Ik heb van de week nog ergens gelezen dat zijn zoon de auto spotte terwijl hij met zijn moeder op de N224 reed.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan dat eerlijk gezegd in de vele nieuwsberichten niet expliciet terugvinden. Het kan ook zijn dat ze een verkennend rondje over de parkeerplaats hebben gemaakt natuurlijk.
In de hypothese die ik gedropt heb gaat het om een onvrijwillige vermissing waarbij het PD niet de parkeerplaats is bij de pyramide van Austerlitz. In bij de gedropte hypothese heb ik ook een paar voors en tegens gegeven. Een van de plussen is dat het een onlogische plek is om zijn auto daar te parkeren. In nog geen 5 minuten zou hij precies op tijd aankomen op zijn eindbestemming. In de hypothese ga ik uit dat een van de vermeende daders de auto daar geparkeerd heeft nadat een misdrijf heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zijn lengte/gewicht zijn denk ik niet echt relevant voor het vervoeren van Hanno, dat kan zelfs in een klein autootje als het zou moeten. Het gaat er om dat er geen getuigen zijn van een mogelijke ontvoering of iets dergelijks, want dat zou natuurlijk met meer kabaal/beweging gepaard gaan. Als Hanno zijn auto op de parkeerplaats van Austerlitz heeft geparkeerd naast de auto waar hij vrijwillig mee zou willen verdwijnen, ben je in principe binnen 5 seconden uit- en ingestapt zonder dat iemand dat hoeft te zien. De parkeerplaats ziet er ook vrij groot uit en heeft zeker achterin wat meer beschutte plekjes.
https://www.google.nl/map(...)coh=205410&entry=ttu
Maar.. dat kun je bijna uitsluiten omdat er geen sporen zijn gevonden in of rond de auto van andere personen. Als PD ergens anders zou zijn, dan zou iemand anders de auto daar hebben moeten plaatsen. Dat is veels te risicovol vanwege sporen en vanwege de openbaarheid van de plek.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:21 schreef Michiel020 het volgende:
In de hypothese die ik gedropt heb gaat het om een onvrijwillige vermissing waarbij het PD niet de parkeerplaats is bij de pyramide van Austerlitz.
Als het een risico overweging geweest zou zijn dan was het risico om de auto van Hanno te laten staan een groter risico geweest zijn, dan deze te verzetten. Mogelijk is het in een 'spit' second besloten. Het kan ook zijn dat het geen optie was om de auto te laten staan. Ik denk hierbij aan een auto die de weg blokkeert.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar.. dat kun je bijna uitsluiten omdat er geen sporen zijn gevonden in of rond de auto van andere personen. Als PD ergens anders zou zijn, dan zou iemand anders de auto daar hebben moeten plaatsen. Dat is veels te risicovol vanwege sporen en vanwege de openbaarheid van de plek.
Maar dan heb je het weer over scenario's die veel sneller opvallend zouden zijn geweest op de drukke wegen rondom Austerlitz.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:32 schreef Michiel020 het volgende:
Het kan ook zijn dat het geen optie was om de auto te laten staan. Ik denk hierbij aan een auto die de weg blokkeert.
Dat klopt. Is het mogelijk dat ergens op de route toch een misdrijf heeft plaatsgevonden die niet goed te zien was?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dan heb je het weer over scenario's die veel sneller opvallend zouden zijn geweest op de drukke wegen rondom Austerlitz.
Ja dat kan altijd. Het is een bosrijke omgeving met veel zijwegen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:39 schreef Michiel020 het volgende:
[..]
Dat klopt. Is het mogelijk dat ergens op de route toch een misdrijf heeft plaatsgevonden die niet goed te zien was?
Het feit dat Hanno geen enkele reden had om met zijn auto te stoppen, en dus getuige te zijn geweest van een misdrijf.quote:
Dat betekent niet dat je onderweg (rijdend, stilstaand voor een stoplicht) geen getuige kunt zijn geweest van een misdrijf.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:43 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Het feit dat Hanno geen enkele reden had om met zijn auto te stoppen, en dus getuige te zijn geweest van een misdrijf.
Plus dat er geen aanwijzingen voor een aanrijding zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Een aanrijding zou een reden kunnen zijn dat je achter iemand aanrijdt om in een zijweg het papierwerk etc. af te handelen. Dat is een potentieel scenario waarbij een handgemeen kan ontstaan bijvoorbeeld. Maar ja, Hanno was 1m97 en had een vrij fors postuur. Niet echt iemand die je snel kunt overmeesteren denk ik. Ik geloof daar simpelweg niet in.
Ook dat.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus dat er geen aanwijzingen voor een aanrijding zijn.
Niet van zijn auto, niet waarvan hij getuige was.
Dat vraag ik me ook af. Genoeg knooppunten met snelwegen en N-wegen waar toch camera's hangen lijkt me.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:11 schreef woxxel2 het volgende:
Hebben ze ook overal camera beelden opgevraagd, of hij sochtends die weg wel gereden heeft.
Misschien is die auto daar snachts wel neergezet.
Als ie vrijwillig wou verdwijnen, was het niet nodig om vanaf daar te gaan.
Als hij überhaupt over de snelweg heeft gereden, maar vanaf Vathorst is dat dan wel weer logisch, tot de afrit Amersfoort-Zuid / Maarn (afrit 5).quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Genoeg knooppunten met snelwegen en N-wegen waar toch camera's hangen lijkt me.
Waren camera's op snelwegen 10 jaar geleden niet al normaal dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:23 schreef Leandra het volgende:
Ik weet het niet hoor, qua camera's daar, laat staan destijds.
Nou, het is meer dat het maar een klein stukje snelweg was eigenlijk, als hij al via de snelweg gegaan is.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waren camera's op snelwegen 10 jaar geleden niet al normaal dan?
Dus ze hebben daar niet gezocht omdat je niet mag lopen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:27 schreef Leandra het volgende:
Het lastige aan zoeken op die locatie is dat een heel groot deel van het terrein achter de Pyramide schietterrein is, waar je niet mag lopen omdat het niet veilig is, dus daar gaan zoeken is ook lastig.
Als hij zelfmoord gepleegd heeft dan verwacht ik dat hij ergens op het schietterein is.
Er is geen enkele aanwijzing gevonden dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden. Ook heb ik nergens kunnen lezen dat zijn auto niet meer verder kon rijden anders had dit wel een keer in de media terecht gekomen. Misschien dacht Hanno dat er iets kapot was aan zijn auto, en wilde hij zijn auto ff checken op de parkeerplaats. Kan, maar rij je dan helemaal de parkeerplaats op of stop je bij de ingang ff?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Een aanrijding zou een reden kunnen zijn dat je achter iemand aanrijdt om in een zijweg het papierwerk etc. af te handelen. Dat is een potentieel scenario waarbij een handgemeen kan ontstaan bijvoorbeeld. Maar ja, Hanno was 1m97 en had een vrij fors postuur. Niet echt iemand die je snel kunt overmeesteren denk ik. Ik geloof daar simpelweg niet in.
Lijkt me dat je doorrijdt, je kunt daar niet voor de ingang van de parkeerplaats gaan staan met je auto.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:44 schreef Michiel020 het volgende:
Kan, maar rij je dan helemaal de parkeerplaats op of stop je bij de ingang ff?
Ik denk dat het helemaal aan je persoonlijkheid ligt:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me dat je doorrijdt, je kunt daar niet voor de ingang van de parkeerplaats gaan staan met je auto.
https://www.google.nl/map(...)coh=205410&entry=ttu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, maar opnieuw: als Hanno daar pontificaal zijn auto neer had gezet en in een ruzie was gekomen met iemand, dan was dat echt wel opgevallen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zat mensen die dat niet doen en dat gewoon op straat of midden op de parkeerplaats zouden doen ipv braaf op een parkeerplek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |