abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212219529
Oioioi goede aflevering
pi_212219554
quote:
11s.gif Op maandag 29 januari 2024 21:55 schreef golfer het volgende:
De hele domme drogist over het doden van goede en slechte bacteriën. _O-
Ik moest ook al lachen :D Wat kramen mensen soms toch onzin uit met een stalen gezicht alsof ze het zeker weten.

Verder wist ik dit al, dat je geen mondwater (en zeker niet op alcoholbasis) moet gebruiken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212220331
Jaren geleden eens mondwater van Aquafresh gebruikt: ik had nog nooit zoveel tandsteen. Gestopt met mondwater en meteen was het weer normaal...
pi_212221711
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 22:20 schreef Isabeau het volgende:

Ik moest ook al lachen :D Wat kramen mensen soms toch onzin uit met een stalen gezicht alsof ze het zeker weten.

Verder wist ik dit al, dat je geen mondwater (en zeker niet op alcoholbasis) moet gebruiken.
Ook aan die telefoon he :D
Er wordt heel wat lulkoek verkocht in NL :P
pi_212222863
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 22:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mwa, ik vind het ook een beetje de gewone, kleine man belachelijk maken terwijl die waarschijnlijk ook maar afgaat op hetgeen de marketingafdeling van een of andere multinational hem verteld. Ja, het is onjuist en dat mag ie best weten, maar toch.
Zoals gebruikelijk quasi argeloos en onbevangen het interview ingaan terwijl je enige doel is om die man exact dat te laten zeggen voor de camera. En aangezien ze daarom geen fabriek meer inkomen misbruiken we in plaats daarvan maar de buurtdrogist maar voor (althans zo zag ie er uit). Niet echt mensen die bekend staan om hun media-ervaring en gewiekste antwoorden.
anonieme razernist
  dinsdag 30 januari 2024 @ 12:00:13 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212223050
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:40 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Mwa, ik vind het ook een beetje de gewone, kleine man belachelijk maken terwijl die waarschijnlijk ook maar afgaat op hetgeen de marketingafdeling van een of andere multinational hem verteld. Ja, het is onjuist en dat mag ie best weten, maar toch.
Zoals gebruikelijk quasi argeloos en onbevangen het interview ingaan terwijl je enige doel is om die man exact dat te laten zeggen voor de camera. En aangezien ze daarom geen fabriek meer inkomen misbruiken we in plaats daarvan maar de buurtdrogist maar voor (althans zo zag ie er uit). Niet echt mensen die bekend staan om hun media-ervaring en gewiekste antwoorden.
tja, de formule is oud geworden en waarschijnlijk ook de reden waarom ze niet welkom zijn in veel bedrijven.
pi_212223207
Ik vond de tandarts-receptioniste nog het schattigst O+ Al jaren mondwater gebruiken en dan toch even navragen en helemaal geschrokken terug komen aan de telefoon dat het dus helemaal niet goed voor je is. Ze klonk heerlijk authentiek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212223221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
tja, de formule is oud geworden en waarschijnlijk ook de reden waarom ze niet welkom zijn in veel bedrijven.
Ik erger me op zich wel aan de wijze van vragen. Een beetje dat doen alsof je simpel en dom bent, maar ondertussen al wel gewoon weten hoe het wel zit. Doe dan gewoon normaal en zeg direct dat het niet klopt wat ze verkopen/zeggen. Maar ja, dan wil misschien ook niemand worden geinterviewd.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 12:19:50 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212223259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik erger me op zich wel aan de wijze van vragen. Een beetje dat doen alsof je simpel en dom bent, maar ondertussen al wel gewoon weten hoe het wel zit. Doe dan gewoon normaal en zeg direct dat het niet klopt wat ze verkopen/zeggen. Maar ja, dan wil misschien ook niemand worden geinterviewd.
Als je pretendeert journalistiek bezig te zijn, moet je je als journalist gedragen.
Wees gewoon oprecht, eerlijk en ga bezig met het onderwerp en probeer niet te appelleren aan onderbuik en een act neer te zetten.
De thema's zijn vaak prima, maar de aanpak is een soort kinderprogramma met minachting voor kinderen.
pi_212223278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Als je pretendeert journalistiek bezig te zijn, moet je je als journalist gedragen.
Wees gewoon oprecht, eerlijk en ga bezig met het onderwerp en probeer niet te appelleren aan onderbuik en een act neer te zetten.
De thema's zijn vaak prima, maar de aanpak is een soort kinderprogramma met minachting voor kinderen.
Ja, mee eens hoor. Ik ben altijd heel nieuwsgierig naar hun bevindingen. Interviews met experts etc. Dat is een reden om te kijken. Dat kinderlijke ' oh? hoe zit dat dan? oh echt?' aan de telefoon en zo is echt vreselijk.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 12:31:27 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212223359
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, mee eens hoor. Ik ben altijd heel nieuwsgierig naar hun bevindingen. Interviews met experts etc. Dat is een reden om te kijken. Dat kinderlijke ' oh? hoe zit dat dan? oh echt?' aan de telefoon en zo is echt vreselijk.
Dit
  maandag 5 februari 2024 @ 13:17:37 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212305726
Vanavond:

Ga er maar aan staan: de weg vinden in het aanbod van tientallen merken en soorten olijfolie in de supermarkt. Er is geraffineerde en ongeraffineerde olijfolie, extra vierge, milde en traditionele olijfolie, groene en gele olijfolie en dan ook nog olijfolie met allerhande blends, geurtjes en smaakjes. Wat is het verschil tussen al die varianten?

De huishoudjournalisten van Keuringsdienst van waarde reizen af naar de landen waar de olijfolie vandaan komt en vragen de producenten het hemd van het lijf. Is groene olijfolie echt gezonder dan gele? Wat is het verschil tussen vierge en extra vierge? Kan men daar ook gewoon mee bakken, of liever niet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 februari 2024 @ 15:19:40 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212307164
He? Maar hoe kunnen bomen nu maagd zijn?
Voorgeschreven hoe er geperst moet worden? Is dat niet in strijd met de persvrijheid?
pi_212307540
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
He? Maar hoe kunnen bomen nu maagd zijn?
Voorgeschreven hoe er geperst moet worden? Is dat niet in strijd met de persvrijheid?
We reisden naar Italië, Griekenland en Spanje en tevens bezochten we Turkije en Marokko om achter de geheimen van deze wonderolie te komen.
anonieme razernist
  maandag 5 februari 2024 @ 15:59:14 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212307683
Al eerder werd er olijfolie getest door de KvW:
https://kro-ncrv.nl/progr(...)ge-kvw-olijfolietest
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212312529
Zal wel over rookpunt en zo gaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_212312609
Gewoon een excuus om lekker naar Zuid-Europa te gaan?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 5 februari 2024 @ 21:55:47 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212312901
Geraffineerde olijfolie.
Bestemd voor de export uit Spanje.
De Spanjaarden nuttigen het zelf niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212313018
Opzich wel interessant. Nooit meer iets anders kopen dan extra vierge dus
  maandag 5 februari 2024 @ 22:13:15 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212313155
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Opzich wel interessant. Nooit meer iets anders kopen dan extra vierge dus
Dat deed ik sowieso al nooit.
Maar het sprookje van niet bakken en braden in extra vierge ben ik dus ook jarenlang in ingetuind.
Ik gebruikte die extra vierge ook alleen in koude gerechten en bak en braad, naast in echte boter, met zonnebloem- of arachide-olie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212313339
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:55 schreef golfer het volgende:
Geraffineerde olijfolie.
Bestemd voor de export uit Spanje.
De Spanjaarden nuttigen het zelf niet.
Als jij een italiaans merkt uit de supermarkt koopt heb je een zeer grote kans dat er niks italiaans inzit.

De zogenamd duurdere merken gebruiken voor italie zelf uitsluitend italiaanse olie, die zelfde fles voor export bevat olie vanuit meerdere landen, waaronder veel uit spanje.

Dat zijn de flessen die je hier ziet.

Op een klein stukje text na is het etiket vrijwel identiek.
pi_212313911
Mooie en informatieve aflevering *O*

Grappig om te zien dat we keihard worden uitgelachen door die Spaanse producent :D

Ersin held, neemt even een slok "lampenolie" (lees Nederlandse olijfolie) en gaat bijna over zijn nek om snel t spoelen met andere olie _O-

Ik ben er dus ook ingetrapt, dit is mijn laatste fles "Traditionele" olie, vanaf nu alleen nog maar "Extra Vierge" :!

Die prijs zal wel gaan stijgen als de verkoop toeneemt }:|
pi_212314204
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:24 schreef 111210 het volgende:

[..]
Als jij een italiaans merkt uit de supermarkt koopt heb je een zeer grote kans dat er niks italiaans inzit.

De zogenamd duurdere merken gebruiken voor italie zelf uitsluitend italiaanse olie, die zelfde fles voor export bevat olie vanuit meerdere landen, waaronder veel uit spanje.

Dat zijn de flessen die je hier ziet.

Op een klein stukje text na is het etiket vrijwel identiek.
https://www.olijfolieitalie.com/extra-vierge-olijfolie/

Wie gaat er een paar flessen importeren? :P
  dinsdag 6 februari 2024 @ 00:02:13 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212314247
Je kan ook naar dat leuke winkeltje in Amsterdam.
https://deoliewinkelamsterdam.nl/
Poef.....gone! ©golfer
pi_212314507
Ik vraag me alleen wel af of het een beschermd label is, of zou je elke olijfolie kunnen betitelen als extra vierge?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')