abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 april 2023 @ 20:59:53 #1
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208959819
quote:
KOZP-voorman Mitchell Esajas krijgt koninklijke onderscheiding

Mitchell Esajas, een van de voormannen van protestbeweging Kick Out Zwarte Piet, heeft woensdag een koninklijke onderscheiding gekregen. Hij is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema gaf hem de onderscheiding tijdens een bijeenkomst in het Concertgebouw in de hoofdstad.

Esajas (35) krijgt het lintje ''voor verdiensten op het terrein van diversiteit en inclusie en de bestrijding van discriminatie en racisme'', aldus de Kanselarij der Nederlandse Orden, die over de onderscheidingen gaat.

De antropoloog Esajas is een van de initiatiefnemers en leiders van The Black Archives, een centrum dat de geschiedenis van zwarte Nederlanders verzamelt. Ook leidt hij het New Urban Collective, dat jongeren van kleur wil helpen. Met Kick Out Zwarte Piet demonstreert Esajas al jaren tegen de figuur Zwarte Piet. Ook was hij betrokken bij Black Lives Matter-protesten tegen racisme en discriminatie.

"U voert al sinds jonge leeftijd een strijd tegen racisme en uitsluiting en voor een samenleving waarin iedereen gelijkwaardig wordt behandeld", zei Halsema bij de toekenning. Ze noemde het oprichten van New Urban Collective. "Daarmee verrichtte u pionierswerk. U stond aan de basis van een nieuwe generatie activisten, schrijvers, wetenschappers, ondernemers. Kritisch, idealistisch en vasthoudend. U spreekt zich uit tegen racisme en discriminatie. Soms ludiek, maar altijd duidelijk."

Halsema noemde ook het werk van Esajas voor The Black Archives. "Mede dankzij u zijn The Black Archives een onmisbare partner voor iedereen die wil werken aan een samenleving waarin er geen onderscheid wordt gemaakt tussen mensen op basis van afkomst of huidskleur. Die de schijnwerpers wil zetten op de onschatbare bijdrage die de vele zwarte mensen in ons land hebben geleverd. U heeft onze stad verrijkt. "

Nederland bood vorig jaar excuses aan voor het slavernijverleden. Esajas noemde dat een positieve stap, maar wil dat er ook herstelbetalingen volgen. Ook wil hij dat Keti Koti, de dag waarop de afschaffing van de slavernij wordt herdacht, een nationale vrije dag wordt.
  zondag 30 april 2023 @ 21:25:12 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208960321
"U voert al sinds jonge leeftijd een strijd tegen racisme en uitsluiting en voor een samenleving waarin iedereen gelijkwaardig wordt behandeld"

Proest
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208960593
Alles verloopt volgens plan.
pi_208960893
Als het slopen van Nederlandse tradities lintjeswaardig is, mag het concept Koningshuis dan ook zsm gesloopt worden aub.
pindazakje
  zondag 30 april 2023 @ 23:15:34 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208961979
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Als het slopen van Nederlandse tradities lintjeswaardig is, mag het concept Koningshuis dan ook zsm gesloopt worden aub.
Ze beseffen niet dat ze bestaan bij het concept van een Nederlandse identiteit, illusie of niet.
The End Times are wild
  maandag 1 mei 2023 @ 02:23:47 #6
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_208963068
Halsema altijd -1 :r
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 1 mei 2023 @ 09:23:48 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208964136
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
"U voert al sinds jonge leeftijd een strijd tegen racisme en uitsluiting en voor een samenleving waarin iedereen gelijkwaardig wordt behandeld"

Proest
Het meest bijzondere is nog wel dat sommigen dit soort narratieven oprecht geloven. Om nog maar te zwijgen over het feit dat deze mensen helemaal niet willen dat iedereen gelijk wordt behandeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 mei 2023 @ 09:43:01 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208964298
"Iedereen is gelijk met uitzondering van de witte mensen, die wat minder gelijk zijn."
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208964447
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:43 schreef Tengano het volgende:
"Iedereen is gelijk met uitzondering van de witte mensen, die wat minder gelijk zijn."
En daar bovenop moeten ze het geklaag van zwarte mensen aanhoren.
  maandag 1 mei 2023 @ 10:01:09 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208964467
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:59 schreef Duiveltja het volgende:
En daar bovenop moeten ze het geklaag van zwarte mensen zeurpieten 8} aanhoren.
Fixed that for you.
pi_208964712
Baggertopic, baggertitel en baggerkop van het artikel. Deze man doet veel meer dan alleen maar kickout Zwarte Piet. Dat staat ook gewoon in het artikel. Laat je niet zo ophitsen mensen.
  maandag 1 mei 2023 @ 10:25:16 #12
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208964720
Van Halsema, verrassend.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208964737
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:25 schreef matthijst het volgende:
Van Halsema, verrassend.
Ja, niet zo gek toch? Aangezien lintjes standaard worden uitgereikt door de burgermeester.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208964748
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:23 schreef Bananenpap het volgende:
Baggertopic, baggertitel en baggerkop van het artikel. Deze man doet veel meer dan alleen maar kickout Zwarte Piet. Dat staat ook gewoon in het artikel. Laat je niet zo ophitsen mensen.
Nou, hij zal vast wel meer doen maar zijn grootste verdienmodel is toch wel KOZP.
  maandag 1 mei 2023 @ 10:29:46 #15
28167 matthijst
pi_208964755
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, niet zo gek toch? Aangezien lintjes standaard worden uitgereikt door de burgermeester.
Slijmverhaaltje van d'r.
pi_208964771
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:29 schreef matthijst het volgende:

[..]
Slijmverhaaltje van d'r.
Wat had ze dan moeten doen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 mei 2023 @ 10:31:58 #17
28167 matthijst
pi_208964777
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat had ze dan moeten doen?
"Hier zeikerd, een lintje."
--> prikt naald net iets te diep in z'n borst :7
pi_208964789
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, hij zal vast wel meer doen maar zijn grootste verdienmodel is toch wel KOZP.
'De antropoloog Esajas is een van de initiatiefnemers en leiders van The Black Archives, een centrum dat de geschiedenis van zwarte Nederlanders verzamelt. Ook leidt hij het New Urban Collective, dat jongeren van kleur wil helpen.'

Ik ben ooit aanwezig geweest bij zo'n lintjesregen en het merendeel wordt gegeven aan oude mensen die vrijwilligerswerk doen voor de kerk. Ik vind dat meer discutabel hoor.
  maandag 1 mei 2023 @ 11:09:56 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208965167
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
'De antropoloog Esajas is een van de initiatiefnemers en leiders van The Black Archives, een centrum dat de geschiedenis van zwarte Nederlanders verzamelt. Ook leidt hij het New Urban Collective, dat jongeren van kleur wil helpen.'

Ik ben ooit aanwezig geweest bij zo'n lintjesregen en het merendeel wordt gegeven aan oude mensen die vrijwilligerswerk doen voor de kerk. Ik vind dat meer discutabel hoor.
Zal best.
https://twitter.com/eenva(...)7169408?lang=zh-Hant

kozp is een vehicle om aandacht te krijgen voor dit soort zaken. Ieder 'initiatief' wat hij of zijn netwerk onderneemt is een subsidiezuigend project met dezelfde mensen en een zelfde soort narratief.

Het enige waar het om draait is gratis geld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208965538
quote:

[..]

Nou, zat mensen die dag in dag uit zich inzetten als vrijwilliger. En echt niet alleen voor de kerk hoor..
:')
pi_208965610
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zal best.

kozp is een vehicle om aandacht te krijgen voor dit soort zaken. Ieder 'initiatief' wat hij of zijn netwerk onderneemt is een subsidiezuigend project met dezelfde mensen en een zelfde soort narratief.

Idd, puur een verdienmodel. En als gemeenten geen subsidies geven kunnen die clubjes schreeuwen dat ze racistisch zijn..

Kijk eens alleen al in A'dam hoeveel subsidieslurpendd clubjes en stichtingen dáár rondlopen...
Wat oude draadjes maar zal nog steeds actueel zijn...

https://legacy.gscdn.nl/a(...)meente_amsterdam.pdf

https://www.geenstijl.nl/(...)fnagel-van-homoboot/
  maandag 1 mei 2023 @ 12:51:05 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208966203
quote:

[..]

natuurlijk vind je dat discutabel, zijn maar gewone witte Nederlanders... en nog kerks ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208966335
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zal best.

kozp krijgt geen subsidie. Ik ben benieuwd of iemand de interesse heeft om te kijken hoeveel subsidie al die clubjes krijgen. Kan dat bedrag of die bedragen het argument 'subsidieslurpende clubjes' vervangen
  maandag 1 mei 2023 @ 13:04:47 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208966347
Ook niet 'Zwarte Archieven', maar BLACK ARCHIVES...

De link met Amerika moet natuurlijk wel gelegd blijven worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 13:06:16 #25
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_208966369
Zou Halsema hem soms zelf voorgedragen hebben voor een lintje?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_208967339
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
kozp krijgt geen subsidie. Ik ben benieuwd of iemand de interesse heeft om te kijken hoeveel subsidie al die clubjes krijgen. Kan dat bedrag of die bedragen het argument 'subsidieslurpende clubjes' vervangen
KOZP geen subsidie?? volgens mij helaas wel
  maandag 1 mei 2023 @ 14:33:20 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208967594
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
KOZP geen subsidie?? volgens mij helaas wel
https://kozwartepiet.nl/faq-items/wie-financiert-kozp/

Ze zeggen zelf van niet. MAAR:

quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is wel het vehicle om bekendheid te krijgen voor alle andere shit die esajas doet.
Zit diep in het netwerkje van schreeuwers.

