Huh, hoe kun je nou naar de 'verkeerde' SEH/HAP rijden?quote:Op maandag 20 november 2023 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Beterschap voor de zieke kleuters, ik heb er ook eentje. Vorige week was het de dreumes.
Gefeliciteerd Tink!
Coolguy, het zou zo de vrouw kunnen zijn waar wij een paar maanden geleden mee te maken hadden. Die reageerde kribbig omdat we naar de "verkeerde" SEH/HAP zijn gegaan. Namelijk naar degene die het minst ver rijden is, hoe durven we. Aan de telefoon werd gezegd dat we zo snel mogelijk moesten gaan, dus ja. Empathie 0.
Omdat we qua regio daar niet ingedeeld zijn. De dichtsbijzijnde HAP is zonder SEH, daar hadden we naar gebeld. Maar zij hadden niet goed doorgegeven waar we naartoe gingen dus aangekomen bij het ziekenhuis moesten we weer langs de HAP triage. Die vrouw vond dat we een half uur hadden moeten rijden naar de juiste locatie ipv een kwartier.quote:Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Huh, hoe kun je nou naar de 'verkeerde' SEH/HAP rijden?
Dit vroeg ik me ook af. Je belt toch eerst van tevoren en dan rijd je naar de plek waar je mee gebeld hebt?quote:Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Huh, hoe kun je nou naar de 'verkeerde' SEH/HAP rijden?
Het was er eentje zoals het verhaal van Coolguy. Regels, protocollen en procedures boven mensen. Ideaal persoon voor de zorgquote:Op maandag 20 november 2023 10:58 schreef taxibabe het volgende:
Oh ik bedoelde eigenlijk uit het oogpunt van snelle zorg, ik zou ook naar de dichtstbijzijnde SEH zijn gereden. Ik vond het juist stom dat ze zeggen dat je naar de 'verkeerde' SEH was gereden.
Maar misschien komt dat omdat wij überhaupt maar 1 HAP/SEH in de buurt hebben die sowieso 20-30 minuten rijden is.
Kleuter werd een kwartier na mijn laatste bericht schreeuwend wakker van de oorpijn. Zo hadden we hem nog nooit mee gemaakt, best schrikken ook voor ons. Uiteindelijk heb ik nog een half uur bij hem gezeten. Eerst op z’n bed erbij, toen moest ik van hem op de stoel naast z’n bed en uiteindelijk moest ik helemaal weg. Hij heeft geslapen tot 07:00 (dat is voor zijn doen uitslapen) en vanochtend leek er niets meer aan de hand. Hij wist ook niets meer van gisteravondquote:Op maandag 20 november 2023 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Hoe was de nacht eponine? Met beide kinderen?
Vandaag 5 jaar geleden zat ik compleet overweldigd naast een baby in een warmtebedje vol slangetjes enzo... en net bracht ik diezelfde prul huppelend naar school, met een heksenhoed op haar hoofd 'want er mag een cadeautje mee mama' terwijl ze aan iedereen die we tegenkwamen, vertelde dat ze jarig is. Time flies!
Ik begrijp dat je je zorgen maakte, en dat die triagist wellicht niet de meest empathische triagist ooit was, maar het klinkt nu wel alsof je je erg onaardig hebt opgesteld terwijl de situatie al overlegd was met een arts? Medisch gezien zagen ze geen reden om langs te komen en uiteindelijk was het ook geen spoedsituatie, ik snap dat je bezorgd was en niet blij bent met de gang van zaken maar is dit niet hoe de hap werkt (en zou moeten werken om de post werkbaar te houden)?quote:Op maandag 20 november 2023 09:35 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, weer eens een vrijdagavond/halve nacht doorgebracht bij de HAP.![]()
Onze dochter was al een week niet lekker, veel hoesten, snotteren, maar goed, verkoudheidje he...maar het duurde toch wel lang, en vrijdagavond zag ze zo bleek + koorts die terug kwam dat ik toch maar de HAP belde en dikke opgezette klieren in dr hals, als in, echt een half ei, en die waren in nog geen 40 min op komen zetten. Nou dan wordt je terug gebeld etc, en toen kwamen de standaard vragen he. En die vrouw was pinnig en ik werd geïrriteerder en geïrriteerder.
"nee ik heb met de arts overlegd en u hoeft niet te komen". Ik zeg nou, daar heb ik wat moeite mee. Waarom ik daar dan moeite mee had. Nou omdat ik vragen krijg die passen bij een noodgeval. 'is ze bij bewustzijn/aanspreekbaar' en 'bloedt ze hevig', zijn geen dingen waarbij ik nog de HAP gebeld had en rustig 1,5 uur wacht tot ik terug gebeld word he, dan had ik wel 112 gebeld, maar als ik de HAP bel dan verwacht ik andere criteria op basis waarvan jullie besluiten dat een kind wel of niet gezien moet worden.
Toen was de reactie dat ik vooral niet moest denken dat ik bijdehand moest zijn want daar had zij geen tijd voor. Ik zal mijn reactie daarop laten voor wat het was, maar we kregen een afspraak nadat ze nog had gedreigd met dat een bezoek van ons zonder afspraak 266 euro moest kosten, alsof dat ook maar iéts uitmaakt als je je zorgen maakt.
Prima, afspraak gekregen, gegaan, ont-zet-tend vriendelijke arts gezien daar die hier verder niks mee van doen had, maar ik heb zelden zo'n vriendelijke man gezien. Dus, pfeiffer. Dat is 'gewoon' een van de ongeveer 250 verkoudheidsvirussen die rond kunnen gaan, en de meeste mensen hebben daar geen last van, maar onze dochter uiteraard wel. Ze speelt en doet, dus ze is geen dood vogeltje op de bank, maar ik schrok wel van die klieren.
Goed, wat mij nu dus stoort is dat ik dus nu denk van 'ja, maar ze hebben geen bloed afgenomen dus ze vermoeden het, ze weten het niet zeker', want zo maak ik mezelf gek, maar goed, het was weer eens een enerverend weekend
Ja. We hebben de lat heel laag liggen, maar regelmatig loopt hij over van spanning. Dus dan lig ik weer de hele nacht met een kleuter-koala tegen mij aan in bed.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:37 schreef eponine het volgende:
Nog meer ouders die blij zijn als het 5 december geweest is?
quote:Op maandag 4 december 2023 09:57 schreef Tink89 het volgende:
Mijn 5-jarige had afgelopen weekend een gedicht van sinterklaas in haar schoen. Dit maakte gelukkig wel indruk, in tegenstelling tot de consequenties die we zelf al hadden laten volgen op wegrennen op drukke plekken enzo. Ik heb wel het gevoel dat ze toe is aan wat rust en regelmaat en vooral aan droog weer, zodat ze buiten ook kan uitrazen. Gelukkig is na overmorgen het Sint-gedoe voorbij - al zal ik het wel gaan missen - en gaan we dan ook meteen de kerstbomen opzetten. Maar ook dan is er nog veel anders dan anders. Een keertje studiedag op maandag en dan de normaal gesproken vrije vrijdag de kerstviering. Een afspraak bij de GGD, haar broertje dat nieuwe buisjes krijgt, zij gaat dan bij oma logeren.... Blij als het kerstvakantie is!Ik vind dit wel heftig, on Sinterklaas hiervoor te gebruikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Wij hebben het ergste gehad.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:37 schreef eponine het volgende:
Nog meer ouders die blij zijn als het 5 december geweest is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |