abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 april 2023 @ 08:32:57 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208950245
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus totaal wat anders dan de belastingdruk.
nee , in nederland hoe harder je werkt , hoe meer je moet bloeden , ik mag dit jaar weer 3000 extra belasting betalen
nooit van mijn leven een cent toeslag gehad , ben je 70 moet je nog dokken -O-

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 30-04-2023 09:16:26 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208950460
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 08:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee , in nederland hoe harder je werkt , hoe meer je moet bloeden , ik mag dit jaar weer 3000 extra belasting betalen
nooit van mijn leven een cent toeslag gehad , ben je 70 moet je nog dokken
Nogmaals: dit is dus niet de definitie van belastingdruk.

En in Nederland heeft belasting betalen niks te maken met hoe hard je werkt, maar met hoe hoog je inkomen is. Als jij inderdaad op je 70e nog een inkomen hebt naast je AOW, mag je gelukkig gewoon belasting betalen. En terecht. Je hebt nog geluk: het duurt echt geen 25 jaar meer voor de AOW inkomensafhankelijk gaat worden, het huidige stelsel is namelijk onbetaalbaar. Mensen met een ruim pensioen of ander inkomen zullen op termijn echt wel minder AOW gaan krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 30 april 2023 @ 09:15:45 #253
323876 michaelmoore
pi_208950517
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 09:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

En in Nederland heeft belasting betalen niks te maken met hoe hard je werkt, maar met hoe hoog je inkomen is. Als jij inderdaad op je 70e nog een inkomen hebt naast je AOW, mag je gelukkig gewoon belasting betalen. En terecht. Je hebt nog geluk: het duurt echt geen 25 jaar meer voor de AOW inkomensafhankelijk gaat worden, het huidige stelsel is namelijk onbetaalbaar. Mensen met een ruim pensioen of ander inkomen zullen op termijn echt wel minder AOW gaan krijgen.
JA dan gaat er dus geen enkele oudere nog werken he , en we willen langer doorwerken stimuleren
Dan ga ik ondanks dat ik graag werk wel een paar maand door Europa crossen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208950785
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:06 schreef Caws het volgende:

[..]
Je weet wat netto betekent?
Zeker. Je weet het verschil met bruto?

En daarnaast: jij betaalt alleen inkomensbelasting en verder niks?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208950805
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 09:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

daarom geen pensioen opbouwen in NL als je jong bent
pi_208950872
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je bent voor meer bureaucratie, ik in principe niet

dan heeft iets voorstellen weinig zin

Ook leuk dat je in je voorbeeld iets aandraagt: meer ambtenaren nodig om meer vergunningen uit te geven. Wat zou er gebeuren als je iets minder vergunningsdrift hebt als uitgangspunt?
Ik denk dat werkelijk niemand voor meer bureaucratie is hier.

Ambtenaren doen niet alleen maar loketwerk. Ambtenaren implementeren regelgeving en zetten die processen op. Je zult ambtenaren nodig hebben om tot een beter werkbaar overheidsapparaat te komen.

De Belastingdienst bijvoorbeeld zegt niet voor niets van "ga nou alsjeblieft geen grote hervormingen doorvoeren, want dat krijgen we niet verwerkt"

Ook voor het afbreken (of liever: renoveren) van een huis heb je bouwvakkers nodig.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208951058
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 09:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik denk dat werkelijk niemand voor meer bureaucratie is hier.
dat kun je niet zeggen als er enthousiast gepraat wordt over het CO2-tellen tot achter de komma :{
pi_208951371
verder komt er in de praktijk juist een laagje ambtenarij bovenop, vanuit de EU

documentje vind je hier: https://t.co/oHq5QAmTXP

mocht je wat willen opzoeken in die documenten kun je dat makkelijk doen via: https://www.chatpdf.com/

de noordzee gaat er geen minder van water van krijgen, denk ik
pi_208951711
quote:
6s.gif Op zondag 30 april 2023 10:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat kun je niet zeggen als er enthousiast gepraat wordt over het CO2-tellen tot achter de komma :{
Dat heeft daar werkelijk helemaal niks mee te maken.
pi_208951807
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 11:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat heeft daar werkelijk helemaal niks mee te maken.
jij vindt controleren hoeveel scheten een koe laat niet vallen onder bureaucratie?
  zondag 30 april 2023 @ 11:41:45 #261
323876 michaelmoore
pi_208951839
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2023 11:37 schreef aTypisch het volgende:

[..]
jij vindt controleren hoeveel scheten een koe laat niet vallen onder bureaucratie?
Rob wil dat Nederland koploper is in de klimaat aanpak in de wereld he , kost dan 28 miljard aan extra Tesla subsidie maar ok
pi_208951852
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rob wil dat Nederland koploper is in de klimaat aanpak in de wereld he , kost dan 28 miljard aan extra Tesla subsidie maar ok
Die miljarden zijn alleen nodig om onze achterstand in te lopen, koploper zullen we nooit worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208952123
twitter
pi_208952251
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 09:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
JA dan gaat er dus geen enkele oudere nog werken he , en we willen langer doorwerken stimuleren
Dan ga ik ondanks dat ik graag werk wel een paar maand door Europa crossen
Ouderen die willen werken, doen dat eigenlijk helemaal nooit voor het geld. Het kan natuurlijk ook nooit zo zijn dat ze er niks aan over houden, maar gewoon belasting betalen en in de toekomst een inkomensafhankelijke AOW kunnen dan gewoon wel.
  zondag 30 april 2023 @ 12:58:24 #265
323876 michaelmoore
pi_208952454
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ouderen die willen werken, doen dat eigenlijk helemaal nooit voor het geld.
Dat klopt

maar ik ga dan toch ermee stoppen en van het pensioen genieten

als het niet gewaardeerd wordt door de overheid, dan stop ik ermee
  zondag 30 april 2023 @ 13:17:02 #266
323876 michaelmoore
pi_208952778
quote:

[..]
Het probleem isdat er in nederland geen arm,oe meer is anders zouden we wel anders kletsen

Iedereen heeft een huis dus hoeft er niet gebouwd te worden en verder vinden we het wel best
dat er veel migranten binnenkomen, ook best als ze maar niet bij mij in de buurt komen

ons salaris, Aow , pensioen of alledrie komt toch wel
pi_208954485
quote:
10s.gif Op zondag 30 april 2023 13:10 schreef aTypisch het volgende:

Ik vind het oké als het geld wat er is, gebruikt wordt voor de mensen die het nodig hebben en het in stand houden van wat er nodig is.

Geld naar rijke AOW'ers zie ik niet echt als nuttig. Waarom zou je mensen met een heel hoog pensioen of een bepaald vermogen ook nog een basisinkomen geven (want dat is de AOW in feite)? Zou dat geld niet beter naar minima kunnen gaan? Desnoods verhoog je er de AOW voor mensen zonder of met een heel erg klein pensioen mee, lijkt me een veel beter idee. Het huidige systeem van de AOW is op deze manier niet houdbaar, dan gaan we op termijn fors op ieders AOW moeten korten, ook bij de mensen die er van moeten leven.

Ik snap trouwens niet zo goed waar de zieke drang van rijke mensen vandaan komt om alleen maar meer te willen, maar ik snap sowieso het belang dat allemaal mensen aan 'hun' geld hechten totaal niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2023 18:00:38 ]
pi_208954793
quote:

[..]
Jij vindt zomaar wat gokken verstandige politiek?

Je brengt het wat banaal, da's leuk natuurlijk om te doen alsof de overheid achterlijk is, maar in tijden als deze is het toch wel handig om iets van een idee te hebben hoeveel CO2 je als land uitstoot. Die informatie heb je gewoon nodig, of je nou van de pro- of anti- klimaatmaatregelen bent.
pi_208955377
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 15:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Jij vindt zomaar wat gokken verstandige politiek?

Je brengt het wat banaal, da's leuk natuurlijk om te doen alsof de overheid achterlijk is, maar in tijden als deze is het toch wel handig om iets van een idee te hebben hoeveel CO2 je als land uitstoot. Die informatie heb je gewoon nodig, of je nou van de pro- of anti- klimaatmaatregelen bent.
de cijfers zijn sowieso gokken :+

en de overheid is niet achterlijk, zeker niet in nederland
pi_208955938
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 12:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat klopt

maar ik ga dan toch ermee stoppen en van het pensioen genieten

als het niet gewaardeerd wordt door de overheid, dan stop ik ermee
Met jouw houding wordt niemand gewaardeerd in Nederland, volgens mij betalen alle werknemers belasting in Nederland en waarom jij minder zou moeten betalen omdat je oud bent ontgaat mij geheel.
  zondag 30 april 2023 @ 18:13:29 #271
323876 michaelmoore
pi_208956123
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met jouw houding wordt niemand gewaardeerd in Nederland, volgens mij betalen alle werknemers belasting in Nederland en waarom jij minder zou moeten betalen omdat je oud bent ontgaat mij geheel.
men zou werken beter moeten belonen
niet afstraffen
  zondag 30 april 2023 @ 18:14:23 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208956135
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet afstraffen
Waarom eigenlijk?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 30 april 2023 @ 18:20:47 #273
323876 michaelmoore
pi_208956215
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom eigenlijk?
iemand die werkt , die heeft onkosten als reiskosten en krijgt geen huurtoeslag of zorgtoeslag, met een uitkering heb je dat wel
pi_208956234
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet afstraffen
Niemand straft werken af. Als jij vindt dat jij niet genoeg beloond wordt moet je naar je werkgever stappen, niet naar de overheid kijken.
pi_208956244
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iemand die werkt , die heeft onkosten als reiskosten en krijgt geen huurtoeslag of zorgtoeslag, met een uitkering heb je dat wel
De meeste werkenden hebben ook gewoon toeslagen, dus dit klopt al helemaal niet. En reiskosten kun je vergoed krijgen van je werkgever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')