abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208982472
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:49 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken wat jouw reactie met mijn post te maken heeft.
Als ik begin over de debt ceiling en gesteggel in de primary is dat toch niet het starten van anti-Trump gedoe?
Laat staan dat er een motief zou zijn om deze thread dood te maken. Ik verbaas me simpelweg over de inhoud die ik hier aantref. Ik verwacht andere visies op de Amerikaanse politiek, ik lees over drag shows...
Op BNW is alles anti Trump gedoe en de schuld van de democraten, dat onderscheidt dit topic van POL.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 21:42:15 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208983293
Haha, dit is cultureel gezien ook wel weer veelzeggend. Schijnbaar is er dus zo'n Satanistische beweging genaamd 'The Satanic Temple', in de VS die steeds groter wordt, men claimt inmiddels 700,000 leden te hebben.

Afgelopen weekend was er dus een event dat 'Satancon 2023' heet en het is bijzonder om te zien over welke onderwerpen men het zoal heeft. Ook de foto reportage die Reuters heeft gemaakt over dit event is interessant, er zijn bepaalde overeenkomsten zichtbaar met de tegenwoordige mainstream in het Westen. Dit zijn eigenlijk gewoon een stel LARPende - Knip- die bijbels verscheuren, over abortus, geslacht, seksualiteit, zelfbevrediging en huidskleur praten.
quote:
Boston SatanCon-goers shred Bible, pro-cop flag during opening ritual: ‘Hail Satan!’

A group of Satanists cheered as two leaders opened SatanCon 2023 on Friday with a formal ceremony renouncing "symbols of oppression" by ripping up a Bible and a "Thin Blue Line" flag representing police.

"We stand here today in defiance of their siege and destroy their symbols of oppression," a female leader told the crowd before ripping pages out of the Bible and throwing them on the floor, video showed.

A male leader joined her in then tearing a "Thin Blue Line" flag in two, which they also tossed on the floor while the crowd cheered. Satanists in attendance later picked some of the ripped pages off the floor and posed with them for pictures.

"We must build true community outside of the virtual," the male leader also said before taking a hammer to a keyboard. "Rebelling comes in many forms to each and their own within their own capabilities and their own situation. For some of us, merely existing one more day is victory, but for those of us who can, we must stand up for those who cannot."

SatanCon, a sold-out three-day event has been touted as the "largest satanic gathering in history," is being hosted this weekend at the Marriott Copley Place in Boston by The Satanic Temple. The event, which marks the Temple's 10-year anniversary, was dedicated to Democratic Boston Mayor Michelle Wu after the group wasn't allowed to deliver a satanic invocation at a City Council meeting in 2021.

The Temple claims to be a nontheistic religious organization that does not worship or believe in a personal Satan, but rather aims to "encourage benevolence and empathy, reject tyrannical authority, advocate practical common sense, oppose injustice, and undertake noble pursuits."

The conference has been replete with numerous guest speakers and lectures, many of which were dedicated to far-left identity politics.

"Sins of the Flesh: Satanism and Self-Pleasure" was taught by Eric Sprankle, a "sexuality studies" professor at Minnesota State University-Mankato. "Reclaiming the Trans Body: A/theistic strategies for Self-Determination and Empowerment," was offered by Devi B. Dillard-Wright, a transgender woman who served as University of South Carolina-Aiken Associate Professor of Philosophy until July 2022.

Another event included "Hellbillies: Visible Satanism in Rural America," which will be taught by Ash Schade, a transgender man who made headlines when he had a baby "after hooking up with someone on Grindr," according to The College Fix.

SatanCon has been met with pushback from some Christian groups such as Intercessors for America, whose regional leaders in Boston told the Christian Post they felt called to pray for the souls of the attendees.

The Roman Catholic Archdiocese of Boston also called for "intense prayer" in response to the event, according to Catholic News Agency. The archdiocese advised Catholics to avoid engaging with the Satanists at the event.

"We ask Catholics not to organize or encourage others to go to the event to protest. It will only make it more prominent and give the organizers the attention they seek," a press release from the archdiocese said.

