Echt zunne grote vetpot jonguh!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alsof niemand weet hoe hoog het minimumloon is in Nederland. Toch bijna ¤ 2.000 per maand, waarmee Nederland als het goed is op Luxemburg na het hoogste minimumloon kent.
hoezo deksel op de neus?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:36 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Echt zunne grote vetpot jonguh!
En al die werkgevers die in veel te veel functies pal op het minimum zijn blijven zitten als ware het een maximum, ik snap heel goed dat die het deksel nu op hun neus krijgen. Moet je maar fatsoenlijk betalen.
In vergelijking met het EU gemiddelde is het gewoon hoog. En waarom zou je voor ongeschoold werk een topsalaris moeten krijgen? Ik snap dat mensen dat graag willen, maar heel realistisch is dat niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:36 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Echt zunne grote vetpot jonguh!
En al die werkgevers die in veel te veel functies pal op het minimum zijn blijven zitten als ware het een maximum, ik snap heel goed dat die het deksel nu op hun neus krijgen. Moet je maar fatsoenlijk betalen.
ze dachten dat men zei , wil jij soms zakkenvuller wordenquote:Op zondag 7 mei 2023 15:51 schreef Alpha0 het volgende:
Nogmaals , waarom hebben vakkenvullers voor deze baan gekozen als ze het salaris te laag vonden?
Groepsdwangquote:Op zondag 7 mei 2023 15:51 schreef Alpha0 het volgende:
Nogmaals , waarom hebben vakkenvullers voor deze baan gekozen als ze het salaris te laag vonden?
Vergelijking maken met andere landen vind ik lastig.quote:Op zondag 7 mei 2023 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In vergelijking met het EU gemiddelde is het gewoon hoog. En waarom zou je voor ongeschoold werk een topsalaris moeten krijgen? Ik snap dat mensen dat graag willen, maar heel realistisch is dat niet.
Wat is volgens jou een fatsoenlijk salaris overigens?
Ik snap wel dat die zaken ook meespelen. Maar ik moet voor mij werk nogal eens elders zijn en ik woon ook nog eens in Malta. Dus ik heb wel een redelijk zicht op de verschillen her en der.quote:Op zondag 7 mei 2023 16:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Vergelijking maken met andere landen vind ik lastig.
In plaats van een lijstje met bedragen waaruit blijkt dat het minimum salaris in Nederland hoger is dan in Spanje, zou het eerlijker zijn om de kosten voor levensonderhoud in een land, zoals wonen, boodschappen en gezondheidzorg, weer te geven als percentage van het minimum inkomen. Veel mensen willen waarschijnlijk graag 20% van hun inkomen inleveren als de kosten die zij voor levensonderhoud moeten maken 30% lager is.
De groepen die steeds roepen dat men moet werken voor geld, en iedereen die onvoldoende geld heeft buitensluiten en/of beledigen.quote:
laten we dan beginnen met het stoppen met heffen van belasting tot een bepaald inkomen, box 0quote:Op zondag 7 mei 2023 17:11 schreef torentje het volgende:
[..]
De groepen die steeds roepen dat men moet werken voor geld, en iedereen die onvoldoende geld heeft buitensluiten en/of beledigen.
De groepen die steeds roepen? Waar?quote:Op zondag 7 mei 2023 17:11 schreef torentje het volgende:
[..]
De groepen die steeds roepen dat men moet werken voor geld, en iedereen die onvoldoende geld heeft buitensluiten en/of beledigen.
Vraag dat maar aan Steven Berghius.quote:
https://www.volkskrant.nl(...)ndig-vindt~b3e3a7f0/.quote:De gemiddelde loonstijging die is afgesproken in nieuwe cao’s ligt hoger dan De Nederlandsche Bank (DNB) raadzaam vindt. DNB-president Klaas Knot vreest al een zogeheten loon-prijsspiraal bij 6 tot 7 procent, maar de stijging zit daar inmiddels al zeker een half procentpunt boven0
Het zal de FNV jeuken. Die zijn alleen maar bezig met hun eigen belang.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:40 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom die exorbitante looneisen dus heel gevaarlijk zijn:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ndig-vindt~b3e3a7f0/.
Een nog harder opgejaagde inflatie lijkt me in niemands belang.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal de FNV jeuken. Die zijn alleen maar bezig met hun eigen belang.
Als je ziet hoeveel bonus de top heeft gekregen en hoeveel rendement de aandeelhouders hebben binnengeharkt, en hoezeer ahold en de leveranciers zelf aan krimpflatie en graaiflatie doen, dan is het wel heel erg vals om de hard werkende onderlaag die gewoon een eerlijk meegroeiend loon wil, hiervan de schuld in de schoenen te schuiven.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een nog harder opgejaagde inflatie lijkt me in niemands belang.
Kan je van 'de werkgevers' ook zeggen, de winsten moeten minimaal gelijkblijvenquote:Op maandag 8 mei 2023 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal de FNV jeuken. Die zijn alleen maar bezig met hun eigen belang.
Volgens mij geef ik nergens iemand de schuld.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel bonus de top heeft gekregen en hoeveel rendement de aandeelhouders hebben binnengeharkt, en hoezeer ahold en de leveranciers zelf aan krimpflatie en graaiflatie doen, dan is het wel heel erg vals om de hard werkende onderlaag die gewoon een eerlijk meegroeiend loon wil, hiervan de schuld in de schoenen te schuiven.
Het ging niet om jou, maar om Knot. Wat hij zegt is vals, of op zijn minst niet de volledige waarheid.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
We willen allemaal dat iedereen een hoger loon krijgt, maar daar willen we niet voor betalen.
Het verhogen van de bonus van een paar CEO's doet niks met de inflatie, het verhogen van alle lonen met 7% of hoger doet dat wel. Je kunt het daar mee eens zijn of niet, maar uiteindelijk heeft Knot daar gewoon gelijk in.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het ging niet om jou, maar om Knot. Wat hij zegt is vals, of op zijn minst niet de volledige waarheid.
De aandeelhouders en de top, waar het meeste geld en de meeste winst zit, zij zijn degenen die niet willen betalen. Die willen alleen maar nog rijker worden, ten koste van de werkende onderlaag en de klant. De klant betaalt nu flink al door de prijsverhogingen, die in veel gevallen hoger zijn dan de werkelijke inflatie. Dat alleen is al vrij misdadig. En de werkers betalen doordat hun lonen niet meegroeien met inflatie en hun arbeidsvoorwaarden kut zijn, terwijl de top zichzelf wel elke keer een riante verhoging en bonus toebedeelt.
Maar nee niet vragen om fatsoenlijke lonen en betere voorwaarden want dan is de inflatie jouw schuld! Hou toch op met die verlakkerij.
De onderkant van de samenleving kan gewoon niet meer betalen, omdat de bovenkant van de samenleving de hand op de knip houdt.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
We willen allemaal dat iedereen een hoger loon krijgt, maar daar willen we niet voor betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |