abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209055614
Mijn dochter is al 2 weken verkouden en het word naar mijn idee niet minder. Ze hoest erg veel, vooral s’avonds en heeft een verstopte neus. Nu las ik dat baby’s niet door de mond kunnen in en uitademen hier schrok ik best van. 😳
Vannacht moest ik haar uit haar bedje halen omdat haar neusje helemaal verstopt raakte en ze erg veel moeite leek te hebben. Ik heb haar vervolgens met het bovenlichaam op een kussen gelegd zodat ze niet platligt. Dat leek iets te helpen ondanks dat het sterk word afgeraden. Ze lag trouwens bij mij in bed.

We zijn vorige week al bij de huisarts geweest. Hij heeft haar nagekeken en naar de longen geluisterd. Hij gaf aan dat het allemaal onschuldig is en dat hij geen medicijnen wil geven omdat het niet goed is voor zo’n klein kindje dat juist antistoffen moet aanmaken.

Wat ik zelf geprobeerd heb is een neus aspirator. Ze gilde van de pijn (denk ik?) Ook begon ze aggressief te hoesten waardoor ik erg veel schrok dus dat durf ik nu niet meer te gebruiken.
Het enige wat ik nu nog gebruik is een neusspray en neusreiniger. Dat helpt maar heel beperkt. Ik hoor dat ze helemaal vol zit met slijm bij het in en uitademen. Klinkt een beetje als de motor van een oude auto.

hebben jullie nog tips?
  maandag 8 mei 2023 @ 10:18:25 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_209055701
Ui bij het bed?
Stomen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209055765
Niet kunnen ademen door de mond? Wat de neuk? Dit klinkt als iets wat ik jaren geleden al had moeten weten
-nee-
pi_209055816
Zoutoplossing en de snotzuiger erdoor. Baby’s bestaan volgens mij gewoon voor 80% uit snot.
pi_209055825
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:35 schreef Jentin het volgende:
Zoutoplossing en de snotzuiger erdoor. Baby’s bestaan volgens mij gewoon voor 80% uit snot.
Dat doe ik al
  maandag 8 mei 2023 @ 10:38:00 #6
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209055838
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:18 schreef Troel het volgende:
Ui bij het bed?
Stomen?
Opengesneden ui naast het bed werkte hier inderdaad ook mee :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_209055849
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:38 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Opengesneden ui naast het bed werkte hier inderdaad ook mee :Y
Nooit eerder van gehoord. Ik zal dat vanavond proberen. Thanks voor de tip
pi_209056036
Ik deed ook Luuf op een hydrofiel naast het hoofdje en onder de voetjes.

Maar het klinkt allemaal niet zo heftig en uitzonderlijk. Veel meer kun je gewoon niet doen. Die ui zorgde hier alleen voor trek in een frikadel speciaal :')
  maandag 8 mei 2023 @ 11:11:01 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_209056089
Ze kunnen wel door hun mond ademen hoor. Alleen niet als ze melk drinken. Dus dan verslikken ze zich wel drastisch als hun neus dicht zit.

Verder hoort het er vooral bij ja. Klopt, is kut, maar het gaat over. Niet te veel gaan kloten met allemaal middelen, het werkt zelden en je maakt jezelf er vooral gek mee. Sterkte!
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 8 mei 2023 @ 11:17:55 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209056163
Boeken aan een kant onder de poten van het ledikant
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_209056322
Ik heb een tijdje met mijn dochter onder de douche gestaan zodat ze wat kon stomen. Neusdruppels (kun je zo kopen bij de apotheek) en helaas de tijd uitzitten. Zolang er geen koorts is doet de arts er sowieso niets aan, althans bij ons niet. Het is wel zielig om te zien hoor, ook flessen drinken gaat rommelig omdat ze naar lucht moet happen.

Succes ^O^
  maandag 8 mei 2023 @ 11:43:41 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209056368
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:04 schreef Jentin het volgende:
Ik deed ook Luuf op een hydrofiel naast het hoofdje en onder de voetjes.

Maar het klinkt allemaal niet zo heftig en uitzonderlijk. Veel meer kun je gewoon niet doen. Die ui zorgde hier alleen voor trek in een frikadel speciaal :')
Bij jou of bij je baby? :P
pi_209056958
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:11 schreef SQ het volgende:
Ze kunnen wel door hun mond ademen hoor. Alleen niet als ze melk drinken. Dus dan verslikken ze zich wel drastisch als hun neus dicht zit.

Verder hoort het er vooral bij ja. Klopt, is kut, maar het gaat over. Niet te veel gaan kloten met allemaal middelen, het werkt zelden en je maakt jezelf er vooral gek mee. Sterkte!
Nee, de reflex om door de mond te ademen, komt pas na een paar maanden. Dus het is zeker iets om alert op te zijn.
  maandag 8 mei 2023 @ 14:48:25 #14
208890 June.
Seriously?
pi_209058248
Wat borstvoeding in elk neusgat druppelen ^O^
Shine bright like a diamond.
  maandag 8 mei 2023 @ 14:48:46 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_209058255
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Nee, de reflex om door de mond te ademen, komt pas na een paar maanden. Dus het is zeker iets om alert op te zijn.
Baby's zijn fysiek in staat om door de mond te ademen, maar de reflex zit inderdaad elders. Maar da's bij volwassenen volgens mij ook :P Daarom slapen ze onrustig, omdat ze niet snappen dat ze door hun mond moeten ademen. Maar voor zover ik weet is het hebben van een verstopt neusje niet levensbedreigend :P
disclaimer
pi_209058635
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Baby's zijn fysiek in staat om door de mond te ademen, maar de reflex zit inderdaad elders. Maar da's bij volwassenen volgens mij ook :P Daarom slapen ze onrustig, omdat ze niet snappen dat ze door hun mond moeten ademen. Maar voor zover ik weet is het hebben van een verstopt neusje niet levensbedreigend :P
Sjaak is er bijna aan overleden. Als we niet in het ziekenhuis waren geweest voor iets anders, had ik geen kind meer gehad. Omdat hij niet door zijn mond ademde. Ik neem het dus graag meer dan serieus. Ja, n=1, maar ik wens dat echt niemand toe.
pi_209058756
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Hier was ik dus bang voor.
Ik heb het idee dat ze dan veel hoest wanneer ze het benauwd krijgt. Daarom heb ik haar uit haar bedje gehaald vannacht. Ze was aan het kuchen en hoesten en ik merkte dat de neus helemaal verstopt was.

Overigens merkte in vanochtend op de kinderdagverblijf dat er een airco is. Dat is funnest met een verstopt neusje 😩
pi_209083222
Wij gebruikten otrivin baby monodose. Die knijp je leeg in de neusgaten. Dat is even heel erg schrikken voor de baby, maar je duwt wel de luchtwegen schoon voor een tijdje. Nadat onze jongste was opgenomen in het ziekenhuis met benauwdheid door RS-virus, kregen we die ook als tip mee. En het is mogelijk om neusspray met 0,25 mg/ml Xylometazoline te krijgen op recept. Maar daar zou ik niet gemakkelijk over denken. Over het algemeen kom je een eind met huis-tuin-en-keuken-middeltjes, en dan goed in de gaten houden of ze niet benauwd is (oppervlakkig/snel ademen, neusvleugelen).

En het is gewoon zwaar klote. Wij hebben ook weeeekenlang met een benauwd verkouden kind opgezeten midden in de nacht. Om wanhopig van te worden… Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209084120
Ik kreeg net de schrik van me leven voor de 2de keer.
Ik probeerde haar net borstvoeding te geven, ze verslikte zich en kon niet ademhalen en paar seconden. Ze werd rood en blauw. Echt verschrikkelijk. Ik durf haar nu niet meer te voeden. 😩
pi_209084194
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:12 schreef Phaidra het volgende:
Wij gebruikten otrivin baby monodose. Die knijp je leeg in de neusgaten. Dat is even heel erg schrikken voor de baby, maar je duwt wel de luchtwegen schoon voor een tijdje. Nadat onze jongste was opgenomen in het ziekenhuis met benauwdheid door RS-virus, kregen we die ook als tip mee. En het is mogelijk om neusspray met 0,25 mg/ml Xylometazoline te krijgen op recept. Maar daar zou ik niet gemakkelijk over denken. Over het algemeen kom je een eind met huis-tuin-en-keuken-middeltjes, en dan goed in de gaten houden of ze niet benauwd is (oppervlakkig/snel ademen, neusvleugelen).

En het is gewoon zwaar klote. Wij hebben ook weeeekenlang met een benauwd verkouden kind opgezeten midden in de nacht. Om wanhopig van te worden… Sterkte!
Ik belde vanochtend weer met de huisarts omdat ik 3 weken echt te lang vind en het wordt naar mijn idee niet beter. De assistente wou me niet doorzetten naar de arts en gaf aan dat ik nog even moest afwachten.

Naar mijn idee heeft mijn dochter last van benauwdheid en raakt af en toe in ademnood maar volgens de assistente is dat niet zo en zijn haar symptomen normaal voor een verkoudheid.
Ik ben bang dat als het niet snel overgaat ze straks een longontsteking oid krijgt. Ze zit helemaal vol met slijm. Dat kan toch niet goed zijn. Op zijn minst kan de huisarts of zijn assistente de slijm wegnemen toch?

Ik voel me echt hopeloos 😩
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:27:17 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_209085635
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Ik belde vanochtend weer met de huisarts omdat ik 3 weken echt te lang vind en het wordt naar mijn idee niet beter. De assistente wou me niet doorzetten naar de arts en gaf aan dat ik nog even moest afwachten.

Naar mijn idee heeft mijn dochter last van benauwdheid en raakt af en toe in ademnood maar volgens de assistente is dat niet zo en zijn haar symptomen normaal voor een verkoudheid.
Ik ben bang dat als het niet snel overgaat ze straks een longontsteking oid krijgt. Ze zit helemaal vol met slijm. Dat kan toch niet goed zijn. Op zijn minst kan de huisarts of zijn assistente de slijm wegnemen toch?

Is er geen mogelijkheid om online en afspraak te maken zodat je de assistente kunt omzeilen? EN anders vandaag gewoon bellen dat je toch echt een afspraak wilt, ook al zegt de assistente dat het erbij hoort. Je bent een nieuwe moeder en je maakt je zorgen en je wilt dat een arts naar je kind kijkt omdat je kind stikte.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209086185
Deze symptomen kunnen helaas wel 8 weken doorsudderen. Wat wij deden was dus spoelen met die monodose dingen, vervolgens direct aanleggen om te drinken. Dan is de neus nog redelijk vrij. Eventueel kolven en flesjes geven, dat is makkelijker drinken. Goed de vochtintake in de gaten houden. Dat was bij ons uiteindelijk de reden voor opname, hij wilde niet meer drinken, kreeg hoge koorts en werd heel afwezig/apathisch.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een huisarts of assistente slijm wegnemen. Maar ze kunnen volgens mij wel de saturatie meten (hoeveel zuurstof krijgen ze binnen). Zonder koorts zou ik me geen zorgen maken over een longontsteking.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209086290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:26 schreef Phaidra het volgende:
Deze symptomen kunnen helaas wel 8 weken doorsudderen. Wat wij deden was dus spoelen met die monodose dingen, vervolgens direct aanleggen om te drinken. Dan is de neus nog redelijk vrij. Eventueel kolven en flesjes geven, dat is makkelijker drinken. Goed de vochtintake in de gaten houden. Dat was bij ons uiteindelijk de reden voor opname, hij wilde niet meer drinken, kreeg hoge koorts en werd heel afwezig/apathisch.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat een huisarts of assistente slijm wegnemen. Maar ze kunnen volgens mij wel de saturatie meten (hoeveel zuurstof krijgen ze binnen). Zonder koorts zou ik me geen zorgen maken over een longontsteking.
Gisteravond heb ik wat melk uit een fles gegeven omdat ik borstvoeden simpelweg niet meer durfde na wat ik had meegemaakt. Vanochtend lukte het niet om voldoende af te kolven dus heb ik haar maar toch aangelegd. Ik haalde haar telkens weg, bang dat ze weer zou verslikken. Daar werd ze niet blij van. ☹
Uit een fles drinkt ze helaas erg weinig. Ze moet er nog aan wennen. Ze krijgt nooit meer dan 60/70cc binnen en dat gaat vaak in etappes dus ook niet in 1x. Ik merkte aan de luiers dat ze minder drinkt helaas.
pi_209113809
Bij ons hielp stomen icm zout oplossing neusspray wel redelijk.

De warme douche lang laten lopen zodat de badkamer goed vol met stoom stond en toen met onze baby in de badkamer gaan zitten.

Vind het trouwens wel vreemd dat je na 3 weken de dokter niet mag zien, hier mochten wij al langs komen na anderhalve week, al is het maar ter geruststelling.
pi_209117568
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:11 schreef Moederenkind het volgende:

[..]

Dat vind ik heel bizar. Ik kan me niet voorstellen dat een assistente het Negeert als jij als moeder zegt dat je kind benauwd is.

Dat slijm zal z’n tijd nodig hebben. Het is niet makkelijk weg te halen want het wordt telkens nieuw gemaakt. Maar als jij vindt dat je kind benauwd is en je maakt je daar zorgen om, dan zou ik tegen die assistente zeggen dat jij de huisarts wil spreken. En als ze dat weigert zou ik aankondigen dat je naar de eerste hulp gaat en dat je nadien met je huisarts zal bespreken dat je dat hebt gedaan omdat ZIJ weigert om je kind te laten onderzoeken
pi_209125993
Als de situatie niet verbeterd dit weekend, bel dan de hap. Ik vind het echt idioot van die assistente dat je nog steeds geen afspraak hebt gekregen.
Dus, hap bellen. Dan kan het ook zijn dat je door de dienstdoende ha wordt gebeld maar dan kan je iig vertellen wat er speelt. Want de onrust die jij nu voelt, is ook voor je dochter niet goed.
Sterkte!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_209127383
Wat een brutaal mens die assistente. Ik zou mij niet laten afwimpelen en desnoods gewoon aan de balie gaan staan. Anders naar de HAP inderdaad.

Je moedergevoel volgen. Wat anderen ook zeggen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_209127387
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 15:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Sjaak is er bijna aan overleden. Als we niet in het ziekenhuis waren geweest voor iets anders, had ik geen kind meer gehad. Omdat hij niet door zijn mond ademde. Ik neem het dus graag meer dan serieus. Ja, n=1, maar ik wens dat echt niemand toe.
Wow! Wat eng!
Born to Lose, but Built to Win.
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 14:28:54 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209162090
Hoe gaat het nu?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_209165877
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:28 schreef MaJo het volgende:
Hoe gaat het nu?
Ze heeft veel minder last van een verstopte neus. Dat is zo goed als voorbij. Ze heeft enkel een snotneusje en af en toe wat hoest. Van het weekend ging het redelijk oké
Vandaag werd ze opeens wakker met droge blaasjes op de voorhoofd. Ze had al een aantal dagen ervoor op dezelfde plek wat leek op een hele droge huid, soort schilfertjes. Ik dacht eerst aan eczeem of gewoon en droge huid. Maar Sinds vanochtend zijn het korsjes geworden en ze lijkt er veel last van te hebben omdat ze er continu aan wrijft en erdoor niet in slaap blijft. Daarnaast heeft ze ook een lichte verhoging, 37.6 en is duidelijk niet haarzelf. Heel hangerig, huilerig en moeilijk slapen.
Ik weet niet of het allemaal met elkaar samenhangt of gewoon puur toeval dat dit allemaal tegelijk gebeurt. Op de kinderdagverblijf dachten ze aan mond hand voet ziekte omdat ze 2 blaasjes op de hand heeft en een kleintje op de voet. Ze heeft niks in de mond voor zover ik kan zien en drinkt ook gewoon goed.
Morgen ga ik naar de huisarts maar ik word er echt hopeloos van 😫

[ Bericht 0% gewijzigd door Moederenkind op 15-05-2023 20:05:16 ]
pi_209169139
Net weer opnieuw gemeten en nu heeft ze koorts, 38.3.
Ik maak me best wel zorgen. 😣
  dinsdag 16 mei 2023 @ 06:15:54 #32
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209169576
Paracetamol gegeven? :)
pi_209169634
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 06:15 schreef KaBuf het volgende:
Paracetamol gegeven? :)
Nee. Ik weet niet helemaal zeker of ik dat ik huis heb. Ga zo even kijken.
Ik heb even gekeken of het gezakt is maar helaas. Nog 38.2. Verder lijkt ze vanochtend qua gedrag weer op haarzelf maar ze heeft dus nog wel koorts.
pi_209170299
Jemig net weer gebeld de assistente wil me weer niet doorlaten 😳
Dit is echt absurd.
Ze zegt kinderen zijn chronisch ziek. Ik moet afwachten en in de gaten houden dat ze niet langer dan 5 dagen koorts heeft.
Ze zou even gaan overleggen met de arts of ze echt gezien moet worden en dan belt ze terug.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2023 @ 09:02:51 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209170346
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 08:57 schreef Moederenkind het volgende:
Dit is echt absurd.
Ze zegt kinderen zijn chronisch ziek. Ik moet afwachten en in de gaten houden dat ze niet langer dan 5 dagen koorts heeft.
Ze zou even gaan overleggen met de arts of ze echt gezien moet worden en dan belt ze terug.
Niet accepteren dat je geen afspraak mag maken, je dochter is patient en jullie hebben er recht op gezien te worden. Dit gaat nergens meer over. Bel anders je zorgverzekeraar en geef aan dat je huisarts je kind na 4 weken ziekte niet voor de eerste keer wil zien.

Ze hebben het bij je huisarts waarschijnlijk druk door onderbezetting o.i.d. en schuiven daarom (op bevel van de huisarts) patiënten ter zijde. Belachelijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_209170480
Overstappen qua huisarts klinkt ook niet als een slecht idee als dit de "zorg" is die ze leveren...
Sarcasme. Herken het.
pi_209173664
Niet accepteren inderdaad
pi_209335771
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 08:57 schreef Moederenkind het volgende:
Dit is echt absurd.
Hoe is het afgelopen? :)
pi_209338268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 10:31 schreef 111210 het volgende:

[..]
Hoe is het afgelopen? :)
Het is redelijk gegaan.
Ik weet niet of ik het hier al had geschreven maar een week of 2 later kreeg ze weer vreselijk koorts en niet willen drinken. Waarschijnlijk had ze hand voet mondziekte omdat ze kleine blaasjes had op dr hand en voeten. Ik zag niets in haar mond maar omdat ze moeilijk dronk ga ik ervanuit dat ze die daar ook had.
Daar was ze gelukkig redelijk snel overheen. Maar plotseling had ze afgelopen weekend weer koorts. 😫
Gisteravond merkte ik dat ze weer aan het kuchen was omdat haar neusje weer verstopt is. Dus waarschijnlijk verkouden. Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat het niet weer zo heftig wordt als enkele weken geleden. Ik vind het zo vreselijk zielig dat ze in zo’n korte tijd zo vaak ziek is.
Ik vraag me af of dit aan een gebrek aan hygiëne bij kinderdagverblijf ligt? Thuis heeft ze met niemand anders dan mij zelf contact dus dan zal ze het bij het kdv hebben opgelopen.
Is het normaal voor een kind ik zo vaak ziek te zijn? Dit wordt de 3de keer in een kleine 2 maanden.
pi_209338518
Dat is denk ik wel normaal :P
Er valt ook niet schoon te maken tegen al die kinderen die hetzelfde stuk speelgoed in hun mond willen steken.
pi_209338567
Ik denk dat het echt verschilt, die van ons is maar 1x ziek geweest in 4 maanden maar mn nichtje was continu ziek het eerste jaar leek het.

In iedergeval sterkte, lijkt mij idd zwaar als je niet heel veel kan doen dan het uitzitten
pi_209339441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 15:37 schreef Lokasenna het volgende:
Dat is denk ik wel normaal :P
Er valt ook niet schoon te maken tegen al die kinderen die hetzelfde stuk speelgoed in hun mond willen steken.
Jeetje. Ik begin binnenkort weer op het werk. Ik hoop dat het tegen die tijd een stuk minder wordt. 😥
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:59:11 #43
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_209339872
Het is wel normaal dat kinderen vaak ziek zijn als ze net op het kdv beginnen. Dan krijgen ze alle virussen in 1 keer over zich heen. Mijn dochter begon pas met 9 maanden op het kdv en was toen ook 2 maanden achter elkaar ziek.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:46:43 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209342297
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:10 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Jeetje. Ik begin binnenkort weer op het werk. Ik hoop dat het tegen die tijd een stuk minder wordt. 😥
Het zal waarschijnlijk wel wat beter worden, want lente/zomer. Maar grote kans dat herfst en winter een groot snotfestijn wordt. 2x per maand een nieuwe verkoudheid valt dan echt nog wel onder normaal. Ik troost mezelf met het idee dat het elke winter daarna ietsje beter wordt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:07:53 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_209342529
Mijn eerste baby was nooit ziek maar ik ben door baby 2 en 3 keihard terugbetaald, en die gingen allemaal even vaak naar de kinderopvang, valt dus geen peil op te trekken :D

Jongste exemplaar begint nu na 2,5 jaar eindelijk te normaliseren maar mien god wat is dat jong veel ziek geweest :')

Sterkte er mee! Het is eindig! :*
disclaimer
pi_209346387
Ze zijn bij mij beiden wel veel ziek geweest de eerste twee jaar. Maar met het verschil dat de oudste snel stopte met eten en drinken, 2x in het ziekenhuis terecht kwam en een in een zielig hoopje baby veranderde, terwijl de jongste altijd bleef eten als een bootwerker, lekker wat reserves had en weer net zo snel was opgeknapt als dat hij ziek werd. Geef mij dat laatste dan maar :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209349760
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:55 schreef Phaidra het volgende:
Ze zijn bij mij beiden wel veel ziek geweest de eerste twee jaar. Maar met het verschil dat de oudste snel stopte met eten en drinken, 2x in het ziekenhuis terecht kwam en een in een zielig hoopje baby veranderde, terwijl de jongste altijd bleef eten als een bootwerker, lekker wat reserves had en weer net zo snel was opgeknapt als dat hij ziek werd. Geef mij dat laatste dan maar :P.
Mijn dochter drinkt gelukkig veel en graag behalve toen ze vermoedelijk die blaasjes in haar mond had maar dat duurde ook maar 2 daagjes. Voor de rest maakt ze ook geen zieke indruk. Het is vooral dat ik als moeder merk dat ze veel ongemak heeft en slecht slaapt wanneer haar neusje verstopt is. Ik slaap dan automatisch ook heel slecht omdat ik haar in de gaten wil houden.
Gisternacht heb ik maar 1-2 uurtjes geslapen. Ik probeerde haar op allerlei manieren zo te leggen dat ze beter kon ademen. Op een kussen, in de woonkamer, op mijn borst, in mijn armen. Echt alles geprobeerd maar zij sliep wel gewoon door het kuchen heen. Dus soms weet ik ook niet of ik er goed aan doe om haar van houding te wisselen of dat ik haar beter gewoon kan laten liggen 😫
pi_209350546
In dit wetenschappelijke artikel staat dat de mondademhaling vanaf 6 weken al beter mogelijk is. Ik zou me met (bijna?) 5 maanden niet meer zoveel zorgen maken. Als zij door het kuchen heen slaapt, zou ik haar laten liggen en proberen zelf ook zo veel mogelijk slaap te pakken. Want het blijft natuurlijk extreem vermoeiend!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')