"Rather than protesting in person, we hope to storm the Heavens with prayer from our shrines, monasteries, and parishes," the archdiocese continued, and offered a list of places to pray with other Catholics over the weekend the convention takes place.
Hier is het hele programma van dit gezellige event in detail te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 03-05-2023 16:51:28 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208983495
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:42 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, dit is cultureel gezien ook wel weer veelzeggend. Schijnbaar is er dus zo'n Satanistische beweging genaamd 'The Satanic Temple', in de VS die steeds groter wordt, men claimt inmiddels 700,000 leden te hebben.

Afgelopen weekend was er dus een event dat 'Satancon 2023' heet en het is bijzonder om te zien over welke onderwerpen men het zoal heeft. Ook de foto reportage die Reuters heeft gemaakt over dit event is interessant, er zijn bepaalde overeenkomsten zichtbaar met de tegenwoordige mainstream in het Westen. Dit zijn eigenlijk gewoon een stel LARPende woke-isten die bijbels verscheuren, over abortus, geslacht, seksualiteit, zelfbevrediging en huidskleur praten.
[..]
Wel grappig hoe je daar je eigen interpretatie aan geeft.

Verder gewoon weer typisch Amerika.

Ook apart is die protestbeweging, met 'satan has no rights '...
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:10:26 #154
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208983634
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op BNW is alles anti Trump gedoe en de schuld van de democraten, dat onderscheidt dit topic van POL.
Complete onzin vriend, ook in BNW zijn er genoeg lui die hier neutraal in staan. En topic zou toch perfect in POL passen denk ik?
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:11:08 #155
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_208983644
Ik volg The Church of Satan (officiële account) Twitter en die komt toch vaak tamelijk briljant uit de hoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:39:36 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208984040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb er verder niets op tegen, maar het trekt mij gewoon niet. Net zoals dat ik carnaval geen reet aan vind (en ja, ik heb het meerdere keren gevierd). De meeste Brabo's beschouwen het feest daarentegen als het hoogtepunt van hun jaar en dat is ook helemaal prima. Ieder z'n ding.
Zoals ik al aangaf geinig feestje voortgekomen uit een vroegere homo tent met de zelfde naam, de tent sloot vlak na de coronacrisis de deuren.

Je zou denken dat de coronacrisis dus de oorzaak was, dat is niet het geval het bezoekersaantal liep al een poos terug vanwege de simpele redenen dat lgbqt mensen dit vroeger zagen als een speciale tent om te gaan stappen en de tent was ook buiten de stad om erg bekend daarom, maar de mensen die er vroeger er heen gingen speciaal om de reden dat er een plek was voor hun vind je nu gewoon overal ze heb niet maar een plek om naar toe te gaan maar gaan gewoon overal heen, ze worden meer en meer geaccepteerd.
https://indebuurt.nl/ensc(...)in-de-plaats~132301/

De tent heeft zich zelf aangepast maar met de naam als homo tent laat niet snel los.
Dus de eigenaren hebben de tent verkocht omdat ze al op leeftijd waren en het speciale van de tent was er wel af.

Vond het wel een grappig feitje wat het verschil tussen de VS en Nederland maar weer eens goed weer geeft.
Hier heeft men het gewoon al jaren geaccepteerd daar niet, althans niet op de manier zoals wij het hier gewend zijn.
Vandaar dat de VS zelf naar mijn mening het er zo overdreven door wil drukken en dus krijg je overdreven veel weerstand zie ook de discussie hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door theguyver op 02-05-2023 22:46:14 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:45:51 #157
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208984131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf geinig feestje voortgekomen uit een vroegere homo tent met de zelfde naam, de tent zelf ging vlak voor of tijdens de coronacrisis failliet.
Je zou denken dat de coronacrisis dus de oorzaak was, dat is niet het geval het bezoekersaantal liep al een poos terug vanwege de simpele redenen dat lgbqt mensen dit vroeger zagen als een speciale tent om te gaan stappen en de tent was ook buiten de stad om erg bekend daarom, maar de mensen die er vroeger er heen gingen speciaal om de reden dat er een plek was voor hun vind je nu gewoon overal ze heb niet maar een plek om naar toe te gaan maar gaan gewoon overal heen, ze worden meer en meer geaccepteerd.

De tent heeft zich zelf aangepast maar met de naam als homo tent laat niet snel los.
Dus vandaar ging het failliet.

Vond het wel een grappig feitje wat het verschil tussen de VS en Nederland maar weer eens goed weer geeft.
Hier heeft men het gewoon al jaren geaccepteerd daar niet, althans niet op de manier zoals wij het hier gewend zijn.
Vandaar dat de VS zelf naar mijn mening het er zo overdreven door wil drukken en dus krijg je overdreven veel weerstand zie ook de discussie hier.
In hoeverre het verschil vraag ik me af? Ging laatst op stap met een trans vriendin van mij, zij keurig gekleed, hakken kniehoge rok, en top met jasje erover. Discreet opgemaakt en toch hoor je mensen als je langs loopt fluisteren "flikkers" "ah weer zo'n rare lui" en zo kan ik nog even doorgaan. Nou maakt het ons niks uit, maar slaat helemaal nergens op, en het zijn niet de usual suspects die vaak in het nieuws komen die dat zeggen...
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:48:41 #158
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208984167
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:42 schreef HowardRoark het volgende:

Afgelopen weekend was er dus een event dat 'Satancon 2023' heet en het is bijzonder om te zien over welke onderwerpen men het zoal heeft. Ook de foto reportage die Reuters heeft gemaakt over dit event is interessant, er zijn bepaalde overeenkomsten zichtbaar met de tegenwoordige mainstream in het Westen. Dit zijn eigenlijk gewoon een stel LARPende woke-isten die bijbels verscheuren, over abortus, geslacht, seksualiteit, zelfbevrediging en huidskleur praten.
[..]
U heeft onder een steen geleefd de afgelopen 50+ jaar?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:55:36 #159
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208984252
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
In hoeverre het verschil vraag ik me af? Ging laatst op stap met een trans vriendin van mij, zij keurig gekleed, hakken kniehoge rok, en top met jasje erover. Discreet opgemaakt en toch hoor je mensen als je langs loopt fluisteren "flikkers" "ah weer zo'n rare lui" en zo kan ik nog even doorgaan. Nou maakt het ons niks uit, maar slaat helemaal nergens op, en het zijn niet de usual suspects die vaak in het nieuws komen die dat zeggen...
Nope maar je hebt natuurlijk altijd lui die er gewoon niet aan kunnen wennen.
Hier op bnw zwerven er een aantal rond.
Ik weet niet beter, mijn oom is homo, en heeft al zo lang ik mij kan heugen al een vriend.
Door mijn opa en oma aan de kant gedrukt want die wisten er niet mee om te gaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja hij heeft een verschrikkelijke jeugd gehad maar nu gewoon totaal anders.
Het is geaccepteerd door het gross en je hebt altijd wel een uitzondering. En nou wil ik niet lullig doen maar het zijn vaak de import Nederlanders (om het zo maar even te noemen) die er veel meer moeite mee hebben.

Maar goed het is hier wel een complete wereld van verschil dan in de VS.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 23:20:01 #160
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208984467
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf geinig feestje voortgekomen uit een vroegere homo tent met de zelfde naam, de tent zelf ging vlak voor of tijdens de coronacrisis failliet.

Dus vandaar ging het failliet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:55 schreef theguyver het volgende:
En ja hij heeft een verschrikkelijke jeugd gehad maar nu gewoon totaal anders.
Het is geaccepteerd door het gross en je hebt altijd wel een uitzondering. En nou wil ik niet lullig doen maar het zijn vaak de import Nederlanders (om het zo maar even te noemen) die er veel meer moeite mee hebben.
Dat zag ik weer hier compleet anders, maar kan ook aan de demografie liggen hier in het oosten dat de groep die jij probeert te benoemen hier niet groot vertegenwoordigd is. Al zijn de Turken hier er compleet ok mee :) En zelfs heel gastvrij. Ons commentaar kwam vooral van Autochtonen en ook de ouderen. Dus hoe ver zijn we in Nederland?
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 mei 2023 @ 23:20:49 #161
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208984477
Kak, sorry Guyvie.. beetje dubbele quote :)
Lach met een schone bips
  Eindredactie Games dinsdag 2 mei 2023 @ 23:46:05 #162
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_208984617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
Ik volg The Church of Satan (officiële account) Twitter en die komt toch vaak tamelijk briljant uit de hoek.
Church of Satan is nog wel weer een ander clubje dan The Satanic Temple (die SatanCon organiseert). Satanic Temple drijft ook voor een groot deel op satire en is een club die veelal progressieve idealen nastreeft ("LARPende wokisten" vond ik wel leuk gevonden eigenlijk), het liefst met betrekking tot c.q. tegengaand in christelijke waarden.

Dingen als lichamelijke integriteit, abortus en natuurlijk vaak met betrekking tot de bijbel, bijv. tegengaan van bekeringsdrang op scholen en aanvechten van christelijke privileges. Niet allemaal per se woke natuurlijk en ze hebben zelfs als één van hun zeven 'geboden' de vrijheid om te beledigen. Het is vooral individuele vrijheid als uitgangspunt en een beetje schoppen tegen heilige gristenhuisjes.

Andrew Callaghan van Channel 5 was vorig jaar op SatanCon, persoonlijk vind ik het wel hilarisch om te aanschouwen (al pikt hij natuurlijk wel de grootste weirdo's eruit aan beide 'zijden')

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 3 mei 2023 @ 01:02:20 #163
323401 Kijkertje
met filter
pi_208984801
Op weg naar hetzelfde evenement: witte nationalisten en satanisten:

twitter

twitter

quote:
Freddy vs. Jason. Alien vs. Predator. We can now add fascists vs. satanists to this list of iconic crossovers, after the white nationalist group Patriot Front showed up in Boston on Saturday to protest "SatanCon 2023."

For the last few days, self-described devil-worshippers from across the country have been converging on the city for what has been advertised as the "largest Satanic gathering in history."

Yet the Beelzebub blowout also attracted 100 or so Christian protesters, who were joined by the designated hate group on Saturday afternoon.

Patriot Front members were spotted taking the train in their characteristic khaki pants, ball caps, and white face masks, as other riders confronted them over their views and posted the interactions to social media.

When they arrived at the event, counter-protesters chanting "Nazis, go home," streamed their demonstration on Twitch.

Other Christian demonstrators held signs claiming that "Satan has NO Rights!" and warning the "Homosexuals, baby killers, idolaters, unbelieving, liars, drunkards, gossips, cowards, thieves, mockers, fornicators" presumably in attendance that "hellfire awaits."

Yet the protesters seem to have committed their own transgression in the process, violating an explicit order from the Archdiocese of Boston for them "not to organize or encourage others to go to the event to protest" and to stick to praying instead.

Organizers of the sold-out event advertised satanic ceremonies, a satanic wedding chapel, and panel discussion on topics including "Reclaiming the Trans Body" and "Deconstructing Your Religious Upbringing" as major draws for the conference, held by the Satanic Temple, which this year marks its 10th anniversary.

The organization views Satan not as the embodiment of evil but instead as a figure who dares to question authority, and it advocates for various causes, including abortion and the separation of church and state.

"The mission of the Satanic Temple is to encourage benevolence and empathy, reject tyrannical authority, advocate practical common sense, oppose injustice and undertake noble pursuits," the Satanic Temple's website says.

This stands in contrast to the position advocated by the Patriot Front, which the Anti-Defamation League calls a "white supremacist group whose members maintain that their ancestors conquered America and bequeathed it to them, and no one else."

The group was born in the aftermath of the infamous 2017 "Unite the Right" in Charlottesville, Virginia, which resulted in the murder of protester Heather Heyer.

Patriot Front has demonstrated in Boston before, recently leading a procession of nearly 100 masked men through the city on July 2, 2022, sparking an altercation that resulted in one man being injured.

[ Bericht 36% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2023 01:10:42 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 mei 2023 @ 06:26:17 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208985260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Dat zag ik weer hier compleet anders, maar kan ook aan de demografie liggen hier in het oosten dat de groep die jij probeert te benoemen hier niet groot vertegenwoordigd is. Al zijn de Turken hier er compleet ok mee :) En zelfs heel gastvrij. Ons commentaar kwam vooral van Autochtonen en ook de ouderen. Dus hoe ver zijn we in Nederland?
Best ver, maar natuurlijk nog niet perfect.
Er zijn natuurlijk altijd wat uitzonderingen.

Maar als we het hebben over de VS is het vaak hard tegen hard, iets wat je hier gewoon veel minder ziet.
Het word daar ook gewoon flink aangewakkerd door de media.

Neem bijvoorbeeld programmas zoals dr Phill en gewoon vrijwel de hele zender Fox en elk kleine wis wasje wat breed uitgemeten word en wat men dan nieuws noemt.

Tucker Carlson was zo'n fijne baklap die dat heerlijk opgooide.
Een kleine compilatie.

De media daar is ook totaal anders als hier.
pi_208985315
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je houdt altijd een conservatieve groep mensen die hun afkeuring geven. Dat merk je ook op dit forum, waarbij dit soort onderwerpen altijd enkele fokkers aantrekken die hun afkeuring laten merken en vervolgens ook verontwaardigd reageren als je er op wijst dat we in Nederland niet altijd te maken hebben gehad met gelijke behandeling.

Zoals Guyver aangeeft is LGBTwhatever nu veel breder geaccepteerd, waardoor er minder behoefte is aan een eigen plek. Ook sociale media heeft daar een rol in gespeeld. Je vindt gelijkgestemden gewoon via apps of websites, en je spreekt met elkaar af in reguliere horeca, waar dat inmiddels geaccepteerd is.
pi_208985329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Best ver, maar natuurlijk nog niet perfect.
Er zijn natuurlijk altijd wat uitzonderingen.

Maar als we het hebben over de VS is het vaak hard tegen hard, iets wat je hier gewoon veel minder ziet.
Het word daar ook gewoon flink aangewakkerd door de media.

Neem bijvoorbeeld programmas zoals dr Phill en gewoon vrijwel de hele zender Fox en elk kleine wis wasje wat breed uitgemeten word en wat men dan nieuws noemt.

Tucker Carlson was zo'n fijne baklap die dat heerlijk opgooide.
Een kleine compilatie.

De media daar is ook totaal anders als hier.
De tegenstellingen in de VS zijn ook best groot.
Bijvoorbeeld enkele jaren geleden wilden de conservatieven dat de evolutietheorie creationisme standaard op scholen wordt onderwezen.
Dat is toch van de zotte. Zeker in een modern land als de VS.

Zelfde als wettelijk verplicht maken dat de 10 geboden in scholen worden opgehangen. Dat soort verplichtingen is toch niet meer van deze tijd.

In Nederland is het gelukkig een heel kleine groep die er zo over denkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wantie op 03-05-2023 07:56:09 ]
pi_208985344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Complete onzin vriend, ook in BNW zijn er genoeg lui die hier neutraal in staan. En topic zou toch perfect in POL passen denk ik?
Ik sta er bijvoorbeeld neutraal in, maar het verwijt dat ik al jaren krijg is dat ik niet thuis hoor op BNW.
Degenen die zichzelf BNW beschouwen en geïnteresseerd zijn in dit onderwerp, daarvan wordt wel verwacht dat ze pro Trump en anti Biden zijn.
Het wordt ook heel hard en gepolariseerd gebracht. Wat ik altijd raar heb gevonden, omdat het gaat om een land 5000 km verderop.
  woensdag 3 mei 2023 @ 07:08:35 #168
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208985376
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
De tegenstellingen in de VS zijn ook best groot.
Bijvoorbeeld enkele jaren geleden wilden de conservatieven dat de evolutietheorie standaard op scholen wordt onderwezen.
Dat is toch van de zotte. Zeker in een modern land als de VS.

Zelfde als wettelijk verplicht maken dat de 10 geboden in scholen worden opgehangen. Dat soort verplichtingen is toch niet meer van deze tijd.

In Nederland is het gelukkig een heel kleine groep die er zo over denkt.
Bedoel je niet Creationisme?

En het is meer dat men in de vs alles opblaast tot buiten proporties.
Wat hier beland in Dumpert is daar gewoon op bijna elk nieuws kanaal te zien en word breed uitgemolken.
  woensdag 3 mei 2023 @ 07:13:15 #169
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208985384
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik sta er bijvoorbeeld neutraal in, maar het verwijt dat ik al jaren krijg is dat ik niet thuis hoor op BNW.
Degenen die zichzelf BNW beschouwen en geïnteresseerd zijn in dit onderwerp, daarvan wordt wel verwacht dat ze pro Trump en anti Biden zijn.
Het wordt ook heel hard en gepolariseerd gebracht. Wat ik altijd raar heb gevonden, omdat het gaat om een land 5000 km verderop.
Dat plus grappig als je de pro Russische telegram groepjes leest gaat het tegenwoordig daar puur om dat, de VS en lgbqt etc...
En amper meer over de oorlog zelf omdat het nieuws van het front nou niet echt bijzonder goed nieuws is.
Tenzij er een buitenlandse vrijwilliger omgekomen is dan word die persoon even behoorlijk door het slijk gehaald, zoals afgelopen week toen er een Amerikaan sneuvelde.

Maar goed het is zo mooi om te zien hoe erg men laat meeslepen over een land 5000km verderop.
Daarom pannenkoeken land.

Daarom bekijk ik veel vanuit mijn eigen omgeving.
pi_208985812
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 07:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat plus grappig als je de pro Russische telegram groepjes leest gaat het tegenwoordig daar puur om dat, de VS en lgbqt etc...
Dat komt omdat we net als met corona hard worden voorgelogen over de oorlog in Oekraine. Oekraine dat een proxyland is van Amerika sinds Obama's coup in 2013. Zonder die coup was de "oorlog" nooit uitgebroken. Mensen vergeten dat het daar al 10 jaar lang bezig was met pro russische seperatisten en anti russische clubs.
Een oorlog waar alleen geverifieerde *kuch* journalisten mogen rapporteren en we dezelfde angst retoriek krijgen op geschoteld door dezelfde journalisten als tijdens corona.

Als Amerika nu een nucleaire bom zou laten afgaan in Oekraine zou iedereen naar Putin wijzen, en daar gingen ze voor. Het Russische leger is nooit echt ingezet om Oekraine binnen te vallen.

Je kan bijna nu gaan zeggen dat Oekraine (lees USA) de agressor is, maarja dat willen velen niet geloven.
Al die miljarden die daar heen gaan komen op een of andere manier weer terug bij mensen zoals Biden, Hunter Biden, Obama's, Clintons.

Al het geld wat nu naar Oekraine gaat is om mensen in posities te houden en om te kopen in USA/Europa en henzelf te verrijken. Ook een deel daarvan gaat natuurlijk naar de oorlogsmachine die moet blijven draaien onder de democraten.

Als Putin echt Oekraine had willen pijn doen had hij dat allang kunnen doen, het is een kul oorlog (ja met veel leed, dat ontken ik niet) die gestart is als "the big next thing" door Amerika/EU. Na corona moest er wel een nieuwe crisis komen.

Ze moeten een reden hebben om meer belastingen te kunnen heffen en alles te laten crashen, voor 2030.

BBB is een plan om iedereen eerst arm te maken en afhankelijk van de Globalisten(communisten). Dan heb je uiteindelijk iedereen in controle. Er komen gewoon geen goede dingen uit Xiden's administratie.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 3 mei 2023 @ 09:32:53 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208985857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
Ik had niet anders verwacht dan dat zoiets het ook wel goed zou doen in progressieve kringen.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je houdt altijd een conservatieve groep mensen die hun afkeuring geven. Dat merk je ook op dit forum, waarbij dit soort onderwerpen altijd enkele fokkers aantrekken die hun afkeuring laten merken en vervolgens ook verontwaardigd reageren als je er op wijst dat we in Nederland niet altijd te maken hebben gehad met gelijke behandeling.

Zoals Guyver aangeeft is LGBTwhatever nu veel breder geaccepteerd, waardoor er minder behoefte is aan een eigen plek. Ook sociale media heeft daar een rol in gespeeld. Je vindt gelijkgestemden gewoon via apps of websites, en je spreekt met elkaar af in reguliere horeca, waar dat inmiddels geaccepteerd is.
Welke gelijke behandeling heb je het hier over? Die is namelijk wel gewoon in Nederland. Al decennialang.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hihi, bijzonder. Met betrekking tot welke zaken ben jij dan zoal neutraal? Want het lijkt er voornamelijk op dat jouw mening over bijna alle onderwerpen hier haaks staat op die van mening BNW'er. Dat geeft geen blijkt van neutraliteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208986084
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

Welke gelijke behandeling heb je het hier over? Die is namelijk wel gewoon in Nederland. Al decennialang.
[..]
Nee, wettelijk wel, maar in de praktijk heeft het lang geduurd voordat iedereen gelijk werd behandeld. En anno nu merk je binnen sommige kringen nog steeds dat gelijke behandeling niet aan de orde is
Bijvoorbeeld uit huis worden getrapt omdat je homo bent, nageroepen worden op straat omdat je trans bent, klappen krijgen omdat je de hand van je partner vasthoudt op straat, niet worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek omdat je naam buitenlands klinkt, minder hoog salaris hebben of minder snel promotie maken omdat je niet het juiste geslacht hebt of de juiste afkomst, etc etc.
Het neemt gelukkig af, mede dankzij de huidige woke cultuur die er bovenop zit, maar het is niet volledig weg.
Het is ook nog niet zo heel lang geleden dat bijvoorbeeld gay kroegen aan de buitenzijde volledig waren afgesloten en eerst werd gecheckt wie voor de deur stond voordat je erin kwam. Dat sommige mannen meerdere blokken om liepen voordat ze naar binnen gingen, om herkenning op straat te voorkomen.

quote:
Hihi, bijzonder. Met betrekking tot welke zaken ben jij dan zoal neutraal?
Met betrekking tot dit topic.

quote:
Want het lijkt er voornamelijk op dat jouw mening over bijna alle onderwerpen hier haaks staat op die van mening BNW'er. Dat geeft geen blijkt van neutraliteit.
Ja, precies.
Op BNW moet je een bepaalde zienswijze hebben en met de stroom meegaan, anders mag je geen onderdeel dit forum zijn. Dat onderscheidt BNW van POL.

Bedankt voor je bevestiging.
pi_208986192
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik had niet anders verwacht dan dat zoiets het ook wel goed zou doen in progressieve kringen.
Church of Satan bedient zich op Twitter vooral van retedroge humor. En ja, dat kan ik inderdaad waarderen.

Ik geef verder geen ene reet om Satan, God of Jezus. En ja, ik ken de Bijbel vrij goed, met dank aan mijn jaren op een christelijke basis- en middelbare school.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:19:11 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208986199
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, wettelijk wel, maar in de praktijk heeft het lang geduurd voordat iedereen gelijk werd behandeld. En anno nu merk je binnen sommige kringen nog steeds dat gelijke behandeling niet aan de orde is
Bijvoorbeeld uit huis worden getrapt omdat je homo bent, nageroepen worden op straat omdat je trans bent, klappen krijgen omdat je de hand van je partner vasthoudt op straat, niet worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek omdat je naam buitenlands klinkt, minder hoog salaris hebben of minder snel promotie maken omdat je niet het juiste geslacht hebt of de juiste afkomst, etc etc.
Het neemt gelukkig af, mede dankzij de huidige woke cultuur die er bovenop zit, maar het is niet volledig weg.
Het is ook nog niet zo heel lang geleden dat bijvoorbeeld gay kroegen aan de buitenzijde volledig waren afgesloten en eerst werd gecheckt wie voor de deur stond voordat je erin kwam. Dat sommige mannen meerdere blokken om liepen voordat ze naar binnen gingen, om herkenning op straat te voorkomen.
Binnen welke kringen heb je het gevoel dat er nog geen gelijke behandeling is? Daarnaast ben ik nooit een voorstander van dit soort uitzonderingsgevallen te generaliseren. De realiteit is dat iedereen wel eens iemand tegenkomt die niet vriendelijk is, dat is helaas onderdeel van het leven en moet op individuele basis worden aangepakt. Woke-isten willen zulke zeldzame incidenten alleen graag uitvergroten en op bedrieglijke wijze afschilderen als systematische en structurele problemen.
quote:
[..]
Met betrekking tot dit topic.
Ik zou je eigen posts dan eens teruglezen, die zijn alleen maar pro-Democraten. Opmerkelijk dat je dat als 'neutraliteit' ziet.
quote:
Op BNW moet je een bepaalde zienswijze hebben en met de stroom meegaan, anders mag je geen onderdeel dit forum zijn. Dat onderscheidt BNW van POL.

Bedankt voor je bevestiging.
Bijzondere kijk op deze twee subfora. En mag jij hier niet posten dan? Van wie niet?
pi_208986200
quote:
Dat is niets vergeleken met wat de heteroseksuele blanke man moet ondergaan. Die is immers slachtoffer van daadwerkelijk institutioneel racisme en seksisme, zie bijvoorbeeld wat er op bepaalde Amerikaanse universiteiten wordt onderwezen.

Tevens, niet alles is ras/geslacht/wat dan ook. Een hoop is persoonlijkheid. Neem bijvoorbeeld wat je hebt genoemd over salaris of promoties. Mannen zijn vaker assertiever en nemen vaker/meer risico. Dat wordt vaak beloond, en is een verdienste. Dat heeft niks met discriminatie van vrouwen te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')