De alarmbellen gaan denk ik bij iedereen af na het lezen van je post.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:16 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Even in het kort een toelichting die nodig is;
Op het moment dat ik mijn partner leerde kennen, heeft hij tijdens het daten met mij meerdere keren seks gehad met zijn ex, de moeder van zijn kinderen, en dit verzwegen. Dit kwam pas uit nadat hij aangaf serieus met mij verder te willen -we waren toen al een half jaar in een officiële relatie- en betreffende ex met een zwangerschapstest op de proppen kwam. Uiteindelijk bleek het gelogen door deze vrouw en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan. Dat gaat met vallen en opstaan, mijn vertrouwen is enorm geschaad. De omgang met de kinderen en de moeder van de kinderen is normaal tot fatsoenlijk van mijn kant, ik ben volwassen.
We zijn nu drie jaar verder en het gaat/ging goed. Mijn partner en ik hebben de afspraak de omgang met de moeder van zijn kinderen zakelijk te houden en gericht op ouderschap, geen vriendschap of band meer tussen hen. Deze afspraak is gemaakt omdat zij veel manipuleerde en loog en daarmee spanningen veroorzaakte.
Nadat dit maanden goed gaat, begint de betreffende ex weer vaker een beroep op mijn partner te doen. Dit verzwijgt hij, echter “versprak” 1 van de kinderen zich gisteren. Het blijkt dat ze vraagt aan mijn partner bij het ophalen van de kinderen voor het weekend, of hij haar naar bepaalde afspraken wil brengen. In plaats van gewoon “nee” zeggen, zegt hij vervolgens dat “Kata dat absoluut niet wil”. En het lijkt erop dat hij dit ook zo aan de kinderen uitlegt.
Met andere woorden; ik voel mij voor de bus gegooid.
Ten eerst zijn dit intieme details en wonden die nog niet helemaal geheeld zijn die binnen onze relatie horen te blijven.
Ten tweede vind ik het “voer” om mij de schuld te geven om haar niet te mogen helpen en zou dit best naar kunnen overkomen op de kinderen.
Dit lijkt natuurlijk een hele mooie, eerlijke eigenschap van mijn vriend, echter heeft hij geen enkele moeite om tegen dezelfde ex te vertellen dat hij autopech heeft en later/niet komt omdat hij een avondje heeft zitten snuiven en zuipen met zijn vrienden. Dus helemaal integer… Mwah.
Ik kom uit een manipulatieve relatie met een gediagnosticeerd borderliner. Op dit moment gaan steeds meer alarmbellen af. Uiteraard is dit niet de enige gebeurtenis. Ik vind het lastig om er een punt achter te zetten, want tja. Ik geef wel om deze man. Ik ontwikkel met hulp wel steeds meer een manier om mijzelf meer te wapenen tegen dit soort valkuilen in relaties.
Afijn, tijd voor reflectie. Stel ik mij aan?
Hier gaan geen alarmbellen af idd…quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:21 schreef Remco het volgende:
Een liegende, snuivende en vreemdgaande vriend hebben en je dan hier druk over gaan maken?
Mmm. Het probleem en mijn valkuil is dat dát niet zijn enige eigenschappen zijn. De dooddoener; hij is ook heel leuk…quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:21 schreef Remco het volgende:
Een liegende, snuivende en vreemdgaande vriend hebben en je dan hier druk over gaan maken?
Ik vind het lastig, ik twijfel al langer. Ben verder absoluut niet afhankelijk van hem. Eigen huis, baan en gezin. Niks wat ons verplicht tot samen blijven.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De alarmbellen gaan denk ik bij iedereen af na het lezen van je post.
Je kunt natuurlijk aan blijven modderen met hem omdat je om hem geeft, maar gelukkig zul je er niet van worden. Misschien wat meer om jezelf geven en hier inderdaad een punt achter zetten.
Omdat ik eigenlijk niet wil dat zij weet dat wat er is gebeurd nog steeds pijn doet zo nu en dan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:27 schreef Lienekien het volgende:
Hoezo zijn het ‘intieme details’ als hij tegen zijn ex zegt dat jij niet wil dat hij zijn ex naar afspraken brengt? Waarom is dat jou ‘voor de bus gooien’?
Jij wil toch niet dat hij dat doet? Waarom mag hij dat niet zeggen?
Dat weet ze toch wel.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:29 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Omdat ik eigenlijk niet wil dat zij weet dat wat er is gebeurd nog steeds pijn doet zo nu en dan.
Dat het nog steeds effect heeft.
Jij hebt zelf ook kinderen?quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:27 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Ik vind het lastig, ik twijfel al langer. Ben verder absoluut niet afhankelijk van hem. Eigen huis, baan en gezin. Niks wat ons verplicht tot samen blijven.
Stom hart werkt niet mee.
Dat is een goeie en hier werk ik ook hard aan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
Klinkt als een bijzonder onbetrouwbaar persoon, iets wat jij ook allang weet maar nog niet erg genoeg vind om de relatie te verbreken. Wat je dus eigenlijk kunt doen, ipv het openen van een topic, is jezelf afvragen wat wel een grens is om een relatie te verbreken, wat jouw zelfrespect is en wat je in een partner zoekt. Mocht na deze interne analyse alsnog jouw huidige partner als winnaar uit de bus komen dan is er feitelijk niks aan de hand.
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:
Heb je het idee dat hij nog terug wil naar zijn ex voor de seks? Hoe is jullie seksleven?quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook kinderen.
Nee, dat wil hij niet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb je het idee dat hij nog terug wil naar zijn ex voor de seks? Hoe is jullie seksleven?
Dan vind ik het wel een raar verhaal ja. Hij kan dan beter gewoon tegen de kinderen aangeven dat hij zelf zijn ex niet meer wil wegbrengen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:34 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Nee, dat wil hij niet.
Wij hebben heel fijne en goede seks, meer dan het landelijk gemiddelde.
Ik ga bijna denken dat jouw vriend van twee walletjes eet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:29 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Omdat ik eigenlijk niet wil dat zij weet dat wat er is gebeurd nog steeds pijn doet zo nu en dan.
Aanstellen is als je liegt dat je pijn hebt. Je zegt dat er alarmbellen af gaan - het doet zeer in je vertrouwen met die persoon. Dus nee je stelt je niet aan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:16 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Nou ja. Dat dus. Als je makkelijk een smoes kunt bedenken, dan is “nee, ik ben geen taxi” toch ook zo gezegd? Of gewoon “nee”.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:37 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ga bijna denken dat jouw vriend van twee walletjes eet.
Zo makkelijk als hij liegt over bv dat gesnuif.
Dat alleen al zou reden genoeg zijn voor mij om hier een einde aan te maken, die zitten er ook midden inquote:Op dinsdag 25 april 2023 08:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook kinderen.
Ja dan gaat dat even pijn doen. Maar als je eigenwaarde langzaam afbrokkelt en je jezelf steeds meer kwijtraakt wordt je ook niet gelukkig.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:27 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Ik vind het lastig, ik twijfel al langer. Ben verder absoluut niet afhankelijk van hem. Eigen huis, baan en gezin. Niks wat ons verplicht tot samen blijven.
Stom hart werkt niet mee.
Jouw gevoel is goed.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:42 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Nou ja. Dat dus. Als je makkelijk een smoes kunt bedenken, dan is “nee, ik ben geen taxi” toch ook zo gezegd? Of gewoon “nee”.
Waarom dat mijn gevoel erbij betrekken? En zo iets persoonlijks? Ik voel mij voor kakken gezet. Zo van; ja, die Kata is er nog steeds niet overheen.
Twee keer per maand ofzo.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:54 schreef MissButterflyy het volgende:
En hoe vaak snuift hij? Klinkt alsof dat ook wel regelmatig voorkomt?
