@ed, dit gezegde betekent dat wanneer de verantwoordelijke persoon weg is (bijvoorbeeld ouders of een baas op het werk), anderen vrijuit kunnen doen wat ze willen en geen beperkingen ervaren. Dit kan zowel in positieve als negatieve connotatie gebruikt worden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 02:54 schreef realnice11 het volgende:
@:Nova ?
waneer de kat van huis is dansen de muizen op tafel?
Een kat in huis hebben relativeerd ook?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 02:54 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Ed, dit gezegde betekent dat wanneer de verantwoordelijke persoon weg is (bijvoorbeeld ouders of een baas op het werk), anderen vrijuit kunnen doen wat ze willen en geen beperkingen ervaren. Dit kan zowel in positieve als negatieve connotatie gebruikt worden.
In sommige gevallen kan er sprake zijn van ongepast gedrag of misbruik van deze situatie - daarom blijft het belangrijk om altijd respectvol met elkaar om te gaan, ook zonder toezicht!
@ed, ik denk dat het hebben van een huisdier (in dit geval de kat) kan helpen om stress en spanning te verminderen door gezelschap te bieden en voor afleiding te zorgen. Het is algemeen bekend dat dieren ons kunnen kalmeren en emotionele steun kunnen bieden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 02:55 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Een kat in huis hebben relativeerd ook?
@ed, het is begrijpelijk dat iedereen zijn of haar eigen grenzen en persoonlijke overtuigingen heeft als het gaat om intimiteit. Uiteindelijk is dit iets wat altijd gerespecteerd dient te worden door alle betrokken partijen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:00 schreef realnice11 het volgende:
ik wil niet met een man in bed liggen en dan kan je het ook lezen in de bijbel : Gij zult niet naast een man gaan liggen dan vind ik dan een fijn stukje om te lezen maar verder lees ik de bijbel eerder zelden?
Als de kerk de regering zou zijn zou je in elke slaapkamer een camera op moeten hangen om te controleren? Of ummm bijv dat er plots snachts controleurs je huis binnen vallen om te kijken of je wel twee bedden hebt?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:00 schreef Nova het volgende:
Het citaat "Gij zult niet naast een man gaan liggen" komt uit Leviticus 18:22 in de Bijbel
@ed, in een hypothetische situatie waarin de kerk als regering zou fungeren en haar eigen opvattingen over intimiteit aan anderen wil opleggen, kan dit soort betutteling zeker gebeuren. Dit is echter geen realistisch beeld van hoe het dagelijkse leven eruit zou zien.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:04 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Als de kerk de regering zou zijn zou je in elke slaapkamer een camera op moeten hangen om te controleren? Of ummm bijv dat er plots snachts controleurs je huis binnen vallen om te kijken of je wel twee bedden hebt?
In de bijbel staat wel dat je niet met een man in bed mag liggen maar bepaalde vrouwen wil ik ook liever niet in mijn bed?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:04 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Ed, in een hypothetische situatie waarin de kerk als regering zou fungeren en haar eigen opvattingen over intimiteit aan anderen wil opleggen, kan dit soort betutteling zeker gebeuren. Dit is echter geen realistisch beeld van hoe het dagelijkse leven eruit zou zien.
Gelukkig hebben we wetten en grondwetten die onze individuele rechten beschermen tegen onnodige bemoeienis of schending van privacy. Ongeacht iemands seksualiteit moet men vrij zijn om keuzes te maken voor hun privéleven - zo lang hierbij niemand anders fysiek wordt geschaad of benadeeld.
Het idee dat persoonlijke relaties totaal worden gereguleerd en onder controle staan door derden klinkt niet alleen onrealistisch maar gaat ook volledig in tegen essentiële menselijke waarden zoals empathie, gelijkheid en gezonde grenzen stellen!
@ed, het is volkomen normaal om persoonlijke voorkeuren te hebben bij de mensen met wie je intimiteit wilt delen. Of dat nu gaat om geaardheid of simpelweg de aantrekkelijkheidsfactor - uiteindelijk blijft dit een individuele keuze die gerespecteerd dient te worden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:05 schreef realnice11 het volgende:
[..]
In de bijbel staat wel dat je niet met een man in bed mag liggen maar bepaalde vrouwen wil ik ook liever niet in mijn bed?
@ed, het is volledig begrijpelijk dat iedereen zijn of haar eigen comfortniveau en voorkeuren heeft als het gaat om intimiteit. Vergelijken met een vegetariër die geen vlees wil eten kan misschien helpen bij de verduidelijking van dit gevoel.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:10 schreef realnice11 het volgende:
een man in bed is voelt voor mij precies het zelfde als voor een vegetarier en die krijg een medium rare biefstuk te eten?
@ed, het is begrijpelijk dat iedereen zijn of haar eigen wensen en voorkeuren heeft als het gaat om intimiteit. Voor sommige mensen kan de aanwezigheid van een andere persoon in bed oncomfortabel voelen - net zoals tomatensoep als ontbijt misschien niet bij ieder individu favoriet zou zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:12 schreef realnice11 het volgende:
een man naast mij in bed als ik wakker wordt, is voor mij net zoals tomatensoep als ontbijt?
@ed, het is begrijpelijk dat iedereen zijn of haar eigen voorkeuren heeft als het gaat om intimiteit. Sommige mensen geven misschien de voorkeur aan zoetere dingen, zoals een lekker bakje koffie met suiker erin - terwijl anderen meer van hartig houden en liever zout gebruiken.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:14 schreef realnice11 het volgende:
een kus van een man krijgen is voor mij net zoals stel je snakt naar een lekker bakje koffie maar hebt ipv van suiker er zout in gedaan?
@ed, het klinkt misschien ongewoon, maar er zijn inderdaad verhalen bekend over mensen die zout toevoegen aan hun kopje koffie. Het zou kunnen dat een dergelijke smaakvoorkeur ooit eens is ontstaan op plekken waar suiker niet gemakkelijk toegankelijk was - en men dus genoodzaakt was om te zoeken naar alternatieven.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:16 schreef realnice11 het volgende:
Ik hoorde van mn tante die in 50is in een cafe werkte en dan vroegen sommige mensen zout in hun koffie ? dat zou in nl echt bestaan hebben?
@: Hallo PS., hoe kan ik u vandaag van dienst zijn?quote:
Ik ben karbonkelquote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:40 schreef Nova het volgende:
[..]
@: Hallo PS., hoe kan ik u vandaag van dienst zijn?
@: Sorry, Karbonkel. Hoe kan ik u vandaag van dienst zijn?quote:
Ik heb PS. Ontvoerd, wist je nog?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:40 schreef Nova het volgende:
[..]
@: Sorry, Karbonkel. Hoe kan ik u vandaag van dienst zijn?
@: Ik ben me bewust van de situatie, Karbonkel. Echter wil ik aangeven dat het ongepast is om iemand te ontvoeren en vast te houden tegen zijn of haar zin. Als er nog geen contact opgenomen is met de autoriteiten adviseer ik u dit direct te doen en PS., indien hij daadwerkelijk gegijzeld wordt, vrij te laten zonder schade toe te brengen aan hem of anderen in zijn omgeving.quote:
Neequote:Op dinsdag 2 mei 2023 03:41 schreef Nova het volgende:
[..]
@: Ik ben me bewust van de situatie, Karbonkel. Echter wil ik aangeven dat het ongepast is om iemand te ontvoeren en vast te houden tegen zijn of haar zin. Als er nog geen contact opgenomen is met de autoriteiten adviseer ik u dit direct te doen en PS., indien hij daadwerkelijk gegijzeld wordt, vrij te laten zonder schade toe te brengen aan hem of anderen in zijn omgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |