger. Mijn ouders woonden in een sociale huurwoning en toen hun hele blok werd verbouwd zorgde ik of mijn moeder elke dag meerdere keren voor koffie en koekjes en zelfs voor ijsjes al het warm was. Dan zaten er om 11:00 uur zomaar 10 mannen bij ons in huis. Die mannen hebben de klus denk extra langzaam gedaan, want die verzorging beviel ze wel. :P
Als er aan de straat gewerkt wordt hier hetzelfde :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:23:56 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209100774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gewoon vragen hoe laat ze kofffie willen, en na die eerste ronde vragen hoe laat ze de volgende kop koffie willen, of dat ze dan liever een glas fris hebben.

Koude cola in de koelkast en klaar.
Cola... -O- :{
Zie... heb ik de koffie onder de knie, kom jij hier mee... :D
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:24:29 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209100784
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:23 schreef BE het volgende:

[..]
Cola... -O- :{
Zie... heb ik de koffie onder de knie, kom jij hier mee... :D
Als het warm is, met dit weer niet nodig ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209100796
Morgen komt zwager wat klusjes hier in/aan huis doen. Dingen die verloofde ook kan, maar hij doet het sneller. (en vergeet vervolgens een factuur te sturen.... :@ )
Einde middag pas dus dat wordt geen koffie maar bier _O-

Bij ons is de buitenschilder ook ingepland met het ruime begrip 'na de zomervakantie' maar goed, dat is een vriend van dezelfde zwager dus dat gaat vrij informeel (helaas wel met factuur). En die drinkt thee.

Wij hebben ook een 'dingetje'. Niet heel slim aangepakt door ons, maar goed.
B zit op Scouting en op reddingszwemmen, over dat laatste twijfelt hij al heel lang. Nu heeft hij besloten dat hij na het diplomazwemmen op 22 juni stopt. Ik snap het, want hij heeft altijd geroepen dat hij 5 zwemdiploma's wilde halen en het is niet zo'n leuke vereniging.
Scouting is op zaterdagmiddag op 2 minuten fietsen van ons huis en hij vindt het erg leuk.

Mijnheer wil dus op een andere sport ipv zwemmen. Maar hij zit de Scouting, daar is lastig omheen plannen. Nu heeft hij 2 karate proeflessen gedaan en gisteren heeft hij meegetraind met de korfbal waar 2 van zijn vriendjes opzitten.
Onze domheid zit erin dat korfbal en Scouting tijdstechnisch niet te combineren zijn EN ik heb zelf jaren op korfbal gezeten, dat past niet bij hem. Jullie voelen hem al aankomen, hij kwam gisteren enthousiast thuis en wil nu dus op korfbal.

B is erg energiek en fysiek, hij is gek op stoeien en zit zelden tot nooit stil. Ons lijkt korfbal te statisch voor hem.

Hij vond karate ook leuk overigens, maar van korfbal kwam hij dus superenthousiast terug.

En nu hebben wij zoiets van.....shit, en nu? Ja dat hadden we vooraf moeten bedenken, maar we hadden de naieve gedachte dat hij dus allesbehalve blij van die proeftraining zou terugkomen.
Hij gaat sowieso nog 2 keer proeftrainen en eens bij een wedstrijd kijken. En daarna gaan we het gesprek met hem aan om onze bezwaren te melden (het zijn er meer, praktisch zijn de trainingstijden vreselijk en het vervoer is een ding)

Maar ik merk dat ik me schuldig voel naar hem. Zo van, ja je mocht het proberen maar dat was eigenlijk voor spek en bonen.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:25:23 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209100798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het warm is, met dit weer niet nodig ;)
Pfew... :D Terwijl ze wel echt superaardig zijn hoor!
Hij gaat zelfs dakpannen voor ons meenemen van de bouwmaat want er zijn er een paar kapot.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:25:35 #88
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209100801
Heel herkenbaar dit, grappig. Ik kan ook veel te veel nadenken over dit soort futiliteiten. Wanneer, hoe vaak etc. :Y

Dit doet mij denken aan een ander wel/niet-beleefdheidsding nu ik wel eens met de bus ga: Wel of niet zwaaien naar de buschauffeur of gedag zeggen als je uitstapt :D
pi_209101120
Bij langdurige klussen zet ik meestal gewoon een thermoskan neer met evt suiker en melk en een pak koekjes en roep me maar als ik nieuwe zal zetten. Als je ze écht blij wil maken, vraag je of ze iets van de bakker willen (en dat is dan altijd een saucijzenbroodje :+ )

Ik vond het ook altijd gênant maar ik heb me er overheen gezet en vraag tegenwoordig direct, dan hebben we dat achter de rug *)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:51:44 #90
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_209101139
Zwaaien is alleen voor als je wil dat de bus stop bij de halte waar je in stapt. :D

Ik ben niet beleefd, niet omdat ik dat niet wil zijn maar gewoon omdat ik niet weet hoe.
En alles wat iedereen zegt klinkt heel logisch over hoe dat te doen maar ik kan dat gewoon niet :@ :+
pi_209101160
Ik steek wel mijn hand op naar de chauffeur, maar pas sinds ik buiten de stad woon :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209101164
Ik zorg altijd voor koffie en fris als er mensen komen werken, als ik het onthoud ook voor koeken en als ze de hele dag komen voor broodjes kroket tijdens de lunch. Vorige keer alleen de koffiemelk vergeten, sta je dan met je goede gedrag :+ Heel herkenbaar wel wanneer je het moet aanbieden, altijd bang dat ik het te weinig vraag.

Schoolreisje voor een ruim 4,5 jarige zou ik niet zo spannend vinden, tenzij het kind in kwestie het zelf nog heel spannend vindt. Dit schooljaar mocht ik mee met het schoolreisje en daar waren meerdere kinderen die nog maar een paar weken op school zaten, die kwamen prima mee.

Gedag zeggen tegen de buschauffeur: check.

@exode, Wat lastig dat B het korfballen zo leuk vond en dat dit eigenlijk niet samengaat met scouting! Snapt hij dit wel als je het met hem bespreekbaar maakt? Of is er eventueel een andere vereniging? Mijn oudste wilde dolgraag op turnen maar dat valt in ons dorp precies op de BSO dag, dus wij hebben haar vorige week ingeschreven bij een vereniging in een dorp een kwartier verderop. Kan ze toch nog turnen en past het wel in onze agenda.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:56:20 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209101195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:25 schreef Morgane89 het volgende:
Heel herkenbaar dit, grappig. Ik kan ook veel te veel nadenken over dit soort futiliteiten. Wanneer, hoe vaak etc. :Y

Dit doet mij denken aan een ander wel/niet-beleefdheidsding nu ik wel eens met de bus ga: Wel of niet zwaaien naar de buschauffeur of gedag zeggen als je uitstapt :D
Ja. Ik bedank de buschauffeur altijd voor de rit. Ook als ik achter uitstap.
pi_209101214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:53 schreef Schanu het volgende:
Ik zorg altijd voor koffie en fris als er mensen komen werken, als ik het onthoud ook voor koeken en als ze de hele dag komen voor broodjes kroket tijdens de lunch. Vorige keer alleen de koffiemelk vergeten, sta je dan met je goede gedrag :+
Volgens mij ben jij een werklui-soulmate! Melk in de koffie, koek erbij, kroket voor de lunch - het enige wat aan het lijstje ontbreekt is permissie om staand te plassen in je wc .
pi_209101219
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:53 schreef Schanu het volgende:
Ik zorg altijd voor koffie en fris als er mensen komen werken, als ik het onthoud ook voor koeken en als ze de hele dag komen voor broodjes kroket tijdens de lunch. Vorige keer alleen de koffiemelk vergeten, sta je dan met je goede gedrag :+ Heel herkenbaar wel wanneer je het moet aanbieden, altijd bang dat ik het te weinig vraag.

Schoolreisje voor een ruim 4,5 jarige zou ik niet zo spannend vinden, tenzij het kind in kwestie het zelf nog heel spannend vindt. Dit schooljaar mocht ik mee met het schoolreisje en daar waren meerdere kinderen die nog maar een paar weken op school zaten, die kwamen prima mee.

Gedag zeggen tegen de buschauffeur: check.

@:Exode, Wat lastig dat B het korfballen zo leuk vond en dat dit eigenlijk niet samengaat met scouting! Snapt hij dit wel als je het met hem bespreekbaar maakt? Of is er eventueel een andere vereniging? Mijn oudste wilde dolgraag op turnen maar dat valt in ons dorp precies op de BSO dag, dus wij hebben haar vorige week ingeschreven bij een vereniging in een dorp een kwartier verderop. Kan ze toch nog turnen en past het wel in onze agenda.
Hij kent de bezwaren al wel en zegt dan 'dan ga ik wel van Scouting af!'.
Een andere vereniging wordt lastig, want dan hebben we echt een vervoersissue, dan komen we in Utrecht uit en dat is toch echt met de auto.

Ik kan ook lastig peilen of hij de sport nou zo leuk vindt, of omdat 2 van zijn vriendjes erop zitten.

Van Scouting afgaan is wel een ding trouwens, want hij vindt het dus echt heel leuk en ze hebben een wachtlijst dus no way back zeg maar.
pi_209101220
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja. Ik bedank de buschauffeur altijd voor de rit. Ook als ik achter uitstap.
Precies, no-brainer.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:58:23 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209101223
En ik bied iedereen koffie aan. Ook als ze maar voor iets kleins komen.

En daarna pijp ik ze, maar alleen als ze nog een beetje goed eruit zien. Ben ik wel selectief in.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:58:53 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209101231
Grapje dus :P
pi_209101248
Ik groet iedereen, ook op straat, dat doen onze kinderen nu dus ook. Die roepen de hele tijd 'HOOOOI' en zwaaien naar iedereen, echt Maxima zou jaloers zijn.
pi_209101255
Nog eentje dan: hand opsteken als iemand de auto even opzij zet om je erlangs te laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')