Probleem is dat in een tijd dat de meesten van ons bijdroegen wat ze kunnen om de pandemie te bestrijden, er een kleine groep was die besloot egoïstisch te zijn en niet mee te doen als daar geen duidelijk persoonlijk gewin uit te halen is. Die groep probeert nu dat egoïsme te rechtvaardigen.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:47 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Hoezo zien jullie dit op de lange termijn? En hoe lang moet die termijn zijn? Zie je dan echt niet in dat de vaccins allang het lichaam uit zijn en dat de gevolgen nu dus al zichtbaar moeten zijn?
Ik weet nog dat mensen dachten dat een bepaalde vaccin dat als bijwerking onvruchtbaarheid had een lange termijn effect had, terwijl het misschien pas nadien is geconstateerd maar al bij het inbrengen van het vaccin was gebeurd. Vaccins hebben namelijk geen lange termijn effecten omdat het tijdelijk is en door het lichaam zelf wordt verwijderd. Dat is ook het idee van een vaccin namelijk, het aanzetten van het immuunsysteem om het "virus" te verwijderen.
Iedereen gaat een keer dood, en je hebt kans dat mensen die over veertig jaar dood gaan nog steeds als slachtoffers van een vaccin gezien worden door sommige mensen. Wel heel naieve mensen natuurlijk..
In dit topic/forum gedeelte werd bijvoorbeeld ook gezegd dat gevaccineerde mensen binnen twee jaar plotseling zouden doodvallen. Maar dit is ook niet zo..
En maar blijven volhouden dat jullie gelijk hebben
De overheid heeft al toegeven dat het te ver is gegaan in de verplichting en uitsluiten van niet-vaxxers.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat in een tijd dat de meesten van ons bijdroegen wat ze kunnen om de pandemie te bestrijden, er een kleine groep was die besloot egoïstisch te zijn en niet mee te doen als daar geen duidelijk persoonlijk gewin uit te halen is. Die groep probeert nu dat egoïsme te rechtvaardigen.
Bijvoorbeeld door te stellen dat het vaccin gevaarlijker is dan het virus.
Een van de tactieken daarbij is het stellen dat het vaccin over 15 jaar voor letsel kan zorgen.
Dan heb je als vaccinweigeraar 15 jaar een argument tegen het vaccin..
Je zit er een beetje naast buddy, die kleine groep stond er al voor de vaccinaties zo in. En dat jij die "kleine" groep egoistisch noemt zegt meer dan genoeg over hoe jij je laat zien als mens. Misschien moet je even een "time out" nemen. Want wat jij hiermee beweert staat dus voor jou als mens, dacht dat je wat ruimer was qua gedachtengang..quote:Op zondag 7 mei 2023 23:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat in een tijd dat de meesten van ons bijdroegen wat ze kunnen om de pandemie te bestrijden, er een kleine groep was die besloot egoïstisch te zijn en niet mee te doen als daar geen duidelijk persoonlijk gewin uit te halen is. Die groep probeert nu dat egoïsme te rechtvaardigen.
Bijvoorbeeld door te stellen dat het vaccin gevaarlijker is dan het virus.
Een van de tactieken daarbij is het stellen dat het vaccin over 15 jaar voor letsel kan zorgen.
Dan heb je als vaccinweigeraar 15 jaar een argument tegen het vaccin..
Helemaal niet, je doet het voor de kwetsbaren. Want men zei dat het vaccin hielp tegen de verspreiding ervan. Dus ook aan kwetsbare ouderen.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De overheid heeft al toegeven dat het te ver is gegaan in de verplichting en uitsluiten van niet-vaxxers.
Vanuit die mensen zelf was daar niks egoïstisch aan. Je doet het voor jezelf niet voor een ander is uiteindelijk wat onderzoek heeft opgebracht.
Nou doe je het weer.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:26 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Helemaal niet, je doet het voor de kwetsbaren. Want men zei dat het vaccin hielp tegen de verspreiding ervan. Dus ook aan kwetsbare ouderen.
Zelfde geldt voor de mondkapjes. Werd door dezelfde groep geweigerd, maar dat deed je ook niet voor jezelf maar voor een ander. En dan maar roepen dat het voor sterfte zou zorgen om jezelf goed te praten.
Groepsimmuniteit is een begrip waar anti-vaxers geen kaas van gegeten hebben/hadden.
Natuurlijk is het egoïsme. Hoe wil je het anders noemen? Door vaccinatie bescherm je jezelf en anderen. Als je zelf geen virus krijgt kun je het niet doorgeven. En als je het virus wel krijgt maar je bent gevaccineerd dan geef je het minder snel door aan anderen..quote:Op zondag 7 mei 2023 23:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je zit er een beetje naast buddy, die kleine groep stond er al voor de vaccinaties zo in. En dat jij die "kleine" groep egoistisch noemt zegt meer dan genoeg over hoe jij je laat zien als mens. Misschien moet je even een "time out" nemen. Want wat jij hiermee beweert staat dus voor jou als mens, dacht dat je wat ruimer was qua gedachtengang..
Jammer wel.. En ook zonde, ik had werkelijk de hoop dat je echt genuanceerd was. Weer een illusie armer.
Denk je echt zo onlogisch of doe je maar alsof?quote:Op zondag 7 mei 2023 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou doe je het weer.
Er zit een verschil tussen niet willen vaccineren en geen mondkapje willen dragen.
Genoeg mensen die alles sociaal deden maar een hekel aan die vaccindwang hadden/kregen.
Het is inmiddels wel bekend dat vaxxen niets hielp tegen verspreiding en het dus wel een eigen gelegenheid was.
Dat wist ik toen al. Hoe kan het hè?quote:Op zondag 7 mei 2023 23:34 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Denk je echt zo onlogisch of doe je maar alsof?
Ten tijde van de vaccinaties beweerde men wel degelijk dat het hielp tegen verspreiding. Dan moet je niet achteraf de koe in de kont kijken..Pas toen een ander variant de overhand kreeg hielp het minder, maar dan konden de gevaccineerden niet weten.
Dat wist je helemaal niet, dat vermoede je omdat je tegen vaccinaties bent..quote:Op zondag 7 mei 2023 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat wist ik toen al. Hoe kan het hè?
Maar goed, dat was een klein risico dat genomen kon worden. En mooi voorbeeld hoe veel is vrijheid waard tegenover een klein medisch risico.
Het risico heeft gewonnen.
Ik heb gewoon vaccinaties, wou verdomme ook op vakantie.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:39 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Dat wist je helemaal niet, dat vermoede je omdat je tegen vaccinaties bent..
En vooral om je zelf een goed gevoel te geven dat jij een vaccinatie niet nodig vond.
egoquote:Op zondag 7 mei 2023 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb gewoon vaccinaties, wou verdomme ook op vakantie.
Onder 70 geen vaccin, en hoest je dan niet bij oma op bezoek... Hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:32 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het egoïsme. Hoe wil je het anders noemen? Door vaccinatie bescherm je jezelf en anderen. Als je zelf geen virus krijgt kun je het niet doorgeven. En als je het virus wel krijgt maar je bent gevaccineerd dan geef je het minder snel door aan anderen..
Komt nog bij dat de meeste mensen het vaccin weigerden vanwege "het is gevaarlijk! Je kan er dood aan gaan!" dus in feite zijn gevaccineerden heel altruïstisch bezig geweest.
De anti vaxers hadden een waanzinnig idee over de overheid. Als je er logisch over nadenkt dan is het waanzinnig. Zij deden namelijk alsof de overheid expres foute dingen in de vaccins zou doen om de mensheid te decimeren. Maar dat de overheid daarmee juist de volgzame schaapjes zou verwijderen en niet de mensen waar ze niets aan hadden (die rebels waren) ontging ze blijkbaar.. Dan zou de overheid wel heel dom zijn om de volgzamen dood te laten gaan en de rebellen te sparen..
NB: Dit is een van de theorieen die anti-vaxxers hadden. Niet alle anti-vaxxers hadden dit idee.
Nee, vantevoren was het niet bekend, toen gold nog dat je door voldoende te vaccineren groepsimmuniteit kon behalen en zo de zwakkeren bij wie het vaccin niet werkt ook te beschermen.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou doe je het weer.
Er zit een verschil tussen niet willen vaccineren en geen mondkapje willen dragen.
Genoeg mensen die alles sociaal deden maar een hekel aan die vaccindwang hadden/kregen.
Het is inmiddels wel bekend dat vaxxen niets hielp tegen verspreiding en het dus wel een eigen gelegenheid was.
Best moeilijk, omdat je zonder hoest ook besmet kunt zijn, en we oma niet kunnen opsluiten.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Onder 70 geen vaccin, en hoest je dan niet bij oma op bezoek... Hoe moeilijk kan het zijn.
quote:Op zondag 7 mei 2023 23:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Onder 70 geen vaccin, en hoest je dan niet bij oma op bezoek... Hoe moeilijk kan het zijn.
Boh griep kun je ook verdomd ziek van wordenquote:Op maandag 8 mei 2023 00:00 schreef BjG956 het volgende:
[..]![]()
Blijf je die onzin maar herhalen? Onzin genoeg herhalen zal ervoor zorgen dat mensen die onzin gaan geloven..Maar het blijft onzin. Onder de 70 kun je ook zwaar ziek worden van corona, dat bewijzen de cijfers.
En iedereen hoest weleens, dus dan krijgt oma nooit bezoek. Terwijl je ook zaken als hooikoorts of een gewone verkoudheid hebt.
Ik vind het vaag dat je als moderator zo op de man gaat spelen.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je zit er een beetje naast buddy, die kleine groep stond er al voor de vaccinaties zo in. En dat jij die "kleine" groep egoistisch noemt zegt meer dan genoeg over hoe jij je laat zien als mens. Misschien moet je even een "time out" nemen. Want wat jij hiermee beweert staat dus voor jou als mens, dacht dat je wat ruimer was qua gedachtengang..
Jammer wel.. En ook zonde, ik had werkelijk de hoop dat je echt genuanceerd was. Weer een illusie armer.
Het onmenselijke waren de lockdowns, ieder weldenkend mens weet dat ze niet bij een zwak oud familielid langs moeten gaan...quote:Op maandag 8 mei 2023 00:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best moeilijk, omdat je zonder hoest ook besmet kunt zijn, en we oma niet kunnen opsluiten.
Is overigens wel gedaan bij de eerste periode, en dat was gewoon onmenselijk.
Verder gaat het niet alleen om oma van 70, ik trof gisteren een oude vriend van me, wiens partner overleden blijkt door Covid.
Die was net 60, met jongere werkende partner.
Hoe wil je die beschermen tegen het virus.
Griep word dan ook goed gevolgd, er zijn vaccins tegen en er liggen draaiboeken klaar om in te grijpen als er een variant komt die dezelfde impact heeft als Covid had.quote:Op maandag 8 mei 2023 00:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Boh griep kun je ook verdomd ziek van worden
Ik speel hier niet op de man, ik reageer precies op de manier die jij vaak doet. En ik noem je geen naam, dus op de man? neh, wel leuk dat je het weer probeert te draaienquote:Op maandag 8 mei 2023 00:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het vaag dat je als moderator zo op de man gaat spelen.
Nee, ik heb het niet over de lockdowns, maar het opsluiten van bejaarden in de verpleeghuizen, waarbij enkel bezoek via het raam mogelijk was.quote:Op maandag 8 mei 2023 00:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het onmenselijke waren de lockdowns, ieder weldenkend mens weet dat ze niet bij een zwak oud familielid langs moeten gaan...
Dezelfde griepvaccins die maar een gok zijn of ze werken?quote:Op maandag 8 mei 2023 00:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Griep word dan ook goed gevolgd, er zijn vaccins tegen en er liggen draaiboeken klaar om in te grijpen als er een variant komt die dezelfde impact heeft als Covid had.
opsluiten van bejaarden? jeugd die niet uit kon gaan om zich te ontwikkelen zoals wij konden is dan maar een opoffering?quote:Op maandag 8 mei 2023 00:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over de lockdowns, maar het opsluiten van bejaarden in de verpleeghuizen, waarbij enkel bezoek via het raam mogelijk was.
Dat ging een stuk verder dan de winkelsluiting of de avondklok die de rest heeft ervaren.
Poeh poeh, dat was erg hoor.. Die jongeren hadden niet in een oorlog geboren moeten worden.. "we mogen niet uit" o wat erg.quote:Op maandag 8 mei 2023 00:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
opsluiten van bejaarden? jeugd die niet uit kon gaan om zich te ontwikkelen zoals wij konden is dan maar een opoffering?
Oh wow! Een oorlog vergelijking, dit terwijl wanneer dit gedaan werd in BNW tijdens lockdowns de wereld op de kop stond als mensen zich opgesloten voeldenquote:Op maandag 8 mei 2023 00:16 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Poeh poeh, dat was erg hoor.. Die jongeren hadden niet in een oorlog geboren moeten worden.. "we mogen niet uit" o wat erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |