En dan begin je dus min of meer met victim blaming.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor jou niet nee. Maar ik ben wat minder kort door de bocht met dit soort dingen. Ik vraag me dan gewoon dingen af waarom iemand tot zulk extreem gedrag komt.
Nee, nogmaals dat is wat jij er van maakt.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:20 schreef mootie het volgende:
En dan begin je dus min of meer met victim blaming.
Oi, tot zover "Amerikanen en hun wapensquote:Op maandag 1 mei 2023 11:13 schreef Enchanter het volgende:
Fout in TT , het is geen Amerikaan , maar een illegale Mexicaan
Mexcanen zijn ook Amerikanen he?quote:Op maandag 1 mei 2023 11:13 schreef Enchanter het volgende:
Fout in TT , het is geen Amerikaan , maar een illegale Mexicaan
Dan is een Canadees ook een Amerikaan ?quote:Op maandag 1 mei 2023 11:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mexcanen zijn ook Amerikanen he?
Of is iemand uit een van de Congo's opeens geen Afrikaan?
Niet om het goed te praten ,maar waar bemoeiden die buren zich in de eerste plaats mee? Het is Amerika, land of the Free. In Nederland mag je op zaterdag het gras maaien, in Amerika je semi-automatische wapen testen. Als je daar woont moet dat je toch bekend zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:17 schreef TLC het volgende:
In het kader van 'daar doet zelfs de Rijdende Rechter niks meer aan' :
----------------
Amerikaan die vijf buren doodschoot na klacht over geweer nog steeds spoorloos
In de Amerikaanse staat Texas maakt de FBI nog steeds jacht op de man die vrijdag vijf van zijn buren doodschoot, onder wie een kind van acht. Er is 80.000 dollar uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot de arrestatie van de 38-jarige Francisco Oropeza.
Waar hij zich nu ophoudt is onbekend. Volgens de FBI is de man gewapend en gevaarlijk. "Hij loopt nog vrij rond en vormt daarom een bedreiging voor de bevolking", zei een FBI-agent gisteravond tegen media. "Hij kan nu overal zijn." Er wordt onder meer gezocht met drones en honden.
Oefenen
In het huis waar het drama zich vrijdag afspeelde, leefden tien mensen. Hun buurman Oropeza was in zijn tuin aan het oefenen met een semiautomatisch machinegeweer, toen de buren hem vroegen om ermee op te houden zodat hun baby kon slapen.
De man antwoordde vervolgens dat hij in zijn eigen tuin schoot en mocht doen wat hij wilde. Kort erna ging Oropeza bij de buren naar binnen en schoot vijf van hen door het hoofd.
Alle slachtoffers kwamen uit Honduras. De minister van Buitenlandse Zaken van Honduras reageerde geschokt op het wapengeweld. "We eisen dat alles eraan wordt gedaan om degenen die verantwoordelijk zijn voor deze misdaad te berechten."
[ afbeelding ]
(https://nos.nl/artikel/24(...)nog-steeds-spoorloos)
Als ze 'em hebben, een enkeltje Death Row![]()
Oh ja, Amerikanen en wapens
Absoluutquote:Op maandag 1 mei 2023 11:40 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dan is een Canadees ook een Amerikaan ?
Op zaterdag mag je inderdaad het grasmaaien. Maar als jij met een ploegtrekker in de woonwijk, je gazonnetje van je rijtjeshuis om wil ploegen en je buurman vraagt of je even wat zachter wil doen omdat zijn baby steeds wakker wordt (en slechte nacht etc), en je buurman rijd je zijn trekker door je woonkamer en maait je hele familie kapot. Is volgens mij niet jij met de trekker die de nederlandse cultuur uitdraagt, maar je buurman die gewoon vraagt of het iets zachter kan.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten ,maar waar bemoeiden die buren zich in de eerste plaats mee? Het is Amerika, land of the Free. In Nederland mag je op zaterdag het gras maaien, in Amerika je semi-automatische wapen testen. Als je daar woont moet dat je toch bekend zijn.
Ik wou zeggen dat is ook niet zo gek want er wonen daar ook zoveel meer mensen. Maar ik zat dus even te rekenen en er wonen dus 19 keer meer mensen dan in Nederland. (335 vs 17 miljoen mensen)quote:Op maandag 1 mei 2023 11:59 schreef ZanneG het volgende:
In Amerika is er elke dag wel een andere grote schietpartij, ik kijk er niet meer van op.
Als er een week lang geen grote schietpartij is geweest, dan kijk ik er wel van op
Zo erg is het
Ik snap het ook niet. Mensen hebben recht om herrie te maken overdag. Rekening houden met anderen doen ze maar ergens anders.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten ,maar waar bemoeiden die buren zich in de eerste plaats mee? Het is Amerika, land of the Free. In Nederland mag je op zaterdag het gras maaien, in Amerika je semi-automatische wapen testen. Als je daar woont moet dat je toch bekend zijn.
Dan ben je dus een tokkiequote:Op maandag 1 mei 2023 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Mensen hebben recht om herrie te maken overdag. Rekening houden met anderen doen ze maar ergens anders.
Ik had als buurman elke dag tussen 7 en 22 euur de sesamstraattune aangezet op herhaling met 110db.
Een trotse Tokkie.quote:
Jij leest het sarcasme niet (of ik lees het verkeerd)?quote:
Amerika 2020 21570 moorden, in Nederland waren dit er 121.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik wou zeggen dat is ook niet zo gek want er wonen daar ook zoveel meer mensen. Maar ik zat dus even te rekenen en er wonen dus 19 keer meer mensen dan in Nederland. (335 vs 17 miljoen mensen)
Dat vind ik dan eigenlijk nog wel meevallen aangezien dat land tering veel groter is dan Nederland.
Maar grofweg moeten er dan wel 17 keer zo vaak van dit soort shootings, of wat voor delicten dan ook, voorkomen dan in Nederland.
Nee, je leest mijn post verkeerd.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Amerika 2020 21570 moorden, in Nederland waren dit er 121.
Jij vind het meevallen wanneer een 19 keer zo'n grote bevolking 178 keer zoveel moorden plegen?
Haha excuses!quote:Op maandag 1 mei 2023 13:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, je leest mijn post verkeerd.
Ik zeg dat ik het mee vind vallen dat Amerika qua bevolking maar 19 keer groter is dan ons kleine kikkerlandje.
Ik had gedacht dat het veel en veel meer zou zijn, maar dat valt dus best mee (vind ik).
Dat aantal moorden is inderdaad wel behoorlijk verontrustend. Er worden daar per hoofd van de bevolking dus meer dan 10 keer zo veel moorden gepleegd dan hierquote:Op maandag 1 mei 2023 13:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Haha excuses!
Ja het is meer dan een keer zo groot als de Europese Unie maar heeft toch 120 miljoen minder inwoners
Hij zal vast geen frisse opvoeding hebben genoten en mogelijk ook wat hersencellen missen, maar wanneer je bij je buren naar binnen loopt en zonder pardon 5 mensen neerknalt ( inclusief een kind ) is er geen andere conclusie te trekken dan; knettergek.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor jou niet nee. Maar ik ben wat minder kort door de bocht met dit soort dingen. Ik vraag me dan gewoon dingen af waarom iemand tot zulk extreem gedrag komt.
Slechts 10 keer zo veel. Niks aan de hand mensen.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Amerika 2020 21570 moorden, in Nederland waren dit er 121.
Jij vind het meevallen wanneer een 19 keer zo'n grote bevolking 178 keer zoveel moorden plegen?
Volgens mij op niemand, hij was al meerdere keren uitgezet en dan verlies je volgens mij stemrecht. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:24 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Op wie zou deze man gestemd hebben, denk je!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |