abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208982925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:13 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Zes keer herhalen dat Nederland bekend stond als het minst racistisch landje maakt het nog niet waar natuurlijk. Wie vonden Nederland het minst racistisch? Nederlanders? Belgen? Fransen? Duitsers? Afrikanen? Aziaten?
Allemaal, behalve de Fransen waarschijnlijk maar die hebben een Frans zelfbeeld. Dat jij geen verankering hebt in kennis van de recente geschiedenis kan ik hier niet voor je oplossen.

quote:
Die van de CV is wel grappig, en laat zien dat je waarschijnlijk niet weet wat een CV is? Op je CV staan de baantjes die je gehad hebt. Wat heeft dit precies te maken met een diploma? En waarom heb je als je twee dezelfde CV's hebt een diploma? Gewoon twee keer dezelfde werkervaring opgeschreven en als je Klaas Jansen heet dan ben je aangenomen voor een tweede gesprek en als je Mohammed Ali heet dan ben je afgewezen. Zo heel moeilijk lijkt me dat niet?
Mensen hebben dan ook niet precies hetzelfde CV, maar je mag het gewoon beweren wat Nederland is hartstikke racistisch.

quote:
Als ik jou goed lees dan was Nederland in de jaren 60 het minst racistisch landje, maar toen er meer buitenlanders kwamen toen werd Nederland racistischer? In de jaren 60 of 50 waren de buitenlanders op 1 hand te tellen. Geen wonder dat men dan niet racistisch is?
Het is wel een stuk makkelijker, maar het is ook wat racisme is. Er is hier en daar iemand met een andere huidskleur en die wordt gewoon als ieder ander behandeld, of niet. Als je een hele straat met Molukkers hebt dan is dat een Molukkerstraat met zijn eigen dynamiek, daar kun je wat van vinden zonder dat het racisme. Net zoals je wat van de Marokkaanse gemeenschap met hun behouden Marokkaanse cultuur en en geloof kunt vinden. Dat heeft op zich niks met racisme te maken.

quote:
Ik heb in mijn hele leven nog geen persoon uit Vietnam gezien of gesproken, dus ik heb er geen enkele probleem mee. Beetje van dat niveau?
Hou je niet van loempia's?

quote:
Dat je "massa-immigratie en schoolniveau daalt" in 1 zin noemt en je vindt het logisch dan weet ik wel wat voor denkwijze je erop nahoudt _O-
Je stemt zeker Tjerry Bidet?
Het gemiddeld niveau van leerlingen in Marokko ligt significant lager, laten we zeggen 20%. Dan kun je natuurlijk alsof je een volkomen onbenul bent en doen alsof het schoolsysteem de enige factor is en het dan aan racisme wijten dat leerlingen van Marokkaanse afkomst gemiddeld 10% lager scoren, maar ergens tussen twee landen in is veel logischer omdat cultuur ook een belangrijke bepalende factor is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208983446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Allemaal dingen die gewoon objectief vals bleken. Of dan werd er weer gedaan alsof cultuur of geloof ras was, en later zelfs alsof op tijd komen, manieren hebben en ABN spreken raciaal waren. Als je zoveel moet verzinnen, of zulke vaagheden als racistisch moet interpreteren, als je zoveel Amerikaans projecties nodig hebt, dan heb je gewoon geen goed verhaal en heb ik geen reden om aan te nemen dat Nederland als totaal niet racistisch land een mythe was.
De mooiste vond ik nog bipoc, die deed rond 2020 z'n intrede bij de activisten alhier en werd al snel daarna weer aan de kant gezet. Waarschijnlijk toen ze erachter kwamen wat het betekende _O-
pi_208983619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De mooiste vond ik nog bipoc, die deed rond 2020 z'n intrede bij de activisten alhier en werd al snel daarna weer aan de kant gezet. Waarschijnlijk toen ze erachter kwamen wat het betekende _O-
Ken je dat verhaal van die Friese vertaling van de Hill We Climb, dat inauguratie gedicht? De vertaalster moest een sensitivity reader krijgen, ondanks dat de Friezen volgens de strengste criteria indigenous zijn. Want een paar zeurnegers hadden de uitgever benaderd en die vond een vertaling door een bipoccer prima, maar ze bleven zeuren. Uiteindelijk twee Amsterdammers gevonden waarvan er eentje een paar woorden Fries sprak. Die hebben toen het woord slaaf vervangen door tot slaaf gemaakte, ondanks dat het origineel bewust 'slave' en niet 'enslaved' gebruikte, en de sensitivity readers cashten 1500 euro en voor de vertaalster, bleef 250 euro of zo over.

Was wel jammer dat die uitgever geen andere sensitivity readers kon vinden en mij niet even had gebeld. Ik ken twee zwarte Friezen die als ze elkaar tegenkomen altijd beginnen te mierenneuken over het Fries, vinden ze leuk, de een is boer en de ander is muzikant/techneut/knutselaar/fraudeur maar ook een enorme boerenlul.
pi_208983683
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Ken je dat verhaal van die Friese vertaling van de Hill We Climb, dat inauguratie gedicht? De vertaalster moest een sensitivity reader krijgen, ondanks dat de Friezen volgens de strengste criteria indigenous zijn. Want een paar zeurnegers hadden de uitgever benaderd en die vond een vertaling door een bipoccer prima, maar ze bleven zeuren. Uiteindelijk twee Amsterdammers gevonden waarvan er eentje een paar woorden Fries sprak. Die hebben toen het woord slaaf vervangen door tot slaaf gemaakte, ondanks dat het origineel bewust 'slave' en niet 'enslaved' gebruikte, en de sensitivity readers cashten 1500 euro en voor de vertaalster, bleef 250 euro of zo over.
Tja, verdienmodel, dat blijkt wel weer. Uiteindelijk zijn ze gewoon een markt aan het creëren voor al die nutteloze opleiding, heel kapitalistisch eigenlijk :P
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:22:28 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208983791
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:13 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Zes keer herhalen dat Nederland bekend stond als het minst racistisch landje maakt het nog niet waar natuurlijk. Wie vonden Nederland het minst racistisch? Nederlanders? Belgen? Fransen? Duitsers? Afrikanen? Aziaten?

Die van de CV is wel grappig, en laat zien dat je waarschijnlijk niet weet wat een CV is? Op je CV staan de baantjes die je gehad hebt. Wat heeft dit precies te maken met een diploma? En waarom heb je als je twee dezelfde CV's hebt een diploma? Gewoon twee keer dezelfde werkervaring opgeschreven en als je Klaas Jansen heet dan ben je aangenomen voor een tweede gesprek en als je Mohammed Ali heet dan ben je afgewezen. Zo heel moeilijk lijkt me dat niet?

Als ik jou goed lees dan was Nederland in de jaren 60 het minst racistisch landje, maar toen er meer buitenlanders kwamen toen werd Nederland racistischer? In de jaren 60 of 50 waren de buitenlanders op 1 hand te tellen. Geen wonder dat men dan niet racistisch is? Ik heb in mijn hele leven nog geen persoon uit Vietnam gezien of gesproken, dus ik heb er geen enkele probleem mee. Beetje van dat niveau?

Dat je "massa-immigratie en schoolniveau daalt" in 1 zin noemt en je vindt het logisch dan weet ik wel wat voor denkwijze je erop nahoudt _O-
Je stemt zeker Tjerry Bidet?
Nee hoor, ook in 2023 staat Nederland nog steeds op 1 qua minst racistische landen ter wereld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208984052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
Nederland stond al vele decennia bekend als het minst racistisch land ter wereld. Ik heb altijd een verachting gevoeld voor racisme en er altijd op gelet. Ik heb er echter nooit wat van gemerkt, alleen maar medestanders die het even vanzelfsprekend vonden om niet racistisch te zijn. Af en toe wat culturele stereotypen, humor óver racisme ook, maar dat is wat anders dan haat of minachting voor mensen met een andere huidskleur.
Minst racistisch of meest ruimdenkend? Zoals acceptatie van homo's en mensen die lekker raar willen doen.
Minst racistisch kan wel kloppen hoor, daar niet van.

quote:
Toen was een twaalftal jaar geleden ineens een ontzettend racistisch land, althans volgens geluiden uit de randstad. Nou woonde ik daar al een hele tijd niet meer maar randstedelingen zijn wel erg bekrompen mensen, veel nare mensen ook. En veel buitenlanders, als Nederlanders het minst racistische volk ter wereld zijn en je doet aan massa-immigratie dan wordt Nederland racistischer inderdaad, net zoals daarmee het schoolniveau daalt, de verkeersveiligheid afneemt en het minder tolerant wordt. Dat is logisch. Maar daar ging het niet om.
Ow was dat die rel rondom solliciteren de Marokkanen en uitzendbureaus? Dat was toch best wel een beetje duidelijk? Hoe is dat bewijs dat we hier geen onderscheid maken op uiterlijk of naam? Zijn wij blanke mensen heiliger dan de paus?

Je ziet op het platteland de meeste PVV stemmers. Dat zijn net de plekken waar de minste buitenlanders wonen of komen. Opvallend is dat. Je zou net andersom verwachten toch? Je doet alsof racisme ook heel rationeel kan zijn

De verkeersveiligheid als argument erbij halen wtf Edit: aantal dodelijke slachtoffers per miljard kilometer daalt al jaren substantieel. Ondanks die immigranten-tsunami...

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 02-05-2023 22:49:22 ]
pi_208984672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Tja, verdienmodel, dat blijkt wel weer. Uiteindelijk zijn ze gewoon een markt aan het creëren voor al die nutteloze opleiding, heel kapitalistisch eigenlijk :P
Neoliberaal meer. Je doe het kapitalisme zelf een beetje tekort.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Minst racistisch of meest ruimdenkend? Zoals acceptatie van homo's en mensen die lekker raar willen doen.
Minst racistisch kan wel kloppen hoor, daar niet van.
Racisme is wel ongeveer onder nul qua ruimdenkendheid. Het heeft wel met elkaar te maken, vinden dat iemand zich anders moet gedragen is nog wel heel wat anders dan vinden dat iemand een andere huidskleur had moeten hebben. Het zit niet eens op het spectrum van ruimdenkendheid, maar er kan geen ruimdenkendheid zijn als je niet eens kunt accepteren dat mensen met een andere kleur geboren zijn.

Het klopt gewoon hoor. Nederland is traditioneel ook een zeer egalitair land en globalistisch land en we mogen wat meer kleur daardoor ook gewoon aantrekkelijk vinden. Zo was er ergens in de jaren 50 een gezelschap Nederlandse mannen met aanzienlijk meer gevoel voor schoonheid dan voor internationale politieke verhoudingen die een Arubaans meisje naar de miss World verkieizingen in de VS wilde sturen. Dat ging natuurlijk niet door, dat was nog lang voor MLK enzo. Dat soort dingen, de Nederlandse geschiedenis zit vol met gevallen die in een racistische samenleving gewoon niet zouden kunnen.

quote:
Ow was dat die rel rondom solliciteren de Marokkanen en uitzendbureaus?
Nee.

quote:
Dat was toch best wel een beetje duidelijk? Hoe is dat bewijs dat we hier geen onderscheid maken op uiterlijk of naam? Zijn wij blanke mensen heiliger dan de paus?
Wij Nederlanders zien mensen van kleur het graag goed doen, en zoveel mogelijk op zijn Nederlands. Ze zijn ook heel zakelijk. Als je er ontzetten veel werk van hebt en je inleners slechte ervaringen met de Marokkaanse jongens delen dan kun je je met een selectie van 5 minuten ontzettend veel werk en ontevreden klanten besparen. Het is profileren, het probleem is ook dat dat veel teveel oplevert.

quote:
Je ziet op het platteland de meeste PVV stemmers. Dat zijn net de plekken waar de minste buitenlanders wonen of komen. Opvallend is dat. Je zou net andersom verwachten toch?
De PVV was de grootste partij onder Surinamers niet zo lang geleden. Zou het echt om racisme gaan?

quote:
Je doet alsof racisme ook heel rationeel kan zijn
Als je uitgaan van de calculerende geheel op het eigenbelang gerichte burger dan is het dat ook gewoon. Ik ben voor gelijke kansen, maar als blankje zijn je kansen met kleurlingen ook gewoon minder, als intercedent bij een uitzendbureau, als werkgever, als voorbijganger op straat. Wat verwacht je nou van die mensen in Ter Apel dan, dat als ze een Noord-Afrikaan of Afrikaan in de tuin zien dat ze dan denken, zal wel een nieuwe buurtbewoner zijn die zijn die bij het spelen met zijn kinderen de bal per ongeluk over de schutting heeft geschoten? Die kinderen daar groeien op met het idee in hun hoofd dat ze moeten opletten met mensen met een andere huidskleur, omdat dat hun realiteit is. Goed gedaan hoor.

quote:
De verkeersveiligheid als argument erbij halen wtf Edit: aantal dodelijke slachtoffers per miljard kilometer daalt al jaren substantieel. Ondanks die immigranten-tsunami...
Het gaat gewoon om het principe. Als Polen en Bulgarije verkeersonveiliger zijn en veel Polen en Bulgaren komen hier deelnemen aan het verkeer, dan moet je daar op zich een negatieve invloed op de verkeersveiligheid van verwachten. Als je 40.000 Amerikaanse 'expats' huisvest wordt een stad daar racistischer van. Net zoals dat je 200.000 Turken en Marokkanen huisvest een stad daar islamitischer van wordt. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 08:42:44 #108
8781 crew  Frutsel
pi_208985619
Nou het tweede topic gaat niet meer over het lintje volgens mij.

Het meeste is al wel gezegd en de huidige discussie is niet meer van grote waarde (en dan druk ik me netjes uit) voor dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')