Kan je daar alsjeblieft een topic over maken? Vele vragen komen in mij op.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 22:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb me net een 30 Liter zuurkoolvat besteld, ga ik vullen met Makreel, Sardines en Ansjovis, en een paar kilo zout, dat gaat de garage in en dan een paar jaar fermenteren. Heb dit idee al een paar jaar in mijn hoofd, waarom niet gedaan, geen idee, maar nu ga ik het doen. Over een jaar of 2-3 een 15-20 liter échte vissaus/garum. Wellicht nog rozemarijn, thijm, knoflook erbij?
Ja, maar dat wordt wel een topic waar de updates ver uit elkaar liggen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:33 schreef Bramito het volgende:
[..]
Kan je daar alsjeblieft een topic over maken? Vele vragen komen in mij op.
Geen probleem toch? Ik zag laatst een video waar ze worcestershire saus probeerden te maken. Zelfde idee.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, maar dat wordt wel een topic waar de updates ver uit elkaar liggen.
Als je Tomasu geproeft hebt (kost je wel wat) dan is kikkoman gewoon zoute bocht.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net zoals nep soy die met zoutzuur gemaakt wordt ipv te fermenteren.
In Sappemeer maakt Kikkoman gefermenteerde soy in enorme hoeveelheden trouwens.
Klopt, maar het punt is dat Kikkoman nog wel echt fermenteert, hoewel op een industriële schaal en toevallig ook in Nederland.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Als je Tomasu geproeft hebt (kost je wel wat) dan is kikkoman gewoon zoute bocht.
Fast food komt vast ook wel eens langs.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit programma kan wel een upgrade gebruiken. Traag, vaak weinig schokkends en overdreven/irritante reacties van de cynische presentatoren. (Marijn, Ersin en Pieter vooral)
Matig.
Dan fermenteert ie beter, of beter gezegd, dan kunnen de Enzymen het Eiwit beter afbreken en omzetten in Glutamaten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:12 schreef Hugo_Treger het volgende:
Waarom knijpt die ongemakkelijke snuiter die ansjovis tot moes? Afstotelijke teevee.
Ik doel op die presentator bij die visboer, Jan. Een terzijde: waartoe die malle hoofdletters? Is Duits je moerstaal?quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan fermenteert ie beter, of beter gezegd, dan kunnen de Enzymen het Eiwit beter afbreken en omzetten in Glutamaten.
Ik weet niet of Jan deze uitzending wel heeft gezien.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:09 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik doel op die presentator bij die visboer, Jan. Een terzijde: waartoe die malle hoofdletters? Is Duits je moerstaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |