Niemand die bij een van de grote Nederlandse radiostations werkt mag in die commissie. Zullen we dat afspreken?quote:
K-Pop, dat is een beetje wat Denemarken heeft ingestuurd toch? Die eindigde met nog minder punten dan Nederland in de semi.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:12 schreef Michie_ het volgende:
Aangezien vrijwel iedere Koreaanse boyband afgelopen zaterdag moeiteloos zou hebben gewonnen is het vanzelfsprekend dat Nederland er ook een stuurt.
Ja leuk Jaap Reesema of Freek en Suzan heb je dan volgend jaar he.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:15 schreef Ama het volgende:
Ik zag dat ze in Finland een soort systeem hebben dat de mensen thuis ook mogen meestemmen wat ze heen sturen van de artiesten die optreden en dus mee willen doen. Dat zie ik ook wel zitten.
Hebben ze vast in meer landen maar ik zag toevallig dat van Finland.
Alsof we daar dan allemaal op gaan stemmen. Ik ga geen cent verspillen aan die drie hoor haha.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja leuk Jaap Reesema of Freek en Suzan heb je dan volgend jaar he.
Ik kreeg juist bij Israël op het einde heel erg Blackpink vibes.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
K-Pop, dat is een beetje wat Denemarken heeft ingestuurd toch? Die eindigde met nog minder punten dan Nederland in de semi.
Je weet van het bestaan van ook nationale finales in Nederland in het verleden en wat we toen hebben gekozen? Prachtig acht keer niet naar de finale achter elkaar. Nederlanders gaan juist op dat soort dingen stemmen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Alsof we daar dan allemaal op gaan stemmen. Ik ga geen cent verspillen aan die drie hoor haha.
Ik zat er toen niet zo diep in dat ik precies weet hoe dat ging. Mocht iedereen toen ook meestemmen?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet van het bestaan van ook nationale finales in Nederland in het verleden en wat we toen hebben gekozen? Prachtig acht keer niet naar de finale achter elkaar. Nederlanders gaan juist op dat soort dingen stemmen.
Jaquote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zat er toen niet zo diep in dat ik precies weet hoe dat ging. Mocht iedereen toen ook meestemmen?
Zeker als het 50 jury - 50 televote is kun je sowieso je metalband in de prullenbak gooien want dat vind Carlo Boszhard herrie. Ook qua televote is het lastig want er kijken veel dagjesmensen die gewoon van veilige popmuziek, een Bekende Nederlanders en sympathieke mensen met een verhaal houden om op te stemmen.quote:
Ik was iets te hoopvol door dat ik zag dat Finland massaal op Kaarija had gestemd.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeker als het 50 jury - 50 televote is kun je sowieso je metalband in de prullenbak gooien want dat vind Carlo Boszhard herrie. Ook qua televote is het lastig want er kijken veel dagjesmensen die gewoon van veilige popmuziek, een Bekende Nederlanders en sympathieke mensen met een verhaal houden om op te stemmen.
Ja in Finland wel, het publiek stemt daar elk jaar op een rock/metal act. Verhouding is daar 75 televote en 25 jury.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik was iets te hoopvol door dat ik zag dat Finland massaal op Kaarija had gestemd.Je hebt gelijk.
Domien dacht ook dat Mia en Dion makkelijk de finale zouden halen. Daarbij stelt de top 40 maar weinig meer voor.quote:
Ik lees het al. Nederland is veel te braaf om iets als Kaarija heen te sturen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja in Finland wel, het publiek stemt daar elk jaar op een rock/metal act. Verhouding is daar 75 televote en 25 jury.
Duitsland stuurde nu voor een eerst een metalact omdat de metalfans vol erachter gingen staan, en de jury daar had Lord of the Lost ook bijna onderaan gezet. In het verleden hebben ze zulke belachelijke keuzes gemaakt in de Duitse nationale finale, mede door publiek.
Maar in de ogen/oren van die Nederlandse radiomensen is Burning Daylight ook écht een goed nummer. Het is typisch het soort nietszeggende 'ene oor in, andere oor uit'-nummer dat ze de hele dag door draaien. Met Sander Lantinga en Carolien Borgers zaten er ook twee Domiens in die commissie.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Domien dacht ook dat Mia en Dion makkelijk de finale zouden halen. Daarbij stelt de top 40 maar weinig meer voor.
Ja maar ja krijg je weer mensen die gaan janken omdat 1 van die zangers met oud & nieuw (volgens mij) coke had gesnoven op podium.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:49 schreef Nashipeer het volgende:
Er is blijkbaar een petitie om Goldband te sturen als inzending. Ik vind die tekst wel grappig![]()
![]()
https://petities.nl/petit(...)-nederland?locale=nl
Ik was overigens aan het zoeken of Avrotros al een pagina had geopend waar je jezelf kunt aanmelden voor 2024 (nog niks), en die petitie kwam als derde zoekresultaat op Google.
Met Goldband gaan we zeker niet de finale halen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:49 schreef Nashipeer het volgende:
Er is blijkbaar een petitie om Goldband te sturen als inzending. Ik vind die tekst wel grappig![]()
![]()
https://petities.nl/petit(...)-nederland?locale=nl
Ik was overigens aan het zoeken of Avrotros al een pagina had geopend waar je jezelf kunt aanmelden voor 2024 (nog niks, want hierdoor: https://www.rtl.nl/rtl-bo(...)rovisie-songfestival), en die petitie kwam als derde zoekresultaat op Google.
Helemaal mee eens, die zijn zo enorm matig live en ook weer niet gimmick genoeg om daar mee weg te komen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met Goldband gaan we zeker niet de finale halen.
Is ook wel kneuzig "ik ben in de twintig en onzeker maar kijk mij eens lekker edgy zijn" - gedrag toch?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar ja krijg je weer mensen die gaan janken omdat 1 van die zangers met oud & nieuw (volgens mij) coke had gesnoven op podium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |