abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 28 april 2023 @ 15:16:54 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208933289
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Lekkere aannames weer. Wij nemen het midden tussen onder- en bovengrens CAO als minimum en daar ligt nog een winstdeling van gemiddeld 2-3 euro per uur bovenop. Die mensen verdienen prima en bovendien niet significant minder dan leidinggevenden, bedrijfsleider en eigenaar.

Dat er in de hele arbeidsmarkt een enorme krapte heerst zegt natuurlijk helemaal niks over het bestaansrecht van een specifiek bedrijf.

Je vergelijking met Canada en Australië raakt echt kant noch wal. Wat wil je daar nou helemaal mee zeggen?

Ik heb een paar delen terug eens uitgerekend hoeveel grond je nodig hebt om de mensen te huisvesten die hierheen komen. Dat is nog geen vijf procent van de landbouwgrond die vrijkomt om de landelijke stikstofdoelen te halen en dat is nog gerekend buiten de grond die vrijgemaakt moet worden vanwege de ligging naast Natura2000 gebied. En de grond nodig voor extra voorzieningen als winkels, ziekenhuizen, wegen etc meegerekend. Dat stelt echt helemaal niks voor.
Het gaat wel verder dan het alleen fysiek kunnen huisvesten van deze mensen..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208934283
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker.

Ik quote toch ook niet voor niets dat stukje waarin de vergelijking wordt getrokken met Canada en Australië met de suggestie dat Nederland een maatje te klein is voor opvang?

Dat is flauwekul. Je kunt een prima valide discussie voeren over de integratie van vluchtelingen. Maar die discussie moet je niet gaan vertroebelen met allerlei irrelevant geleuter over ruimte.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208934356
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:52 schreef BlackLining het volgende:
Overigens zou de zaak waar ik werk al een jaar geleden de deuren hebben moeten sluiten als we niet twee Oekraïners en een Irakees hadden kunnen aannemen.
Dan heeft die zaak sowieso geen bestaansrecht. Dit soort bedrijven zorgen voor een race to the bottom.
  Forum Admin vrijdag 28 april 2023 @ 16:46:17 #179
pi_208934385
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Zeker.

Ik quote toch ook niet voor niets dat stukje waarin de vergelijking wordt getrokken met Canada en Australië met de suggestie dat Nederland een maatje te klein is voor opvang?

Dat is flauwekul. Je kunt een prima valide discussie voeren over de integratie van vluchtelingen. Maar die discussie moet je niet gaan vertroebelen met allerlei irrelevant geleuter over ruimte.
Eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 28 april 2023 @ 17:02:09 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208934501
https://www.omroepzeeland(...)nder-water-zou-komen

quote:
Johan Robesin: 'Rutte beloofde mij dat de Hedwige niet onder water zou komen'
25 oktober 2022, 06:36
o
2 minuten leestijd

Oud-Statenlid Johan Robesin hoorde in 2011 duidelijk een belofte van premier Mark Rutte: hij zou er alles doen om het ontpolderen van de Hedwigepolder te voorkomen, in ruil voor Robesins stem voor de Eerste Kamer.

Nu na twaalf jaar het water bijna de Hedwige binnenrolt, voelt Robesin zich nog steeds bedonderd door de politiek: "De bevolking is echt misleid op een zeer kwalijke manier."
quote:
Aangifte
Ook al komt het water nu echt, Robesin kan niet stoppen met vechten.
Hij heeft nog aangiftes lopen in Nederland en België van een milieudelict en hij bestookt Den Haag met een petitie die door politici besproken moet gaan worden.
De behandeling daarvan is een paar keer uitgesteld. "Mijn enige hulplijn daar is Caroline van der Plas", zegt Robesin. "
De hele zaak zit zo vol list, bedrog en achterbaksheid. Ik zit vol emotie en kwaadheid."

De natte droom van Rob Jetten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208934760
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:42 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dan heeft die zaak sowieso geen bestaansrecht. Dit soort bedrijven zorgen voor een race to the bottom.
Leg uit?

Alleen bedrijven die roomblanke Ariërs in dienst hebben kunnen blijven bestaan, of wat? :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208934921
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Leg uit?

Alleen bedrijven die roomblanke Ariërs in dienst hebben kunnen blijven bestaan, of wat? :{
Ik heb het over bedrijven die alleen maar kunnen bestaan door migranten uit te buiten. Dankzij dit soort kwaadaardige neoliberale uitwassen wordt er niets gedaan tegen de massa-immigratie en de rest van de samenleving mag er weer voor opdraaien.
  Forum Admin vrijdag 28 april 2023 @ 17:56:03 #183
pi_208934932
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:55 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik heb het over bedrijven die alleen maar kunnen bestaan door migranten uit te buiten. Dankzij dit soort kwaadaardige neoliberale uitwassen wordt er niets gedaan tegen de massa-immigratie en de rest van de samenleving mag er weer voor opdraaien.
Wel fijn dat je er meteen vanuit gaat dat ze uitgebuit worden.
pi_208934935
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:55 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Uitbuiten nog wel. Kwaadaardige neoliberale uitwassen.

Flinke aannames. :')
pi_208934938
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel fijn dat je er meteen vanuit gaat dat ze uitgebuit worden.
Gewoon meer betalen. Dan hadden ze zo iemand gevonden.
  Forum Admin vrijdag 28 april 2023 @ 17:57:11 #186
pi_208934944
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nou, nee.
pi_208934984
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
In de horeca? Nee hoor. Die mensen verdienen nu 17-18 euro per uur op hun 30e. Daar is echt niks mis mee. En ze werken verrekte hard (en secuur). Dat heeft echt helemaal niks te maken met uitbuiting of neoliberale uitwassen.

Ik ga er verder ook niet meer op in. Feit is dat de arbeidsmarkt megakrap is en dat er heel hard mensen nodig zijn. Die moet je natuurlijk fatsoenlijk betalen, net als met Nederlanders. Je doet hier compleet ongegronde aannames.

Edit: en dan is horeca nog geen.cruciale sector. In de bouw is het tekort nog groter en de maatschappelijke invloed daarvan ook.
  vrijdag 28 april 2023 @ 18:04:22 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208935015
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat kan zijn maar uiteindelijk zitten wij met het probleem omdat ons land blijkbaar te aantrekkelijk is met een aanzuigende werking als gevolg. Oost-Europa wil ondertussen gewoon de islam buiten de deur houden, waar ze verder ook niet echt een geheim van maken.
Teveel islam zorgt ook alleen maar voor ellende, dus ik snap die houding erg goed.
pi_208935124
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat argument gaat ook op voor Canada en Australie, natuurlijk, ook daar zal je huizen moeten bouwen om mensen te huisvesten en als je dat niet doet dan heeft men dezelfde problemen als wij ongeacht hoeveel ruimte men heeft in het land.
pi_208935324
https://www.nu.nl/economi(...)inder-opleveren.html

verkeersboetes omhoog omdat ze op meer inkomsten hadden gerekend

koekoek
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2023 @ 18:51:05 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208935398
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208935871
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 april 2023 18:42 schreef aTypisch het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)inder-opleveren.html

verkeersboetes omhoog omdat ze op meer inkomsten hadden gerekend

koekoek
Dat is een uitgave waar je zelf 100% invloed op hebt, lijkt me dus een prima bron van geld. En ja, ik weet dat boetes eigenlijk zijn om het verkeer veiliger te maken, maar je hebt gewoon idioten die altijd te hard rijden. Die leer je dat niet af, maar die meer laten betalen is altijd een heel erg goed idee.

Wel doen ze gewoon te weinig, een tekort van 3,1 procent is gewoon te hoog. Daar moet nog wat af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208936237
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een uitgave waar je zelf 100% invloed op hebt, lijkt me dus een prima bron van geld. En ja, ik weet dat boetes eigenlijk zijn om het verkeer veiliger te maken, maar je hebt gewoon idioten die altijd te hard rijden. Die leer je dat niet af, maar die meer laten betalen is altijd een heel erg goed idee.

Wel doen ze gewoon te weinig, een tekort van 3,1 procent is gewoon te hoog. Daar moet nog wat af.
ik vind boetes inzetten als belasting maar twijfelachtig
pi_208936424
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2023 19:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik vind boetes inzetten als belasting maar twijfelachtig
Tja, het is gewoon een feit dat boetes een vorm van inkomen zijn van de overheid en wat mij betreft is dat een bron van inkomen dat ze wel mogen ophogen (net als accijns op sigaretten, bijvoorbeeld). Met wat mij betreft het liefst het effect dat de inkomsten dalen, dat er minder mensen te hard rijden. Maar iedereen weet dat er gewoon een deel is die zich niets van de hoogte van de boetes aan trekt, dat die mensen meer moeten betalen voor hun asociale gedrag lijkt mij prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208936437
Boetes mogen wel nog hoger. Laat de aso / grootmisbruiker maar betalen :)
  vrijdag 28 april 2023 @ 20:45:42 #196
485097 Hawkxyz
Groene Dictator
pi_208937005
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 19:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, het is gewoon een feit dat boetes een vorm van inkomen zijn van de overheid en wat mij betreft is dat een bron van inkomen dat ze wel mogen ophogen (net als accijns op sigaretten, bijvoorbeeld). Met wat mij betreft het liefst het effect dat de inkomsten dalen, dat er minder mensen te hard rijden. Maar iedereen weet dat er gewoon een deel is die zich niets van de hoogte van de boetes aan trekt, dat die mensen meer moeten betalen voor hun asociale gedrag lijkt mij prima.
Het finse (boete) systeem lijkt mij wel een strak plan.
pi_208937015
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 20:45 schreef Hawkxyz het volgende:

[..]
Is dat gebaseerd op inkomen? Of was dat Duitsland?
  vrijdag 28 april 2023 @ 20:49:26 #198
485097 Hawkxyz
Groene Dictator
pi_208937046
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 20:46 schreef Malavita het volgende:

[..]
Is dat gebaseerd op inkomen? Of was dat Duitsland?
Ja, het finse systeem is gebaseerd op inkomen. Zo kreeg de directeur van Nokia een boete van 116.000 euro voor 30km te hard :)
pi_208937048
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 20:45 schreef Hawkxyz het volgende:

[..]
Zwitserland ook idd, met een inkomensafhankelijk en vermogensafhankelijke boetesysteem. Pakt soms wel heel stevig uit: https://www.ad.nl/auto/sn(...)hard-rijdt~a069c3d2/
pi_208937104
Hoogste boete ooit komt ook uit Zwitserland: https://topgear.nl/autoni(...)zwitserland-amg-sls/

790.000 euro boete... maar die reed dan ook echt wel achterlijk hard. Zo iemand moet je niet alleen een boete geven, maar ook opnemen. 170 km/u te hard, dan ben je gewoon echt gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')