Dat doe ik alquote:Op maandag 8 mei 2023 10:35 schreef Jentin het volgende:
Zoutoplossing en de snotzuiger erdoor. Baby’s bestaan volgens mij gewoon voor 80% uit snot.
Opengesneden ui naast het bed werkte hier inderdaad ook meequote:
Nooit eerder van gehoord. Ik zal dat vanavond proberen. Thanks voor de tipquote:Op maandag 8 mei 2023 10:38 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Opengesneden ui naast het bed werkte hier inderdaad ook mee
Bij jou of bij je baby?quote:Op maandag 8 mei 2023 11:04 schreef Jentin het volgende:
Ik deed ook Luuf op een hydrofiel naast het hoofdje en onder de voetjes.
Maar het klinkt allemaal niet zo heftig en uitzonderlijk. Veel meer kun je gewoon niet doen. Die ui zorgde hier alleen voor trek in een frikadel speciaal
Nee, de reflex om door de mond te ademen, komt pas na een paar maanden. Dus het is zeker iets om alert op te zijn.quote:Op maandag 8 mei 2023 11:11 schreef SQ het volgende:
Ze kunnen wel door hun mond ademen hoor. Alleen niet als ze melk drinken. Dus dan verslikken ze zich wel drastisch als hun neus dicht zit.
Verder hoort het er vooral bij ja. Klopt, is kut, maar het gaat over. Niet te veel gaan kloten met allemaal middelen, het werkt zelden en je maakt jezelf er vooral gek mee. Sterkte!
Baby's zijn fysiek in staat om door de mond te ademen, maar de reflex zit inderdaad elders. Maar da's bij volwassenen volgens mij ookquote:Op maandag 8 mei 2023 12:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nee, de reflex om door de mond te ademen, komt pas na een paar maanden. Dus het is zeker iets om alert op te zijn.
Sjaak is er bijna aan overleden. Als we niet in het ziekenhuis waren geweest voor iets anders, had ik geen kind meer gehad. Omdat hij niet door zijn mond ademde. Ik neem het dus graag meer dan serieus. Ja, n=1, maar ik wens dat echt niemand toe.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Baby's zijn fysiek in staat om door de mond te ademen, maar de reflex zit inderdaad elders. Maar da's bij volwassenen volgens mij ookDaarom slapen ze onrustig, omdat ze niet snappen dat ze door hun mond moeten ademen. Maar voor zover ik weet is het hebben van een verstopt neusje niet levensbedreigend
Hier was ik dus bang voor.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nee, de reflex om door de mond te ademen, komt pas na een paar maanden. Dus het is zeker iets om alert op te zijn.
Ik belde vanochtend weer met de huisarts omdat ik 3 weken echt te lang vind en het wordt naar mijn idee niet beter. De assistente wou me niet doorzetten naar de arts en gaf aan dat ik nog even moest afwachten.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:12 schreef Phaidra het volgende:
Wij gebruikten otrivin baby monodose. Die knijp je leeg in de neusgaten. Dat is even heel erg schrikken voor de baby, maar je duwt wel de luchtwegen schoon voor een tijdje. Nadat onze jongste was opgenomen in het ziekenhuis met benauwdheid door RS-virus, kregen we die ook als tip mee. En het is mogelijk om neusspray met 0,25 mg/ml Xylometazoline te krijgen op recept. Maar daar zou ik niet gemakkelijk over denken. Over het algemeen kom je een eind met huis-tuin-en-keuken-middeltjes, en dan goed in de gaten houden of ze niet benauwd is (oppervlakkig/snel ademen, neusvleugelen).
En het is gewoon zwaar klote. Wij hebben ook weeeekenlang met een benauwd verkouden kind opgezeten midden in de nacht. Om wanhopig van te worden… Sterkte!
Is er geen mogelijkheid om online en afspraak te maken zodat je de assistente kunt omzeilen? EN anders vandaag gewoon bellen dat je toch echt een afspraak wilt, ook al zegt de assistente dat het erbij hoort. Je bent een nieuwe moeder en je maakt je zorgen en je wilt dat een arts naar je kind kijkt omdat je kind stikte.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik belde vanochtend weer met de huisarts omdat ik 3 weken echt te lang vind en het wordt naar mijn idee niet beter. De assistente wou me niet doorzetten naar de arts en gaf aan dat ik nog even moest afwachten.
Naar mijn idee heeft mijn dochter last van benauwdheid en raakt af en toe in ademnood maar volgens de assistente is dat niet zo en zijn haar symptomen normaal voor een verkoudheid.
Ik ben bang dat als het niet snel overgaat ze straks een longontsteking oid krijgt. Ze zit helemaal vol met slijm. Dat kan toch niet goed zijn. Op zijn minst kan de huisarts of zijn assistente de slijm wegnemen toch?
Ik voel me echt hopeloos 😩
Gisteravond heb ik wat melk uit een fles gegeven omdat ik borstvoeden simpelweg niet meer durfde na wat ik had meegemaakt. Vanochtend lukte het niet om voldoende af te kolven dus heb ik haar maar toch aangelegd. Ik haalde haar telkens weg, bang dat ze weer zou verslikken. Daar werd ze niet blij van. ☹quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:26 schreef Phaidra het volgende:
Deze symptomen kunnen helaas wel 8 weken doorsudderen. Wat wij deden was dus spoelen met die monodose dingen, vervolgens direct aanleggen om te drinken. Dan is de neus nog redelijk vrij. Eventueel kolven en flesjes geven, dat is makkelijker drinken. Goed de vochtintake in de gaten houden. Dat was bij ons uiteindelijk de reden voor opname, hij wilde niet meer drinken, kreeg hoge koorts en werd heel afwezig/apathisch.
Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een huisarts of assistente slijm wegnemen. Maar ze kunnen volgens mij wel de saturatie meten (hoeveel zuurstof krijgen ze binnen). Zonder koorts zou ik me geen zorgen maken over een longontsteking.
Dat vind ik heel bizar. Ik kan me niet voorstellen dat een assistente het Negeert als jij als moeder zegt dat je kind benauwd is.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Ik belde vanochtend weer met de huisarts omdat ik 3 weken echt te lang vind en het wordt naar mijn idee niet beter. De assistente wou me niet doorzetten naar de arts en gaf aan dat ik nog even moest afwachten.
Naar mijn idee heeft mijn dochter last van benauwdheid en raakt af en toe in ademnood maar volgens de assistente is dat niet zo en zijn haar symptomen normaal voor een verkoudheid.
Ik ben bang dat als het niet snel overgaat ze straks een longontsteking oid krijgt. Ze zit helemaal vol met slijm. Dat kan toch niet goed zijn. Op zijn minst kan de huisarts of zijn assistente de slijm wegnemen toch?
Ik voel me echt hopeloos 😩
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |