Met wat voor materiaal/stof? Het moet er natuurlijk nog wel een beetje mooi zijn en niet te veel in gewicht toenemen; de box is al zwaar door t metaalquote:
Aan de binnenkant. Piepschuim of zoiets.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:55 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Met wat voor materiaal/stof? Het moet er natuurlijk nog wel een beetje mooi zijn en niet te veel in gewicht toenemen; de box is al zwaar door t metaal
Ja schuim zit er aan de binnenkant; in eerste instantie geplaatst om de inhoud tegen stootschade te beschermen. Dat scheelt al.quote:
Nog een laag er tegenaan plakken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:01 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ja schuim zit er aan de binnenkant; in eerste instantie geplaatst om de inhoud tegen stootschade te beschermen. Dat scheelt al.
en isoleren aan de buitenkant zodat de zon er niet rechtstreeks op schijnt en er lucht langs heen stroomt, aan de binnenkant doet niet zo veel..quote:
Oke dus een andere kleur dan zwart spuiten. (Donker)rood goed?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
en isoleren aan de buitenkant zodat de zon er niet rechtstreeks op schijnt en er lucht langs heen stroomt, aan de binnenkant doet niet zo veel..
je box warmt op door de zon, alles wat in die box zit wordt een oven, isolatie aan de binnenkant doet geen drol.
als je aan de buitenkant er voor zorgt dat de zon niet op je box schijnt en de warmte die wel op het oppervlakte komt kan wegvloeien via de lucht wordt die box niet heel veel warmer dan de lucht temperatuur
(in een tent is het ook bloedheet als de zon er op staat, maar zet je er een partytent of parasol overheen dan is het binnen net zo warm als de buitenlucht)
En hoe kan ik het isoleren en er voor zorgen dat de hitte met de lucht kan stromen?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
en isoleren aan de buitenkant zodat de zon er niet rechtstreeks op schijnt en er lucht langs heen stroomt, aan de binnenkant doet niet zo veel..
je box warmt op door de zon, alles wat in die box zit wordt een oven, isolatie aan de binnenkant doet geen drol.
als je aan de buitenkant er voor zorgt dat de zon niet op je box schijnt en de warmte die wel op het oppervlakte komt kan wegvloeien via de lucht wordt die box niet heel veel warmer dan de lucht temperatuur
(in een tent is het ook bloedheet als de zon er op staat, maar zet je er een partytent of parasol overheen dan is het binnen net zo warm als de buitenlucht)
Net ff de handleiding van mijn boormachine erbij gepakt. Staan inderdaad wel dat soort temperaturen in. Maar ik zou denken dat zo'n machine dat echt wel aankan. Als ik de mijne goed belast wordt ie ook echt heet. De achterkant is dan te heet om aan te raken. Zou er niet zo bang om zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Je zou met de boormachine die niet te heet mag worden ook gaten in de box kunnen boren om ventilatie te maken en hiermee te koelen.
Haha dat is misschien niet zo'n gek ideequote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Je zou met de boormachine die niet te heet mag worden ook gaten in de box kunnen boren om ventilatie te maken en hiermee te koelen.
Ik ben van plan hem vandaag wit te laten schilderen. Wat betredt aluminium folie.. Ik ben bang dat het de box minder mooi maakt.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
- iets wits of reflecterend overheen leggen
- inpakken in alu folie
- wit schilderen
Het wordt te heet door de straling niet door de lucht, dus isolatie heeft alleen zin als dit straling tegenhoudt. Alu folie werkt dan al voldoende tot excelent.
Zo handig ben ik niet, maar zeker wel een goed idee!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 13:17 schreef Watuntrik het volgende:
En inderdaad ventileren...
Hoeveel Volt levert zo'n Scooter tegenwoordig? 12 of 6? Leuk klusje bouw een PC fan in de box met een schakelaartje die lopen ook wel op 6 volt alleen wat langzamer dan. Dan wordt het zolang die loopt niet veel warmer dan de luchttemperatuur de je er doorheen trekt.
Helpt niks natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:53 schreef GewoonUitNL het volgende:
Ook dacht ik eraan de boor in een oud laken te wikkelen en zo in de box te leggen. Maar twijfel of dat hem koel houdt of juist warmer maakt. Wat denken jullie?
Als je deze dan weer in een koelbox met een koud koelelement legt zal het wel helpen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:53 schreef GewoonUitNL het volgende:
Ook dacht ik eraan de boor in een oud laken te wikkelen en zo in de box te leggen. Maar twijfel of dat hem koel houdt of juist warmer maakt. Wat denken jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |