Ik kan ook niet uitleggen waarom het een ding is hoor.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, is dat een ding? M'n vriend doet er ook altijd moeilijk over. Ik snap er niks van.
Als je het zo brengt, is het wel schattig! Als m'n vriend het allemaal aan mij overlaat, vind ik het minder schattig.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:58 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kan ook niet uitleggen waarom het een ding is hoor.Op de een of andere manier vind ik het ingewikkeld.
Heeft een soort van iets met verlegenheid te maken ofzo. Maar toch ook niet. Geen idee.
En of ik het dan wel vaak genoeg vraag enzo.
quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je het zo brengt, is het wel schattig! Als m'n vriend het allemaal aan mij overlaat, vind ik het minder schattig.
Nah, dat heb ik allang geaccepteerd.
Met een paar maanden op school wel ja. Mijne begint 12 juni op school en het schoolreisje is de 20e. Ik denk dat dat hem niet gaat wordenquote:Op woensdag 10 mei 2023 13:57 schreef Tink89 het volgende:
Fijne (rest van de) dag!
Even een vraag:
Zouden jullie je kleuter (4 sinds november) met de bus mee laten gaan op een schoolreisje naar de dierentuin? Ik had een dagje (binnen)speeltuin ofzo verwacht en vind dit eigenlijk best wel ver en lang. Ben ik nu zo'n mieperd?
Gewoon vragen hoe laat ze kofffie willen, en na die eerste ronde vragen hoe laat ze de volgende kop koffie willen, of dat ze dan liever een glas fris hebben.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:58 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kan ook niet uitleggen waarom het een ding is hoor.Op de een of andere manier vind ik het ingewikkeld.
Heeft een soort van iets met verlegenheid te maken ofzo. Maar toch ook niet. Geen idee.
Hier ook wel wat hoor. Voor m’n gevoel altijd als ik het vraag dat ze er geen tijd voor hebben. En als ik aan geef dat ze zelf mogen aangeven wanneer ze koffie lusten zegt man achteraf dat ik dat niet zo moet doen want dan zouden ze zich bezwaard kunnen voelen. Ik weet toch niet wanneer ze er tijd voor hebbenquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:58 schreef BE het volgende:
[..]
Als er aan de straat gewerkt wordt hier hetzelfdequote:Op donderdag 11 mei 2023 12:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Koffie geven doen steeds minder mensen, dus voel je vooral niet verplicht.Mijn man klust regelmatig voor zijn werk bij mensen thuis, maar het gebeurt vaker dat hij geen koffie aangeboden krijgt dan dat hij het wel krijgt. Dat vindt hij geen probleem, want hij heeft zijn eigen koffie mee, maar het valt hem wel op.
Zelf vind ik dat iets te drinken aanbieden er wel bij hoort overigens, maar ik herken het ongemakkelijke gevoel wel. Dat ongemakkelijke heb ik altijd als er iemand bij ons in huis aan het werk is.
Dit doet me wel denken aan vroeger. Mijn ouders woonden in een sociale huurwoning en toen hun hele blok werd verbouwd zorgde ik of mijn moeder elke dag meerdere keren voor koffie en koekjes en zelfs voor ijsjes al het warm was. Dan zaten er om 11:00 uur zomaar 10 mannen bij ons in huis. Die mannen hebben de klus denk extra langzaam gedaan, want die verzorging beviel ze wel.
Cola...quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon vragen hoe laat ze kofffie willen, en na die eerste ronde vragen hoe laat ze de volgende kop koffie willen, of dat ze dan liever een glas fris hebben.
Koude cola in de koelkast en klaar.
Pfew...quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het warm is, met dit weer niet nodig
Ja. Ik bedank de buschauffeur altijd voor de rit. Ook als ik achter uitstap.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:25 schreef Morgane89 het volgende:
Heel herkenbaar dit, grappig. Ik kan ook veel te veel nadenken over dit soort futiliteiten. Wanneer, hoe vaak etc.![]()
Dit doet mij denken aan een ander wel/niet-beleefdheidsding nu ik wel eens met de bus ga: Wel of niet zwaaien naar de buschauffeur of gedag zeggen als je uitstapt
Volgens mij ben jij een werklui-soulmate! Melk in de koffie, koek erbij, kroket voor de lunch - het enige wat aan het lijstje ontbreekt is permissie om staand te plassen in je wc .quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:53 schreef Schanu het volgende:
Ik zorg altijd voor koffie en fris als er mensen komen werken, als ik het onthoud ook voor koeken en als ze de hele dag komen voor broodjes kroket tijdens de lunch. Vorige keer alleen de koffiemelk vergeten, sta je dan met je goede gedrag![]()
Hij kent de bezwaren al wel en zegt dan 'dan ga ik wel van Scouting af!'.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:53 schreef Schanu het volgende:
Ik zorg altijd voor koffie en fris als er mensen komen werken, als ik het onthoud ook voor koeken en als ze de hele dag komen voor broodjes kroket tijdens de lunch. Vorige keer alleen de koffiemelk vergeten, sta je dan met je goede gedragHeel herkenbaar wel wanneer je het moet aanbieden, altijd bang dat ik het te weinig vraag.
Schoolreisje voor een ruim 4,5 jarige zou ik niet zo spannend vinden, tenzij het kind in kwestie het zelf nog heel spannend vindt. Dit schooljaar mocht ik mee met het schoolreisje en daar waren meerdere kinderen die nog maar een paar weken op school zaten, die kwamen prima mee.
Gedag zeggen tegen de buschauffeur: check.
@:Exode, Wat lastig dat B het korfballen zo leuk vond en dat dit eigenlijk niet samengaat met scouting! Snapt hij dit wel als je het met hem bespreekbaar maakt? Of is er eventueel een andere vereniging? Mijn oudste wilde dolgraag op turnen maar dat valt in ons dorp precies op de BSO dag, dus wij hebben haar vorige week ingeschreven bij een vereniging in een dorp een kwartier verderop. Kan ze toch nog turnen en past het wel in onze agenda.
Precies, no-brainer.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja. Ik bedank de buschauffeur altijd voor de rit. Ook als ik achter uitstap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |