quote:
Op dinsdag 2 mei 2023 09:14 schreef Toine51 het volgende:Echt, zoveel zaken die fout gingen en daardoor die mensen zijn vermoord...
Illegaal, hoe komt die aan wapens terwijl hij daar niet mag zijn, wapenwet...
Echt, wat een shithole is het daar.
En wij, ik ook, maar klagen over ons beleid...

Veel van die dingen die in de VS regulier zijn, komen overwaaien.
Ik vraag me af in hoeverre dat (op termijn) ook gaat gebeuren met die persoonlijke bewapening aangezien het hier ook steeds minder veilig wordt en de overheid al haar verantwoordelijkheden graag naar haar burgers toe wil verschuiven.
De boa's die in de tweede linie staat moeten ook al beter worden toegerust is het algemene beeld.
https://www.rijksoverheid(...)lig-te-kunnen-werkenIk zie het voorlopig nog niet gebeuren hoor, maar het is wel zo dat onze maatschappij allang niet meer is wat het geweest is en behoorlijk aan verandering onderhevig is. En dan ondermeer door invloeden uit de VS alsmede het toevoegen van andere culturen en gewoontes door immigratie.
Daarnaast hebben al heel veel 'mensen' hier een wapen en gebruikt men bijvoorbeeld ook in Rotterdam regelmatig explosieven om hun naasten iets duidelijk te maken. En er zou een tijd kunnen komen dat mensen zichzelf gaan bewapenen omdat ze dat zelf nodig vinden. Bij de jeugd zie je die tendens al dat men met messen rondloopt omdat anderen dat ook doen en dat dan dus 'veiliger' is. Er is volgens mij weldegelijk een soort ontwikkeling gaande van meer geweld, agressie en bewapening, ook als daar momenteel geen enkele wettelijke voorschriften of richtlijnen voor zijn.
quote:
Explosiegolf in Rotterdam: de belangrijkste feiten op een rij
Het aantal aanslagen met explosieven in Rotterdam ligt nu al hoger dan in heel 2022. Bewoners voelen zich onveilig en de schade is groot. Intussen stuit de politie op veel zwijgzaamheid.
Mensen durven hun mond niet open te doen. Uit angst. Of omdat ze zelf tot over de kruin in de criminaliteit zitten. De belangrijkste feiten op een rij.
Het is nog maar begin mei, maar het aantal aanslagen met explosieven in Rotterdam is nu al groter dan in heel 2022. Vorig jaar ging het om 49 gevallen. Dit jaar staat de teller al op 51.https://www.rijnmond.nl/n(...)te-feiten-op-een-rij
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 02-05-2023 10:02:03 ]