abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208854004
Supermarktconcern Albert Heijn moet werknemers in zijn distributiecentra meer loon betalen, anders worden de winkels niet meer bevoorraad en raken de schappen leeg. Daarvoor waarschuwen FNV en CNV in een ultimatum aan de AH-directie. Ze willen voor zondagavond ’een fatsoenlijk antwoord’ uit Zaandam, anders volgen er acties.

Volgens CNV en FNV is de actiebereidheid onder de werknemers groot. Dat bleek ook eerder deze maand al. Toen was er twee dagen lang een wilde staking in het grootste logistiek centrum van Albert Heijn in Pijnacker. Ook in Tilburg werd het werk korte tijd neergelegd.

De AH-directie wil de medewerkers in de dc’s dit jaar 6 % meer loon betalen. In januari volgend jaar zou daar nog eens 2% bovenop komen. De bonden vinden dat veel te weinig. „De inflatie kwam vorig jaar boven de 10% uit”, zegt CNV-bestuurder Soraya Faez. „De top heeft zichzelf daarvoor al rijkelijk gecompenseerd. Maar medewerkers kregen er vorig jaar maar 2,75% bij. Albert Heijn zal hen echt een heel eind tegemoet moeten komen.”

Frustreren
In de zes distributiecentra van Albert Heijn werken ongeveer 6000 mensen, waarvan de helft uitzendkrachten. Vanuit die centra worden alle supermarkten in Nederland en België bevoorraad. Sinds februari wordt onderhandeld over een nieuwe cao, maar de bonden klagen over de opstelling van de AH-directie. „Ze doen er alles aan om de boel te frustreren”, zegt Faez. Daardoor zijn volgens haar eventuele acties wel over de Pasen heen getild.

„Als het aan Albert Heijn ligt, leveren de mensen overal op in”, zegt haar FNV-collega Shefania Sewbaks. „Het gaat om ruim 8% aan koopkracht.” De directie wil bovendien de toeslagen voor werken op zondag met de helft verminderen. De bonden vinden dat onacceptabel.

’Langer wachten’
Albert Heijn waarschuwt in een reactie dat werknemers nu langer op hun loonsverhoging moeten wachten. Bovendien vindt de supermarktketen het eigen voorstel helemaal niet zo mager: ,,Met dit bod is de structurele loonstijging voor medewerkers van de distributiecentra na één jaar meer dan 8%. Dit ligt boven het gemiddelde van nieuwe cao’s die nu voor één jaar worden afgesloten.”

Het bedrijf benadrukt dat medewerkers een bovenmodaal salaris krijgen en jaarlijks 55 vrije dagen hebben. Dat kan oplopen tot negentig dagen per jaar.

https://www.telegraaf.nl/(...)pen-bij-albert-heijn

Hamsteren!!!
pi_208854043
Ah is leuk en niet leuk

de knappe ( lekkere ) meisjes komen op de lekkere en intresante dingen af die ze bij de ah verkopen,

maar snobs en saai vervelende mannen en jongemannen en wannebe machoes komen dan weer op die knappe meisjes af, In de ah dus.

echt voor mij een reden om niet altijd naar de ah te gaan, maar het niet gaan doe ik met pijn in mijn hart, zowel voor de lekkere hapjes als voor de knappe studentes die ik dan mis
pi_208854063
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:40 schreef realnice11 het volgende:
Ah is leuk en niet leuk

de knappe ( lekkere ) meisjes komen op de lekkere en intresante dingen af die ze bij de ah verkopen,

maar snobs en saai vervelende mannen en jongemannen en wannebe machoes komen dan weer op die knappe meisjes af, In de ah dus.

echt voor mij een reden om niet altijd naar de ah te gaan, maar het niet gaan doe ik met pijn in mijn hart, zowel voor de lekkere hapjes als voor de knappe studentes die ik dan mis
Gewoon door de ramen kijken a la de wallen.
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:42:18 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208854066
quote:
Het bedrijf benadrukt dat medewerkers een bovenmodaal salaris krijgen en jaarlijks 55 vrije dagen hebben. Dat kan oplopen tot negentig dagen per jaar.
Waarom geloof ik dat niet.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:43:36 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208854083
Genoeg aandeelhouders die een dagje kunnen komen vakkenvullen.
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:46:25 #6
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208854111
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Denk dat meer dan de helft van de mensen in de DCs gedetacheerd zijn van uitzendbureaus.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:47:18 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208854125
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:46 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Denk dat meer dan de helft van de mensen in de DCs gedetacheerd zijn van uitzendbureaus.
Beetje dom dozen schuiven en dan bovenmodaal pakken. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt.

Het is gewoon niet logisch om zo'n ongeschoolde baan zoveel te betalen. Zeker supermarkten staan er niet om bekend.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_208854889
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:47 schreef Gunner het volgende:

[..]
Beetje dom dozen schuiven en dan bovenmodaal pakken. Ik heb de verkeerde keuze gemaakt.

Het is gewoon niet logisch om zo'n ongeschoolde baan zoveel te betalen. Zeker supermarkten staan er niet om bekend.
Ik zou m’n dag niet willen vullen met dozen sjouwen.
pi_208854893
quote:

[..]
Omdat het niet waar is?

Vakantie Medewerkers met een voltijd dienstverband hebben op jaarbasis recht op 160 wettelijke vakantie uren en 48 bovenwettelijke vakantie uren. In totaal heeft de medewerker daarmee 208 vakantie uren. Als de medewerker volgens rooster op vrijdagnacht of zaterdag werkt, en de opvolgende maandag een vrije dag wenst op te nemen, dan wordt dit in principe toegestaan. De medewerker kan als hij dit wenst 15 dagen aaneengesloten vakantie opnemen. De medewerker kan in overleg met Albert Heijn 1 keer per 2 jaar 6 weken aaneengesloten vakantie opnemen. Als van deze 6 weken er 4 weken of meer tijdens het hoogseizoen worden opgenomen, mogen in het voorafgaande of opvolgende kalenderjaar maximaal 2 weken in het hoogseizoen liggen. Bij het opnemen van vakantie blijft eventuele ingeplande ADV staan. De vakantie wordt opgenomen over het resterend aantal te werken uren volgens het werkrooster.
pi_208854899
Daar gaan we weer....
pi_208854929
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:37 schreef QAnonn het volgende:
Het bedrijf benadrukt dat medewerkers een bovenmodaal salaris krijgen en jaarlijks 55 vrije dagen hebben.
Dat zijn 11 weken vakantie. Zijn er vacatures?
pi_208854962
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 18:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Vakantie Medewerkers met een voltijd dienstverband hebben op jaarbasis recht op 160 wettelijke vakantie uren en 48 bovenwettelijke vakantie uren.
Dat zijn geen 55 dagen, als ik het zo snel uitreken.
55*8= iets van 540 uur of zo toch?
pi_208855170
quote:

[..]
De catch is waarschijnlijk dat je die vakantiedagen niet vrij mag opnemen en dat ze worden ingeroosterd door de appie en dat die ze ook twee minuten van te voren weer ingetrokken kunnen worden. En als je dan net op vakantie bent en dus niet kan komen word je er insta uitgetieft zonder recht op ww, want "werkweigering".
pi_208860096
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:08 schreef Farenji het volgende:

[..]
De catch is waarschijnlijk dat je die vakantiedagen niet vrij mag opnemen en dat ze worden ingeroosterd door de appie en dat die ze ook twee minuten van te voren weer ingetrokken kunnen worden. En als je dan net op vakantie bent en dus niet kan komen word je er insta uitgetieft zonder recht op ww, want "werkweigering".
Het lijkt mij sterk dat ze de arbeidswet overtreden op dit gebied.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208860148
Tja ze moeten ergens die grote winst op pakken
  zaterdag 22 april 2023 @ 10:01:05 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208860208
Holy shit! 55 dagen vrij?!

Wat zeuren ze daar?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208871005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:08 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wat een onzin.
pi_208871019
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:01 schreef Red_85 het volgende:
Holy shit! 55 dagen vrij?!

Wat zeuren ze daar?
Op zondag werken en daar een compensatiedag voor krijgen, resultaat is 0
  zondag 23 april 2023 @ 11:15:56 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208871185
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 11:03 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Op zondag werken en daar een compensatiedag voor krijgen, resultaat is 0
Oow nee, wat is dat voor bullshit?
Ok ok ok, staken dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208871236
Misschien heel cynisch, maar bedoelt de AH die 55 vrije dagen niet zo dat je dan (dus) 310 dagen werkt?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_208874894
En zo blijven de vakbonden het inflatievuurtje aanwakkeren met hun debiele looneisen en stakingen.
PWBF
  zondag 23 april 2023 @ 17:34:18 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208877065
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:37 schreef QAnonn het volgende:

Ik neem aan dat ze 'bovengemiddeld' bedoelen ipv 'bovenmodaal'?

En 55 vakantiedagen ipv vrije dagen? Want anders zouden ze 310 dagen per jaar werken. Dat is 6 dagen per week.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 april 2023 @ 20:14:00 #23
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_208878979
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 15:39 schreef Nielsch het volgende:
En zo blijven de vakbonden het inflatievuurtje aanwakkeren met hun debiele looneisen en stakingen.
Dit idd, flikker gewoon op met al kutverhogingen steeds voor ongeschoold werk.
Als je meer wilt verdienen zorg dat je een vak leert.
Straks kan ik net zo goed vakken gaan vullen voor hetzelfde loon.
pindazakje
pi_208878980
@Starhopper vul jij hier aan met je OP uit het gesloten topic?
pi_208879059
Welk verschil gaat dat maken eigenlijk? Of zijn die buitenlandse studentenvakkenvullers hier zo lui dat de schappen vaak leeg zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')