En zal me niets verbazen dat ze vanuit allerlei gelieerde subsidieclubjes 'giften' krijgen om kozp te financieren.
1947-2016
  maandag 1 mei 2023 @ 14:44:40 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208967756
quote:
15s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zou Halsema hem soms zelf voorgedragen hebben voor een lintje?
Dat zou maar zo kunnen. In zulke GroenLinks-kringen zou men vast en zeker het liefst nog wel meer lintjes willen uitdelen aan individuen die volgens het intersectionele gedachtegoed uitmaken van allerlei groepen vermeend onderdrukte minderheden.
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook niet 'Zwarte Archieven', maar BLACK ARCHIVES...

De link met Amerika moet natuurlijk wel gelegd blijven worden.
Dit soort mensen halen altijd hun ideeën vanuit de VS. En die website ook:
quote:
Over The Black Archives

The Black Archives is een historisch archief en cultureel centrum waar mensen terecht kunnen voor inspirerende gesprekken, inhoudelijke activiteiten en boeken vanuit zwarte en andere perspectieven die elders vaak onderbelicht blijven. The Black Archives wordt gedragen door de organisatie New Urban Collective.

The Black Archives bestaat uit verschillende boekencollecties, archieven en artefacten die het nalatenschap zijn van zwarte schrijvers en wetenschappers. De meer dan 10.000 aanwezige boeken in de collecties gaan over racisme, slavernij en (de)kolonisatie, gender en feminisme, sociale wetenschappen, Suriname, de voormalig Nederlandse Antillen, Zuid-Amerika, Afrika en meer.

Hierdoor bieden de collecties literatuur dat niet of weinig besproken wordt binnen scholen en universiteiten. De collecties zijn bedoeld als startcollectie die kan groeien door giften en samenwerkingen met anderen. Zo wordt Zwarte literatuur, kennis en informatie toegankelijk gemaakt. Op basis van de collecties ontwikkelen we exposities, organiseren we events en geven we lezingen en advies. Neem contact met ons op voor meer informatie via info@theblackarchives.nl.
'Zwarte perspectieven' 'zwarte literatuur' ... alsof het gehalte van melanine in de huid van de schrijver het ineens een heel ander genre literatuur maakt. Moeten we bijvoorbeeld ook naar Dickens of Tolstoy verwijzen als 'witte blanke literatuur'?

Bijzonder zorgwekkend deze manier van denken. Je zou immers zeggen, het gaat toch om de inhoud van de literatuur zelf? En dat zou overstijgend moeten zijn aan de onveranderlijke kenmerken van de auteur. Die zijn namelijk irrelevant.

En dat hier niet genoeg aandacht voor zou zijn op scholen en universiteiten, die is helemaal mooi _O- :')
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208967828
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
https://kozwartepiet.nl/faq-items/wie-financiert-kozp/

Ze zeggen zelf van niet. MAAR:
[..]
Het is wel het vehicle om bekendheid te krijgen voor alle andere shit die esajas doet.
Zit diep in het netwerkje van schreeuwers.

En zal me niets verbazen dat ze vanuit allerlei gelieerde subsidieclubjes 'giften' krijgen om kozp te financieren.
Dat zou me toch wel verbazen omdat die clubjes door het ontvangen van dat geld hun uitgaven moeten verantwoorden. Ik weet niet hoe strikt gecontroleerd wordt alleen die uitgaven/donatie aan KOZP zou onacceptabel zijn.
pi_208967895
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

'Zwarte perspectieven' 'zwarte literatuur' ... alsof het gehalte van melanine in de huid van de schrijver het ineens een heel ander genre literatuur maakt. Moeten we bijvoorbeeld ook naar Dickens of Tolstoy verwijzen als 'witte blanke literatuur'?
Nee, Tolstoj is Putinversteherei, propaganda. Dickens is een en al white privilege van de koloniale overheersers.

quote:
Bijzonder zorgwekkend deze manier van denken. Je zou immers zeggen, het gaat toch om de inhoud van de literatuur zelf? En dat zou overstijgend moeten zijn aan de onveranderlijke kenmerken van de auteur. Die zijn namelijk irrelevant.

En dat hier niet genoeg aandacht voor zou zijn op scholen en universiteiten, die is helemaal mooi _O- :')
Mijn lerares kwam gewoon met James Baldwin aanzetten. Maar de ironie is natuurlijk dat 99 procent van de zwarte literatuur Westers is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208967984
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou maar zo kunnen. In zulke GroenLinks-kringen zou men vast en zeker het liefst nog wel meer lintjes willen uitdelen aan individuen die volgens het intersectionele gedachtegoed uitmaken van allerlei groepen vermeend onderdrukte minderheden.
[..]
Dit soort mensen halen altijd hun ideeën vanuit de VS. En die website ook:
[..]

Maar na al die jaren nog geen ANBI

quote:
Stichting New Urban Collective is onder RSIN: 857077752​ door de Belastingdienst aangemerkt als ondernemend en dus belastingplichtig en beschikt binnenkort over een ANBI status. De stichting werkt eraan om in 2023 aangemerkt te zijn als een Culturele Algemeen Nut Beogende Instelling.
En uiteraard zit Stichting Democratie en Media er ook tussen :')
  maandag 1 mei 2023 @ 15:48:28 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208968501
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat zou me toch wel verbazen omdat die clubjes door het ontvangen van dat geld hun uitgaven moeten verantwoorden. Ik weet niet hoe strikt gecontroleerd wordt alleen die uitgaven/donatie aan KOZP zou onacceptabel zijn.
Zullen vast wel genoeg boekhoudkundige truckjes zijn dat voor elkaar te krijgen.
1947-2016
pi_208968628
al die witte mensen in dit topic die nog steeds ziedend zijn omdat een zwarte met een andere mening dan die van hun een lintje heeft gekregen :').

:')!
  maandag 1 mei 2023 @ 16:04:37 #34
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_208968679
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:58 schreef koemleit het volgende:
al die witte mensen in dit topic die nog steeds ziedend zijn omdat een zwarte met een andere mening dan die van hun een lintje heeft gekregen :').

Je bedoelt omdat een openlijke racist een lintje heeft gekregen?
Never explain, never apologize.
pi_208968688
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:58 schreef koemleit het volgende:

Nee een racist heeft een lintje gekregen dat is anders
pi_208968710
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:09 schreef tjoptjop het volgende:
En uiteraard zit Stichting Democratie en Media er ook tussen :')
De stichting die zich het geld van stichting Het Parool en diens aandelen in de landelijke media heeft toegeeigend om 'islamofobie' te bestrijden. Maar de redacties zijn hartstikke onafhankelijk natuurlijk.
pi_208970124
Al die 'zwarten' lijken op elkaar. Neem aan dat ze hierboven bij post #34 en #35 in de war zijn met Quincy Gario?
pi_208971569
In mei iets lezen over Piet. Nu al moe van.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_208971612
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, alle 'witten' lijken op elkaar; die hebben namelijk allemaal 'privilege'.

Wel bij de les blijven.
Oja. Wij zijn echt zielig en we hebben het al zo zwaar :'(

Welke racistische uitspraken heeft racist Esajas gedaan? Iemand?
  maandag 1 mei 2023 @ 20:14:28 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208971635
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Juist niet, we hebben dankzij ons witte huidje automatisch privilege. *O* *O*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 20:18:14 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208971713
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:15 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Haha, in welk universum is de witte mens wat minder gelijk...

Dit is weer een typische ween ween topic van de boze witte man.
In de belevingswereld van de zwarte man. De zwarte man stoort zich namelijk aan het feit dat de 'witte' man zichzelf blank noemt. En dat komt bij de zwarte man over als rein en daar heeft hij (de zwarte man) moeite mee.

I kid you not. Dit is een uitspraak die door een zwart nederlands parlementslid is gemaakt. Ik hoorde het een week geleden of zo voor het eerst.

De wrevel zit hem dus in het feit dat blank overkomt als rein en daar zit de angel.

Dus door de blanke man wit te noemen wordt hij doelbewust gedegradeerd door de zwarte man. Dat is wat er achter zit.

Maar discrimineren mag niet :+

Maar het werkelijke probleem zit er dus in dat dit type zwarte mensen een minderwaardigheidscomplex heeft en niet trots kan zijn op hun zwarte afkomst. Als ze die trots zouden hebben, voelen ze ook geen behoefte meer om andere mensen te devalueren zodat zij zich beter denken te voelen.
pi_208971748
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
In de belevingswereld van de zwarte man. De zwarte man stoort zich namelijk aan het feit dat de 'witte' man zichzelf blank noemt. En dat komt bij de zwarte man over als rein en daar heeft hij (de zwarte man) moeite mee.

I kid you not. Dit is een uitspraak die door een zwart nederlands parlementslid is gemaakt. Ik hoorde het een week geleden of zo voor het eerst.

De wrevel zit hem dus in het feit dat blank overkomt als rein en daar zit de angel.
Jouw citaat is al veel ouder.. En niet door een zwarte maar door witte mensen die verandering wilden.

Ik vond het ook overdreven "dus omdat bepaalde mensen blank associëren met rein en puur mogen wij geen blank meer zeggen?"..
pi_208971750
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bij KOZP deelnemen is al racistisch genoeg
  maandag 1 mei 2023 @ 20:21:13 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208971761
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:20 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Jouw citaat is al veel ouder.. En niet door een zwarte maar door witte mensen die verandering wilden.

Ik vond het ook overdreven "dus omdat bepaalde mensen blank associëren met rein en puur mogen wij geen blank meer zeggen?"..
Wat voor verandering?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208971780
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooral het woke universum.
Juist niet, het zijn juist bepaalde figuren die denken dat er een strijd gaande is tegen de blanke man van middelmatige leeftijd..
Mensen als Jensen, Willem Engel en omroepen als ON doen alsof dit zo is.

Mensen die woke zijn vinden juist iedereen gelijkwaardig dus ook andersgekleurden.
pi_208971782
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:18 schreef Tengano het volgende:

[..]

Aha. Dus hij heeft daar moeite mee en dus is dat de belevingswereld van 'de zwarte man'.

Als ik nu een uitspraak vindt van een blank Nederlands parlementslid, is dat dan die tekst de mening van 'de blanke man?
pi_208971831
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan moeten ze vooral zichzelf wit gaan noemen; laat de rest erbuiten.
Voor het eerst met jou eens. Ik vond het ook zwaar overdreven.
  maandag 1 mei 2023 @ 20:25:27 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208971863
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:22 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Juist niet, het zijn juist bepaalde figuren die denken dat er een strijd gaande is tegen de blanke man van middelmatige leeftijd..
Mensen als Jensen, Willem Engel en omroepen als ON doen alsof dit zo is.

Mensen die woke zijn vinden juist iedereen gelijkwaardig dus ook andersgekleurden.
Nee hoor, mensen die woke zijn zijn zelf in de kern racistisch; niet alleen verheffen ze ras tot be-all en is-all van het menselijk bestaan (wat heet, 'kleurenblindheid' is zelfs gevaarlijk, en je moet eigenlijk al op 4-jarige leeftijd met de kids over ras praten), ze zien het ook als indicator van wel of geen privilege hebben, wel of geen onschuld hebben, wel of niet fragiel zijn en uiteraard wel of geen dader of slachtoffer zijn.

Content of character doet er niet meer zo toe. Jammer, vooral voor de nalatenschap van MLK.

Het hele concept 'wit privilege' is voor eenieder die een beetje de definitie van racisme kent inherent een racistisch concept.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 20:32:15 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208972023
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor, mensen die woke zijn zijn zelf in de kern racistisch; niet alleen verheffen ze ras tot be-all en is-all van het menselijk bestaan (wat heet, 'kleurenblindheid' is zelfs gevaarlijk, en je moet eigenlijk al op 4-jarige leeftijd met de kids over ras praten), ze zien het ook als indicator van wel of geen privilege hebben, wel of geen onschuld hebben, wel of niet fragiel zijn en uiteraard wel of geen dader of slachtoffer zijn.

Content of character doet er niet meer zo toe. Jammer, vooral voor de nalatenschap van MLK.

Het hele concept 'wit privilege' is voor eenieder die een beetje de definitie van racisme kent inherent een racistisch concept.
Wat scherp! Daar zit inderdaad de crux. MLK had het over equal. En equal wordt je dus niet door een blanke wit te noemen zodat je hem een treedje lager zet. Het klopt gewoon niet.

Equal betekent dat iedereen er mag zijn zoals hij is en dat je vooral je eigen waardigheid er laat zijn en VOORAL!!!!!!!!!! niet aan de waardigheid die van een ander gaat toornen.

De 'protesterende' mens heeft dus nog een hoop te verzetten als hij meent dat zijn waardigheid van iemand anders afhangt.

Voor de rest: Martin Luther King O+

MLK "All man are created equal." (So mind your own business.)

pi_208972070
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:20 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Daar is het niet echt om te doen. Het is om aansluiting te zoeken bij de VS, het moet meer white lijken en niet op een aparte specifieke kleur voor een huid. De raciale geschiedenis van de VS moet en zal op Nederland geprojecteerd want anders hebben ze zo weinig te zeiken. In Nederland hebben we het sinds de jaren 50 als ik me niet vergis, kan ook jaren 30 zijn, over blanken en negers, want zwart had een negatieve lading. Maar nu is neger "het N-woord" zodat ze met terugwerkende kracht racistisch zijn uitgescholden. Allemaal mogelijk gemaakt doordat de Nederlanders het raciale scheldwoord nikker zo weinig gebruikt hebben, stank voor dank.

Afriyie moest hier ook achter in de bus zitten naar eigen zeggen, hij werd hier zelfs als met zijn huidskleur gepest toen hij nog als vluchteling verwelkomd moest worden. Zwarte Piet is natuurlijk ook 'blackface' want het is natuurlijk heel logisch dat 150 jaar oude Nederlandse culturele fenomenen alleen een Engelse term hebben. Daar staan ze dan ook als Black Panthers the LARP-en in Dokkum.

Het is één grote leugenachtige bende. Nederland moest ook internationaal getarget worden. Nederland had internationaal de reputatie van totaal niet racistisch land, of althans het minst racistische land, en ook verdiend. Maar "all whites are racist" dus met een campagne tegen Zwarte Piet, die via het Amerikaanse blackface als fout werd afgeschilderd, draaide dat ineens helemaal om.
pi_208972100
Ok ik ben zelf maar weer op zoek gegaan naar iets van onderbouwing en ik kwam op de volgende pagina van deze giftige rechtse site cultuur onder vuur uit. Ik ken de site niet, maar in ieder geval onderbouwing bij het standpunt dat Esajas het lintje niet verdient ipv jamaarjamaarkozpisracismeomdattgewoonzois
  maandag 1 mei 2023 @ 20:42:04 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208972208
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
Ok ik ben zelf maar weer op zoek gegaan naar iets van onderbouwing en ik kwam op de volgende pagina van deze giftige rechtse site cultuur onder vuur uit. Ik ken de site niet, maar in ieder geval onderbouwing bij het standpunt dat Esajas het lintje niet verdient ipv jamaarjamaarkozpisracismeomdattgewoonzois
Dat is inderdaad wel een grafsite.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 mei 2023 @ 20:47:23 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208972308
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:40 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Jou neem ik al een tijdje niet meer serieus...
Je moest maar in zo'n belevingswereld leven. Ik zou een pilletje nemen.

Nederland had internationaal de reputatie van totaal niet racistisch land? Ja hoor, heb je gevraagd aan een Belg en een Duitser? Hoe wij in Indonesie tekeer zijn gegaan komt niet door racisme?
Toen de Amerikanen hielpen om Nederland te bevrijden vonden ze het allemaal leuk en zo, behalve zwarte Piet. Daar zijn toen bijna doden bij gekomen.
[..]
Ik zal vragen of we witten weer blank kunnen noemen..
Anders plegen een aantal mensen op fok zelfmoord.
Nederland staat wat betreft minst racistische landen ter wereld fier op 1:

https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries

Hoe graag Gloria Wekker, One World, KOZP en al die andere hobbyisten ook Nederland in een soort Mississippi anno 1950 willen omvormen, de droge historische feiten tonen iets anders aan. En ergens vindt die club dat nog het ergste ook, dat Nederland geen inheemse slavernij heeft gekend, of Jim Crow, of Black Codes, of een wegbrekende confederatie die slavernij instand wilde houden, of Ku Klux Klan, of lynchings, of Red Shirts, of Separate But Equal, of John Birch Society, of Dixiecrats, of White Citizen's Council. Dat Nederland tot de jaren '60 ook vrijwel homogeen blank was maakt het ook wat lastig om de geschiedenis te veramerikaniseren, maar geen nood: dan verzinnen we dat Nederland alsnog intens racistisch is! Het land dat al decennia koploper is in waarborgen van burgerrechten van alle inwonenden, gelijkheid tussen man en vrouw, tolerantie en acceptatie m.b.t. LGBTQ (zelfs voorloper geweest), moet en zal een verderfelijk oord vol racisme en haat zijn.

Het is een ordinair verdienmodel en een machtig mooi middel om jezelf lekker in een slachtofferrol te positioneren.

En het werkt vooral heel averrechts. Ik kan iig de termen diversiteit en inclusie niet meer horen. Omdat het met daadwerkelijke diversiteit en inclusie geen reet meer te maken heeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 20:49:55 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208972348
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:36 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Ten vierde: Het zijn witte mensen die menen dat blank niet meer kan en wit wel. En hoezo verlaag je iemand door hem wit te noemen in plaats van blank? Bevestig je hiermee het idee van die mensen die blank verboden willen hebben niet? Dat we blank als puur en rein zien?
Anders zou je je namelijk niet verlaagd voelen puur om het veranderen van een term.

Tevens is het ook nog zo dat we mensen zwart noemen, dus dan is wit een logischer term dan blank.
Dat iemand anders zich minderwaardig voelt omdat ik vanaf kinds aan blank ben is eerlijk gezegd meer het ding van degene die daar dus moeite mee heeft.

Als ik Tengano heet en andere mensen voelen zich minderwaardig omdat ik mezelf zo noem, moet ik dan mijn naam veranderen?

Zou jij je naam en identiteit aan willen passen zodat iemand zich misschien prettiger voelt? En ik zeg misschien omdat het probleem van een hele andere orde is. Het deel dat hier over jammert heeft inderdaad een midnerwaardigheidscomplex en raakt getriggerd van zaken buiten hemzelf.
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:36 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Ten vierde: Het zijn witte mensen die menen dat blank niet meer kan en wit wel. En hoezo verlaag je iemand door hem wit te noemen in plaats van blank? Bevestig je hiermee het idee van die mensen die blank verboden willen hebben niet? Dat we blank als puur en rein zien?
Anders zou je je namelijk niet verlaagd voelen puur om het veranderen van een term.

Tevens is het ook nog zo dat we mensen zwart noemen, dus dan is wit een logischer term dan blank.
Als ik rood haar heb en iemand anders wordt daardoor getriggerd ga ik niet mijn haar verven. Het is een issue van de gekleurde man zal ik maar even zeggen die niet zijn eigen waarde en trots kan voelen. En daar ben ik als blanke man niet voor verantwoordelijk.

Ik gun het hem wel dat hij zijn eigen waardigheid kan voelen, maar ik kan dat niet voor hem doen.

Het is vergelijkbaar met mensen die een plastische operatie ondergaan in de verwachting dat ze zich dan zekerder voelen. En uiteindelijk werkt dat niet omdat de onzekerheid aan de binnenkant zit.

Die onzekerheid en minderwaardigheid is er door het verleden ingesleten. En sommige gekleurde mensen zijn daar overheen gegroeid. Maar een flinke groep nog niet dus, zoals bijvoorbeeld bij een mevrouw Simons.

Het lijkt me in zo'n geval dan niet redelijk dat we de hele wereld gaan aanpassen zodat mevrouw Simons zich wellicht content zou kunnen gaan voelen. En ik zeg je bij voorbaat, dit soort mensen kan niet gelukkig worden omdat ze een probleem aan de binnenkant en met zichzelf hebben. En het vervelende is dat ze dat zelf niet kunnen zien en daardoor menen dat anderen voor die beperkende gevoelens verantwoordelijk zijn.

Maar als mijn geluk iemand anders ongelukkig maakt, wie heeft er dan een probleem?
pi_208972357
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zou ik reageren op iemand die alleen maar wartaal uitbraakt.
Denk je dat superieur bent in intellect?

Ik vind jullie juist wartaal uitslana. Er is geen oorlog tegen de witte mens. Vroeger werden donkere mensen achtergesteld en die achtergesteldheid is men nu aan het inhalen..

Als jullie wat eerder geboren waren zouden jullie waarschijnlijk ook huilen toen vrouwen stemrecht kregen? "dit is een aanval op de man!"..
Nee, er wordt gewoon rechtgetrokken wat rechtgetrokken dient te worden.

Er werd hierboven geschreven "witte mens is racist" maar dat heeft nog nooit iemand beweerd. Dat alle witte mensen racisten zijn.
  maandag 1 mei 2023 @ 20:53:18 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208972387
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:51 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Ik vind jullie juist wartaal uitslana. Er is geen oorlog tegen de witte mens. Vroeger werden donkere mensen achtergesteld en die achtergesteldheid is men nu aan het inhalen..

Als jullie wat eerder geboren waren zouden jullie waarschijnlijk ook huilen toen vrouwen stemrecht kregen? "dit is een aanval op de man!"..

Er werd hierboven geschreven "witte mens is racist" maar dat heeft nog nooit iemand beweerd. Dat alle witte mensen racisten zijn.
Waar in Nederland werden zwarten achtergesteld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2023 @ 20:55:12 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208972415
quote:

[..]

Ja, vroeger werden donkere mensen achtergesteld.

En nee dat is men niet aan het inhalen. Wat men nu doet is vergelijkbaar met wat die mensen zelf is ondergaan en dat klopt niet.

MLK zegt all man ARE equal.

En als jij je dus niet equal voelt moet je dus gewoon aan de bak.
  maandag 1 mei 2023 @ 20:59:06 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208972474
quote:

[..]

Dit is geen wartaal?
  maandag 1 mei 2023 @ 20:59:25 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208972480
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waar in Nederland werden zwarten achtergesteld?
In Middelburg, Vlissingen en Amsterdam was dat wel een beetje het geval.
pi_208972505
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan heb je mijn post niet eens gelezen.

Ik heb het daar namelijk geheel niet over gehad.

Maar wel mooi hoe snel je superioriteit er weer bijsleept; zit toch ingebakken in die witneus.
Daarom zeg ik ook "superieur".. Tussen haakjes, je weet wat dit betekend?

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:49 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat iemand anders zich minderwaardig voelt omdat ik vanaf kinds aan blank ben is eerlijk gezegd meer het ding van degene die daar dus moeite mee heeft.

Als ik Tengano heet en andere mensen voelen zich minderwaardig omdat ik mezelf zo noem, moet ik dan mijn naam veranderen?

Zou jij je naam en identiteit aan willen passen zodat iemand zich misschien prettiger voelt? En ik zeg misschien omdat het probleem van een hele andere orde is. Het deel dat hier over jammert heeft inderdaad een midnerwaardigheidscomplex en raakt getriggerd van zaken buiten hemzelf.
[..]
Als ik rood haar heb en iemand anders wordt daardoor getriggerd ga ik niet mijn haar verven. Het is een issue van de gekleurde man zal ik maar even zeggen die niet zijn eigen waarde en trots kan voelen. En daar ben ik als blanke man niet voor verantwoordelijk.

Ik gun het hem wel dat hij zijn eigen waardigheid kan voelen, maar ik kan dat niet voor hem doen.

Het is vergelijkbaar met mensen die een plastische operatie ondergaan in de verwachting dat ze zich dan zekerder voelen. En uiteindelijk werkt dat niet omdat de onzekerheid aan de binnenkant zit.

Die onzekerheid en minderwaardigheid is er door het verleden ingesleten. En sommige gekleurde mensen zijn daar overheen gegroeid. Maar een flinke groep nog niet dus, zoals bijvoorbeeld bij een mevrouw Simons.

Het lijkt me in zo'n geval dan niet redelijk dat we de hele wereld gaan aanpassen zodat mevrouw Simons zich wellicht content zou kunnen gaan voelen. En ik zeg je bij voorbaat, dit soort mensen kan niet gelukkig worden omdat ze een probleem aan de binnenkant en met zichzelf hebben. En het vervelende is dat ze dat zelf niet kunnen zien en daardoor menen dat anderen voor die beperkende gevoelens verantwoordelijk zijn.

Maar als mijn geluk iemand anders ongelukkig maakt, wie heeft er dan een probleem?
Volgens mij snap je het punt niet. Van blank naar wit is voorgesteld door witte/blanke mensen.
Had voor mij ook niet gehoeven omdat hiermee de strijd tegen discriminatie niet gewonnen gaat worden en je jaagt enkel mensen tegen de gordijnen op.

Simons vind ik ook niet steekhoudend voor de rest van de mensheid..

Hier werd beweerd dat er een strijd tegen de witte mens aan het gaan was en dat is ook gewoon niet zo. Men probeert gewoon alles zo veel mogelijk gelijk te trekken.
Zelf ben ik kleurenblind. Als ik werk met iemand dan weet ik na afloop niet of het een witte, een blanke, een nazi, een communist, een RK, een gekleurde is. Maar wel of het een goede collega is.

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, vroeger werden donkere mensen achtergesteld.

En nee dat is men niet aan het inhalen. Wat men nu doet is vergelijkbaar met wat die mensen zelf is ondergaan en dat klopt niet.

MLK zegt all man ARE equal.

En als jij je dus niet equal voelt moet je dus gewoon aan de bak.
. Dus nu behandelt men witte mensen zoals men vroeger donkeren behandelde? In welk universum is dit precies, dan kom ik lang om het na te kijken..

En het is makkelijk "iedereen IS gelijk, dus als je het niet voelt dan moet jij aan de bak?"..Hoe mensen met jou omgaan heeft toch niks met gevoel te maken? En dat was de strijd van MLK, niet het gevoel..

Anders zou MLK niks hoeven te doen, geen strijd te leveren. Maar die man heeft wel strijd geleverd en bepaalde rechten verkregen voor de donkere mensheid.
  maandag 1 mei 2023 @ 21:01:46 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208972522
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er zijn in het verleden zoveel mensen uitgebuit of verkeerd behandeld, echt niet alleen mensen van kleur.

Dat het allemaal heel vervelend was weten we wel, geen enkele reden om maar in een verleden te blijven hangen dat niet meer bestaat.
pi_208972595
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit is geen wartaal?
Neen, als je een beetje logisch nadenkt dan snap je donders goed wat ik bedoel.

Vroeger hadden vrouwen geen stemrecht, ze kregen stemrecht. Dit was niet een downgrade van de man maar een upgrade van de vrouw. En zo is het met gekleurde mensen ook. Die hadden vroeger niet de rechten die witte mensen wel hadden. Nu trekken we alles gelijk en is het geen downgrade voor de witte maar een upgrade voor de donkeren. Alleen het is blijkbaar eng voor bepaalde lieden dat anderen dezelfde rechten krijgen.

Dat er een oorlog/hetze gaande is tegen witte mensen is belachelijk. We hebben nog nooit zoveel vrijheid gekend als nu.
  maandag 1 mei 2023 @ 21:08:01 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208972625
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 21:05 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Neen, als je een beetje logisch nadenkt dan snap je donders goed wat ik bedoel.

Vroeger hadden vrouwen geen stemrecht, ze kregen stemrecht. Dit was niet een downgrade van de man maar een upgrade van de vrouw. En zo is het met gekleurde mensen ook. Die hadden vroeger niet de rechten die witte mensen wel hadden. Nu trekken we alles gelijk en is het geen downgrade voor de witte maar een upgrade voor de donkeren. Alleen het is blijkbaar eng voor bepaalde lieden dat anderen dezelfde rechten krijgen.

Dat er een oorlog/hetze gaande is tegen witte mensen is belachelijk. We hebben nog nooit zoveel vrijheid gekend als nu.
Waar heb je het toch over? Welke rechten?
  maandag 1 mei 2023 @ 21:08:21 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208972632
Deze blanke man houdt deze eindeloze en zinloze discussie verder voor gezien :{w

Take away: Eigen waardigheid, erkenning en liefde is iets wat je zelf moet doen. En mensen die zichzelf niet waarderen, erkennen en niet van zichzelf houden, kunnen dat ook niet van een ander binnenlaten. Vaak herkennen ze het niet eens omdat ze zo opgesloten zitten en zo geloven in hun eigen negatieve bubbel.

Ik wens de gekleurde en ieder ander getergd mens heel veel succes ^O^

#vindJezelf
  maandag 1 mei 2023 @ 21:12:32 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208972709
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waar heb je het toch over? Welke rechten?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:00:18 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208977583
Wat Etto al zei, tot de jaren 60 was Nederland gewoon ook nog een bijna compleet blank land. Ik durf de stelling ook wel aan dat van alle mensen met een donkere huidskleur in Nederland op dit moment er geen enkele gedwongen is door enig orgaan van de Nederlandse overheid om hier te zijn. (Gevallen zoals een Taghi die gedwongen uit Dubai is gehaald uitgesloten natuurlijk)
De enige groep die die claim zou kunnen maken is de eerste generatie Molukkers, al kun je daar tegenover zetten dat ze vrijwillig in dienst gegaan zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:20:08 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208977765
Niet geheel verrassend is onze trol weer in zijn hol gekropen en komt er geen antwoord meer zodra om concrete voorbeelden en feiten gevraagd wordt.
pi_208977894
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:00 schreef nixxx het volgende:
Wat Etto al zei, tot de jaren 60 was Nederland gewoon ook nog een bijna compleet blank land. Ik durf de stelling ook wel aan dat van alle mensen met een donkere huidskleur in Nederland op dit moment er geen enkele gedwongen is door enig orgaan van de Nederlandse overheid om hier te zijn. (Gevallen zoals een Taghi die gedwongen uit Dubai is gehaald uitgesloten natuurlijk)
De enige groep die die claim zou kunnen maken is de eerste generatie Molukkers, al kun je daar tegenover zetten dat ze vrijwillig in dienst gegaan zijn.
Wat is de waarde van die stelling 'gedwongen om hier te zijn' of wat betekent het? Iedereen die hier woont is toch vrij om te gaan en staan waar die wil, ook buiten de landsgrenzen?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:50:26 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208978157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet geheel verrassend is onze trol weer in zijn hol gekropen en komt er geen antwoord meer zodra om concrete voorbeelden en feiten gevraagd wordt.
Ik denk eigenlijk niet dat dit trollen betreft. De kans is aannemelijk dat zo'n user daadwerkelijk overtuigt is van allerlei (inmiddels mainstream geaccepteerde) narratieven en theorieën met betrekking tot vermeend racisme in Nederland (en de bredere Westerse wereld). Immers, vele mensen zijn daar de afgelopen jaren in gaan geloven.

En racisme en discriminatie tegen bepaalde andere groepen zoals blanke mensen, zien zij vervolgens slechts niet meer als racisme of discriminatie, maar als het noodzakelijk 'rechtzetten' van vermeende nog niet bestreden structurele misstanden.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:55:17 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208978214
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat is de waarde van die stelling 'gedwongen om hier te zijn' of wat betekent het? Iedereen die hier woont is toch vrij om te gaan en staan waar die wil, ook buiten de landsgrenzen?
Meer als onderbouwing van het feit dat Nederland helemaal niet een racistisch land is. Anders hadden we niet onze demografie zo laten veranderen? En dat we absoluut onvergelijkbaar zijn met de USA.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:02:09 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208978285
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Meer als onderbouwing van het feit dat Nederland helemaal niet een racistisch land is. Anders hadden we niet onze demografie zo laten veranderen? En dat we absoluut onvergelijkbaar zijn met de USA.
We zijn sowieso op heel veel punten onvergelijkbaar met de VS, maar bepaalde lieden menen telkens maar weer de (culturele) historie en sociaal-maatschappelijke problemen van dat land over die van Nederland heen te moeten leggen.
pi_208978400
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maar die stellig gaat voor Amerika toch ook op?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:25:59 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208978495
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet, aangezien Afrikanen daar naar toe gehaald werden met als doel om als slaaf te fungeren en niets anders; vandaar dat men in het Zuiden tot 1965 de zwarte Amerikaan ook graag in die ondergeschikte positie hield: het was namelijk niet de bedoeling dat zij ooit volwaardige burgers zouden worden, slechts goedkoop, wat heet, gratis, werkvolk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208978619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet, aangezien Afrikanen daar naar toe gehaald werden met als doel om als slaaf te fungeren en niets anders; vandaar dat men in het Zuiden tot 1965 de zwarte Amerikaan ook graag in die ondergeschikte positie hield: het was namelijk niet de bedoeling dat zij ooit volwaardige burgers zouden worden, slechts goedkoop, wat heet, gratis, werkvolk.
Dat is al 50 jaar geleden, sindsdien kan toch iedereen vrij bewegen. Volgens die stelling moet de conclusie ook voor de VS zijn: dus de VS is geen racistische land. Het land is notabene overspoeld met Hispanics
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:41:36 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208978658
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Touché, ik corrigeer, deze mensen inclusief hun voorouders.
En dan meteen ook maar het voorbehoud dat dit het Europese deel van het koninkrijk betreft.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:46:48 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208978708
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is al 50 jaar geleden, sindsdien kan toch iedereen vrij bewegen. Volgens die stelling moet de conclusie ook voor de VS zijn: dus de VS is geen racistische land. Het land is notabene overspoeld met Hispanics
Anno 2023 is de VS inderdaad al een heel eind opgeschoten; alleen heeft het daarvoor wel een radicaal andere raciale geschiedenis dan Nederland. En daar zit het probleem met onze inheemse wokies
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:58:32 #77
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208978832
Ik geloof best dat bepaalde delen van 'woke' zich hebben laten inspireren door de Verenigde Staten (al is de Zwarte Pieten discussie ouder dan de 'woke' discussie), maar maakt alleen 'woke' zich hier schuldig aan? De hele term 'woke' die hier op fok zo graag gebruikt wordt is een gekopieerde Amerikaanse frame. We kunnen nu een kip-ei-discussie gaan houden, maar laten we nu niet doen alsof de 'anti-woke' stroming niet uit Amerika is komen overvliegen.
I am a black hole shitting into the void
pi_208978955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Anno 2023 is de VS inderdaad al een heel eind opgeschoten; alleen heeft het daarvoor wel een radicaal andere raciale geschiedenis dan Nederland. En daar zit het probleem met onze inheemse wokies
Ik kan me niet voorstellen dat ik de naast de PVV leden en stemmers de enige Nederlander ben die kijkt naar naam of uiterlijk en mijn observatie meeneem in mijn handelen
  dinsdag 2 mei 2023 @ 14:19:55 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208979018
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:58 schreef Gimmick het volgende:
maar laten we nu niet doen alsof de 'anti-woke' stroming niet uit Amerika is komen overvliegen.
Huh?
1947-2016
pi_208979038
quote:

[..]

Nee, dat is gewoon niet waar. Nogmaals, het is en was hier nooit de VS. Ze werden niet achtergesteld en tribalistisch nepotisme en de lat lager leggen is niet inhalen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:00 schreef nixxx het volgende:
Dat is ook niet helemaal waar. Er waren best veel indo's, er waren Chinezen, en in veel van al die blanken zat stiekem best wat Afrikaans en Aziatisch DNA. Nederlanders hebben in de geschiedenis nooit moeilijk gedaan over rasvermenging. Het was twee geloven op één kussen waar de duivel tussen sliep, niet kleuren.

Er was slavernij in de overzeese gebiedsdelen en daar kwam wat racisme aan mee, maar het onderscheid was dat tussen slaaf en niet slaaf en het was niet in Nederland zelf. We hebben nu allemaal van die via diversiteitsbeleid geemployeerde presentatrices die staan te verzinnen hoe erg het wel niet geweest moet zijn om in de 17e eeuw één van de weinige kleurlingen te zijn geweest, maar daar blijkt helemaal niets van uit wat voor bron dan ook. Waarschijnlijk omdat de mensen toen niet zo aanstellerig en rasgefascineerd waren door een Amerikaans 21e eeuws narratief.
pi_208979297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
We hebben nu allemaal van die via diversiteitsbeleid geemployeerde presentatrices die staan te verzinnen hoe erg het wel niet geweest moet zijn om in de 17e eeuw één van de weinige kleurlingen te zijn geweest, maar daar blijkt helemaal niets van uit wat voor bron dan ook. Waarschijnlijk omdat de mensen toen niet zo aanstellerig en rasgefascineerd waren door een Amerikaans 21e eeuws narratief.
Doet me een beetje denken aan die verhalen uit het VK tijdens de 2e wereldoorlog, waar Amerika hun segregatie meenam

quote:
During the Second World War, Bamber Bridge hosted American servicemen from the 1511th Quartermaster Truck regiment, part of the Eighth Air Force. Their base, Air Force Station 569 (nicknamed "Adam Hall"), was on Mounsey Road, part of which still exists now as home to 2376 (Bamber Bridge) Squadron of the Royal Air Force Air Cadets. The 1511th Quartermaster Truck was a logistics unit, and its duty was to deliver materiel to other Eighth Air Forces bases in Lancashire. The 234th US Military Police Company were also in the town, on its north side.

The US Armed Forces were still racially segregated, and the soldiers of 1511 Quartermaster Truck were almost entirely black, and all but one of the officers were white, as were the MPs. Military commanders tended to treat the service units as "dumping grounds" for less competent officers, and the leadership in the unit was poor. Racial tensions were exacerbated by the race riots in Detroit earlier that week, which had led to 34 deaths, including 25 black casualties. The people of Bamber Bridge supported the black troops, and when US commanders demanded a colour bar in the town, all three pubs in the town reportedly posted "Black Troops Only" signs. :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Bamber_Bridge
pi_208979429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 14:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Doet me een beetje denken aan die verhalen uit het VK tijdens de 2e wereldoorlog, waar Amerika hun segregatie meenam
[..]

En dat was notabene het VK waar de Britten nog niet helemaal op hun gemak waren met de vele donkere jongens die de Nederlanders meenamen op militaire oefening in de jaren 20 en 30.

Hetzelfde in het conservatie bekrompen Limburg waar zwarte soldaten waren gelegerd om de massagraven te vullen. Aan de segregatie door het Amerikaanse leger werkten ook die mensen niet mee. En nadat de zwarte militairen aan de burgemeester hadden uitgelegd waarom zij zo'n nare bijsmaak hadden bij Zwarte Piet was deze begripvol, zoals ook de militairen begripvol waren over het verschil, en besloot hij dat er geen Zwarte Piet meereed met de jeep van Sinterklaas zolang als er zwarte Amerikaanse soldaten gelegerd waren.
pi_208980590
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:58 schreef Gimmick het volgende:
Ik geloof best dat bepaalde delen van 'woke' zich hebben laten inspireren door de Verenigde Staten (al is de Zwarte Pieten discussie ouder dan de 'woke' discussie), maar maakt alleen 'woke' zich hier schuldig aan? De hele term 'woke' die hier op fok zo graag gebruikt wordt is een gekopieerde Amerikaanse frame. We kunnen nu een kip-ei-discussie gaan houden, maar laten we nu niet doen alsof de 'anti-woke' stroming niet uit Amerika is komen overvliegen.
Klopt ja, vooral EttovanBelgie maakt zich hier schuldig aan. Alles wat hem niet zint is woke.. Maar vraag je beleefd "wat bedoel je dan met woke" blijft het stil.
pi_208980604
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We zijn sowieso op heel veel punten onvergelijkbaar met de VS, maar bepaalde lieden menen telkens maar weer de (culturele) historie en sociaal-maatschappelijke problemen van dat land over die van Nederland heen te moeten leggen.
Alsof Nederland geen last heeft of had met racisme? Mensen die dat denken zijn van de werkelijkheid losgezongen..

Alleen de blanke witte Nederlander kan dit denken en nog menen ook.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:37:03 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208980667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:28 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Alsof Nederland geen last heeft of had met racisme? Mensen die dat denken zijn van de werkelijkheid losgezongen..

Racisme idd.
1947-2016
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:41:22 #86
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208980707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:28 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Volgens mij mag racisme hier niet lullenbakker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208980734
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Racisme idd.
En nu nog inhoudelijk?
Alleen witte Nederlanders kunnen doen alsof er geen racisme is. Want die hoeven niet iedere keer hun auto langs de kant te zetten. Die worden niet voor zwarte Piet uitgemaakt tijdens Sinterklaasfeest. Die worden op school niet als een wereldwonder aanschouwt.

En dan dit nog:

https://www.mensenrechten(...)0sprake,van%20hun%20(vermeende)%20etniciteit.

nu lees je het eens van een ander, in plaats van "ik merk geen racisme dus is het er niet" van enkele oppervlakkige individuen hier.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:50:34 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208980778
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:45 schreef BjG956 het volgende:

[..]
En nu nog inhoudelijk?
Alleen witte Nederlanders kunnen doen alsof er geen racisme is. Want die hoeven niet iedere keer hun auto langs de kant te zetten. Die worden niet voor zwarte Piet uitgemaakt tijdens Sinterklaasfeest. Die worden op school niet als een wereldwonder aanschouwt.

En dan dit nog:

nu lees je het eens van een ander, in plaats van "ik merk geen racisme dus is het er niet" van enkele oppervlakkige individuen hier.
TR gezet.
pi_208980782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
TR gezet.
Oei, tegen het zere beentje?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:53:52 #90
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208980808
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Exact.

Terwijl de hele wereld rond die tijd het niet zo nou nam met de mensenrechten. Ook onderling.

Maar dat is minimaal 170 jaar geleden. Hoezo kraait hier iemand nog om? Nu is dat echt kansloos om er over te zeuren.
1947-2016
pi_208980816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:51 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Oei, tegen het zere beentje?
Hii vindt je posts te moeilijk, hij begrijpt ze niet. Het heeft dus geen zin om het te herhalen
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:55:47 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208980820
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hii vindt je posts te moeilijk, hij begrijpt ze niet. Het heeft dus geen zin om het te herhalen
Gaap.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:57:42 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208980836
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is dan ook pure wartaal.
1947-2016
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:08:23 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208980956
quote:

[..]
En nu nog inhoudelijk?

En dan dit nog:

Witte Nederlanders? Je bedoelt blanke Nederlanders? En waarom zouden zij niet op school als een wereldwonder kunnen worden gezien? Ten slotte is het niet zo belangrijk wat een activistische organisatie als het College voor de Rechten van de Mens op hun website stelt. Het is bovendien een flinke aantijging om te claimen (uiteraard zonder onderbouwing) dat er in Nederland 'collectieve achterstelling' is van bepaalde groepen mensen.

Het zijn juist dit soort instituten die alle objectiviteit zijn verloren en tot de lippen in de het woke-isme zitten. Overal is 'racisme', overal is 'seksism'e, overal is 'homofobie', overal is 'onderdrukking'. Nee, sorry, het is er gewoon niet. Wat minder GroenLinks/D66 stemmers die zulke instituten runnen zou al een verademing zijn en de objectiviteit ten goede komen.
pi_208981001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik kan me er niet in vinden, alleen het tegenovergestelde dat blanke mensen andere (blanke) mensen niet op bijvoorbeeld uiterlijk beoordelen is pas wartaal. Het kan zelfs niet eens want het is mens eigen
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:14:59 #96
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208981019
quote:

[..]
En nu nog inhoudelijk?

En dan dit nog:

Gedraag jezelf gewoon en leef niet in de slachtofferrol omdat je zwart bent.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208981051
quote:

[..]
En nu nog inhoudelijk?

En dan dit nog:

Nog een activistenclubje, een heel pretentieuze, maar niet serieus te nemen.

quote:
Nederland stond al vele decennia bekend als het minst racistisch land ter wereld. Ik heb altijd een verachting gevoeld voor racisme en er altijd op gelet. Ik heb er echter nooit wat van gemerkt, alleen maar medestanders die het even vanzelfsprekend vonden om niet racistisch te zijn. Af en toe wat culturele stereotypen, humor óver racisme ook, maar dat is wat anders dan haat of minachting voor mensen met een andere huidskleur.

Toen was een twaalftal jaar geleden ineens een ontzettend racistisch land, althans volgens geluiden uit de randstad. Nou woonde ik daar al een hele tijd niet meer maar randstedelingen zijn wel erg bekrompen mensen, veel nare mensen ook. En veel buitenlanders, als Nederlanders het minst racistische volk ter wereld zijn en je doet aan massa-immigratie dan wordt Nederland racistischer inderdaad, net zoals daarmee het schoolniveau daalt, de verkeersveiligheid afneemt en het minder tolerant wordt. Dat is logisch. Maar daar ging het niet om.

Wat dan opvalt is dat bijna alle beschuldigingen vals of oncontroleerbaar vaag zijn. Neger is "het N-woord", Zwarte Piet is blackface, men werd op school uitgescholden ook al woonde men nog niet in Nederland, men moest achterin de bus zitten van het gemeentelijk vervoerbedrijf, Nederland is rijk geworden van kolonialisme en slavernij, etc. Onderscheid op nationaliteit was ineens racistisch, bij anoniem solliciteren bleek men juist positief te discrimineren, met onderzoekjes werd gesjoemeld, een accent toegevoegd om discriminatie op naam aan te tonen. Mensen die beweren dat ze niet aangenomen werden en iemand anders met precies hetzelfde CV wel. Als je precies hetzelfde CV als iemand anders hebt dan heb je geen CV, dan heb je niets meer dan een diploma. Dan kun je niet verwachten dat je de eerste keus bent.

Allemaal dingen die gewoon objectief vals bleken. Of dan werd er weer gedaan alsof cultuur of geloof ras was, en later zelfs alsof op tijd komen, manieren hebben en ABN spreken raciaal waren. Als je zoveel moet verzinnen, of zulke vaagheden als racistisch moet interpreteren, als je zoveel Amerikaans projecties nodig hebt, dan heb je gewoon geen goed verhaal en heb ik geen reden om aan te nemen dat Nederland als totaal niet racistisch land een mythe was.
pi_208982331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat hoor ik wel vaker, vaak ook in oneliners.. Van mensen die denken dat wat zij alles DE waarheid is. En als je een andere mening hebt, dan praat je wartaal..

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Witte Nederlanders? Je bedoelt blanke Nederlanders? En waarom zouden zij niet op school als een wereldwonder kunnen worden gezien? Ten slotte is het niet zo belangrijk wat een activistische organisatie als het College voor de Rechten van de Mens op hun website stelt. Het is bovendien een flinke aantijging om te claimen (uiteraard zonder onderbouwing) dat er in Nederland 'collectieve achterstelling' is van bepaalde groepen mensen.

Het zijn juist dit soort instituten die alle objectiviteit zijn verloren en tot de lippen in de het woke-isme zitten. Overal is 'racisme', overal is 'seksism'e, overal is 'homofobie', overal is 'onderdrukking'. Nee, sorry, het is er gewoon niet. Wat minder GroenLinks/D66 stemmers die zulke instituten runnen zou al een verademing zijn en de objectiviteit ten goede komen.
Wit of blank, het is mij om het even. Gisteren nog een discussie over gehad met lieden die zich enorm in de pik getrapt voelden toen mensen blank in wit veranderden.. Als je dat als een probleem kan zien dan heb je het heel goed.

Hoezo is rechten van de mens een activistisch groepje? En hoezo zitten zij in het wokisme?

Volgens mij gooi je nu allemaal dingen op 1 hoop om er niet over te hoeven hebben.. Een beetje hoe veel fokkers met problemen omgaan. Alles is tegenwoordig woke.
pi_208982419
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nog een activistenclubje, een heel pretentieuze, maar niet serieus te nemen.
[..]
Nederland stond al vele decennia bekend als het minst racistisch land ter wereld. Ik heb altijd een verachting gevoeld voor racisme en er altijd op gelet. Ik heb er echter nooit wat van gemerkt, alleen maar medestanders die het even vanzelfsprekend vonden om niet racistisch te zijn. Af en toe wat culturele stereotypen, humor óver racisme ook, maar dat is wat anders dan haat of minachting voor mensen met een andere huidskleur.

Toen was een twaalftal jaar geleden ineens een ontzettend racistisch land, althans volgens geluiden uit de randstad. Nou woonde ik daar al een hele tijd niet meer maar randstedelingen zijn wel erg bekrompen mensen, veel nare mensen ook. En veel buitenlanders, als Nederlanders het minst racistische volk ter wereld zijn en je doet aan massa-immigratie dan wordt Nederland racistischer inderdaad, net zoals daarmee het schoolniveau daalt, de verkeersveiligheid afneemt en het minder tolerant wordt. Dat is logisch. Maar daar ging het niet om.

Wat dan opvalt is dat bijna alle beschuldigingen vals of oncontroleerbaar vaag zijn. Neger is "het N-woord", Zwarte Piet is blackface, men werd op school uitgescholden ook al woonde men nog niet in Nederland, men moest achterin de bus zitten van het gemeentelijk vervoerbedrijf, Nederland is rijk geworden van kolonialisme en slavernij, etc. Onderscheid op nationaliteit was ineens racistisch, bij anoniem solliciteren bleek men juist positief te discrimineren, met onderzoekjes werd gesjoemeld, een accent toegevoegd om discriminatie op naam aan te tonen. Mensen die beweren dat ze niet aangenomen werden en iemand anders met precies hetzelfde CV wel. Als je precies hetzelfde CV als iemand anders hebt dan heb je geen CV, dan heb je niets meer dan een diploma. Dan kun je niet verwachten dat je de eerste keus bent.

Allemaal dingen die gewoon objectief vals bleken. Of dan werd er weer gedaan alsof cultuur of geloof ras was, en later zelfs alsof op tijd komen, manieren hebben en ABN spreken raciaal waren. Als je zoveel moet verzinnen, of zulke vaagheden als racistisch moet interpreteren, als je zoveel Amerikaans projecties nodig hebt, dan heb je gewoon geen goed verhaal en heb ik geen reden om aan te nemen dat Nederland als totaal niet racistisch land een mythe was.
Zes keer herhalen dat Nederland bekend stond als het minst racistisch landje maakt het nog niet waar natuurlijk. Wie vonden Nederland het minst racistisch? Nederlanders? Belgen? Fransen? Duitsers? Afrikanen? Aziaten?

Die van de CV is wel grappig, en laat zien dat je waarschijnlijk niet weet wat een CV is? Op je CV staan de baantjes die je gehad hebt. Wat heeft dit precies te maken met een diploma? En waarom heb je als je twee dezelfde CV's hebt een diploma? Gewoon twee keer dezelfde werkervaring opgeschreven en als je Klaas Jansen heet dan ben je aangenomen voor een tweede gesprek en als je Mohammed Ali heet dan ben je afgewezen. Zo heel moeilijk lijkt me dat niet?

Als ik jou goed lees dan was Nederland in de jaren 60 het minst racistisch landje, maar toen er meer buitenlanders kwamen toen werd Nederland racistischer? In de jaren 60 of 50 waren de buitenlanders op 1 hand te tellen. Geen wonder dat men dan niet racistisch is? Ik heb in mijn hele leven nog geen persoon uit Vietnam gezien of gesproken, dus ik heb er geen enkele probleem mee. Beetje van dat niveau?

Dat je "massa-immigratie en schoolniveau daalt" in 1 zin noemt en je vindt het logisch dan weet ik wel wat voor denkwijze je erop nahoudt _O-
Je stemt zeker Tjerry Bidet?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 20:33:52 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208982600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:05 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Dat hoor ik wel vaker, vaak ook in oneliners.. Van mensen die denken dat wat zij alles DE waarheid is. En als je een andere mening hebt, dan praat je wartaal..
[..]
Wit of blank, het is mij om het even. Gisteren nog een discussie over gehad met lieden die zich enorm in de pik getrapt voelden toen mensen blank in wit veranderden.. Als je dat als een probleem kan zien dan heb je het heel goed.

Hoezo is rechten van de mens een activistisch groepje? En hoezo zitten zij in het wokisme?

Volgens mij gooi je nu allemaal dingen op 1 hoop om er niet over te hoeven hebben.. Een beetje hoe veel fokkers met problemen omgaan. Alles is tegenwoordig woke.
Whut? Dat wat zij?
Lees je zelf wel wat je schrijft?
1947-2016
pi_208982925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:13 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Zes keer herhalen dat Nederland bekend stond als het minst racistisch landje maakt het nog niet waar natuurlijk. Wie vonden Nederland het minst racistisch? Nederlanders? Belgen? Fransen? Duitsers? Afrikanen? Aziaten?
Allemaal, behalve de Fransen waarschijnlijk maar die hebben een Frans zelfbeeld. Dat jij geen verankering hebt in kennis van de recente geschiedenis kan ik hier niet voor je oplossen.

quote:
Die van de CV is wel grappig, en laat zien dat je waarschijnlijk niet weet wat een CV is? Op je CV staan de baantjes die je gehad hebt. Wat heeft dit precies te maken met een diploma? En waarom heb je als je twee dezelfde CV's hebt een diploma? Gewoon twee keer dezelfde werkervaring opgeschreven en als je Klaas Jansen heet dan ben je aangenomen voor een tweede gesprek en als je Mohammed Ali heet dan ben je afgewezen. Zo heel moeilijk lijkt me dat niet?
Mensen hebben dan ook niet precies hetzelfde CV, maar je mag het gewoon beweren wat Nederland is hartstikke racistisch.

quote:
Als ik jou goed lees dan was Nederland in de jaren 60 het minst racistisch landje, maar toen er meer buitenlanders kwamen toen werd Nederland racistischer? In de jaren 60 of 50 waren de buitenlanders op 1 hand te tellen. Geen wonder dat men dan niet racistisch is?
Het is wel een stuk makkelijker, maar het is ook wat racisme is. Er is hier en daar iemand met een andere huidskleur en die wordt gewoon als ieder ander behandeld, of niet. Als je een hele straat met Molukkers hebt dan is dat een Molukkerstraat met zijn eigen dynamiek, daar kun je wat van vinden zonder dat het racisme. Net zoals je wat van de Marokkaanse gemeenschap met hun behouden Marokkaanse cultuur en en geloof kunt vinden. Dat heeft op zich niks met racisme te maken.

quote:
Ik heb in mijn hele leven nog geen persoon uit Vietnam gezien of gesproken, dus ik heb er geen enkele probleem mee. Beetje van dat niveau?
Hou je niet van loempia's?

quote:
Dat je "massa-immigratie en schoolniveau daalt" in 1 zin noemt en je vindt het logisch dan weet ik wel wat voor denkwijze je erop nahoudt _O-
Het gemiddeld niveau van leerlingen in Marokko ligt significant lager, laten we zeggen 20%. Dan kun je natuurlijk alsof je een volkomen onbenul bent en doen alsof het schoolsysteem de enige factor is en het dan aan racisme wijten dat leerlingen van Marokkaanse afkomst gemiddeld 10% lager scoren, maar ergens tussen twee landen in is veel logischer omdat cultuur ook een belangrijke bepalende factor is.
pi_208983446
quote:
De mooiste vond ik nog bipoc, die deed rond 2020 z'n intrede bij de activisten alhier en werd al snel daarna weer aan de kant gezet. Waarschijnlijk toen ze erachter kwamen wat het betekende _O-
pi_208983619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De mooiste vond ik nog bipoc, die deed rond 2020 z'n intrede bij de activisten alhier en werd al snel daarna weer aan de kant gezet. Waarschijnlijk toen ze erachter kwamen wat het betekende _O-
Ken je dat verhaal van die Friese vertaling van de Hill We Climb, dat inauguratie gedicht? De vertaalster moest een sensitivity reader krijgen, ondanks dat de Friezen volgens de strengste criteria indigenous zijn. Want een paar zeurnegers hadden de uitgever benaderd en die vond een vertaling door een bipoccer prima, maar ze bleven zeuren. Uiteindelijk twee Amsterdammers gevonden waarvan er eentje een paar woorden Fries sprak. Die hebben toen het woord slaaf vervangen door tot slaaf gemaakte, ondanks dat het origineel bewust 'slave' en niet 'enslaved' gebruikte, en de sensitivity readers cashten 1500 euro en voor de vertaalster, bleef 250 euro of zo over.

Was wel jammer dat die uitgever geen andere sensitivity readers kon vinden en mij niet even had gebeld. Ik ken twee zwarte Friezen die als ze elkaar tegenkomen altijd beginnen te mierenneuken over het Fries, vinden ze leuk, de een is boer en de ander is muzikant/techneut/knutselaar/fraudeur maar ook een enorme boerenlul.
pi_208983683
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Ken je dat verhaal van die Friese vertaling van de Hill We Climb, dat inauguratie gedicht? De vertaalster moest een sensitivity reader krijgen, ondanks dat de Friezen volgens de strengste criteria indigenous zijn. Want een paar zeurnegers hadden de uitgever benaderd en die vond een vertaling door een bipoccer prima, maar ze bleven zeuren. Uiteindelijk twee Amsterdammers gevonden waarvan er eentje een paar woorden Fries sprak. Die hebben toen het woord slaaf vervangen door tot slaaf gemaakte, ondanks dat het origineel bewust 'slave' en niet 'enslaved' gebruikte, en de sensitivity readers cashten 1500 euro en voor de vertaalster, bleef 250 euro of zo over.
Tja, verdienmodel, dat blijkt wel weer. Uiteindelijk zijn ze gewoon een markt aan het creëren voor al die nutteloze opleiding, heel kapitalistisch eigenlijk :P
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:22:28 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208983791
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:13 schreef BjG956 het volgende:

[..]

Als ik jou goed lees dan was Nederland in de jaren 60 het minst racistisch landje, maar toen er meer buitenlanders kwamen toen werd Nederland racistischer? In de jaren 60 of 50 waren de buitenlanders op 1 hand te tellen. Geen wonder dat men dan niet racistisch is? Ik heb in mijn hele leven nog geen persoon uit Vietnam gezien of gesproken, dus ik heb er geen enkele probleem mee. Beetje van dat niveau?

Nee hoor, ook in 2023 staat Nederland nog steeds op 1 qua minst racistische landen ter wereld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208984052
quote:

[..]

[..]
Minst racistisch of meest ruimdenkend? Zoals acceptatie van homo's en mensen die lekker raar willen doen.
Minst racistisch kan wel kloppen hoor, daar niet van.

quote:
Ow was dat die rel rondom solliciteren de Marokkanen en uitzendbureaus? Dat was toch best wel een beetje duidelijk? Hoe is dat bewijs dat we hier geen onderscheid maken op uiterlijk of naam? Zijn wij blanke mensen heiliger dan de paus?

Je ziet op het platteland de meeste PVV stemmers. Dat zijn net de plekken waar de minste buitenlanders wonen of komen. Opvallend is dat. Je zou net andersom verwachten toch? Je doet alsof racisme ook heel rationeel kan zijn

De verkeersveiligheid als argument erbij halen wtf Edit: aantal dodelijke slachtoffers per miljard kilometer daalt al jaren substantieel. Ondanks die immigranten-tsunami...

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 02-05-2023 22:49:22 ]
pi_208984672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Tja, verdienmodel, dat blijkt wel weer. Uiteindelijk zijn ze gewoon een markt aan het creëren voor al die nutteloze opleiding, heel kapitalistisch eigenlijk :P
Neoliberaal meer. Je doe het kapitalisme zelf een beetje tekort.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Minst racistisch of meest ruimdenkend? Zoals acceptatie van homo's en mensen die lekker raar willen doen.
Minst racistisch kan wel kloppen hoor, daar niet van.
Racisme is wel ongeveer onder nul qua ruimdenkendheid. Het heeft wel met elkaar te maken, vinden dat iemand zich anders moet gedragen is nog wel heel wat anders dan vinden dat iemand een andere huidskleur had moeten hebben. Het zit niet eens op het spectrum van ruimdenkendheid, maar er kan geen ruimdenkendheid zijn als je niet eens kunt accepteren dat mensen met een andere kleur geboren zijn.

Het klopt gewoon hoor. Nederland is traditioneel ook een zeer egalitair land en globalistisch land en we mogen wat meer kleur daardoor ook gewoon aantrekkelijk vinden. Zo was er ergens in de jaren 50 een gezelschap Nederlandse mannen met aanzienlijk meer gevoel voor schoonheid dan voor internationale politieke verhoudingen die een Arubaans meisje naar de miss World verkieizingen in de VS wilde sturen. Dat ging natuurlijk niet door, dat was nog lang voor MLK enzo. Dat soort dingen, de Nederlandse geschiedenis zit vol met gevallen die in een racistische samenleving gewoon niet zouden kunnen.

quote:
Ow was dat die rel rondom solliciteren de Marokkanen en uitzendbureaus?
Nee.

quote:
Dat was toch best wel een beetje duidelijk? Hoe is dat bewijs dat we hier geen onderscheid maken op uiterlijk of naam? Zijn wij blanke mensen heiliger dan de paus?
Wij Nederlanders zien mensen van kleur het graag goed doen, en zoveel mogelijk op zijn Nederlands. Ze zijn ook heel zakelijk. Als je er ontzetten veel werk van hebt en je inleners slechte ervaringen met de Marokkaanse jongens delen dan kun je je met een selectie van 5 minuten ontzettend veel werk en ontevreden klanten besparen. Het is profileren, het probleem is ook dat dat veel teveel oplevert.

quote:
Je ziet op het platteland de meeste PVV stemmers. Dat zijn net de plekken waar de minste buitenlanders wonen of komen. Opvallend is dat. Je zou net andersom verwachten toch?
De PVV was de grootste partij onder Surinamers niet zo lang geleden. Zou het echt om racisme gaan?

quote:
Je doet alsof racisme ook heel rationeel kan zijn
Als je uitgaan van de calculerende geheel op het eigenbelang gerichte burger dan is het dat ook gewoon. Ik ben voor gelijke kansen, maar als blankje zijn je kansen met kleurlingen ook gewoon minder, als intercedent bij een uitzendbureau, als werkgever, als voorbijganger op straat. Wat verwacht je nou van die mensen in Ter Apel dan, dat als ze een Noord-Afrikaan of Afrikaan in de tuin zien dat ze dan denken, zal wel een nieuwe buurtbewoner zijn die zijn die bij het spelen met zijn kinderen de bal per ongeluk over de schutting heeft geschoten? Die kinderen daar groeien op met het idee in hun hoofd dat ze moeten opletten met mensen met een andere huidskleur, omdat dat hun realiteit is. Goed gedaan hoor.

quote:
De verkeersveiligheid als argument erbij halen wtf Edit: aantal dodelijke slachtoffers per miljard kilometer daalt al jaren substantieel. Ondanks die immigranten-tsunami...
Het gaat gewoon om het principe. Als Polen en Bulgarije verkeersonveiliger zijn en veel Polen en Bulgaren komen hier deelnemen aan het verkeer, dan moet je daar op zich een negatieve invloed op de verkeersveiligheid van verwachten. Als je 40.000 Amerikaanse 'expats' huisvest wordt een stad daar racistischer van. Net zoals dat je 200.000 Turken en Marokkanen huisvest een stad daar islamitischer van wordt. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 08:42:44 #108
8781 crew  Frutsel
pi_208985619
Nou het tweede topic gaat niet meer over het lintje volgens mij.

Het meeste is al wel gezegd en de huidige discussie is niet meer van grote waarde (en dan druk ik me netjes uit) voor dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')