En dat is cocaïne? Want twee keer in de maand cocaïne is best veel. Spul is verslavend en met als met alcohol bouwen mensen dat vaak langzaam op, tot ze het ineens wekelijks doen en dan meerdere keren per week enz.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:59 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Twee keer per maand ofzo.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen heilige hoor. Doe zelf ook nog weleens een pilletje op Dominator ofzo, twee keer per jaar. Zuipen hou ik helemaal niet zo van.
Dus tja, ook dat is getolereerd mits partner de volgende dag zijn verplichtingen zoals werk en ouderschap nakomt. Ik zit hem niet op de huid, wel vind ik het een onaangename eigenschap waar ik geen aandacht of ruzie aan verspil. Hij doet dit nu eenmaal.
Ik weet dat het voor sommige mensen een uitlaatklep is.
Ja, coke. En dan in combinatie met veel bier. Ik snap de combinatie niet, wel dat het met veel stress een uitlaatklep is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat is cocaïne? Want twee keer in de maand cocaïne is best veel. Spul is verslavend en met als met alcohol bouwen mensen dat vaak langzaam op, tot ze het ineens wekelijks doen en dan meerdere keren per week enz.
En het is nog rete duur ook. Rotzooi.
Dat is mijn inziens toch wat anders dan twee keer per jaar een pilletje op een festival.
Soms heb je de ogen van iemand anders nodig om naar je situatie te kijken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:05 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Ja, coke. En dan in combinatie met veel bier. Ik snap de combinatie niet, wel dat het met veel stress een uitlaatklep is.
Het is wel iets waarvan ik denk dat ik een volwassen man niet kan sturen in die keuzes zonder een zeikwijf gevonden te worden.
Als ik het zo teruglees voel ik mijzelf best een slappe dweil die niet opkomt voor haar behoeften en grenzen.
Ik vind het eerlijk gezegd vrij onbetekenend. Het is toch ook gewoon zo dat jij er moeite mee hebt en dat dat de voornaamste reden is dat het contact tussen hen zakelijk blijft. Voor hem is het de makkelijkste uitleg, want bij elke andere uitleg komt ie in een discussie met haar.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:42 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Nou ja. Dat dus. Als je makkelijk een smoes kunt bedenken, dan is “nee, ik ben geen taxi” toch ook zo gezegd? Of gewoon “nee”.
Waarom dat mijn gevoel erbij betrekken? En zo iets persoonlijks? Ik voel mij voor kakken gezet. Zo van; ja, die Kata is er nog steeds niet overheen.
Hoezo dat?! Is nooit te laat om voor jezelf ALSNOG op te komen, als ze dit in het verleden niet voldoende gedaan heeft kan ze dat nu alsnog doen!!quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd vrij onbetekenend. Het is toch ook gewoon zo dat jij er moeite mee hebt en dat dat de voornaamste reden is dat het contact tussen hen zakelijk blijft. Voor hem is het de makkelijkste uitleg, want bij elke andere uitleg komt ie in een discussie met haar.
Als je er overheen kunt stappen dat hij een half jaar seks met een andere vrouw heeft gehad en jou keihard heeft voorgelogen, dan moet je hier toch ook overheen kunnen stappen.
Maar dat heeft niets met haar te maken, dat heeft met jou te maken. Het probleem hier is niet dat zij dat wel of niet weet (en dat weet ze heus wel) maar dat jij daar gewicht aan hangt.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:29 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Geen gezonde uitlaaadklep, zit je ook nog met een verslaving over een tijdje.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:05 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Ja, coke. En dan in combinatie met veel bier. Ik snap de combinatie niet, wel dat het met veel stress een uitlaatklep is.
Het is wel iets waarvan ik denk dat ik een volwassen man niet kan sturen in die keuzes zonder een zeikwijf gevonden te worden.
Als ik het zo teruglees voel ik mijzelf best een slappe dweil die niet opkomt voor haar behoeften en grenzen.
Ik vind dit wel een heel veel interessant inzicht. Er is veel gebeurd, tussen hen was het een vechtscheiding en werden de kinderen ingezet en weggehouden van mijn partner. Vanuit de hulpverlening is een plan gemaakt waarin zakelijk ouderschap is geadviseerd, dus alleen contact over en in het belang van de kinderen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd vrij onbetekenend. Het is toch ook gewoon zo dat jij er moeite mee hebt en dat dat de voornaamste reden is dat het contact tussen hen zakelijk blijft. Voor hem is het de makkelijkste uitleg, want bij elke andere uitleg komt ie in een discussie met haar.
Als je er overheen kunt stappen dat hij een half jaar seks met een andere vrouw heeft gehad en jou keihard heeft voorgelogen, dan moet je hier toch ook overheen kunnen stappen.
Rationeel gezien begrijp ik heel goed wat je bedoeld. Ik vind het soms heel moeilijk om mijn gevoelens niet de vrije loop te laten en van invloed te zijn op mijn uiting van die emotie. Ik heb het -inderdaad- niet voldoende verwerkt.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met haar te maken, dat heeft met jou te maken. Het probleem hier is niet dat zij dat wel of niet weet (en dat weet ze heus wel) maar dat jij daar gewicht aan hangt.
Maar, als je dat niet verwerkt hebt dan ga je dus alles wat jou niet zint gebruiken om dat hem voor de voeten te werpen? Kijk, ik snap prima dat er allerlei dingen hier niet helemaal lekker zitten, maar jullie hebben imho geen basis voor een gezonde, stabiele relatie.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:23 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Rationeel gezien begrijp ik heel goed wat je bedoeld. Ik vind het soms heel moeilijk om mijn gevoelens niet de vrije loop te laten en van invloed te zijn op mijn uiting van die emotie. Ik heb het -inderdaad- niet voldoende verwerkt.
Nee, ze waren al een jaar uit elkaar, zij dreigde de kinderen naar Polen te ontvoeren. Nadat alles rustig werd, er een omgangsregeling was en ieder zijn en haar plekje had, is hij met mij gaan daten.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
De kinderen werden bij hem weggehouden maar hij had wel nog een half jaar seks met haar terwijl jullie al samen waren?
Het wordt wel steeds vreemder allemaal.
Komt net zo vaak bij mannen voor hoor, maar die krijgen niet zo snel de diagnose omdat ze geen hulp zoeken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:25 schreef leolinedance het volgende:
Ca. 80% van de borderliners is een vrouw, maar TS treft een man die het heeft. En nu trek je weer zo'n apart figuur aan. Je zoekt ze wel uit.
Je wil dus nog verder met hem?quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:33 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Ik merk dat ik het heel lastig vind de situatie compleet uit de doeken te doen. Er zit eigenlijk nog best veel zeer.
Nou, hoe meer ik terug ga na de kern/oorzaak van mijn gevoelens, hoe lastiger ik het vind.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je wil dus nog verder met hem?
als je verder gaat dan blijf je juist toch erin hangen?quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:36 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Nou, hoe meer ik terug ga na de kern/oorzaak van mijn gevoelens, hoe lastiger ik het vind.
Ik snap zelf niet zo goed waarom ik hier in blijf hangen.
Daar heb je echt een sterk punt.quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:07 schreef Viezig het volgende:
Als hij geen zin heeft om zijn ex naar een afspraak te brengen en hij gebruikt jou als een excuus dan is dat niet netjes.
Als hij zelf geen probleem ziet om haar naar een afspraak te brengen maar jij wil dat niet hebben, dan vind ik het niet netjes van jou om er een probleem van te maken dat hij dat ook zo zegt. Jij wil het niet hebben, dan moet je niet van hem verwachten dat hij gaat doen alsof hij het zelf niet wil.
Als je hem dingen wil verbieden moet je ook dapper genoeg zijn om aan de buitenwereld te laten weten dat dat de werkelijke reden is dat hij iets niet voor zijn ex wil doen. Als je niet wil dat zijn kinderen op die manier een negatief beeld over jou krijgen, dan moet je hem simpelweg zelf de keuze laten maken of hij zijn ex wel of niet naar afspraken brengt. En misschien maakt hij dan een keuze die jou niet bevalt.
Even los van alle andere dingen die spelen.
Dit topic is net iets meer dan een uur open en je geeft deze reactie, dat betekend dat je van binnen ook wel weet hoe de vork in de steel zit en dat de relatie eigenlijk klaar is voor jou maar dat je de bevestiging van de mensen hier nodig hebt om dit te doen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:36 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Nou, hoe meer ik terug ga na de kern/oorzaak van mijn gevoelens, hoe lastiger ik het vind.
Nee, je stelt je niet aan , maar je bent zelf wel dusdanig beschadigd dat je niet in staat bent om gelijkwaardige en liefdevolle relaties aan te gaan met mannen die dit ook kunnen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:16 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Op het moment dat ik mijn partner leerde kennen, heeft hij tijdens het daten met mij meerdere keren seks gehad met zijn ex, de moeder van zijn kinderen, en dit verzwegen. Dit kwam pas uit nadat hij aangaf serieus met mij verder te willen -we waren toen al een half jaar in een officiële relatie- en betreffende ex met een zwangerschapstest op de proppen kwam. Uiteindelijk bleek het gelogen door deze vrouw en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan. Dat gaat met vallen en opstaan, mijn vertrouwen is enorm geschaad. De omgang met de kinderen en de moeder van de kinderen is normaal tot fatsoenlijk van mijn kant, ik ben volwassen.
We zijn nu drie jaar verder en het gaat/ging goed. Mijn partner en ik hebben de afspraak de omgang met de moeder van zijn kinderen zakelijk te houden en gericht op ouderschap, geen vriendschap of band meer tussen hen. Deze afspraak is gemaakt omdat zij veel manipuleerde en loog en daarmee spanningen veroorzaakte.
Nadat dit maanden goed gaat, begint de betreffende ex weer vaker een beroep op mijn partner te doen. Dit verzwijgt hij, echter “versprak” 1 van de kinderen zich gisteren. Het blijkt dat ze vraagt aan mijn partner bij het ophalen van de kinderen voor het weekend, of hij haar naar bepaalde afspraken wil brengen. In plaats van gewoon “nee” zeggen, zegt hij vervolgens dat “Kata dat absoluut niet wil”. En het lijkt erop dat hij dit ook zo aan de kinderen uitlegt.
Met andere woorden; ik voel mij voor de bus gegooid.
Ten eerst zijn dit intieme details en wonden die nog niet helemaal geheeld zijn die binnen onze relatie horen te blijven.
Ten tweede vind ik het “voer” om mij de schuld te geven om haar niet te mogen helpen en zou dit best naar kunnen overkomen op de kinderen.
Dit lijkt natuurlijk een hele mooie, eerlijke eigenschap van mijn vriend, echter heeft hij geen enkele moeite om tegen dezelfde ex te vertellen dat hij autopech heeft en later/niet komt omdat hij een avondje heeft zitten snuiven en zuipen met zijn vrienden. Dus helemaal integer… Mwah.
Ik kom uit een manipulatieve relatie met een gediagnosticeerd borderliner. Op dit moment gaan steeds meer alarmbellen af. Uiteraard is dit niet de enige gebeurtenis. Ik vind het lastig om er een punt achter te zetten, want tja. Ik geef wel om deze man. Ik ontwikkel met hulp wel steeds meer een manier om mijzelf meer te wapenen tegen dit soort valkuilen in relaties.
Is hij wel zo heel leuk? Of vind je dat omdat hij jou zo slecht behandeld en is dat wat jij onbewust verwacht in een relatie?quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:26 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Mmm. Het probleem en mijn valkuil is dat dát niet zijn enige eigenschappen zijn. De dooddoener; hij is ook heel leuk…
Daar ben ik mij wel van bewust. Dat hij eigenlijk helemaal niet zo leuk doet tegen mij.
Je bent zelf beschadigd in het verleden en hebt een groot gebrek aan eigenwaarde.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:36 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Dat is was ik ook dacht ja.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, je stelt je niet aan , maar je bent zelf wel dusdanig beschadigd dat je niet in staat bent om gelijkwaardige en liefdevolle relaties aan te gaan met mannen die dit ook kunnen.
Punt is dat zulke types ook goede kanten hebben. Ze behandelen hun partner niet alleen maar slecht. Ze hebben ook een lieve en leuke kant. Ze doen alleen dingen die mensen in een gelijkwaardige relatie elkaar niet zouden aandoen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is hij wel zo heel leuk? Of vind je dat omdat hij jou zo slecht behandeld en is dat wat jij onbewust verwacht in een relatie?
Wie zijn "zulke types"? In de OP wordt gesproken over dat hij tijdens het daten nog seks had met zijn ex. Hadden ze toen al aan elkaar duidelijk gemaakt dat ze exclusieviteit wilden? Het is niet mijn stijl, maar veel mensen daten meerdere mensen tegelijk en hebben daar dan ook seks mee. Ik lees niet dat meneer seks had met zijn ex terwijl hij al een officiele relatie had met TS.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Punt is dat zulke types ook goede kanten hebben. Ze behandelen hun partner niet alleen maar slecht. Ze hebben ook een lieve en leuke kant. Ze doen alleen dingen die mensen in een gelijkwaardige relatie elkaar niet zouden aandoen.
Zo gaat het weken goed en is het leuk en gezellig, daarna halen ze weer een streek uit.
Het klinkt inderdaad allemaal heel gezond en normaalquote:Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef Viezig het volgende:
[..]
Wie zijn "zulke types"? In de OP wordt gesproken over dat hij tijdens het daten nog seks had met zijn ex. Hadden ze toen al aan elkaar duidelijk gemaakt dat ze exclusieviteit wilden? Het is niet mijn stijl, maar veel mensen daten meerdere mensen tegelijk en hebben daar dan ook seks mee. Ik lees niet dat meneer seks had met zijn ex terwijl hij al een officiele relatie had met TS.
Zolang niet duidelijk is of hij seks heeft gehad met zijn ex op het moment dat TS en meneer al hadden afgesproken exclusief te zijn, vind ik het nogal onbehoorlijk om hem van alles te verwijten. Dan is het aan jezelf om daar afspraken over te maken en niet zomaar te verwachten dat hij geen seks met anderen heeft omdat jullie aan het daten zijn.
Dit is ook iets wat ik rationeel wel weet, dat je zonder het uitspreken van exclusiviteit daar ook geen recht op hebt. Dan reflecteer ik op mijzelf; als ik iemand echt heel leuk vind, daar intimiteiten mee deel en het al een vorm van een beginnende relatie heeft, dan heb ik geen behoefte aan een ander.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef Viezig het volgende:
[..]
Wie zijn "zulke types"? In de OP wordt gesproken over dat hij tijdens het daten nog seks had met zijn ex. Hadden ze toen al aan elkaar duidelijk gemaakt dat ze exclusieviteit wilden? Het is niet mijn stijl, maar veel mensen daten meerdere mensen tegelijk en hebben daar dan ook seks mee. Ik lees niet dat meneer seks had met zijn ex terwijl hij al een officiele relatie had met TS.
Zolang niet duidelijk is of hij seks heeft gehad met zijn ex op het moment dat TS en meneer al hadden afgesproken exclusief te zijn, vind ik het nogal onbehoorlijk om hem van alles te verwijten. Dan is het aan jezelf om daar afspraken over te maken en niet zomaar te verwachten dat hij geen seks met anderen heeft omdat jullie aan het daten zijn.
volgens mij staat in de OP redelijk duidelijk aangegeven dat de sex an sich klopt (het lijkt dat die ex toen ook beweert had zwanger te zijn en 'aankwam met een zwangerschapstest' , maar dat dat verder gelogen was, echter niet de sex an sich) .quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef Viezig het volgende:
Zolang niet duidelijk is of hij seks heeft gehad met zijn ex op het moment dat TS en meneer al hadden afgesproken exclusief te zijn, vind ik het nogal onbehoorlijk om hem van alles te verwijten.
Los van het feit of ze wel of niet exclusief waren in die tijd of niet is hier niet aan de order, maar feit hoe TS zich bij die situatie voelt wel, als TS het niet kan accepteren dat hij in die eerste 6 maanden daten met zijn ex in bed lag dan is dat een probleem voor hun relatie, als zij het niet kan gaan accepteren dan blijft dat boven de relatie hangen en barst de bom op een gegeven moment met dit als catalyst.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef Viezig het volgende:
[..]
Dit is wel de kern. Ik weet niet hoe lang iemand (ik) erover kan of mag doen voordat je een ander wel weer vertrouwd. Voor mijn partner duurt het te lang “het is Gvd al 3 jaar geleden en elke keer is er weer aanleiding waarmee het gezeik weer opnieuw begint.”quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
volgens mij staat in de OP redelijk duidelijk aangegeven dat de sex an sich klopt (het lijkt dat die ex toen ook beweert had zwanger te zijn en 'aankwam met een zwangerschapstest' , maar dat dat verder gelogen was, echter niet de sex an sich) .
De reactie van TS daarop was dat er een conflict toen was, maar dat ze wel verder wilde gaan met de relatie: " en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan. "
Het probleem is natuurlijk vooral dat ze kennelijk dat wel zegt besloten te hebben, maar tegelijkertijd een heleboel kwaad zeer erover bestaat en ze haar partner nu nog steeds helemaal niet vertrouwd.
Eigenlijk blijf je dan in een verkeerde situatie ronddraaien.... als je wel net doet alsof je 'wil' doorgaan met iemand, maar die persoon nog steeds niet vertrouwd en de hele tijd over dat gebrek aan vertrouwen conflicten en ruzies blijven bestaan.
Los ervan _of_ die persoon het vertrouwen verdiend (ik heb zelf een vermoeden dat het ook best wel kan zijn dat hij dat niet verdient, maar daarover kunnen we hier verder geen echte uitspraken doen omdat de informatie over hem eenzijdig is en vermoedelijk zeer biased is)...
Als een relatie niet werkt en er gewoon geen vertrouwensbasis bestaat en die ook niet lukt te kunnen ontstaan, heeft het weinig zin om net te doen alsof enkel het "willen hebben" van een relatie dan voldoet.
Het is vaak zo dat deze types heel weinig liefde en commitment geven, en dit af en toe volop.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Punt is dat zulke types ook goede kanten hebben. Ze behandelen hun partner niet alleen maar slecht. Ze hebben ook een lieve en leuke kant. Ze doen alleen dingen die mensen in een gelijkwaardige relatie elkaar niet zouden aandoen.
Zo gaat het weken goed en is het leuk en gezellig, daarna halen ze weer een streek uit.
Maar er spelen meer dingen. Het is niet alleen dat.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:33 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
En natuurlijk de enorme dooddoener dat de man (en de relatie) en ik niet alleen deze gebeurtenis zijn. Er zijn veel meer fijne dingen gebeurd in de afgelopen jaren.
Alsof ik niet kan geloven dat dit voor mij na al die tijd toch een dealbreaker blijft.
Misschien moet je dat vertrouwen niet tot een Dogma maken. Of je je partner nu wel of niet vertrouwd maakt uiteindelijk geen invloed op de vraag of hij mogelijk ook vreemdgaat.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Dit is wel de kern. Ik weet niet hoe lang iemand (ik) erover kan of mag doen voordat je een ander wel weer vertrouwd. Voor mijn partner duurt het te lang “het is Gvd al 3 jaar geleden en elke keer is er weer aanleiding waarmee het gezeik weer opnieuw begint.”
Mooie post, dank je wel.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Misschien moet je dat vertrouwen niet tot een Dogma maken. Of je je partner nu wel of niet vertrouwd maakt uiteindelijk geen invloed op de vraag of hij mogelijk ook vreemdgaat.
Overall kun je nooit iemand anders dan jezelf vertrouwen en bij sommige personen blijkt al dat ze niet eens op hun eigen ordelsvermogen kunnen terugvallen.
Je weet nooit of je "voor eeuwig" in een relatie zit, dus is het vooral belangrijk of je _nu_ gelukkig bent in die relatie.
Uiteindelijk is er gewoon altijd een kans dat het op een gegeven moment uitgaat omdat de relatie je niet meer past (misschien wegens mogelijk vreemdgaan, maar het is ook mogelijk dat je merkt toch minder goed bij elkaar te passen).
Het is soms best mogelijk om zowel met een fijn gevoel terug te kijken op een relatie en de ervaringen die je samen had, maar ook van mening te zijn dat het beter is nu gescheiden wegen te gaan.
Er zou gewoon één belangrijke vraag moeten zijn en dat is of je je nu goed genoeg voelt in de relatie om verder door te willen gaan;
gezien bepaalde nogal negatieve opmerkingen over hem vraag ik me daarin al een beetje waarom je nog met hem samen bent... los van de vraag of hij nu wel of niet 'betrouwbaar' is.
Hier gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:16 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Op het moment dat ik mijn partner leerde kennen, heeft hij tijdens het daten met mij meerdere keren seks gehad met zijn ex, de moeder van zijn kinderen,
Uhm, jij mag erover doen zo lang als jij nodig hebt. En dat hij daar gefrustreerd over is, is zijn probleem. Hij kan jou niet dwingen iets te accepteren wat nog steeds pijn doet, en de zaken vervolgens omdraaien: hij heeft buiten de deur geneukt en nou moet jij niet zeiken want het is 3 jaar geleden. Dat is de omgekeerde wereld. Als hij zijn ex daarna nooit meer gezien had, was accepteren waarschijnlijk veel makkelijker geweest dan nu waarbij je elke week wéér die confrontatie hebt met het verleden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Dit is wel de kern. Ik weet niet hoe lang iemand (ik) erover kan of mag doen voordat je een ander wel weer vertrouwd. Voor mijn partner duurt het te lang “het is Gvd al 3 jaar geleden en elke keer is er weer aanleiding waarmee het gezeik weer opnieuw begint.”
Ik heb het gevoel dat ik faal, dat het mij niet lukt om rationeel naar alles te kijken en het af te sluiten en dat doet pijn. Tegelijkertijd besef ik mij dat het in mij zit, dat hier iets is waar aan gewerkt moet worden.
Omdat het niet gaat stoppen als ik deze relatie zou beëindigen en het elke keer weer terug gaat komen.
Dit zo'n beetje ja.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:48 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Uhm, jij mag erover doen zo lang als jij nodig hebt. En dat hij daar gefrustreerd over is, is zijn probleem. Hij kan jou niet dwingen iets te accepteren wat nog steeds pijn doet, en de zaken vervolgens omdraaien: hij heeft buiten de deur geneukt en nou moet jij niet zeiken want het is 3 jaar geleden. Dat is de omgekeerde wereld. Als hij zijn ex daarna nooit meer gezien had, was accepteren waarschijnlijk veel makkelijker geweest dan nu waarbij je elke week wéér die confrontatie hebt met het verleden.
Ik vind persoonlijk dat hij zich weinig begripvol opstelt. En tuurlijk wil je een vent die zegt: nee, ik heb ruggengraat en ik ga jou geen vriendendienstjes verlenen. En niet een sul die zegt: nee, wil wel, maar ja, mag niet van mijn vriendin.
Okay, dat maakt het wel een ander verhaal dan wanneer je alleen jezelf in deze situatie zou houden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |