abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2023 @ 08:57:36 #51
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208976038
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:41 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]
Meerdere keren gedeporteerd.. dan weet je ook meteen dat dat systeem niet werkt…moet je eens gaan denken wat er dan wel afschrikt.. drie keer deporteren en als je daarna nog een keer aangetroffen wordt per direct executeren?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208976052
Gezien de naam lijkt de schutter Mexicaans te zijn
Vakman pur sang
pi_208976162
quote:
[ twitter ]
Echt, zoveel zaken die fout gingen en daardoor die mensen zijn vermoord...
Illegaal, hoe komt die aan wapens terwijl hij daar niet mag zijn, wapenwet...

Echt, wat een shithole is het daar.
En wij, ik ook, maar klagen over ons beleid...

:')
  dinsdag 2 mei 2023 @ 09:52:08 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208976505
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 09:14 schreef Toine51 het volgende:
Echt, zoveel zaken die fout gingen en daardoor die mensen zijn vermoord...
Illegaal, hoe komt die aan wapens terwijl hij daar niet mag zijn, wapenwet...

Echt, wat een shithole is het daar.
En wij, ik ook, maar klagen over ons beleid...

:')
Veel van die dingen die in de VS regulier zijn, komen overwaaien.

Ik vraag me af in hoeverre dat (op termijn) ook gaat gebeuren met die persoonlijke bewapening aangezien het hier ook steeds minder veilig wordt en de overheid al haar verantwoordelijkheden graag naar haar burgers toe wil verschuiven.

De boa's die in de tweede linie staat moeten ook al beter worden toegerust is het algemene beeld.

https://www.rijksoverheid(...)lig-te-kunnen-werken

Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren hoor, maar het is wel zo dat onze maatschappij allang niet meer is wat het geweest is en behoorlijk aan verandering onderhevig is. En dan ondermeer door invloeden uit de VS alsmede het toevoegen van andere culturen en gewoontes door immigratie.

Daarnaast hebben al heel veel 'mensen' hier een wapen en gebruikt men bijvoorbeeld ook in Rotterdam regelmatig explosieven om hun naasten iets duidelijk te maken. En er zou een tijd kunnen komen dat mensen zichzelf gaan bewapenen omdat ze dat zelf nodig vinden. Bij de jeugd zie je die tendens al dat men met messen rondloopt omdat anderen dat ook doen en dat dan dus 'veiliger' is. Er is volgens mij weldegelijk een soort ontwikkeling gaande van meer geweld, agressie en bewapening, ook als daar momenteel geen enkele wettelijke voorschriften of richtlijnen voor zijn.
quote:
Explosiegolf in Rotterdam: de belangrijkste feiten op een rij

Het aantal aanslagen met explosieven in Rotterdam ligt nu al hoger dan in heel 2022. Bewoners voelen zich onveilig en de schade is groot. Intussen stuit de politie op veel zwijgzaamheid. Mensen durven hun mond niet open te doen. Uit angst. Of omdat ze zelf tot over de kruin in de criminaliteit zitten. De belangrijkste feiten op een rij.

Het is nog maar begin mei, maar het aantal aanslagen met explosieven in Rotterdam is nu al groter dan in heel 2022. Vorig jaar ging het om 49 gevallen. Dit jaar staat de teller al op 51.

https://www.rijnmond.nl/n(...)te-feiten-op-een-rij

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 02-05-2023 10:02:03 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208976824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 09:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Veel van die dingen die in de VS regulier zijn, komen overwaaien.

Ik vraag me af in hoeverre dat (op termijn) ook gaat gebeuren met die persoonlijke bewapening aangezien het hier ook steeds minder veilig wordt
Knip
Dat is een chronische misvatting

Gefilterd op geweld- en seksuele misdrijven. Elk jaar van 2010 tm 2022
https://opendata.cbs.nl/s(...)ED/table?fromstatweb

Of alle misdrijven
  dinsdag 2 mei 2023 @ 10:32:01 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208976852
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:28 schreef opgebaarde het volgende:
Dat is een chronische misvatting

Gefilterd op geweld- en seksuele misdrijven. Elk jaar van 2010 tm 2022

Of alle misdrijven
Ja precies, dat zijn van die staatjes die incompleet zijn omdat mensen maar geen aangifte meer doen, omdat er toch niks mee gedaan wordt. Daarnaast staat in dat bovengenoemde artikel ook dat mensen uit angst niks durven te roepen of te melden.

Maar dat maakt het nog geen misvatting dat het geweld in onze samenleving niet toeneemt.

Ik post er nota bene nog een artikel bij van het voortdurende aantal explosies in Rotterdam wat tegenwoordig het 'nieuwe normaal' is.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208976856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 08:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij op niemand, hij was al meerdere keren uitgezet en dan verlies je volgens mij stemrecht. Maar dat weet ik niet zeker.

Verder niet zo relevant, het is de zoveelste mass shooting. De media lijkt er ook wel een beetje moe van te worden, het feit dat het geen blanke dader was maakt het nog minder interessant.
Als illegaal heb je geen stemrecht. Plus het is alleen maar interessant als de dader blank is. Kijk maar naar de schietpartij in Alabama een paar weken terug. 4 doden en 32 gewonden tijdens een verjaardagsfeest. Op het moment dat bleek dat de daders en slachtoffers zwart waren werd het al snel stil en toen er geen AR-15 in het spel was nog stiller.......
pi_208976862
quote:
[ twitter ]
Bizar.
Zijn grote wens is wel eindelijk in vervulling gegaan. De Amerikaanse overheid wil hem nu graag voor onbepaalde tijd in de VS hebben
pi_208976920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja precies, dat zijn van die staatjes die incompleet zijn omdat mensen maar geen aangifte meer doen, omdat er toch niks mee gedaan wordt. Daarnaast staat in dat bovengenoemde artikel ook dat mensen uit angst niks durven te roepen of te melden.

Maar dat maakt het nog geen misvatting dat het geweld in onze samenleving niet toeneemt.

Ik post er nota bene nog een artikel bij van het voortdurende aantal explosies in Rotterdam wat tegenwoordig het 'nieuwe normaal' is.
Oja natuurlijk alles wordt platgeslagen met 'ze doen toch geen aangifte meer'.

Inbrekers die geweld gebruiken, geen aangifte. Openlijke geweldpleging, geen aangifte. Brandstichting, geen aangifte.

Leuk dat je met die explosies in Rotterdam ineens wel waarde hecht aan de stijgende aantallen en in alle andere gevallen de officiële aantallen per definitie aan de kant schuift en zelfs aangeeft dat de trend net andersom is.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 16:59:00 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208980377
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 08:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Gezien de naam lijkt de schutter Mexicaans te zijn
De achternamen van Latino's verschillen niet tussen de verschillende landen, maar in dit geval gaat het wel degelijk om een Mexicaan. Hij zou gesignaleerd zijn in Monterrey, Mexico.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208985355
https://nos.nl/artikel/24(...)a-klopjacht-opgepakt

Ze hebben 'em, verstopt in een kast onder een lading was :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')