Mooi, dat amendement sloeg nergens op.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:
De huurwet van CU en PvdA haalt het toch zonder het VVD/CDA amendement: https://nos.nl/artikel/24(...)ontract-weer-de-norm
ouderen die met een prive ruimte in een gebouw gaan wonen met een kantine en centrale toegang, die zijn niet persee hulpbehoevend hoor , daarnaast kan men ook elkaar helpen en in de gaten houdenquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Idealistisch, inderdaad. Klinkt perfect. Is alleen niet vanuit overheidswege op te leggen. Niet dat er een verzorgende tussen de ouderen in gaat wonen, niet dat de ouderen die thuishulp nodig hebben bij elkaar gaan wonen. De overheid gaat daar niet over. Gelukkig maar. Stel dat ze dat soort dingen wel konden doen, dan zouden ze zo maar die oudere die heel gelukkig is in een op het oog iets te groot huis kunnen dwingen te verhuizen, niet door hebbend dat de grootte van het huis wordt gebruikt voor de opvang van kleinkinderen of voor andere voor de samenleving best nuttige activiteiten.
En omdat de overheid mensen dus gelukkig niet kan dwingen, zijn dus de grootschalige bejaardentehuizen verdwenen. Want daar was gewoon geen behoefte meer aan.
Waar wel behoefte aan is, is goede thuiszorg en wijkverpleging. En gelukkig lijkt dat met digitale hulpmiddelen beter bereikbaar: https://www.ad.nl/binnenl(...)-opleveren~ab3e1bb7/
Want meer personeel vinden, die hoop zou ik maar opgeven. Dat proberen ze nu al 30 jaar.
En daar is dus geen behoefte meer aan. Die 68 jarigen kopen een camper en rijden door heel Europa of vliegen de wereld rond. Die passen op hun kleinkinderen. Die willen niet in een ouderenhok zitten, dat zijn alleen de 80plussers.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouderen die met een prive ruimte in een gebouw gaan wonen met een kantine en centrale toegang, die zijn niet persee hulpbehoevend hoor , daarnaast kan men ook elkaar helpen en in de gaten houden
men ontmoet elkaar dagelijks in de kantine dus he, men praat dan met elkaar
mijn moeder was 68 toen ze in het bejaardenhuis ging wonen , heeft er 22 jaar gewoond
De kantine bij mijn moeder in het bejaardenhuis die draaide commercieel en er waren slechts twee vrijwiligers en een twee vaste krachten , vaak moeilijk plaatsbare mensen
het een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 11 mei 2023 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daar is dus geen behoefte meer aan. Die 68 jarigen kopen een camper en rijden door heel Europa of vliegen de wereld rond. Die passen op hun kleinkinderen. Die willen niet in een ouderenhok zitten, dat zijn alleen de 80plussers.
Heel goed. Goede stap om eens een einde te maken aan die de facto rechteloze situatie van veel huurders.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:
De huurwet van CU en PvdA haalt het toch zonder het VVD/CDA amendement: https://nos.nl/artikel/24(...)ontract-weer-de-norm
Uit alle onderzoeken blijkt dan ook wel dat ouderen daar wel uit willen, maar echt niet gelijk naar een bejaardentehuis. Jij bent echt een uitzondering als je dat wel wil. Sterker, ik heb pas een onderzoek gelezen (kan het alleen niet weer vinden) dat 53% van de 65plussers binnen fietsafstand van hun kleinkinderen wil blijven wonen, omdat ze er wekelijks op passen. Dat gaat niet in een bejaardentehuis, dan wordt dat gelijk ook een kinderdagverblijf.quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik woon u in een hele grote eengezinswoning dat past mij niet meer
Mijn oma woonde de laatste jaren van haar leven in een appartementencomplex voor 60-plussers. Waren gewoon zelfstandige appartementen (en er was behalve eventuele thuiszorg ook niets geregeld verder) maar er was een appartement leeg die door de bewonersvereniging gebruikt werd voor koffiedrinken/bloemschikken/weet ik het wat. Zoiets is denk ik al een stuk geschikter (en makkelijker te realiseren)...quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uit alle onderzoeken blijkt dan ook wel dat ouderen daar wel uit willen, maar echt niet gelijk naar een bejaardentehuis. Jij bent echt een uitzondering als je dat wel wil. Sterker, ik heb pas een onderzoek gelezen (kan het alleen niet weer vinden) dat 53% van de 65plussers binnen fietsafstand van hun kleinkinderen wil blijven wonen, omdat ze er wekelijks op passen. Dat gaat niet in een bejaardentehuis, dan wordt dat gelijk ook een kinderdagverblijf.
ik denk dat 67% van de opa;s dat geen goed plan vinden, ik kan alleen het onderzoek niet meer vindenquote:Op donderdag 11 mei 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
dat 53% van de 65plussers binnen fietsafstand van hun kleinkinderen wil blijven wonen, omdat ze er wekelijks op passen.
is nog heel ver van een bejaardenhuis maar iets in de richtingquote:Op donderdag 11 mei 2023 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn oma woonde de laatste jaren van haar leven in een appartementencomplex voor 60-plussers. Waren gewoon zelfstandige appartementen (en er was behalve eventuele thuiszorg ook niets geregeld verder) maar er was een appartement leeg die door de bewonersvereniging gebruikt werd voor koffiedrinken/bloemschikken/weet ik het wat. Zoiets is denk ik al een stuk geschikter (en makkelijker te realiseren)...
quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn oma woonde de laatste jaren van haar leven in een appartementencomplex voor 60-plussers. Waren gewoon zelfstandige appartementen (en er was behalve eventuele thuiszorg ook niets geregeld verder) maar er was een appartement leeg die door de bewonersvereniging gebruikt werd voor koffiedrinken/bloemschikken/weet ik het wat. Zoiets is denk ik al een stuk geschikter (en makkelijker te realiseren)...
Ja, een kleinschalig appartementencomplex per wijk lijkt me wel realiseerbaar, de meeste gemeenten bouwen nu toch de hoogte in.quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.kennishubover(...)ie_6_ruimte_en_wonenquote:Dat geldt in een nog sterkere mate voor ouderen. Onder de 65-plus huishoudens wil 76% in dezelfde woonplaats blijven wonen en 53% zelfs in dezelfde buurt (figuur 2)
https://www.kinderopvangt(...)elmatig-op-1371444w/quote:Dat veel ouders blijven werken ondanks de dure kinderopvang, wordt verklaard door het feit dat bijna driekwart van de grootouders in Nederland regelmatig op hun kleinkinderen past. Uit een onderzoek van het tijdschrift Plus Magazine blijkt dat meer dan de helft van de opa's en oma's één of twee dagen per week hun kinderen helpt door op de kleinkinderen te passen.
dat heeft zeker wel zin en hoeft absoluut niet per buurt , ouderen hebben allemaal een autoquote:Op donderdag 11 mei 2023 19:47 schreef Hanca het volgende:
In mijn zoektocht ben ik dit wel tegen gekomen:
[..]
https://www.kennishubover(...)ie_6_ruimte_en_wonen
Grootschalig bouwen voor 65-plussers heeft dus geen zin, het moet echt per buurt.
Onderzoek wijst dus wat anders uit.quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat heeft zeker wel zin en hoeft absoluut niet per buurt , ouderen hebben allemaal een auto
ja maar de realiteit is dat ouderen en veel te grote woning hebben voor zich alleen en graag in een bejaarden huis willen wonenquote:
Dat zegt dus geen enkel onderzoek. Dus nee, jouw wens is gewoon niet zo breed gedragen. Men wil bij kleinkinderen (waar massaal op wordt gepast), vrienden, bekenden, bekende winkels e.d. in de buurt blijven, dat blijkt uit onderzoek.quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja maar de realiteit is dat ouderen en veel te grote woning hebben voor zich alleen en graag in een bejaarden huis willen wonen
ik ken heel veel leeftijdgenoten die er net zo over denken , onder meer mijn tweelingszus, zij past ook niet op haar kleinkinderen , die gaan naar de kinderopvangquote:Op donderdag 11 mei 2023 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zegt dus geen enkel onderzoek. Dus nee, jouw wens is gewoon niet zo breed gedragen. Men wil bij kleinkinderen (waar massaal op wordt gepast), vrienden, bekenden, bekende winkels e.d. in de buurt blijven, dat blijkt uit onderzoek.
jij houd wel heel veel onderzoeken hequote:Op donderdag 11 mei 2023 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zegt dus geen enkel onderzoek.
Dus nee, jouw wens is gewoon niet zo breed gedragen.
Men wil bij kleinkinderen (waar massaal op wordt gepast), vrienden, bekenden, bekende winkels e.d. in de buurt blijven,
dat blijkt uit onderzoek.
Ik hou er wel van dat als ik voor een groep mensen spreek, dat ik dan feiten spreek die op onderzoeken zijn gebaseerd inderdaad. Bijvoorbeeld dat dus meer dan 50% van de kinderen minstens 1 dag bij opa en oma is. En dat de meerderheid van de ouderen niet eens hun buurt uit wil, laat staan de plaats. Dat zijn gewoon feiten, dat jij af en toe iemand spreekt die daar anders over denkt zegt niks.quote:Op donderdag 11 mei 2023 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij houd wel heel veel onderzoeken he
maar de realiteit ken je niet of wil je niet kennen
er kunnen 500.000 woningen binnen no time leeg komen , maar de politiek wil het niet
opa en omaquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hou er wel van dat als ik voor een groep mensen spreek, dat ik dan feiten spreek die op onderzoeken zijn gebaseerd inderdaad. Bijvoorbeeld dat dus meer dan 50% van de kinderen minstens 1 dag bij opa en oma is. En dat de meerderheid van de ouderen niet eens hun buurt uit wil, laat staan de plaats. Dat zijn gewoon feiten, dat jij af en toe iemand spreekt die daar anders over denkt zegt niks.
Je bent bekend met het begrip werkende ouders?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opa en oma
min onderzoek wijst uit dat de meeste kinderen hele dagen zitten te gamen en met tegenzin naar oma opa gaan
en hij ook liever naar zijn vriendje gaan zou
min kinderen doen hun kinderen naar de kinderopvang en ze werken tegenwoordig allebei 80%quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent bekend met het begrip werkende ouders?
Echt, het lijkt vaak wel alsof jij 40 jaar geleden leeft.
Bij jou niet. Iets meer dan de helft van de kinderen, betekent natuurlijk ook bijna de helft niet. Maar een hele grote groep ouderen heeft er dus wel mee te maken en daar moet je bij plannen rondom bouwen voor ouderen gewoon rekening mee houden. Die ouderen hebben de ruimte nodig en vaak toch ook nog graag faciliteiten als een speeltuin (daar zie je vaak opa's en oma's, nooit ouders) in de buurt.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
min kinderen doen hun kinderen naar de kinderopvang en ze werken tegenwoordig allebei 80%
of 70%
nee dat gaat prima
gelkukkig wel
Maar als ik er kom zitten ze aletijd te gamen, das zo tegenwoordig
nieman past op mijn ex niet en ik ook niet , de schoonouders ook niet
klets niet joh , ik werk met mensen van mijn leeftijd en er past er geen eentje op de kleinkinderen , overigens deed mijn schoonvader en mij vader en moeder dat ok nietquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij jou niet. Iets meer dan de helft van de kinderen, betekent natuurlijk ook bijna de helft niet. Maar een hele grote groep ouderen heeft er dus wel mee te maken en daar moet je bij plannen rondom bouwen voor ouderen gewoon rekening mee houden. Die ouderen hebben de ruimte nodig en vaak toch ook nog graag faciliteiten als een speeltuin (daar zie je vaak opa's en oma's, nooit ouders) in de buurt.
Bij ons op school is het trouwens meer dan de helft van de kinderen die minstens 1 dag door opa of oma wordt opgehaald.
Als je met mensen van jouw leeftijd werkt dan werken ze en kunnen ze dus helemaal niet op kleinkinderen passen. Allemachtig, zegquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klets niet joh , ik werk met mensen van mijn leeftijd en er past er geen eentje op de kleinkinderen , overigens deed mijn schoonvader en mij vader en moeder dat ok niet
Ik denk dat jij geen kinderen hebt
men wil geen opa en oma s in huis , echt niet en terecht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |