abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209055614
Mijn dochter is al 2 weken verkouden en het word naar mijn idee niet minder. Ze hoest erg veel, vooral s’avonds en heeft een verstopte neus. Nu las ik dat baby’s niet door de mond kunnen in en uitademen hier schrok ik best van. 😳
Vannacht moest ik haar uit haar bedje halen omdat haar neusje helemaal verstopt raakte en ze erg veel moeite leek te hebben. Ik heb haar vervolgens met het bovenlichaam op een kussen gelegd zodat ze niet platligt. Dat leek iets te helpen ondanks dat het sterk word afgeraden. Ze lag trouwens bij mij in bed.

We zijn vorige week al bij de huisarts geweest. Hij heeft haar nagekeken en naar de longen geluisterd. Hij gaf aan dat het allemaal onschuldig is en dat hij geen medicijnen wil geven omdat het niet goed is voor zo’n klein kindje dat juist antistoffen moet aanmaken.

Wat ik zelf geprobeerd heb is een neus aspirator. Ze gilde van de pijn (denk ik?) Ook begon ze aggressief te hoesten waardoor ik erg veel schrok dus dat durf ik nu niet meer te gebruiken.
Het enige wat ik nu nog gebruik is een neusspray en neusreiniger. Dat helpt maar heel beperkt. Ik hoor dat ze helemaal vol zit met slijm bij het in en uitademen. Klinkt een beetje als de motor van een oude auto.

hebben jullie nog tips?
  maandag 8 mei 2023 @ 10:18:25 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_209055701
Ui bij het bed?
Stomen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209055765
Niet kunnen ademen door de mond? Wat de neuk? Dit klinkt als iets wat ik jaren geleden al had moeten weten
-nee-
pi_209055816
Zoutoplossing en de snotzuiger erdoor. Baby’s bestaan volgens mij gewoon voor 80% uit snot.
pi_209055825
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:35 schreef Jentin het volgende:
Zoutoplossing en de snotzuiger erdoor. Baby’s bestaan volgens mij gewoon voor 80% uit snot.
Dat doe ik al
  maandag 8 mei 2023 @ 10:38:00 #6
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209055838
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:18 schreef Troel het volgende:
Ui bij het bed?
Stomen?
Opengesneden ui naast het bed werkte hier inderdaad ook mee :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_209055849
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:38 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Opengesneden ui naast het bed werkte hier inderdaad ook mee :Y
Nooit eerder van gehoord. Ik zal dat vanavond proberen. Thanks voor de tip
pi_209056036
Ik deed ook Luuf op een hydrofiel naast het hoofdje en onder de voetjes.

Maar het klinkt allemaal niet zo heftig en uitzonderlijk. Veel meer kun je gewoon niet doen. Die ui zorgde hier alleen voor trek in een frikadel speciaal :')
  maandag 8 mei 2023 @ 11:11:01 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_209056089
Ze kunnen wel door hun mond ademen hoor. Alleen niet als ze melk drinken. Dus dan verslikken ze zich wel drastisch als hun neus dicht zit.

Verder hoort het er vooral bij ja. Klopt, is kut, maar het gaat over. Niet te veel gaan kloten met allemaal middelen, het werkt zelden en je maakt jezelf er vooral gek mee. Sterkte!
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 8 mei 2023 @ 11:17:55 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209056163
Boeken aan een kant onder de poten van het ledikant
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_209056322
Ik heb een tijdje met mijn dochter onder de douche gestaan zodat ze wat kon stomen. Neusdruppels (kun je zo kopen bij de apotheek) en helaas de tijd uitzitten. Zolang er geen koorts is doet de arts er sowieso niets aan, althans bij ons niet. Het is wel zielig om te zien hoor, ook flessen drinken gaat rommelig omdat ze naar lucht moet happen.

Succes ^O^
  maandag 8 mei 2023 @ 11:43:41 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209056368
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:04 schreef Jentin het volgende:
Ik deed ook Luuf op een hydrofiel naast het hoofdje en onder de voetjes.

Maar het klinkt allemaal niet zo heftig en uitzonderlijk. Veel meer kun je gewoon niet doen. Die ui zorgde hier alleen voor trek in een frikadel speciaal :')
Bij jou of bij je baby? :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_209056958
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:11 schreef SQ het volgende:
Ze kunnen wel door hun mond ademen hoor. Alleen niet als ze melk drinken. Dus dan verslikken ze zich wel drastisch als hun neus dicht zit.

Verder hoort het er vooral bij ja. Klopt, is kut, maar het gaat over. Niet te veel gaan kloten met allemaal middelen, het werkt zelden en je maakt jezelf er vooral gek mee. Sterkte!
Nee, de reflex om door de mond te ademen, komt pas na een paar maanden. Dus het is zeker iets om alert op te zijn.
  maandag 8 mei 2023 @ 14:48:25 #14
208890 June.
Seriously?
pi_209058248
Wat borstvoeding in elk neusgat druppelen ^O^
Shine bright like a diamond.
  maandag 8 mei 2023 @ 14:48:46 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_209058255
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Nee, de reflex om door de mond te ademen, komt pas na een paar maanden. Dus het is zeker iets om alert op te zijn.
Baby's zijn fysiek in staat om door de mond te ademen, maar de reflex zit inderdaad elders. Maar da's bij volwassenen volgens mij ook :P Daarom slapen ze onrustig, omdat ze niet snappen dat ze door hun mond moeten ademen. Maar voor zover ik weet is het hebben van een verstopt neusje niet levensbedreigend :P
disclaimer
pi_209058635
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Baby's zijn fysiek in staat om door de mond te ademen, maar de reflex zit inderdaad elders. Maar da's bij volwassenen volgens mij ook :P Daarom slapen ze onrustig, omdat ze niet snappen dat ze door hun mond moeten ademen. Maar voor zover ik weet is het hebben van een verstopt neusje niet levensbedreigend :P
Sjaak is er bijna aan overleden. Als we niet in het ziekenhuis waren geweest voor iets anders, had ik geen kind meer gehad. Omdat hij niet door zijn mond ademde. Ik neem het dus graag meer dan serieus. Ja, n=1, maar ik wens dat echt niemand toe.
pi_209058756
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Hier was ik dus bang voor.
Ik heb het idee dat ze dan veel hoest wanneer ze het benauwd krijgt. Daarom heb ik haar uit haar bedje gehaald vannacht. Ze was aan het kuchen en hoesten en ik merkte dat de neus helemaal verstopt was.

Overigens merkte in vanochtend op de kinderdagverblijf dat er een airco is. Dat is funnest met een verstopt neusje 😩
pi_209083222
Wij gebruikten otrivin baby monodose. Die knijp je leeg in de neusgaten. Dat is even heel erg schrikken voor de baby, maar je duwt wel de luchtwegen schoon voor een tijdje. Nadat onze jongste was opgenomen in het ziekenhuis met benauwdheid door RS-virus, kregen we die ook als tip mee. En het is mogelijk om neusspray met 0,25 mg/ml Xylometazoline te krijgen op recept. Maar daar zou ik niet gemakkelijk over denken. Over het algemeen kom je een eind met huis-tuin-en-keuken-middeltjes, en dan goed in de gaten houden of ze niet benauwd is (oppervlakkig/snel ademen, neusvleugelen).

En het is gewoon zwaar klote. Wij hebben ook weeeekenlang met een benauwd verkouden kind opgezeten midden in de nacht. Om wanhopig van te worden… Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209084120
Ik kreeg net de schrik van me leven voor de 2de keer.
Ik probeerde haar net borstvoeding te geven, ze verslikte zich en kon niet ademhalen en paar seconden. Ze werd rood en blauw. Echt verschrikkelijk. Ik durf haar nu niet meer te voeden. 😩
pi_209084194
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:12 schreef Phaidra het volgende:
Wij gebruikten otrivin baby monodose. Die knijp je leeg in de neusgaten. Dat is even heel erg schrikken voor de baby, maar je duwt wel de luchtwegen schoon voor een tijdje. Nadat onze jongste was opgenomen in het ziekenhuis met benauwdheid door RS-virus, kregen we die ook als tip mee. En het is mogelijk om neusspray met 0,25 mg/ml Xylometazoline te krijgen op recept. Maar daar zou ik niet gemakkelijk over denken. Over het algemeen kom je een eind met huis-tuin-en-keuken-middeltjes, en dan goed in de gaten houden of ze niet benauwd is (oppervlakkig/snel ademen, neusvleugelen).

En het is gewoon zwaar klote. Wij hebben ook weeeekenlang met een benauwd verkouden kind opgezeten midden in de nacht. Om wanhopig van te worden… Sterkte!
Ik belde vanochtend weer met de huisarts omdat ik 3 weken echt te lang vind en het wordt naar mijn idee niet beter. De assistente wou me niet doorzetten naar de arts en gaf aan dat ik nog even moest afwachten.

Naar mijn idee heeft mijn dochter last van benauwdheid en raakt af en toe in ademnood maar volgens de assistente is dat niet zo en zijn haar symptomen normaal voor een verkoudheid.
Ik ben bang dat als het niet snel overgaat ze straks een longontsteking oid krijgt. Ze zit helemaal vol met slijm. Dat kan toch niet goed zijn. Op zijn minst kan de huisarts of zijn assistente de slijm wegnemen toch?

Ik voel me echt hopeloos 😩
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:27:17 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_209085635
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Ik belde vanochtend weer met de huisarts omdat ik 3 weken echt te lang vind en het wordt naar mijn idee niet beter. De assistente wou me niet doorzetten naar de arts en gaf aan dat ik nog even moest afwachten.

Naar mijn idee heeft mijn dochter last van benauwdheid en raakt af en toe in ademnood maar volgens de assistente is dat niet zo en zijn haar symptomen normaal voor een verkoudheid.
Ik ben bang dat als het niet snel overgaat ze straks een longontsteking oid krijgt. Ze zit helemaal vol met slijm. Dat kan toch niet goed zijn. Op zijn minst kan de huisarts of zijn assistente de slijm wegnemen toch?

Is er geen mogelijkheid om online en afspraak te maken zodat je de assistente kunt omzeilen? EN anders vandaag gewoon bellen dat je toch echt een afspraak wilt, ook al zegt de assistente dat het erbij hoort. Je bent een nieuwe moeder en je maakt je zorgen en je wilt dat een arts naar je kind kijkt omdat je kind stikte.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209086185
Deze symptomen kunnen helaas wel 8 weken doorsudderen. Wat wij deden was dus spoelen met die monodose dingen, vervolgens direct aanleggen om te drinken. Dan is de neus nog redelijk vrij. Eventueel kolven en flesjes geven, dat is makkelijker drinken. Goed de vochtintake in de gaten houden. Dat was bij ons uiteindelijk de reden voor opname, hij wilde niet meer drinken, kreeg hoge koorts en werd heel afwezig/apathisch.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een huisarts of assistente slijm wegnemen. Maar ze kunnen volgens mij wel de saturatie meten (hoeveel zuurstof krijgen ze binnen). Zonder koorts zou ik me geen zorgen maken over een longontsteking.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209086290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:26 schreef Phaidra het volgende:
Deze symptomen kunnen helaas wel 8 weken doorsudderen. Wat wij deden was dus spoelen met die monodose dingen, vervolgens direct aanleggen om te drinken. Dan is de neus nog redelijk vrij. Eventueel kolven en flesjes geven, dat is makkelijker drinken. Goed de vochtintake in de gaten houden. Dat was bij ons uiteindelijk de reden voor opname, hij wilde niet meer drinken, kreeg hoge koorts en werd heel afwezig/apathisch.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een huisarts of assistente slijm wegnemen. Maar ze kunnen volgens mij wel de saturatie meten (hoeveel zuurstof krijgen ze binnen). Zonder koorts zou ik me geen zorgen maken over een longontsteking.
Gisteravond heb ik wat melk uit een fles gegeven omdat ik borstvoeden simpelweg niet meer durfde na wat ik had meegemaakt. Vanochtend lukte het niet om voldoende af te kolven dus heb ik haar maar toch aangelegd. Ik haalde haar telkens weg, bang dat ze weer zou verslikken. Daar werd ze niet blij van. ☹
Uit een fles drinkt ze helaas erg weinig. Ze moet er nog aan wennen. Ze krijgt nooit meer dan 60/70cc binnen en dat gaat vaak in etappes dus ook niet in 1x. Ik merkte aan de luiers dat ze minder drinkt helaas.
pi_209113809
Bij ons hielp stomen icm zout oplossing neusspray wel redelijk.

De warme douche lang laten lopen zodat de badkamer goed vol met stoom stond en toen met onze baby in de badkamer gaan zitten.

Vind het trouwens wel vreemd dat je na 3 weken de dokter niet mag zien, hier mochten wij al langs komen na anderhalve week, al is het maar ter geruststelling.
pi_209117568
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Moederenkind het volgende:

[..]

Dat vind ik heel bizar. Ik kan me niet voorstellen dat een assistente het Negeert als jij als moeder zegt dat je kind benauwd is.

Dat slijm zal z’n tijd nodig hebben. Het is niet makkelijk weg te halen want het wordt telkens nieuw gemaakt. Maar als jij vindt dat je kind benauwd is en je maakt je daar zorgen om, dan zou ik tegen die assistente zeggen dat jij de huisarts wil spreken. En als ze dat weigert zou ik aankondigen dat je naar de eerste hulp gaat en dat je nadien met je huisarts zal bespreken dat je dat hebt gedaan omdat ZIJ weigert om je kind te laten onderzoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')