Al dat beton en cement heeft ook wel een lekkere thermische massa waardoor het lang duurt voor het binnen opwarmt. Een andere isolatie met meer massa had voor een nog langere faseverschuiving kunnen zorgen maar ik weet niet of dat nog nodig is.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:26 schreef Wiedanwel het volgende:
Superleuk om dit project zo gedetailleerd te kunnen volgen! En leuk om te zien dat je een broodjesvloer ook als dak kunt gebruikenHeeft dat nog voordelen t.o.v. houten constructies die we in NL veel gebruiken?
Ik had liever een ander soort isolatie gehad maar dit is wat hier overal verkocht wordt. Omdat ons terrein niet bereikbaar is met grote vrachtwagens zijn we gebonden aan lokale leveranciers met kleinere vrachtwagens.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:15 schreef _mido het volgende:
[..]
Al dat beton en cement heeft ook wel een lekkere thermische massa waardoor het lang duurt voor het binnen opwarmt. Een andere isolatie met meer massa had voor een nog langere faseverschuiving kunnen zorgen maar ik weet niet of dat nog nodig is.
Ik nam aan zelf weg gehaald ivm het hoge water?quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:21 schreef Seven. het volgende:
Wat ruk dat je zonnepanelen gestolen zijn.
Heb je dat cement nou serieus zelf gestort op het dak?
Inderdaad.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik nam aan zelf weg gehaald ivm het hoge water?
Hahaha, ik wilde niet het risico lopen om onder stroom te staan dus weggehaald.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:21 schreef Seven. het volgende:
Wat ruk dat je zonnepanelen gestolen zijn.
Heb je dat cement nou serieus zelf gestort op het dak?
Panelen staan nu een stuk hoger, als ze daar nog onder water komen te staan dan hebben we een probleem. Dan staan alle terrassen eronder ook onder water namelijk.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:08 schreef Seven. het volgende:
Bohhh, wat een werk! Maar mooi resultaat (en fijn dat je panelen niet gejat zijn).
Zo deed ik dat ook in een van onze kampen in Afrika ook. Een donkey boiler noemden ze het daar. Oude gasfles op de kop getikt. Gat er boven en onderin gemaakt, pijp erdoorheen gestoken als schoorsteen en dichtgelast. Daarna onder een gat voor water ingang, en bovenin voor uitgang water. Dat aangesloten op de douche. Vuurtje eronder en in 5-10 minuten had je warm water. M'n voorganger zat al 18 maanden in dat kamp, en had nooit warm water gehad om te douchen. En rond deze tijd van het jaar vriest het soms s'nachts daar. Ik heb die donkey boiler binnen 2 dagen in elkaar gezet, hou toch wel van een warme douche, zeker als het koud is!quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:19 schreef Managarm het volgende:
[ afbeelding ]
Onze houtkachel samen met ons warmwatersysteem. Een boiler die op hout en op elektriciteit het water kan verwarmen. In de zomer staat ie op een tijdklok, in de winter ligt het aan hoe vol de accu's zijn, te laag betekent hout stoken. De hoeveelheid hout die nodig is voor de 90 liter water is niet heel erg veel. Het concept is heel simpel, een pijp die door de tank heen loopt, het geeft hetzelfde geluid als een rocketstove.
Geweldig, een warme douche 's ochtends is een van de basisbehoeften in mijn belevingswereld. De Portugese naam is overigens: Bailarina.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zo deed ik dat ook in een van onze kampen in Afrika ook. Een donkey boiler noemden ze het daar. Oude gasfles op de kop getikt. Gat er boven en onderin gemaakt, pijp erdoorheen gestoken als schoorsteen en dichtgelast. Daarna onder een gat voor water ingang, en bovenin voor uitgang water. Dat aangesloten op de douche. Vuurtje eronder en in 5-10 minuten had je warm water. M'n voorganger zat al 18 maanden in dat kamp, en had nooit warm water gehad om te douchen. En rond deze tijd van het jaar vriest het soms s'nachts daar. Ik heb die donkey boiler binnen 2 dagen in elkaar gezet, hou toch wel van een warme douche, zeker als het koud is!
[ afbeelding ]
Stapje voor stapje. Dan merk eigenlijk altijd weer hoe je met stug doorwerken ook door ogenschijnlijk eindeloze klussen kan komen. 1000 emmers… pfffquote:Op woensdag 19 juli 2023 20:37 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, met emmers omhoog, een stuk of 1000. Was best wel wat werk
Ja die emmers was wat minder. Op de vide takelden we met de elektrische lier gewoon de kruiwagen omhoog, dat was iets handiger.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:43 schreef manny het volgende:
[..]
Stapje voor stapje. Dan merk eigenlijk altijd weer hoe je met stug doorwerken ook door ogenschijnlijk eindeloze klussen kan komen. 1000 emmers… pfff
Maar, aan klussen voorlopig geen gebrek als ik zo even meelees.
Zonder trekker en kruiwagen ben je nergens!quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:37 schreef Managarm het volgende:
Wat onderhoud aan de tractor, nieuwe achterbanden. Dat doet zeer, ze zijn best duur (220 euro per band).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja wordt overal voor gebruikt die tractorquote:Op zaterdag 22 juli 2023 16:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zonder trekker en kruiwagen ben je nergens!
Beetje late reactie maar leuk, ik zal het eens proberen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Ze zijn echt zo leuk![]()
Ik had ooit een verzorg ezeltje en die was dol op waterijs. Hield ik het ijsje voor hem en stond hij er genietend van te likken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |