Rusland mag er wel bij zijn.quote:Maar liefst 18 judoka’s zullen van 7 t/m 14 mei Nederland gaan vertegenwoordigen op de WK judo in Doha, Qatar. TeamNLjudo gaat met negen mannen en negen vrouwen op jacht naar individueel eremetaal, maar zal op de slotdag van de WK ook een gooi doen naar het podium bij het mixed teams event.
De ploeg die namens Judo Bond Nederland in actie komt kent vele ervaren namen, maar ook enkele nieuwere gezichten. Zo zullen er drie debutanten in actie komen tijdens het individuele WK: Joanne van Lieshout (tweevoudig wereldkampioene bij de junioren), Karen Stevenson (sinds dit jaar overgestapt naar en succesvol in de +78 kg categorie) en Jelle Snippe (de kersverse winnaar van de Grand Slam van Antalya).
Voor het teamevent zijn Koen Heg (-73 kg) en Julie Beurskens (-57 kg) geselecteerd. Voor hen geldt eveneens dat zij hun debuut maken op dit WK. Wie verder namens het team in actie zal komen op 14 mei, wordt op een later moment besloten.
Hilde Jager is in de categorie -70 kg als reserve aangewezen.
Selectie
Dames
-63 kg Joanne van Lieshout en Geke van den Berg
-70 kg Kim Polling en Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis en Natascha Ausma
+78 kg Marit Kamps en Karen Stevenson
Reserve
-70 kg Hilde Jager
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Jesper Smink en Noėl van 't End
-100 kg Simeon Catharina en Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe en Roy Meyer
Team
Koen Heg
Julie Beurskens
Maar weet Eurosport dat zelf ook? Want op de digitale kanalen lijkt het niet te vinden te zijn.quote:
Op https://www.eurosport.nl/watch/ zie ik het wel staan iigquote:Op zondag 7 mei 2023 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar weet Eurosport dat zelf ook? Want op de digitale kanalen lijkt het niet te vinden te zijn.
quote:Op zondag 7 mei 2023 20:18 schreef heywoodu het volgende:
Oh je moet 25 euro betalen om het WK te mogen zien.
En daar wint ze vanquote:Op woensdag 10 mei 2023 10:57 schreef borisz het volgende:
Ook Van Lieshout wint haar partij. Ze moet zo wel tegen Lucy Renshall. De nr 1 in die categorie.
Via judotv is het wel te zien. Kan je ook weer streamen vanaf de pc of telefoon naar je tvquote:Op woensdag 10 mei 2023 12:48 schreef Mansjester het volgende:
Zonde dat je dit niet gratis kunt zien op tv ergens. Blijft toch een super mooie sport,ik zie het eigenlijk alleen tijdens de Spelen
Opdoeken dat Nederlandse judo. Nooit meer over praten. - Waterreusquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:31 schreef DeeBee het volgende:
En Van 't End ook passief eruit, NEDERLANDED
Echt elk toernooi dit soort verschrikkelijk judo
Van 't End ging er niet uit door alleen maar straffen wegens passiviteitquote:Op donderdag 11 mei 2023 14:31 schreef DeeBee het volgende:
En Van 't End ook passief eruit, NEDERLANDED
Echt elk toernooi dit soort verschrikkelijk judo
Die overname van Tasoev diep in de GS leek overigens verdacht veel op een score.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:35 schreef borisz het volgende:
Kortom
[ afbeelding ]
Er mist overigens een wereldtitel in dit lijstje. Die van de Rus uit Neutraliė.
Dat heb ik ergens anders gisteren ook al proberen te vragen en daar was het antwoord "dat was waarschijnlijk om de onjuiste beslissing in het voordeel van Riner tijdens zijn finale een dag eerder goed te maken".quote:Op maandag 15 mei 2023 06:36 schreef hebikweer het volgende:
Waarom werd in de teamfinale in de Golden score eigenlijk de ippon van Pinot terug gedraaid?
Als dat echt de reden is, zou ik het schandalig vinden. Ook van Riner trouwens, die ik wel eens beter heb zien judoen.quote:Op maandag 15 mei 2023 07:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat heb ik ergens anders gisteren ook al proberen te vragen en daar was het antwoord "dat was waarschijnlijk om de onjuiste beslissing in het voordeel van Riner tijdens zijn finale een dag eerder goed te maken".
Ja, niet echt een antwoord waar we wat aan hebben helaas.
Leg grab. Of beter gezegd ze raakte het been aan tijdens de laatste fase van de techniek.quote:Op maandag 15 mei 2023 07:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat heb ik ergens anders gisteren ook al proberen te vragen en daar was het antwoord "dat was waarschijnlijk om de onjuiste beslissing in het voordeel van Riner tijdens zijn finale een dag eerder goed te maken".
Ja, niet echt een antwoord waar we wat aan hebben helaas.
Ah, zo'n uitleg zocht ikquote:Op maandag 15 mei 2023 10:05 schreef Aguero het volgende:
[..]
Leg grab. Of beter gezegd ze raakte het been aan tijdens de laatste fase van de techniek.
Is volgens mij een tijdje geleden veranderd.quote:Op maandag 15 mei 2023 10:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, zo'n uitleg zocht ik
Ik dacht trouwens dat leg grab hansoku-make is, dus gelijk klaar, of is dat als je een leg grab gebruikt als basis voor de worp of iets dergelijks?
https://www.ijf.org/news/(...)ission-communicationquote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:49 schreef Aguero het volgende:
[..]
Die overname van Tasoev diep in de GS leek overigens verdacht veel op een score.
In elk geval netjes dat ze er officiėle excuses voor maken. Daar koopt de bestolen Tasoev niks voor, maar dat een bond dat doet is toch vrij zeldzaam.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:15 schreef Aguero het volgende:
[..]
https://www.ijf.org/news/(...)ission-communication
Tsja.
https://www.ijf.org/news/(...)ra-v-inal-tasoev-ainquote:During the final between Teddy Riner (FRA) and Inal Tasoev (AIN), there was one situation where neither the referee on the mat nor the IJF Refereeing Commission gave any score.
Following a thorough expert analysis, according to the current refereeing rules, a score could have been awarded for Inal Tasoev’s counterattack.
Therefore, the International Judo Federation declares both athletes as the winners of the contest and award a gold medal and the corresponding ranking points to Inal Tasoev.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |