Iets langer, denk sinds dat TD van Baku wat in werking ging na de zomer break vorig jaar, toen haakte Ferrari wel af.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat vooral van Ferrari opmerkelijk is, want die hadden vorig jaar gewoon de snelste auto. Dat lijkt iedereen inmiddels ook te zijn vergeten.
In feite is de 'RB-dominantie' nu 5 races oud en zie ze eens huilen. Man man man...
Ja, oké, daar heb je gelijk in. Maar zoals bekend was dat dus iets wat Mercedes veroorzaakt heeft.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Iets langer, denk sinds dat TD van Baku wat in werking ging na de zomer break vorig jaar, toen haakte Ferrari wel af.
Blijft zonde inderdaad, ze hebben er jaren over gedaan om die ground effect regels vast te stellen, vervolgens schreeuwen Toto en Lewis 3 keer en het wordt gewijzigd.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, oké, daar heb je gelijk in. Maar zoals bekend was dat dus iets wat Mercedes veroorzaakt heeft.
Echt, het gebrek aan zelfreflectie bij dat team kent geen grenzen.
Het effect van wanneer je gewend problemen op te lossen door er letterlijk miljarden tegenaan te gooien, en nu tegen een costcap oplooptquote:Op maandag 8 mei 2023 16:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, oké, daar heb je gelijk in. Maar zoals bekend was dat dus iets wat Mercedes veroorzaakt heeft.
Echt, het gebrek aan zelfreflectie bij dat team kent geen grenzen.
Het is ook om dit soort dingen dat de veel te grote invloed van de Britse media binnen F1 zo ergerniswekkend is. Want iemand zou Toto Wolff natuurlijk eens keihard met deze feiten moeten confronteren, maar dat gebeurt gewoon niet. Althans, niet dat iemand het opmerkt. Wellicht in de Finse media of in een andere taal die vrijwel niemand spreekt?quote:Op maandag 8 mei 2023 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft zonde inderdaad, ze hebben er jaren over gedaan om die ground effect regels vast te stellen, vervolgens schreeuwen Toto en Lewis 3 keer en het wordt gewijzigd.
Het is niet alleen dat maar ze zijn ook een (te) grote motorenleverancier, McLaren, Aston Martin en Williams heb je dan vaak al mee, vorig jaar was gelukkig Ferrari aan de andere kant want als die mee optrekken zit je aan 7 teams van de 10.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is ook om dit soort dingen dat de veel te grote invloed van de Britse media binnen F1 zo ergerniswekkend is. Want iemand zou Toto Wolff natuurlijk eens keihard met deze feiten moeten confronteren, maar dat gebeurt gewoon niet. Althans, niet dat iemand het opmerkt. Wellicht in de Finse media of in een andere taal die vrijwel niemand spreekt?
Gefeliciteerd! Maakt niet uit met wat maar altijd leuk om Britten te verslaan, oh @Tijn zing een liedje voor mijn.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:55 schreef Jane het volgende:
Btw, niet alleen Max heeft gisteren gewonnen, maar @:Tijn ook. Daardoor hebben we de race niet eens live kunnen kijken.
HIj won gisteravond een online Songfestival, met voornamelijk Britten. Met een NLs liedje, nog wel. Hij dacht ook 'Nu kun je wat doen!'.
Hoop dat ik het mag vertellen
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden, ik had hem voor dit nieuws wel hoog zittenquote:Op maandag 8 mei 2023 16:55 schreef Jane het volgende:
Btw, niet alleen Max heeft gisteren gewonnen, maar @:Tijn ook. Daardoor hebben we de race niet eens live kunnen kijken.
HIj won gisteravond een online Songfestival, met voornamelijk Britten. Met een NLs liedje, nog wel. Hij dacht ook 'Nu kun je wat doen!'.
Hoop dat ik het mag vertellen
Bij Mercedes zijn ze de kwaliteit van hun eigen auto idd enorm aan het downplayen. Dat zag je ook toen Lewis podium haalde in Australië en er vervolgens gedaan werd alsof hij een godswonder had verricht.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:56 schreef Jane het volgende:
Je zou bijna vergeten dat Russell gewoon 4de is geworden en er maar 2 coureurs gelapt zijn gisteren, zo wordt die dominantie van RB weer overdreven door Mercedes.
Natuurlijk hebben ze momenteel de snelste auto. Dat zie je voornamelijk aan Perez. Maar dat het er veel dominanter uitziet, ligt m.i. vooral aan Max als hij, zoals gisteren, weer zo schijnbaar moeiteloos iedereen inhaalt.
Je hebt iets tegen muzikanten in het algemeen?quote:Op maandag 8 mei 2023 17:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden, ik had hem voor dit nieuws wel hoog zitten
Amerikaanse show hč, daarna nog even het volkslied brengen. Coureurs leken het niet heel boeiend te vindenquote:Op maandag 8 mei 2023 17:29 schreef DKUp het volgende:
Ik heb deze ellende gemist lol hahahahaha
LL Cool J GENOT![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 8 mei 2023 17:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Je hebt iets tegen muzikanten in het algemeen?
Bijna niemand vond het leuk inderdaad. Maar Will.i.am die een beetje in de lucht staat te zwaaien en violisten die strijken voor de show zonder een snaar te rakenquote:Op maandag 8 mei 2023 17:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Amerikaanse show hč, daarna nog even het volkslied brengen. Coureurs leken het niet heel boeiend te vinden
Ja. maar Lewis wil gewoon een auto zoals Max dat nu heeft. Gewoon P1 bij Q en dan wegrijden en het liefst met een cuck als teamgenoot. Hij zegt zelf dat ze een seconde moeten winnen. Alsof hij gisteren een minuut achter een podiumplek is geëindigd.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:00 schreef Tijn het volgende:
Russell is ook maar 7 seconden achter Alonso geëindigd. Als je zo dichtbij het podium bent, ben je alles behalve kansloos.
quote:Wins from outside top 8
3 J. Watson
3 F. Alonso
3 M. Verstappen
2 B. McLaren
2 J. Scheckter
2 N. Lauda
2 K. Räikkönen
2 L. Hamilton
1 J. Surtees
1 J. Stewart
1 J. Clark
1 A. Jones
1 D. Hulme
1 R. Peterson
1 J. Laffite
1 A. Prost
1 R. Arnoux
1 N. Mansell
1 J. Herbert
1 M. Schumacher
1 D. Coulthard
1 R. Barrichello
1 J. Button
1 D. Ricciardo
0 A. Ascari
0 J.M. Fangio
0 G. Farina
0 M. Hawthorn
0 T. Brooks
0 P. Collins
0 P. Hill
0 J. Rindt
0 D. Pironi
0 S. Moss
0 J. Brabham
0 D. Gurney
0 J. Ickx
0 C. Regazzoni
0 G. Hill
0 N. Fittipaldi
0 J. Hunt
0 G. Villeneuve
0 N. Piquet sr.
0 K. Rosberg
0 M. Alboreto
0 C. Reutemann
0 Ma. Andretti
0 R. Patrese
0 T. Boutsen
0 A. Senna
0 G. Berger
0 H-H. Frentzen
0 E. Irvine
0 D. Hill
0 R. Schumacher
0 J. Villeneuve
0 G. Fisichella
0 M. Häkkinen
0 J.P. Montoya
0 M. Webber
0 F. Massa
0 S. Vettel
0 N. Rosberg
0 S. Pérez
0 V. Bottas
0 C. Leclerc
Dat klopt ongeveer ja.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja. maar Lewis wil gewoon een auto zoals Max dat nu heeft. Gewoon P1 bij Q en dan wegrijden en het liefst met een cuck als teamgenoot. Hij zegt zelf dat ze een seconde moeten winnen. Alsof hij gisteren een minuut achter een podiumplek is geëindigd.
Lewis kan zoveel willen. Het is goed om hem in deze situatie te zien. Weet hij ook eens hoe dat voelt. En dan ook nog door Alonso om de oren worden gereden.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja. maar Lewis wil gewoon een auto zoals Max dat nu heeft. Gewoon P1 bij Q en dan wegrijden en het liefst met een cuck als teamgenoot. Hij zegt zelf dat ze een seconde moeten winnen. Alsof hij gisteren een minuut achter een podiumplek is geëindigd.
John Watson-Godquote:Op maandag 8 mei 2023 18:28 schreef Nober het volgende:
Even uitgezocht wie de meeste zeges heeft met een startpositie buiten de top 8.
[..]
22ste, maar verderquote:Op maandag 8 mei 2023 19:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
John Watson-GodVan 24 naar 1 op Long Beach
Nee. Echt niet.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zou Mercedes in hun dominante jaren wel altijd op full power hebben gereden?
dat was toch ook te merken aan de zogeheten partymodequote:Op maandag 8 mei 2023 20:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Echt niet.
Daarom waren ze ook zo betrouwbaar. Over capaciteit terugschroeven om betrouwbaarheid te vergroten.
Waar is Russel op de lijst gp winnaars?quote:Op maandag 8 mei 2023 18:28 schreef Nober het volgende:
Even uitgezocht wie de meeste zeges heeft met een startpositie buiten de top 8.
[..]
Exactomundo.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat was toch ook te merken aan de zogeheten partymode
Die hoort niet in dit lijstje thuisquote:Op maandag 8 mei 2023 20:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar is Russel op de lijst gp winnaars?
Correct me if im wrong...
Er staan ook gp winnaars tussen die alleen gps hebben gewonnen. Kijk maar naar het rijdtje met 0's. Of wat zijn dat dan?quote:Op maandag 8 mei 2023 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die hoort niet in dit lijstje thuis
En toch zijn ze helemaal niet slecht gefinished gisteren.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze moeten uitkijken dat ze niet door nog veel meer teams ingehaald worden, als ze idd stug bij hun falende ontwerp blijven.
Dat deden ze elke race toen ze met overmacht alles wonnen.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Bij Mercedes zijn ze de kwaliteit van hun eigen auto idd enorm aan het downplayen. Dat zag je ook toen Lewis podium haalde in Australië en er vervolgens gedaan werd alsof hij een godswonder had verricht.
Ik ben gestopt na de coureurs met 3 GP zeges.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er staan ook gp winnaars tussen die alleen gps hebben gewonnen. Kijk maar naar het rijdtje met 0's. Of wat zijn dat dan?
Mis ook namelijk nog Alesi in het rijtje met een 0.
Aaaaah!quote:Op maandag 8 mei 2023 20:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ben gestopt na de coureurs met 3 GP zeges.
Waarom uit het Duits vertalen als de letterlijke originele Nederlandse tekst gewoon op de NOS staat.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Max Verstappen (25) is de winnaar van de Grand Prix van Miami. Alweer. De Nederlander wist niet alleen de tweede editie van de race in Florida te winnen, maar ook de derde van in totaal vijf Grands Prix in het huidige seizoen. De Red Bull-coureur is hard op weg om zijn titel weer te verdedigen en voor de derde keer op rij wereldkampioen te worden.
Een dominantie die sommigen Formule 1-fans leuk vinden, maar lang niet allemaal.
Verstappen kreeg dat te voelen in Miami. Tijdens de rijderspresentatie voor de start werd de topcoureur luid uitgejouwd. Af en toe werd er ook gefloten vanuit de gelederen.
De wereldkampioen reageert kalm. Toen hem hierover werd gevraagd op de persconferentie na zijn overwinning, zei hij: “Ik denk niet dat mensen het zouden doen als ik niet voor overwinningen zou vechten, maar alleen voor de onderste plaatsen. Ik denk dat deze reactie normaal is. Dat vind ik prima, zolang het maar betekent dat ik bovenaan sta. Dat is voor mij het allerbelangrijkste.”
En verder: "Ik neem de trofee mee, en de mensen kunnen naar huis en een leuke avond hebben." Een kleine tip die de wereldkampioen blijkbaar niet kon weerstaan.
De kritiek van de fans zou de Nederlander eigenlijk niet zoveel uit moeten maken. Verstappen staat erom bekend weinig tot niets aantrekt van de mening van buitenstaanders.
https://www.bild.de/sport(...)k-83839030.bild.html
En?quote:Op maandag 8 mei 2023 21:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Max Verstappen (25) is de winnaar van de Grand Prix van Miami. Alweer. De Nederlander wist niet alleen de tweede editie van de race in Florida te winnen, maar ook de derde van in totaal vijf Grands Prix in het huidige seizoen. De Red Bull-coureur is hard op weg om zijn titel weer te verdedigen en voor de derde keer op rij wereldkampioen te worden.
Een dominantie die sommigen Formule 1-fans leuk vinden, maar lang niet allemaal.
Verstappen kreeg dat te voelen in Miami. Tijdens de rijderspresentatie voor de start werd de topcoureur luid uitgejouwd. Af en toe werd er ook gefloten vanuit de gelederen.
De wereldkampioen reageert kalm. Toen hem hierover werd gevraagd op de persconferentie na zijn overwinning, zei hij: “Ik denk niet dat mensen het zouden doen als ik niet voor overwinningen zou vechten, maar alleen voor de onderste plaatsen. Ik denk dat deze reactie normaal is. Dat vind ik prima, zolang het maar betekent dat ik bovenaan sta. Dat is voor mij het allerbelangrijkste.”
En verder: "Ik neem de trofee mee, en de mensen kunnen naar huis en een leuke avond hebben." Een kleine tip die de wereldkampioen blijkbaar niet kon weerstaan.
De kritiek van de fans zou de Nederlander eigenlijk niet zoveel uit moeten maken. Verstappen staat erom bekend weinig tot niets aantrekt van de mening van buitenstaanders.
https://www.bild.de/sport(...)k-83839030.bild.html
Het lijkt veel, maar het is voor 4 personen hč!quote:
Dat staat niet bij de toetjes!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt veel, maar het is voor 4 personen hč!
Nee en voor dat geld zou je toch wel een toetje verwachten op basis van een 25 jaar oude Schotse single malt, niet een JD single barrel a 30 of 40 euro de fles.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat staat niet bij de toetjes!
Zullen die laatste twee trouwens gratis zijn?![]()
![]()
Dit serieus geen fotosjop?quote:
Zonde om te verwerken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee en voor dat geld zou je toch wel een toetje verwachten op basis van een 25 jaar oude Schotse single malt, niet een JD single barrel a 30 of 40 euro de fles.
Ik sprak laatst een Amerikaanse vrouw en haar zoon en schoondochter tikten per jaar totaal 350k binnen.quote:
Hebben ze ook gelijk in, verder voor ieder wat wils, ik ben ook een keer corporate uitgenodigd en dat weekend kostte de gastheer 6k per gast, blijkbaar is er markt voor.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik sprak laatst een Amerikaanse vrouw en haar zoon en schoondochter tikten per jaar totaal 350k binnen.
Ze vond me arm met net geen 100k per jaar![]()
Op TikTok een filmpje van een gast die in Bocht 12 zat.
Gewoon 3,5k voor een kaartje. (als je met z'n tweeen gaat kan ie beter naar de Red Bull ring en voor 550 euro per persoon goed zitten en nog lekker 2 weken op vakantie in italie en het dan volgend jaar nog een keer doen).
Dus voor die mensen zijn dit soort prijzen niet eens gek.
Het is inderdaad een hele andere markt. Je moet als Europees niet naar zo'n GP willen en dan denken dat je EU prijzen te zien krijgt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hebben ze ook gelijk in, verder voor ieder wat wils, ik ben ook een keer corporate uitgenodigd en dat weekend kostte de gastheer 6k per gast, blijkbaar is er markt voor.
Referentiekader a bit offquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik sprak laatst een Amerikaanse vrouw en haar zoon en schoondochter tikten per jaar totaal 350k binnen.
Gewoon 3,5k voor een kaartje. (als je met z'n tweeen gaat kan ie beter naar de Red Bull ring en voor 550 euro per persoon goed zitten en nog lekker 2 weken op vakantie in italie en het dan volgend jaar nog een keer doen).
Dat zie je zo vaak met bovenmodaal, en het wordt exponentieel erger met hoe ver ze erboven zitten.quote:
Inderdaad. En besef vooral ook dat dit inherent is aan sport in het algemeen. Elke sport heeft te maken met spelers/teams die op een gegeven moment boven iedereen uitstijgen en (even) onoverwinnelijk lijken. Elke sport kent ook wedstrijden en seizoenen die spannender zijn dan de rest.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:22 schreef Toby56 het volgende:
Maar het gejammer en het boe-geroep gaan (nu al) vermoeiend worden. En saai. Net zo saai eigenlijk als de sport zelf. Nou ja: de subtop en het middenveld leveren nog genoeg spanning op. Dus laten we de saaiheid ook niet overdrijven. Wel hoop ik dat Checo toch een heel seizoen serieus weerwerk kan geven. Of iemand nou een rood-wit-blauw vlaggetje draagt of niet, dat boeit me uiteindelijk weinig. Er mag best flink wat strijd geleverd worden voor een wereldtitel.
Niettemin: hup Max!![]()
Zowel Nascar als Indycar zijn veel goedkoper, kaartjes beginnen al bij 10-20 dollar en zijn max 3500, gemiddeld 130 dollar.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Met drieën 350,000 dollar (¤319,280).quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zoon en schoondochter zijn 2 personen. Dat is dus $175k/jaar/persoon.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Met drieën 350,000 dollar (¤319,280).
In je eentje 100.000 euro ($109,621).
109,621 keer drie zou dan zijn $328,863.
Verschil valt dus reuze mee.
De mediaan van het gezinsinkomen in de VS ligt net iets boven de 70k, dus 350k is voor de VS ook niet representatief.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie je zo vaak met bovenmodaal, en het wordt exponentieel erger met hoe ver ze erboven zitten.
Nee, dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
De mediaan van het gezinsinkomen in de VS ligt net iets boven de 70k, dus 350k is voor de VS ook niet representatief.
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet
Ik zeg dat wereldvreemdheid exponentieel toeneemt met inkomsten boven modaal.
Alleen heb je miljoenmiljard wedstrijden per seizoen in MLB, NHL en NBA.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:46 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zowel Nascar als Indycar zijn veel goedkoper, kaartjes beginnen al bij 10-20 dollar en zijn max 3500, gemiddeld 130 dollar.
NFL gemiddeld 151 dollar.
NBA gemiddeld 94 dollar.
NHL gemiddeld 94 dollar.
Je hebt met ontzettende arrogante snobs gesproken dat is wel duidelijk.
Maar ja Amerikanen, als je niet bij een Ivy league hebt gezeten en niet bij een top 100 bedrijf werkt ben je in hun ogen een onopgeleide pauper
En dan vragen ze zich af waar al dat geweld vandaan komt
Leuk voor een vakantie, maar verder is Amerika gewoon op alle vlakken een shithole.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Net als Nederland dusquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoorde ook van een collega dat de Amerikanen "veel" werken. Ze maken veel uren, maar feitelijk voeren ze in die uren geen flikker uit.
Dat Max in Miami door sommigen uitgefloten werd heeft denk ik vooral te maken met de Hispanic geschiedenis en de inwoners. Bovendien is de Nederlander de rechtstreekse oorzaak dat Perez of Alonso geen wereldkampioen worden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
En?
Waar blijven de team statements op social media?
Waar blijven de presentatoren van de F1 programma's om dit gedrag te veroordelen?
Waar zijn de trolletjes "fans" van hier die er bovenop zaten toen Lewis uitgefloten werd omdat ie zich als een l*l gedroeg?
Leuk verhaal, maar de verontwaardiging is dus nogal selectief.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat Max in Miami door sommigen uitgefloten werd heeft denk ik vooral te maken met de Hispanic geschiedenis en de inwoners. Bovendien is de Nederlander de rechtstreekse oorzaak dat Perez of Alonso geen wereldkampioen worden.
Niet alles wat er in de F1 gebeurt is de hand van God Toto
Die monteurs lachen haar gewoon keihard uit, en terecht, dan ga je naar een enorm groot evenement waarvan die kaartjes main straight 3k-5k per persoon zullen kosten en dan ga je met je middelvinger zwaaien…zucht.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
• Some people heckling Max pre-race from the grandstands and his crew laughing back at them [via chriskh7 on tiktok]
Die reactie van Max z'n monteurs.
Ja dat zeg ik toch.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar de verontwaardiging is dus nogal selectief.
Enige juiste reactie ookquote:Op dinsdag 9 mei 2023 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
• Some people heckling Max pre-race from the grandstands and his crew laughing back at them [via chriskh7 on tiktok]
Die reactie van Max z'n monteurs.
Nouja je maakt er een beetje een racistisch verhaal van. Iets waar normaal wel op gehapt wordt.quote:
Die race overslaanquote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet echt dat Sky constant olie op het vuur blijft gooien om maar de indruk te wekken dat Perez gesaboteerd wordt door z'n eigen team.
[ afbeelding ]
Wat dus helemaal niet waar blijkt te zijn, maar in Mexico en in de krochten van twitter is dit verhaal alweer een eigen leven gaan leiden. Ik zou maar voor goede beveiliging tijdens de GP van Mexico zorgen als ik Red Bull was.
Ene oor in, andere oor uit.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:57 schreef MoreDakka het volgende:
Prima dat Max geen ding maakt van het boe-geroep.
Dit is toch wel de zege van internet in het algemeen en social media in het bijzonder.quote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wat dus helemaal niet waar blijkt te zijn, maar in Mexico en in de krochten van twitter is dit verhaal alweer een eigen leven gaan leiden. Ik zou maar voor goede beveiliging tijdens de GP van Mexico zorgen als ik Red Bull was.
Skyquote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet echt dat Sky constant olie op het vuur blijft gooien om maar de indruk te wekken dat Perez gesaboteerd wordt door z'n eigen team.
[ afbeelding ]
Ironisch wel.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sky
Abu Dhabi 2021 zit wel heel diep bij die gasten. Nu Hamilton dit jaar weer kansloos blijkt voor het WK moeten die Britten weer iets anders zoeken om Verstappen en Red Bull zwart te maken.
Eens hoor.quote:Op woensdag 10 mei 2023 07:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nouja je maakt er een beetje een racistisch verhaal van. Iets waar normaal wel op gehapt wordt.
Steek die middelvinger zoals hierboven eens naar het team van Mercedes op, of nog erger, naar Hamilton? Dan staan dezelfde avond nog statements online van alle teams, de F1, etc. Die zogenaamde acties tegen 'online abuse' zijn ook maar 1 richtingsverkeer, let maar op.
Daar heb je wel een punt jaquote:Op woensdag 10 mei 2023 09:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eens hoor.
Maar wat hier ook meespeelt is hoe respectievelijk de coureur, zijn management en het team ermee omgaan.
Bij Hamilton zag je dan gelijk een gecoördineerde actie waarbij bovengenoemde drie partijen met vergelijkbare persverklaringen komen. Vanuit PR oogpunt menen andere teams en instanties hierop te moeten reageren (je wil immers niet het gevaar lopen dat het narratief ontstaat dat jij vóór racisme bent door er niet op te reageren). Waarna het circus los is op social media en de traditionele media het ook en masse op gaat pakken.
Zet daar de situatie tegenover zoals die nu is; Verstappen, zijn management en het team halen een keer hun schouder op. Verstappen zegt dat het hem niet schaadt en vorig jaar heeft hij de vergelijking met voetbal gemaakt om duidelijk te maken dat hij er niet mee kan zitten.
Áls Verstappen, management en team hier wél een punt van zouden willen maken, dan zou het echt wel wat meer aandacht krijgen.
Tijd bijhouden voor de volgende ban?quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:43 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan weer op Reddit posten
Even wat inhalen
Volgens mij is het meest ingezette banbeleid onder de machtsgeile mods dat elke ban langer wordt en je na een aantal keer er permanent afgepleurd wordt, of het nou in verhouding staat tot de overtreding of niet. Weet niet of ik dat risico wil gaan lopenquote:Op woensdag 10 mei 2023 10:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Tijd bijhouden voor de volgende ban?
klinkt bekend....machtgeile modsquote:Op woensdag 10 mei 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is het meest ingezette banbeleid onder de machtsgeile mods dat elke ban langer wordt en je na een aantal keer er permanent afgepleurd wordt, of het nou in verhouding staat tot de overtreding of niet. Weet niet of ik dat risico wil gaan lopen
Aan de andere kant, ik ben totaal niet het type dat zich iets aantrekt van zulke figuren.
Minder tijd voor gezeik hier dus, win-win.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:43 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan weer op Reddit posten
Even wat inhalen
Met andere woorden; omdat Perez relatief weinig zegt i.t.t. Verstappen en Hamilton is het ineens raar?quote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier zitten geen #teamLH mafkezen, dus er is sowieso minder gezeik hierquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:19 schreef DjVero het volgende:
[..]
Minder tijd voor gezeik hier dus, win-win.
bij Sky zijn ze helemaal doorgedraaid na Abu Dabhi 2021.....quote:Op woensdag 10 mei 2023 03:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar wel #team-alleen-traditioneleraces-tellen-mee...quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier zitten geen #teamLH mafkezen, dus er is sowieso minder gezeik hier
Mooi team is dat.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:27 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar wel #team-alleen-traditioneleraces-tellen-mee...![]()
Nee, die zitten op de FP (al zijn dat niet eens F1-fans, die zijn gewoon anti-Maxquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier zitten geen #teamLH mafkezen, dus er is sowieso minder gezeik hier
Ik trek dergelijke trollen een stuk beter dan #teamLH.quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, die zitten op de FP (al zijn dat niet eens F1-fans, die zijn gewoon anti-Max).
Mja, ik probeer er wat meer weg te blijven. Wat #Blessed allemaal doet boeit me niet zoveelquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik trek dergelijke trollen een stuk beter dan #teamLH.
Voor iemand die als mentaal onbreekbaar bekend schijnt te staan heeft ie wel heel veel complimentjes nodig na wanprestaties.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:17 schreef Nattekat het volgende:
Toto zit weer eens veren in de reet van Hamilton te steken na helemaal vernietigd te zijn door zijn teamgenoot.
Kan die gast alsjeblieft opdonderen uit de F1? Ken je houdbaarheidsdatum
Wellicht dat ik deze post verkeerd lees, maar K_Z bedoeld juist dat er ergens iets beweert wordt (er wordt niet met Perez gesproken) terwijl dat niet waar is. M.a.w. er wordt wel degelijk met Perez gesproken over de toestand van de race (althans dat begrijp, ik heb de transcripts niet gelezen).quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met andere woorden; omdat Perez relatief weinig zegt i.t.t. Verstappen en Hamilton is het ineens raar?
Hier een draadje erover, is misschien al eens eerder geplaatst.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor iemand die als mentaal onbreekbaar bekend schijnt te staan heeft ie wel heel veel complimentjes nodig na wanprestaties.
[..]
Wellicht dat ik deze post verkeerd lees, maar K_Z bedoeld juist dat er ergens iets beweert wordt (er wordt niet met Perez gesproken) terwijl dat niet waar is. M.a.w. er wordt wel degelijk met Perez gesproken over de toestand van de race (althans dat begrijp, ik heb de transcripts niet gelezen).
En daar gaan emotioneel flexibele latinos dan wat minder mee om.
Wat ik begreep is dat er veel minder communicatie is tussen Perez en zijn race engineer dan tussen Verstappen en Lambiase.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor iemand die als mentaal onbreekbaar bekend schijnt te staan heeft ie wel heel veel complimentjes nodig na wanprestaties.
[..]
Wellicht dat ik deze post verkeerd lees, maar K_Z bedoeld juist dat er ergens iets beweert wordt (er wordt niet met Perez gesproken) terwijl dat niet waar is. M.a.w. er wordt wel degelijk met Perez gesproken over de toestand van de race (althans dat begrijp, ik heb de transcripts niet gelezen).
En daar gaan emotioneel flexibele latinos dan wat minder mee om.
Wat? Rare Sky complottheorieën blijken niet waar te zijn? Raar.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hier een draadje erover, is misschien al eens eerder geplaatst.
[ twitter ]
Wat ik wel jammer vind is dat die Nederlandse copy/paste sites dit soort dingen meteen overnemen voor de clicks.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat? Rare Sky complottheorieën blijken niet waar te zijn? Raar.
Voor een groot deel verveelde voetbalfans die het niet trekken dat hun' clubbie' niet presteert, meestal als je hun profiel open klikt staat het vol met posts in VBLquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, die zitten op de FP (al zijn dat niet eens F1-fans, die zijn gewoon anti-Max).
Ik kan het ook niet vinden maar dat betekent toch niet dat hij het niet gezegd heeft, misschien heeft Sky de boel wel opgeruimd en zo'n mirror bijvoorbeeld is wel een telegraaf in het kwadraat maar ze quoten letterlijk zijn commentaar en in dat soort zaken zijn ze wel zorgvuldig.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
Kan het een foutje van Anthony Davidson zijn in het commentaar na de race?
Ik heb gezocht maar kan het fragment niet vinden. Ik zag ook al geen artikel op Sky (ik ben scheel?), wel clickbait sites die er mee zijn gaan lopen. Zelfs motorsport Mexico heeft dat niet gedaan, die hebben de debunkende tweet die tarado ook heeft geplaatst in het artikel toegevoegd
Nou nee. Ik trek na het lezen en deelnemen aan een paar honderd topics topics de voorzichtige conclusie dat alle onheil of minder positieve berichtgeving die Max Verstappen of Redbull ondervinden toegewezen wordt aan manipulaties door team Mercedes en hun 'woordvoerders' van Sky Sports.quote:Op woensdag 10 mei 2023 07:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nouja je maakt er een beetje een racistisch verhaal van. Iets waar normaal wel op gehapt wordt.
Steek die middelvinger zoals hierboven eens naar het team van Mercedes op, of nog erger, naar Hamilton? Dan staan dezelfde avond nog statements online van alle teams, de F1, etc. Die zogenaamde acties tegen 'online abuse' zijn ook maar 1 richtingsverkeer, let maar op.
En toch blijft het gek dat als Lewis uitgefloten wordt nadat hij een tegenstander met 250km/h de vangrail in heeft gestuurd iedereen dit af moet keuren, want dat uitfluiten is puur omdat men racistisch is tegen Lewis.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou nee. Ik trek na het lezen en deelnemen aan een paar honderd topics topics de voorzichtige conclusie dat alle onheil of minder positieve berichtgeving die Max Verstappen of Redbull ondervinden toegewezen wordt aan manipulaties door team Mercedes en hun 'woordvoerders' van Sky Sports.
Maar ik zei dat als er in Miami gefloten wordt dit meer waarschijnlijk door de samenstelling van de bevolking komt die qua achtergrond meer overeenkomt met Perez en Alonso.
Dat dit niet overeenkomt met de hier heersende stemming is niet mijn probleem verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |